BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

MotorSport - 27.XI DRIFTING trening Poznań! ! !

Jacek E30 - 2005-11-18, 22:15
Temat postu: 27.XI DRIFTING trening Poznań! ! !
27.11 najprawdopodobniej odbedzie sie trening driftu na torze poznan
Informuje juz teraz zebyscie sobie rezerwowali termin . Uczestniczyc maja osoby, które w przyszłym roku chcą startowac w serii zawodów.
Scenariusz treningu najprawdopodobniej bedzie zblizony do zawodów serii D1.


GT jako jedyny magazyn tuningowy w Polsce jest zaangażowany w rozwój krajowej sceny driftingowej. W związku z planowanym na rok 2006 cyklem zawodów prowadzonych według regulaminu D1 GP w dniu 27.11.2005 odbędzie się na Torze w Poznaniu "GT Drifting Trening".

Trening ma na celu poinformowanie wszystkich obecnych o powstaniu POLSKIEJ
FEDERACJI DRIFTINGU, która będzie normowała: zasady, punktacje i regulaminy zawodów. Zawodnicy którzy będą chcieli startować w zawodach 2006 dowiedzą się jak będzie wyglądał szczegółowy regulamin PFD, który będzie bazował na regulaminach D1GP.

Zawodnicy biorący udział będą mogli przetrenować przejazdy według nowych zasad i dowiedzieć się gdzie stracili punkty i jak je nadrobić, tak aby w nowym roku mogli trenować i podnosić poziom swoich umiejętności.

Trening NIE JEST OBOWIAZKOWY! i do niczego ani nikogo nie zobowiązuje.

Osoby zainteresowane udziałem będą musiały wykupić ubezpieczenie NW na
trening w kwocie 50zł więcej kosztów nie ma.

Czas trwania treningu 10:00 - 15:00

Rozpoczęcie nastąpi w budynku biura toru. Dojazd: przejeżdżając przez most nad torem na STOPIE skręcamy w prawo i pierwsza w prawo. Będzie widoczny biały budynek do którego wejście jest od tyłu.

Warunki uczestnictwa :

a) sprawny technicznie samochód z napędem na tylne koła.

b) posiadanie kasku bezpieczeństwa

c) prawo jazdy kat. B

Każdy z zawodników będzie zobowiązany do podpisania oświadczenia o treści:

"Oświadczam, że jestem świadomy ryzyka i niebezpieczeństwa podczas Treningu na Torze. W związku z moim uczestnictwem przyjmuje na siebie pełną odpowiedzialność, jednocześnie zrzekam się wszelkich późniejszych roszczeń w stosunku do organizatora treningu. Zobowiązujemy się do przestrzegania zasad, które przedstawi organizator bez żadnego wyjątku, wraz z zobowiązaniem przestrzegania przepisów o ruchu drogowym na drogach publicznych. Zgadzam się na umieszczenie reklam organizatora na zgłoszonym pojeździe. Uczestnicy muszą używać kasków ochronnych podczas Treningu. W przypadku drastycznego naruszenia zasad lub nie sportowego zachowania, nastąpi usunięcie z obiektu."

UWAGA!
W tym dniu odbywa się giełda samochodowa więc zawodnicy proszeni są o
wysłanie wiadomości na adres drift@drifting.pl z numerem rejestracyjnym
pojazdu i danymi osobowymi w celu przygotowania listy wjazdowej.

SmasherE30 - 2005-11-28, 16:10

i jak był ktoś? :roll:
Jacek E30 - 2005-11-28, 19:43

Pewnie-moja eka i GOSTYŃ! ! !
Było na co popatrzeć bo to nie był tylko jeden zakręt tylko sekwencja zakrętów!

LUKAS - 2005-11-30, 16:20

Jacek, jesli masz jakieśzdjęcia to wklejaj ;)
Żałuję że nie mogłem przyjechać :(

Jacek E30 - 2005-11-30, 17:28

Niestety nie będe miał LUKAS bo była marna pogoda i nikt po prostu zdjęć nie robił. Do tego najlepiej się podziwia ruch, nagrania video
... tam trzeba być i rywalizować :wink: no i pokazać jak się umie bokami latać!!!

Jacek E30 - 2005-12-07, 00:03

Relacja na antenie TVN TURBO w programie "CZAS TUNINGU", dla zainteresowanych naprawde zachęcam do obejrzenia!!!
SmasherE30 - 2005-12-07, 21:00

Zripowałem materiał, już niedługo okroje i udostępnie link :wink:
duchPW - 2005-12-07, 22:39

teraz nie dałbym rady, ale na następne chętnie się wybiorę, bo latanie bokami, to najfajniejsza część jazdy beemką 8)
SmasherE30 - 2005-12-08, 11:20

prosze, oto materiał z TVN turbo "czas tuningu"
http://www.megaupload.com/?d=2NV1R6KP

Piotr_1 - 2005-12-09, 19:44

Echhh, chciałem jechać, ale postanowiłem że jestem rajdowcem. Trochę żałuję że nie byłem, bo widzę że rzeczywiście można było się czegoś nauczyć. Dzień wcześniej na torze mieliśmy świetny rajd. Niestety telewizji nie było, wolą chyba kupować jakieś zagraniczne programy....
SmasherE30 - 2005-12-09, 22:52

nie Piotrze!
Drift to prosta a zarazem najlepsza forma sportu motorowego jeśli chodzi o podgrzewanie i wzniecanie adrenaliny u publiki, a więc widowiskowa, a jak coś jest widowiskowe to przyciąga kamery ... po za tym doskonale na pewno wiesz, że tvn turbo współpracuje z GT i czas tuningu tworzony jest własciwie równolegle z tym czasopismem ... na TVN turbo od rajdów masz OeS :P :wink:

Jacek E30 - 2005-12-09, 22:57

Oj SMASH chcesz powiedziec, że drift jest prosty?????
LUKAS - 2005-12-09, 23:17

Oj nie o to Maćkowi chodziło.
Wydaje mi się że Maćkowi chodziło o to, że Drift jest najprostszą czesci sportu motorowego którą może uprawiać praktycznie każdy, nie posiadjacy licencji wyscigowej ani nie bedący zrzeszony w zadnym klubie kierowca, ktory ma mocne auto z tylnym napedem i jakies pojecie o kontrolowanych szaleństwach swoim autem.

;)

Jacek E30 - 2005-12-09, 23:22

No jeżeli o to chodzi to się zgodzę!!!
Ale w drugim przypadku nie za bardzo :wink:

SmasherE30 - 2005-12-09, 23:58

prosta to znaczy że nie potrzeba do niej jakiś specjalnych kwalifikacji, super torów i zaplecza jakiegoś ... prosta czyli najskuteczniejsza pod względem włożonego wysiłku aby zapewnić publiczności dobra zabawę i dawkę adrenaliny!!
a czy drift jest prosty ... :twisted: ... jak już zaczaisz o co chodzi to wystarczy ćwiczyć, ale trzeba rozumieć auto i fizykę jego oraz nawierzchni ... wtedy staje się coraz prostszy :wink: :twisted:

Jacek E30 - 2005-12-10, 01:07

Tak jest ćwiczyć, ćwiczyc jeszcze raz ćwiczyć!!!
Ale to potrzeba naprawde długiego okresu czasu żeby w pełni opanować auto, nie mówmy w tym momencie o jednym zakręcie bo to bez sensu ten dobry kto pokonałby kilka zakrętów bokiem z pełną płynnością jak i z największą prędkością oraz wychyleniem :wink:

SmasherE30 - 2005-12-10, 02:07

na własnej skórze wiem jaką zalezność ma prędkośc w drifcie a panowanie nad nim przy takiej prędkości i zeby pójść kontrolowanym bokiem przy 90ciu km/h można mieć z tyłu nawet 195tki, ale przy 120km/h to na 195tkach jest już jazda na krawędzi ... potrzeba zdecydowanie szerszych gum aby nie wylądowac w krajobrazie aby mieć pełną kontrolę ... i mocy by w każdej chwili móc wykonac poprawkę i dociążyć tył. Im szersze gumy i więcej mocy tym większa kontrolanad autem, ale i większe przeciążenia i szybsze reakcje auta na ruchy prawą stopą i kierownicą

a więc tak jak mówisz trening trening trening, aby miec pojecie o różnych warunkach i rżnych setupach, aby wsiąść i pojechac bokiem a nie gdybac że ciśnienie w kołąch było za małe albo że w jednym miejscu była kałuża wody :wink: :lol:

pozdro dla kochających jazdę czysto techniczną! jazde bokiem :!: :twisted: :wink:

Jacek E30 - 2005-12-10, 12:59

Owszem zgodze się z Tobą ale zapomniałes albo po prostu nie dopisałeś :wink: takiej ważnej rzeczy jak zawieszenie!!! Chyba nie zaprzeczysz to jeden z głównych atutów jeżeli chodzi o drifting.
SmasherE30 - 2005-12-10, 14:00

jakbym miałopisac o wszystkim to by to trochę zajęło a zauważyłem że mało komu chce się czytaćdługie posty :lol:
Poza tym do końca nie ogarnąłem tematu siły dobicia i odbicia amorów i ogólnej twardości poszczególnych elementów zawieszenia więc nie będe sie rozwodzil na ten temat ale powinno byc dośc sztywno i możliwie nisko, aby wszystko docierao dobrze do kierowcy i reakcje auta na ruchy kiera i gazem były natychmiastowe = precyzyjny drift :wink:

Jacek E30 - 2005-12-10, 14:35

No SMASH chyba o mnie nie powiesz, że nie chce mi się czytać długie posty??? :roll:
Piotr_1 - 2005-12-10, 21:34

Japońce stawy w zawieszeniu tylnym robią chyba na sztywno, tzn. bez elementów gumowych (ale nie są to takie zwykłe przeróby, tylko wiadomo jak to u nich drogie części tuningowe chyba), z tego co widziałem na filmie to dość potężny stabilizator przyechyłów też bez gum, z przodu to już mniej istotne, choć im zdrowsze tym wialdomo lepsze + sportowe twarde elementy gumowe. Co do regulacji amorów to tłumienie odbicia dość małe (tak mi się wydaje), jedynie taka podstawowa kompensacja bujania i żeby nie odbijał zbyt agresywnie przy początkowym zarzuceniu (zakładam że mamy już twarde sprężyny), a tłumienie dobicia też raczej małe, ponieważ nic to nam i tak nie daje przy stałym przechyle a może tylko utrudniać wyczucie charakterystyki sprężyn. Generalnie przypuszczam że małe wartości tłumienia powinny pomagać w wybieraniu małych nierówności, tak byśmy ich w ogóle nie czuli, dużymi i tak trzeba się samemu zająć. Ale jak to zwykle bywa mistrz i tak pojedzie świetnie nawet słabo przygotowanym samochodem, a nowicjusz zeszmaci nawet w super aucie. Na lepszą kontrolę wiadomo wpływa też odelżony mocno tył auta (mniejsze bezwładności) no solidnie umocowany kubeł. Udało mi się dziś śmignąć 3 kółka po torze kartingowycm :) echh
Jacek E30 - 2005-12-17, 13:49

A tu troszke zdjęć się znalazło:
http://www.gkt.com.pl/newsy/doart51/index.html

SmasherE30 - 2005-12-17, 16:05

a widzisz :P :lol: :wink:
spoko chłopaki piszcie piszcie, jak znajdziecie jakis dobry technicznie artykuł to to skany i dawajcie na forum ... zlepimyjakis niezbędnik dryftera :wink:

cinek_sw - 2005-12-18, 10:28

no no było trochę byłych leszczyniaków czyt. Gostyń :wink: :wink: :wink:
cy5 - 2005-12-25, 07:57

Poza tym wszystkim co powyżej trzeba jeszcze mieć:
minimum 150KM
blokadę dyfra na asfalt - 50%
węższe opony z większym ciśnieniem i nie za wysokie -bo lubią zejść
opony używane by ich nie było żal
przed treningiem warto sprawdzić stan oleju w skrzyni biegów i w dyfrze.
pozdro

LUKAS - 2005-12-25, 09:30

Ze wszystkim się zgodzę prócz tego:
cy5 napisał/a:
blokadę dyfra na asfalt - 50%

Zeszło roczny Mistrz Polski nie miał szpery ;)

Jacek E30 - 2005-12-25, 11:16

CY5 za duzo sie naczytałeś bajek na www.polody.prv.pl
Tegoroczny mistrz wygrał z 400 konna M5 a jechał tylko E30 325i!!!
Może coś z tego wywnioskujesz?!

cy5 - 2005-12-25, 18:16

LUKAS napisał/a:
Ze wszystkim się zgodzę prócz tego:
cy5 napisał/a:
blokadę dyfra na asfalt - 50%

Zeszło roczny Mistrz Polski nie miał szpery ;)



A co miał?

cy5 - 2005-12-25, 18:19

Jacek K. E30 325i napisał/a:
CY5 za duzo sie naczytałeś bajek na www.polody.prv.pl
Tegoroczny mistrz wygrał z 400 konna M5 a jechał tylko E30 325i!!!
Może coś z tego wywnioskujesz?!


Wniosek taki że miał więcej niż 150KM
Widocznie wystarczyło.
W Poznaniu na treningu było widać kto miał szperę ,a kto się męczył bez niej.
pozdro

LUKAS - 2005-12-25, 18:20

cy5 napisał/a:
LUKAS napisał/a:
Ze wszystkim się zgodzę prócz tego:
cy5 napisał/a:
blokadę dyfra na asfalt - 50%

Zeszło roczny Mistrz Polski nie miał szpery ;)



A co miał?

325i E30 8)

cy5 - 2005-12-25, 18:23

LUKAS napisał/a:
cy5 napisał/a:
LUKAS napisał/a:
Ze wszystkim się zgodzę prócz tego:
cy5 napisał/a:
blokadę dyfra na asfalt - 50%

Zeszło roczny Mistrz Polski nie miał szpery ;)



A co miał?

325i E30 8)


Co miał zamiast szpery?
Zespawany dyfer?
Jakaś sztuczka?

LUKAS - 2005-12-25, 18:25

zwykły dyfer!!
cy5 - 2005-12-25, 18:29

Nie chce mi się wierzyć ale jeśli tak piszesz to znaczy że sprawę znasz napewno.
LUKAS - 2005-12-25, 18:35

Chwyt polegał na tym, że auto było baaardzo obniżone i utwardzone, a takie auto łatwiej łapie na dwa koła ;)
SmasherE30 - 2005-12-25, 18:38

Cytat:
węższe opony z większym ciśnieniem i nie za wysokie -bo lubią zejść


Tak tak ... załóż takie na tyl i spróbuj opanowac auto ... zyczę powodzenia

Na zawody TYLKO i WYŁĄCZNIE TA SAMA SZEROKOŚĆ CO Z PRZODU (ewentualnie rozmiar węższe) ... wtedy jest idealny balans przyczepności i łatwa kontrola (inne opcje zastosować gdy momentu brakuje, a brakuje często)

cy5 - 2005-12-25, 19:05

Mam 318iS z oponami z tyłu 235 17' do driftu to stanowczo w tym wypadku za szerokie.
SmasherE30 - 2005-12-26, 01:30

wybacz 235mm i 17" to nie jest seryjny rozmiar ogumienia tego modelu a to stanowi punkt odniesienia :idea:
Jacek E30 - 2005-12-26, 13:17

CY5 nigdy bym nie twierdził żeby Przemek się bez szpery męczył 8)
cy5 - 2005-12-26, 14:32

OK nie widziałem więc trudno mi powiedzieć.
Ja męczyłem się dość długo, chodziło mi o mnie.

Rom535 - 2006-01-08, 10:36

Ze szperą dużo,dużo łatwiej!!!!!!!!!!!!!!A co do mocy to uważam ,że musi być ponad 200ps i najlepiej odciążyć tył auta(wybebeszyć wszystko)!!Trenować co dzień na każdym zakrecie!!!
cy5 - 2006-01-08, 12:06

Zgadzam się ze wszystkim
wybebeszę tył,
węższe opony,
więcej powietrza w oponach,
dyfer chyba jednak zespawię, (mam dwa)
naj trudniej będzie z koniami i momentem.

Rom535 - 2006-01-09, 08:57

Kumpel był na tym treningu nissanem 200sx z Kraka, z tego co widzialem na filmach to niezle było.Trzeba na następny sezon jechać nawet jako widz!
cy5 - 2006-01-09, 18:23

Serdecznie 8) polecam :lol:
Enzo - 2006-01-10, 13:27

Ja mzoe wybiore sie w tym rok ujako widz.
Bardzo mnei fascynuje ta dysciplana, niestety na razie nawet auto nieprzygotowane do tego, i umiejtonsoci jeszcze brak :wink:

cy5 - 2006-01-10, 20:55

Na śliskiej nawierzchni też można się uczyć bez szpery, mniejsze zużycie paliwa ,mniejsze zużycie podzespołów,polecam.
Menel - 2006-01-11, 00:52

Rom535 napisał/a:
Ze szperą dużo,dużo łatwiej!!!!!!!!!!!!!!A co do mocy to uważam ,że musi być ponad 200ps i najlepiej odciążyć tył auta(wybebeszyć wszystko)!!Trenować co dzień na każdym zakrecie!!!

200 kucy znalezc w seryjnym bedzie trudno.wystarczy zwykle nie zagazowane e30 325 na malych i waskich oponkach i nawet bez wybebeszania oczywiscie plus dobry kierowca i spokojnie da rade wszystkim..

Pawel-e30 - 2006-01-11, 00:54

hmmm czy na wąskich oponach będziesz kontrolował dobrze poślizg??
lagadula - 2006-01-11, 10:40

Standardowe 2.5 170 KM , lekko wypróżnione napewno starczy ale..... Prawdopodobnie bedzie w Poznaniu European Drift Chaleng a co za tym idzie musi być ustawiony tor driftowy. Wtedy na pewno bedą zakrety na 3 bieg a raczej 2.5 juz nie da rady przy takiej predkości. Kolejna sprawa że szerokie opony dają lepszy feeling ale tez mają wiecej przyczepności. Znowu 170 KM moze sie okazać za mało. Dużo oczywiscie zależy od drivera ale jesli bedzie tez przejazd w parach i trafimy na mozniejsze auto.....to koniec. Mam nadzieję i tak was to nie zrazi i w tym roku dopisze frekwncja. :mrgreen:
LUKAS - 2006-01-11, 16:54

Co do jazdy na 3 biegu to 325i daje rade nawet na 205tkach.
Lecz jest wtedy strasznie cięzka do opanowania. Wiem bo próbowałem. Porędkość około 100-110km/h i tylko chyba raz mi wyszedł drift na 10-12 prób i to nawet nie tak jak dokońca bym chciał :?

Fakt faktem nie miałem wtedy jeszcze szpery i nie czułem autka tak jak teraz.
Tak czy i naczej napewno nie jest to łatwe, ale napewno nie nie możliwe ;)

SmasherE30 - 2006-01-11, 17:57

jeszcze dodaj że miałes 1 przłożenie dyfra wyżej (3,64 zamiast 3.73), że było to w Rykach i z pasażerem na pokładzie czyli plus 100kg i zajeduża przyczepność :wink: No i jestem pewien, że wtedy tak auta nie ogarniałes jak teraz :wink:
Enzo - 2006-01-11, 22:11

A ktos wie kiedy sa nastepne zawody driftingowe :?: :)
LUKAS - 2006-01-12, 20:25

Faktycznie Macku, zapomniałem dodac iż miałem inne przełożenie, dłuższe, czyli słabsze...

Frajda była ogromna :D
PZDR! ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group