|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
 |
TECHNICZNE - co to za most? + troszku fajnego OT [mod edit;)]
gert - 2006-01-27, 19:16 Temat postu: co to za most? + troszku fajnego OT [mod edit;)] zakupilem wlasnie most z bmw e30 318is o oznaczeniu 3.91 vr89(lub cos takiego oznaczenie jest juz niewyrazne) wie cos ktos na ten temat?
AMISZ - 2006-01-27, 19:38
Jest to most ktory ma przełozenie 3.91 a w is chyab były mosty o przełozeniu 4.10 jak pamiętam. Jesli sie myle niech mnie ktos poprawi.
Jesli chcesz sie dowiedziec gdzie jest przelozenie napisane to masz to na takiej blaszcze metalowej ktorą trzma jedna sroba na tylnym deklu jak nie widac dobrze topapier scierny i jazda bedzie błyszczec .
gert - 2006-01-27, 19:54
spoko stary wiem gdzie co jest
chodzi mi o to jak wyglada sprawa w praktyce
np jakbym go wrzucil w ete rakiete???????
AMISZ - 2006-01-27, 20:15
Jak go wrzucisz w ete to bedziesz miał jak sie nie myle extra przyspieszenie ale chyab to bedzie juz za ktorki most i moze okazać sie ze nie wyrobisz z wajchowaniem.
ChriS - 2006-01-27, 20:26
Ja mam w moim sprzęcie 3.91 i się sprawdza, do ety chyba będzie trochę krótki
gert - 2006-01-27, 22:30
Chris jakie masz czasy na tym moscie?
jakie predkosci uzyskujesz na poszczegolnych biegach?
Pawel-e30 - 2006-01-27, 22:31
myśle że ty w ecie na 2 będziesz miał z 90km/h
eta ma krótką skrzynie
slawo - 2006-01-27, 22:31
do ety najlepiej 3.15 lub 3.25 wiecej nie ma sensu chyba ze masz ochote machac wajcha co pol sekundy
Pawel-e30 - 2006-01-27, 22:32
Ja polecam 3.45
gert - 2006-01-27, 22:36
wlasnie o to chodzi.............
szykuję cos extra na Torun...............................
Pawel-e30 - 2006-01-27, 22:37
a co z e21? ty chyba ją dosiadałeś??
gert - 2006-01-27, 22:41
rekinek rowniez sie "robi"
przez Łyche spac nie mogę
hehehehehehe
Pawel-e30 - 2006-01-27, 22:49
buahahahaha wspomaganie do rekina byś jakieś zapodał
gert - 2006-01-27, 22:55
wspomę to mam w rękach
Pawel-e30 - 2006-01-27, 22:58
buahahahah widziałem w toruniu ja się pociłeś
do łychy sporo ci brakuje ty upalałeś w miejscu cię tylko obracało, zobacz łycha daje bokami po całym placu
Ale ambicje dobre
trzymam kciuki 8)
gert - 2006-01-27, 23:04
zawsze mozesz pokazac co Ty potrafisz
Pawel-e30 - 2006-01-27, 23:08
Ja nic nie potrafie dlatego tylko oglądam
gert - 2006-01-27, 23:10
tak jak myslalem,
ale ambicje masz dobre
heheheheh
Pawel-e30 - 2006-01-27, 23:13
buahahahaaaaaaa
Menel - 2006-01-27, 23:27
no tez pamietam czarnego rekina.fakt ze raczej palil gume i tylko palil.ja wole osobiscie jak ktos pali ale wiecej jest w tym driftu.ale jeszcze bardziej ogolnie to wole sam drift ale przy tym tez trzeba troszke spalic
zamotalem
chodzi mi o to ze nawet 316 mozna stanac w miejscu na heblu i spalic dedki do oporu
pozdro
i jeszcze jedno. szukam info o moscie 4.45
ma taki wlasnie moj kumpel i narazie tylko w opisach spotkalem sie z takim przelozeniem. nikt na forum nie pisal o takim.
Pawel-e30 - 2006-01-27, 23:38
A nie myślałeś żeby wsadzić most długi i cały czas na jedynce palić??
SmasherE30 - 2006-01-28, 00:46
Paweł no co Ty!
Przeciesz cała frajda w tym żeby wystawic łape przez szyber albo okno i pokazać na palcach publice, że się zamknęło skrzynie stojąc w miejscu no nie?
A na moście 3,91 seryjna Eta z seryjna skrzynią nie pojedzie więcej jak 170, czyli czwórkę powinna zamknąć spokojowo, a na wąskich kapciorach to i piątkę hehehe
a oznaczenie dyfra może mieć coś wspólnego ze szpera wiskotyczną
Pawel-e30 - 2006-01-28, 01:16
smasher puknij się w głowe
Jak będzie upalał na 2ce to jest wszystko
Żadko kto co stoi w miejscu daje na 2 biegu... nawet eta jest za slaba żeby zapodać 3 a co dopiero zamknąć skrzynie chyba że na oleju
gert - 2006-01-28, 09:14
piszac szczerze nie interesuje mnie wasze zdanie na temat palenia laczka tylko opinie na temat mostu.w temacie palenia wole jednak posciemniac z ludzmi ktorzy wiedza co jest pięc
a nie z widownią .zresztą palenie gumy i drift to dwie rozne sprawy Łycha przekonał sie o tym w Poznaniu......
p.s
Paweł e-30 musisz sie jeszcze sporo nauczyc
Pawel-e30 - 2006-01-28, 09:19
gert napisał/a: | :
p.s
Paweł e-30 musisz sie jeszcze sporo nauczyc |
Możliwe
Jak chcesz to moge wstawić twoje upalanie mam chyba gdzies na kasecie
Menel - 2006-01-28, 12:27
ok to wracajac do tematu i aby nie pisac nowego to zadam raz jeszcze pytanie:
co to za most 4.45 ? bo taki wlasnie siedzi u kumpla w e30.
AMISZ - 2006-01-28, 12:57
Tu są wszytkie mosty rozpisane:
http://wp1016621.wp027.we...0023/f00023.htm
Wynika ze to most od 1.6, 1.8, 2.0,
Dziwen ze tak duza rozbiezanosc? Czy szytkie skrzynie oprocz tej z 1 do tyły miały takie samo przelozenie??
SmasherE30 - 2006-01-28, 14:36
nie
skrzynie i ich przełożenia opisywał gdzies Artur ...
ChriS - 2006-01-28, 15:45
Wracając do tematu.Gert pytałeś się o czasy
do 96km/h najlepszy 8,27s. powtarzalny 8,5s.
na 400m 16,38s.
v max.? jechałem 200km/h(licznikowo) i jeszcze był mały zapas na obrotomierzu.
I ok.55km/h
II ok.98km/h
III ok.140km/h
IV nie pamiętam 180?
Pozdrawiam
Baur - 2006-01-28, 19:43
SmasherE30 napisał/a: | Paweł no co Ty!
Przeciesz cała frajda w tym żeby wystawic łape przez szyber albo okno i pokazać na palcach publice, że się zamknęło skrzynie stojąc w miejscu no nie?
A na moście 3,91 seryjna Eta z seryjna skrzynią nie pojedzie więcej jak 170, czyli czwórkę powinna zamknąć spokojowo, a na wąskich kapciorach to i piątkę hehehe
a oznaczenie dyfra może mieć coś wspólnego ze szpera wiskotyczną |
Smascher, kiedy ustawiamy sie abyś mi pokazał jak stojąc w miejscu na suchym wrzycasz choćby 3 bieg i stoisz w miejscu paląc gumę ? I skąd info że eta na 3.91 nie pojedzie więcej niż 170 ? Miałeś etę ? Jechałeś nią na takim dyfrze ? Ja miałem starą ete na krótszym dyfrze i 190 jeżdziłem bez problemy.
A co do palenia gumy to nie jest to żadna filozofia...
SmasherE30 - 2006-01-28, 20:39
Dobrze wiesz co to jest moment i jak potrafi być pomnożony lądując na asfalcie
a co do przełożenia, to wystarczy sobie wszystko na spokojnie policzyć i będzie jasne jaką prędkość dane auto osiągnie przy danych obrotach i przlożeniu na konkretnych kołach ...
Ja mówie o sytuacji kiedy auto jest przeznaczone do takiej dyscypliny jak palenie opon i nie masz z tyłu hamulców a opony nieszerokie i nabite, więc moc sie nie marnuje i jeśli taka Eta przy 5 tysiącach na trójce wskazywałaby 90km/h to zakręciłaby w miejscu bez prolemu i na czwórce też ... w warunkach toruńskiego konkursu palenia opon
cypis0 - 2006-01-28, 21:18
nie zgadzam sie ze na 3 biegu eta nie spali lacia!!! opisywalem mody u mnie i autko przemierzone na hamowni zmieniony dolt i reszta zabawek krotka skrzynia z 325i wersja sport (krotkie 3 pierwsze biegi) seryjny most tzn 2,93 na zimowkach suchy asfalt do 3 biegu i bez trzymana na cheblach pali lacia!!!
co do mostu kolego zapomnij 3.91(chyba taki ) na 1 bedziesz mial chyba do 20km 2bieg do 40, 50 ja na seryjnym dyfrze (2,93) i minimalnie krotsza skrzynia na 3 biegu przy 90km odcina!!!nie pojedziesz tym autem chybaze bedziesz trartowal z 2, 3 biegu!!! pozatym jeszcze jedno ale o ktorym nikt tu nie wspomnial BAAAARDZO SZYBKO BEDZIESZ ZMIENIAL TEN MOST BO SIE ROZLECI POPROSTU!!! m20 ma wieksze i solidniejsze mosty m40 ma slabsze bo i po co mocne, zmielisz go poprostu!!!!
http://www.geocities.com/etaben2000/index.htm
tu masz linka (po niemiecku) str poswiecona tylko etom masz podane predkosci momenty praktyczne i teoretyczne dla roznych mostow dla ety
Baur - 2006-01-28, 23:48
Miałem ete na dyfrze od m10b18 - nie pamiętam przełożenia - brak tabliczki - trójka do 100km/h i to auto na 5 biegu jechało bez problemu 190km/h, a podejrzewam że jeszcze by się troche bujneło. Chyba że licznik tak bardzo przekłamuje. Smasch, co będziesz wyliczał - przyjedź na spot i pokaż jak palisz swoją chociaz na dwójce - no bo teoretycznie i na papierze to można bardzo wiele.
Cypis - jeśli Twoja eta pali w miejscu (o tym mowa) oponę na 3 biegu bez trzymania jej na hamulcu to ja Ci bardzo szczerze gratuluje !
SmasherE30 - 2006-01-29, 00:52
Marcin umiesz czytać? to nie jest temat o moim 2,0 tylko o Ecie z dyfrem 3,91
Po 1 nie pale opon
Po 2 ... czy mam rozumiec że chcesz abym Ci coś udowodnił?
gert - 2006-01-29, 13:04
panowie spoko
moj mix ma wygladac mniej wiecej tak
mam silnik 2.7 po przebiegu 145tys km jest idealny
glowice kompletna od 2.0 "731" lala
mostow mam ok 15 i skrzyn biegow tez sie pare znajdzie
iiiiii tak
silnik ety dostanie glowice od 2.0 wraz zosprzetem
skrzynia zostanie z ety a most 3.91 ten o ktory pytalem ma szpere na bank wiec mysle ze na nim polata bokami na wysokich biegach
dodam ze zamierzam zredukowac mase do maximum mozliwosci.....................
ale bedzie jazda
cypis0 - 2006-01-29, 13:14
hmm jak chcesz budowac cos takiego \zapomnij o moscie z is niewazne czy ma czy nie ma szpery rozwalisz go szybciej niz myslisz do czegos takiego lepiej poszukac mostu z m30 ze szpera szkoda twoich pieniedzy jak chcesz latac bokami do driftu itp dzialaj tam potezne przeciazenia ty po takich przerobkach przeciazysz go o ponad polowe albo lepiej nikt nie liczyl go do takich momento i mocy
Baur - 2006-01-29, 14:32
SmasherE30 napisał/a: | Marcin umiesz czytać? to nie jest temat o moim 2,0 tylko o Ecie z dyfrem 3,91
Po 1 nie pale opon
Po 2 ... czy mam rozumiec że chcesz abym Ci coś udowodnił? |
Umiem czytać, i umiem tez kilka rzeczy w praktyce, a to że Ty wypisujesz głupoty to nie moja wina Smascher. Jeśli Ty piszesz że eta na piątym biegu (nawet bez hamulcy z tyłu i na nadmuchanych 175tkach (skąd ta Twoja pewność, jeśli nie palisz gumy ?) to ja sie Ciebie pytam czy zrobisz to swoją 2.0 chociaż na dwójce - rozwiałbyś spory i watpliwości zamiast treoretyzować.
Pozdrawiam !
gert - 2006-01-29, 14:42
cypis0 no nie zgodze sie z toba........
w rekinie mam most od 1.8m10 i chodzi jak zloto a uwierz spalil juz co nieco
cypis0 - 2006-01-29, 15:10
a jaki masz motor w rekinie 2,7l ?eta po tych zmianach ma naprawde dosc spory momnet i spora moc moment podchodci pod 260Nm albo lepiej a moc pod 180-200km to juz nie sa przelewki tam naprawde dzialaja gigantyczne siły
Yatzek - 2006-01-29, 15:53
HMMM co do mixu ;
jak chcesz polataqc boakmi to wsadzaj szpere ! przełozenie na szperce 3.91 mysle ze jest zajebiste ale nie do twojego mixa poszukaj raczej 3;45S to bedziesz mial zabawe na tym mixie 3.91 kozak ale do slabszych silnikow !
do tego wszystjkiego wez pod uwage ze chcesz ja dochudzić ! i zastanow sie jakie kapcie zalozysz zawsze mozesz jeszcze przelozeniem na kole duzzzzzzoooo zmienic bo ludziska sobie niezdaja sprawy co takim przelozeniem sie da nawyczyniac
pozdro.
Pawel-e30 - 2006-01-29, 17:20
Gert napisz im do czego ten samochód jest przeznaczony bo za dużo teoretyków nadaje
A co do kombinacji z etą słuszny wybór
Możliwe że i w tym też mało wiem
Cypis czy ty swoją etą stoisz w miejscu z nogą na hamulcu i palisz na 3 biegu bez problemu
cypis0 - 2006-01-29, 17:28
noo na zimowych kapciach napompowanych bez trzymana na cheblach dalo rade na 3 biegu ale eta jest po lekkich modyfikacjach:)) skrzynia(bardzo krotkie 3 pierwsze biegi) troche silnik itp
Pawel-e30 - 2006-01-29, 17:42
ale zamielila ci na chwile tylko kolami czy caly czas mielila??
A bez trzymania hamulca czyli nie stałeś w miejscu i paliłeś?
cypis0 - 2006-01-29, 17:50
nie nie stalem w miejscu to bylo na prostej drodze jakos szkoda mi codziennych opon niszczyc:PPnie trzymalem nogi na cheblach wkrecilem auto na obroty i puscilem sprzeglo jako ze mam krotkie przelozenia to szyyyybko doszedlem do 3 biegu zamielił kilka sekund i poszedl
Pawel-e30 - 2006-01-29, 18:11
no i widzisz doszliśmy do sedna sprawy moja padaczka na krutkim dyferku tez tak robila ale nie stanie w miejscu jak smasher npisal i zamykanie skrzyni
cypis0 - 2006-01-29, 18:25
ja tam zadowolony jestem mi autko daje satysfakcje i tyle mi starcza nie jestem fanem palenia laczka wole pobawic sie na kretych torach do tego ten zestaw jest idealny
Baur - 2006-01-29, 18:48
No i o to chodzi 147 km to żadna specjalna moc nawet z ety więc nie ma się co podniecać. Zamieli jadąc, ale nie ma to nic wspólnego z zamknieciem skrzyni na 5 biegu
Proponuje więcej jazdy, prób zręcznościowych i wyścigów a sporo osób zmieni poglądy na temat zawrotnych mocy, sprawności niektórych aut, zmienią sie też wywody teoretyków
cypis0 - 2006-01-29, 19:01
baur ale ja bardziej patrze na momnet obrotowy nie jestem maniakiem predkosci bo i nie ma gdzie ich rozwijac raz na jakis cza mozna poprzycina 180 i wiecej bo nie ma drog do tego a zabawach typu tor (polecam jak ktos ma mozliwosc zwlaszcza w niemczech tory adac nie jest drogo a warto) to bardziej liczy sie elastycznosc auta przyspieszenie na poszczegulnych biegach a etkja mi ciagnie od 1000obr to jest wazne przy takich jazdach elastycznosc auta jak sie jedzie w 3-4 auta liczy sie z jaka predkoscia mozna wyjsc z zakretu a nie t ze auto bedzie jechac 240 na prostej fakt 147 to nie rewelacja ale przy 1000ob 1900Nm to juz co ile IS wtedy ma??? nie ciagnie nawet tylko sie zamula:PP
gert - 2006-01-29, 22:40
teoria teorią a ja pobawię sięw praktykę
i znowu radiowóz pod chatą 5 razy dziennie
cypis0 - 2006-01-29, 22:51
nie teoria rozebralem i poskladalem moje e30 pare razy 3 skrzynie mialem i 2 dyfry i moge powiedziec jak na czym mi sie jezdzi , wszystko mozna wyliczyc to swoja droga twoja kasa i twoje auto znajomi w wieksze swapy sie bawili i kosztowalo ich to bo kazdy sie uczy tylko chcialem ci problemow oszczedzic ale przynajmniej zalej dobrym olejem i zrob drobny remoncik dyfrowi:) tylko po co wywalac otwarte drzwi bylo takie powiedzenia i 2 znajome osoby tak zalatwily dyfry (a to byly zwykle 325i bo byla okazja wypas dyfer ze szpera od m40 czy is) i co 10tys i dyfry podziekowaly
MIŁOSZ - 2006-01-29, 22:53
Przy prawidlowej jezdzie na torze obrotomierz nie powinien nigdy zeskakiwac w wiekszosci BMW ponizej 4000tys obr/min, a porownywanie osiagow przy 1000 obr/min jest moze trafne w temacie ekonomicznosci, lenistwa w zamianach biegow, i osiagow auta w normalnym ruchu miejskim - ale prosze nie na torze.....
SmasherE30 - 2006-01-29, 22:54
cypis0 napisał/a: | a jaki masz motor w rekinie 2,7l ?eta po tych zmianach ma naprawde dosc spory momnet i spora moc moment podchodci pod 260Nm albo lepiej a moc pod 180-200km to juz nie sa przelewki tam naprawde dzialaja gigantyczne siły |
bardzo naciagane jest to co piszesz
Baur, uwziąłeś się. Ja nie przejawiam chęci do palenia opon, a żeby miec o tym pojęcie wystarczy, że obserwuję jak inni to robią. Nie będe Ci nic udowaniał.
cypis0 - 2006-01-29, 23:03
milosz fakt przegiolem z tymi 1000 na torze w miescia tak chodzilo mi o to ze ten silnik ma bardzo prosty wykres momentu obrotowego co zapewnia mu elastycznosc i wybacza bledy typu wyjscie z zakretu na za wysokim biegu :PPwystarczy go trzymac w przediale 3000-4500-5000tys obrotów by zapewnic dobre wyniki czyli nie traci sie tak na czestym padlowaniu biegami urzywa sie 3-4-5 ale z rególy 4-5 mi styknie no ale tak jak bym zmienil glowice i softa do 7000 obrotow...hmm narazie kasa trzyma:(( zaznaczam jest to amatorska jazda na zabezpieczonych torach(niestety glownie niemcy 3 razy w opolu brak u nas takich obiektów) nie wyczynowe sie sciganie bardziej szkolenie umiejetnosci ) no i na zlotach u nas wyscigi na dochodzenie tez wajna zabawa:))
SmasherE30 - 2006-01-30, 00:46
tu zamieszczam proste obliczenia które pozwolą na pewne porównania (pomijam stan techniczny aut, szczególnie stan sprzęgła z dociskiem i elementów układu przeniesienia napędu oraz opory układu hamulcowego)
Policzmy ... dwulitrówka spokojnie zapali lacza na jedynce:
164Nm x 3,83 x 4,10 = 2575,3Nm (moment na kołach pomijając opory układu przeniesienia napędu, którego straty w RWD wynosza jakieś 8-11%, co i tak nas nie interesuje bo liczy się efekt na asfalcie)
na dwójce już tylko nieliczne:
164Nm x 2,20 x 4,10 = 1479,3Nm (-//-)
A co z seryją etą ... jedynka:
230Nm x 3,83 x 2,79 = 2457,7Nm (-//-)
dwójka:
230Nm x 2,20 x 2,79 = 1411,7Nm (-//-)
Czyli jak do tej pory całkiem porównywalnie, w sumie to seryjnie oba przyspieszają do setki w okolicach 10s.
Teraz zobaczmy co sie stanie jak Ecie załozymy dyfer 3,91
jedynka:
230Nm x 3,83 x 3,91 = 3444,3Nm (-//-)
dwójka:
230Nm x 2,20 x 3,91 = 1978,3Nm (-//-)
trójka:
230Nm x 1,43 x 3,91 = 1286Nm (-//-)
Czyli super bo na trójce na kołach jest ledwo 9% mniejszy moment jak na seryjnym dyferku na dwójce.
Ok teraz zobaczmy jak się plasują prędkości na poszczególnych dyfrach przy 5000obr:
DYFER 2,79:
5000obr/min / 0,81 / 2,79 = 2212,5 obr/min - prędkość półosi
15" = 375mm
55% z 205 = 112,75mm
wysokość czyli średnica koła to w takim razie to:
375mm+2(112,75mm)=600,5mm
to promień = 300,25mm = 0,3m
a więc obwód koła to 2x3,1415x0,3=1,8849m
a wiec auto nam pojedzie na piątce przy 5000obr/min 1,8849x2212,5 = 4170,34m/min = 4,17km/min = 250,2km/h (teoretycznie ... pomijamy opory powietrza i toczenia hehehe)
DYFER 3,91:
5000obr/min / 0,81 / 3,91 = 1578,7 obr/min. - prędkość półosi
a więc na piątce przy 5kRPM auto nam pojedzie:
1,8849x1578,7 = 2975,75m/min = 2,975km/min = tylko 178,6km/h
Na koniec obliczmy sprzyjające okoliczności do palenia opon czyli dlubnięta na 245Nm Eta z dyfrem 3,91 ... momenty na kołach:
1 bieg:
245Nm x 3,83 x 3,91 = 3669Nm (-//-)
2 bieg:
245Nm x 2,20 x 3,91 = 2107,5Nm (-//-)
3bieg:
245Nm x 1,43 x 3,91 = 1369,9Nm (-//-)
4bieg:
245Nm x 1 x 3,91 = 957,95Nm (-//-)
5bieg:
245Nm x 0,81 x 775,94Nm (-//-)
Przy kołach z oponami zimowymi 185/60/14 różnica w prędkości w stosunku do kół z oponami 205/55/15 wyniesie ledwo 1% (dodatkowe o 1% skrócenie przełożeń), ale w szerokości już ponad 10%, a ciśnienie jeszcze bardziej zmniejszy jej powierzchnię styku z podłożem nawet do 25% w stosunku do opony 205 z prawidłowym ciśnieniem.
A więc opory opony uległyby zmniejszeniu o 25% (zakładając liniowość przyrostu oporów stawianych przez opony różnych szerokości co niejest do końca prawdą ... tym lepiej dla utylizujących opony), a zatem momenty na kołach miałyby o 25% mniejszy opór do pokonania ...
to tak jakby z seryjnym ogumieniem 205 na czwórce był moment rzędu 1197,4Nm (w dłubniętej Ecie) co jest wartością o 8% niższą od momentu na 2 biegu na kołach w seryjnej ecie ... pozostaje zadać sobie pytanie czy wasza Eta pali koła na dwójce i z jakim trudem ... jeśli z niewielkim to w powyższej konfiguracji powinna zapalić lacza na czwórce ...
Dodając czynniki takie jak syf i granulat na placu, płynięcie gumy po przegrzaniu oraz zmniejszenie nacisku na tylną oś poprzez odelżenie nadwozia będzie jeszcze łatwiej mielić w miejscu...
Tyle TEORII ... teraz poczekajmy na Gerta
cypis0 - 2006-01-30, 00:56
dobre gdzies dalem juz policzone te wartosci ale fajnie miec troche wzorow jak to policzyc (jak cos bedzie sie zmienialo ) tylko ja mam ete z skrzynia sport( na 5 biegu jest 1.0 reszty nie pamietam a nie chce mi sie szperac po kompie) wiec to juz sie zmienia i dyfer 2,93
tak czy owak szacunek dla kolegi fizyk nie jeden by sie rozlorzyl:PP fakt trzeba dodac opory powietrza toczenia uksztaltowanie terenu i mase innych bzdór ale to juzinna baja!!za to odrazu obrazuje kilka prostych obliczen jakie sa gigantyczne roznice niosące tak niby banalne sprawy jak zmiana dyfra opon itp
ale na lato i tak bedzie z tylu 225 heheheh nie ma sily bo sie pieknie trzyma w zakretach taka opona:)))
SmasherE30 - 2006-01-30, 01:04
sorki nie mam excela ... bo nie mam orginalnego office'a pod ręką
tak to bym to zrobił w excelu i można by było dowolnie zmieniac parametry.
jeśli ktoś by chciał sporzadzić te obliczenia w formacie .exl to pomogę
gert - 2006-01-30, 10:13
Smasher e30 dodałes mi skrzydeł
jestes wielki
Baur - 2006-01-30, 11:13
Smasch, to prawda, jesteś wielki ! Widac że kiedy inni ujeżdzają beemki siedzisz pilnie na wykładach i za to Ci chwała. Ktoś musi znać teorię....
Wiesz, może ja jestem głupi , ale zapytałem wczoraj osobe która na co dzień jeżdzi 535 (300nm) oraz miała okazje szalec wieloma beemkami z mocnymi motorami, np. zdrową M5 3.8 e34, jest niesamowitym katorżnikiem i dobrze powozi betami, technicznie napewno dałby radę zrobić, jeśli tylko auto wytrzyma - i nie ma opcji żeby m-powerem dokręcić się na 5 biegu do końca paląc gumę - czy aby tą osobe wyprowadzić z błędu mam wydrukować post z Twoimi wyliczeniami i pokazać: spójrz ! Nie masz racji ! Można !
Pozdro i pokój
p.s. Cypis, tak jak napisał Miłosz, na tor silnik musi być najlepiej wysokoobrotowy, i tak jeżdzisz zawsze na wysokich obrotach - a że eta ładnie ciągnie z dołu to ja wiem - pyszna sprawa, ale do driftu na suchym, do jazdy na co dzień itd.
SmasherE30 - 2006-01-30, 14:01
Nie Baur!
On po prostu musiałby zmienić dyfer (przełożenie główne) na taki aby na piątym biegu było wystarczająca siła do zakręcenia danych opon w miejscu. Każdy drogowy samochód ma przełożenia dobrane do charakterystyki silnia i każy samochód zapali oponę na jedynce a już nieliczne z mocniejszymi silnikami na dwójce czy na trójce. Jednak w każdym z tych przypadków zmieniając przełożenie główne na wyższe ułatwia się im zadanie, czyli będą w stanie zrywac przyczepnosć na wyższych biegach.
I ze ściśle fizycznego punktu widzenia to, że auto będzie stać w miejscu na piątce nie oznacza że możecie wrzucić 5, rozkręcić silnik w opór i strzlić ze sprzegła ... bo jak macie za dobre sprzęło to rozerwiecie przeguby, albo rozwalicie skrzynie ... równie dobrze jak silnik jest z paskiem to możecie rozwalić silnik lub conajmniej przestawić rozrząd (i pewnie jeszcze coś czego nie jestem w stanie przewidzieć).
Chodzi o to, że z czasem jak się pali na niszych biegach to robi się podkład na podłożu i guma też mięknie, poza tym podczas zmiany kolejnych biegów (które to zmiany należy wykonywac bardzo ale to bardzo szybko) sa mniejsze różnice w prędkościach i silnik nie powinien wypaść z zakresu MOCNYCH obrotów.
Wszystkie obliczenia tu zawarte to 4 klasa podstawówki, nie mają nic wspólnego ze studiami.
Wiesz Baur ... są różne drogi ... ja jeszcze sobie Beemki zdąże poujeżdżać ... w tym momencie to nierealne.
Baur - 2006-01-30, 15:08
Można.... ale po co... mocny krótki most do palenia dętki i juz. Ja chciałem tylko powiedzieć że palenie dętki na 5 biegu jest niemożliwe przy fabrycznych skrzyniach, dyfrach itd. Poza tym bezsensowne. I nie wiem gdzie mozna zobaczyć kolesia który wystawił ręke przez szybe z gestem że zamknął szafę ! Oni pokazują że strzeliła im dętka a nie linka gazu.
Koniec, proszę.... Pokój.
SmasherE30 - 2006-01-30, 15:57
popieram
PS:
Pamiętacie filmy Radomiaków z MPWR? Film z 2002 czy 2003 roku, z Torunia, z Filipem jeszcze w czarnej M3 (3,0)? Trójka, 7400rpm i prędkość koł odpowiadająca 170km/h! ... wspaniałe smugi płynącej gumy strzelające na 10metrów za samochód szerokiej letniej sportowej gumy
mmmm
puz - 2006-02-11, 00:08
pozwolicie, ze podepnę się do tego postu założyłem dziś szperę 3,64 i mam w związku z tym kilka pytań :
1) wcześniej miałem most 3,73 i jakoś nie zauważyłem różnicy (poza oczywiście atrakcjami, które zapewnia szpera ) jeśli chodzi o przyspieszenia itd. bez zmian wiec jak to jest z tymi przełożeniami? teraz będą dłuższe biegi?
2) na starym moście jak i tym powiedzmy nowym mam słabą czwórkę nie wiem czy to tylko u mnie czy tak jest? od 1-3 idzie jak wściekła a na czwórce odnoszę wrażenie ze traci impet juz chyba lepiej ciągnie na piątym biegu. czy to zależy od skrzyni?
3) moje maleństwo to e30 325 z 89r oryginalnie 3,73 teraz szpera 3,64 jak uważacie to dobre zestawienia?
4) czy skrzynie maja tez przełożenia i numery jak dyfry?
Jeśli chodzi o funkcje szukaj to znam ja i sporo poczytałem ale nie znalazłem satysfakcjonujących mnie odpowiedzi!!!
cypis0 - 2006-02-11, 00:15
skrzynia ma nr i rozne zestopniwania w 325 i z 89 byly 2 sport i normalna zapenw masz normalna z 1 klasyczna ale mozna zaczac kombinowac i zalozyc skrzynie z 325e lub 320 maja rozne przelozenia i i wszystkie do silnikow M20 ciekawe ci by wyszzlo z tego:))
Pawel-e30 - 2006-02-11, 00:15
SmasherE30 napisał/a: | popieram
PS:
Pamiętacie filmy Radomiaków z MPWR? Film z 2002 czy 2003 roku, z Torunia, z Filipem jeszcze w czarnej M3 (3,0)? Trójka, 7400rpm i prędkość koł odpowiadająca 170km/h! ... wspaniałe smugi płynącej gumy strzelające na 10metrów za samochód szerokiej letniej sportowej gumy
mmmm |
Ja nie pamitam ma ktoś filmik tego wydarzenia??
duchPW - 2006-02-11, 02:05
ja też nie znam filmu - chętnie bym obejrzał
puz - te przełożenia się oczywiście różnią, ale nie az tak bardzo, żebyś znacznie odczuł różnicę - zobaczysz ją raczej na obrotomierzunp. na danym biegu przy 100km/h
BTW - ja też mam 3,64 i uważam, że to całkiem dobre połączenie
puz - 2006-02-12, 22:27
Pawel-E30 napisał/a: | SmasherE30 napisał/a: | popieram
PS:
Pamiętacie filmy Radomiaków z MPWR? Film z 2002 czy 2003 roku, z Torunia, z Filipem jeszcze w czarnej M3 (3,0)? Trójka, 7400rpm i prędkość koł odpowiadająca 170km/h! ... wspaniałe smugi płynącej gumy strzelające na 10metrów za samochód szerokiej letniej sportowej gumy
mmmm |
Ja nie pamitam ma ktoś filmik tego wydarzenia?? |
tu masz link:
http://www.mpwr.pl/
a chlopaki radomiaki oj pokazali nie raz
Pawel-e30 - 2006-02-12, 23:14
Puz cięzko będzie bo go tam nie ma
Smasher czy to o ten filmiki ci chodzi??
http://s31.yousendit.com/...Q80CC1GK62XOXAG
ja tu nic specjalnego nie widze
SmasherE30 - 2006-02-12, 23:59
nie to nie jest ani ten film anie ten drugi który zapodałes w dziale filmy
tam było czarne M3 a podkład to chyba było RNB - spring ... chyba bo nie pamiętam, ostatni raz ten filmik widziałem chyba z 1,5 roku temu
EDIT: własnie mi się przypomniało że RNB spring było w filmie o niebieskiej czerodrzwiowej M3evo...
poznasz na pewno ... ujęcie było robione z dość dużego pułapu, a miejsce ... jak wjeżdżasz na plac w miesjcu łańcucha i po lewej mijasz budę z WC a po prawej wał i za nim prostą slalomową toru to gdzieś na wprost w rogu po prawej był kamerzysta...
tyle pamiętam
Pawel-e30 - 2006-02-13, 00:04
smasher będe namierzał
Może ktoś mi pomoże... Bo zjary nie chętne są dawać stare filmiki
dobra dalem rade sam nie było to proste specjalnie dla beemka-klub
http://s13.yousendit.com/...Z72F57GCZ9YX5Y3
dobra bo dlugich poszukiwaniach i konsultacjach ze smaseereem chodzilo mu o link ktory teraz jest na dole koncowka gdzie pali e36
http://s13.yousendit.com/...XR27JN0TDH6EGAD
SmasherE30 - 2006-02-13, 01:29
tak chodzi własnie o SHOWTIME (dolny link w powyższym poście Pawła)
miłych wrażeń
duchPW - 2006-02-13, 20:28
te filmiki w dość luźny sposób, ale nawiązują do tematu Gerta, więc pozwpliłem sobie znodyfikować nieco tytuł, a ten filmik pokazuje jedna z najładniejszych ścian dymu jakie w ogóle widziałem
dawaj Gert!!!!!
... mam nadzieję, że nie wyrobisz sie na majówkę , bo mnie niestety nie będzie, a efekty pokażesz na zlocie w sierpniu
Piotrek - 2006-02-13, 20:38
e34 kicha
E36 kozak
duchPW - 2006-02-13, 20:39
e tam - e34 też było super, ale e36 - faktycznie rewelacja
|
|