|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - k³opoty z autkiem
fozgen - 2004-03-27, 10:43 Temat postu: k³opoty z autkiem witam , od niedawna jestem w³ascicielem e-30 90/95 , 324 d ,
mam bardzo ma³± wiedze na temat aut z tym silnikiem i w sumie to moj,
autko ma k³opot z ruszeniem trzeba go podbic na obrotach ¿eby ruszy³o , ma martwy punkt - jak wcisne gaz do dechy ze stoj±cego to obroty podskocz± do ok 800- 1000 i autko siê toczy zero reakcji na gaz , dopiero powoli sie rozkrêca - mówiono mi ,¿e to wina przep³ywomierza albo potencjometru od gazu szukam kogos kto mo¿e mi pomóc , a przy okazji kogos kto mo¿e zna jakiegos dobrego fachowca od ropniaków (i nie czyszcz±cego portfel za gadanie ) ) a i potrafi±cego wyrególowaæ taki motor bo jak na diselka to i tak troche klekocze za g³osno ...
KWKPiotr - 2004-03-27, 11:22
Nigdy nie mia³em bmw dizla ale wiem - s³yszalem ze te silniki s± niespecyjalne....
Porównuj±c do innych dizli z tych lat to nie s±dze by on mia³ jakiekolwiek potêcjometry przep³ywomieze i inne szmery bajery.....!!!!
Pewnie ma prost± pompe wtryskow± i jezeli tylko jest szczelny
( cisnienie sprêzania ) a pompa i wtryskiwacze dobre to musi chodzic.
Byc moze zrobi³es b³±d kupuj±c auto z zajechanym motorem - teraz bys musia³ zmieniac silnik bo remontu kapitalnego wg mnie nie warto robic.
Pozdro.
fozgen - 2004-03-27, 15:57
z tego co wypowiadali siê ludzie zajmuj±cy sie autami w warsztatach na temat tego auta . to jednak sterowanie gazem jest przez potencjometr , a przep³ywomierz ma , co do silnika ... jak sie ruszy tio jest ¿wawy jak na diselka , tylko ten pocz±tek , a poza tym nie dymi , nie kopci , i wbrew pozorom nie chla ropki jak g³upi , jest czysty bez wycieków i nie widac by by³ myty czy szykowany , tylko potrzeba regulacji fachowej i mechanika który wie co w tych 6 garach piszczy i jak to ugry¿dz ¿eby gra³o jak trzeba
loko - 2004-03-27, 16:06
mogê ci daæ namiar do mojego znajomego który ma warsztat w ursusie.... ja tylko u niego robiê to czego sam nie jestem w stanie (z braku narzêdzi czy wiedz) kole¶ nigdy mnie nie zawiód³, robi naprawdê porz±dnie i jest konkretny. oczywi¶cie za normaln± cenê..
telefon do niego: 0602-749-135 nazywa siê Janusz Filipczyk i musisz do niego zadzwoniæ i umówiæ siê najpierw, bo jak pojedziesz na pa³ê to mo¿e byæ zajêty... a warsztat jest na ul. Regulskiej w Ursusie (jedzie siê od Al.Jerozolimskich...
powiedz mu na wstêpie ¿e dzwonisz od Jurka 8)
fozgen - 2004-03-27, 16:16
DZIEKUJE ZA NAMIAR , ale mam jeszce pare pytañ ... ca³y czas trwa wymiana zdañ jakiego rodzaju prze³o¿enia w mosie ma byc by by³ dobry , gdzie moge sprawdzic jakie ja mam prze³o¿enie ? i jakie mogê wstawic w razie zmiany i jaki wpp³yw to bêdzie mia³o ma szybkosc i moc ... kto¶ mi jest w stanie powioedzieæ ?
loko - 2004-03-27, 16:21
na mo¶cie z ty³u masz oznaczenie... do jednej ze ¶rub jak zajrzysz od ty³u samochodu jest przymocowana taka prostok±tna blaszka i na niej jest wybite prze³o¿enie... pewnie bêdziesz musia³ drapn±æ j± porz±dnie ¶rubokrêtem ¿eby¶ da³ radê odczytaæ a potem po¶liñ j± to bêdzie lepiej widaæ...
generalnie im krótrzy dyfer (wiêksza cyfra) tym krótsze biegi, wiêksze przyspieszenie i mniejsza maksymalna prêdko¶æ - im d³u¿szy dyfer (mniejsza liczba np. 2,93) tym d³u¿sze biegi, wiêksza maksymalna i mniejsze przyspieszenie... tak by to wygl±da³o mocno ogólnie
fozgen - 2004-03-27, 18:38 Temat postu: moja wiedza sie powieksza ... dziekuje za zorientowanie mnie w tym temacie , przy okazji sprawdze , a warsztat odwiedze bo troche szkoda dobijac autko . a mo¿e 28.03 bedziemy mieli okazje pogadac w galerii , mnie bardziej s³ychac ( hihihi) narazie ni¿ widaæ , a efekt dzwiekowy mojej "damy" nie idzie w parze z efektami trakcyjnymi , co niekiedy zaskakuje kierowców którzy licz± ¿e jak gosc w czarnym bmw i z takim "bassem" to zaraz ulica zamieni sie w tor uliczny
loko - 2004-03-27, 19:25
no mnie niestety nie bêdzie....
Go¶æ - 2004-03-28, 00:18
Jest dobry zaklad zajmujacy sie tylko dieslami na Ursynowie na rogu Mysikrólika i Bocianiej.
fozgen - 2004-04-17, 10:58 Temat postu: znalaz³em odpowiedz teraz panowie i panie moge powiedziec co by³o grane w dizelku ... pompa elektroniczna ze sterowaniem potencjometrem , sterowanie posiada czujnik temperatury paliwa , jak paliwko nie bedzie odpowiednio cieplutkie to kicha 1000 obr i dalej stop , poza tym bardziej op³aca sie tego nie naprawiaæ , tylko zmienic pompe na mechaniczn± montowan± w tym modelu wcze¶niej , wtedy odchodzi bul g³owy z potencjometrem i ze sterowaniem pompy , koszty nowego steru 2500 z³ ok . a tak mamy mechanike z ma³ym kosztem przeróbki na linke , wszytko w aucie jest przygotowane tylko pod³anczaæ i brykac , znale¿c trzeba podgrzewacz paliwa nak³adany na obudowe filtra paliwa i sprawdzic przewody wodne , troche inaczej biegna i maj± trójnik do podci¶nieniowego sterowania , a poza tym spoko ... trzeba jeszcze mieæ fachowca który to w³asciwie za³o¿y i ustawi , bo to najwa¿niejsze
a co do dyfra to chyba jednak zmienie na troche szybszy , dizelek to dizelek ale moze jeszcze poci±gn±c ... hihihi
|
|