|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - M50- jak spr cewke?
erikson - 2006-03-24, 19:57 Temat postu: M50- jak spr cewke? ma ktos sprawdzony sposób aby sprawdzic czy dobrze działa cewka zapłonowa?
czuje w czasie jazdy jakby mi od czasu do czasu wyłaczał sie 1 cylinder(lekkie przerywanie i poszarpywanie,odczówalne tylko na LPG-czyli gdzies ten zaplon jest kulawy?)
jaqub - 2006-03-24, 22:40
jesli zdarza sie to tylko czasem to sprawa trudna... jesli wogle by padala to mozesz wyjac cewke wlozyc w nia inna swiece (cos trzeba bylo jeszcze przylapac do masy) i i najelpiej majac kogos do pomocy opalic auto (na chwilke) i sprawdzic czy jest iskra... ale najpierw posprawdzaj te paluchy gumowe miedzy swieca a cewka bo jak sa w kiepskim stanie to moze przerywac (a sa w miare tanie nowe +/- 25pln szt)...
erikson - 2006-03-25, 11:28
a gdzie w wawie dostac mozna fajki do cewek?,szukałem i nie moge nigdzie trafic,mieli u boscha za 25 ale nadzis nie maja.
boolee34 - 2006-03-27, 19:50
Znajdź kumpla który ma napewno wszystkie cewki dobre, (albo jedną w zapasie dobra) no i metodą prób i błędów zacznij podmieniać tą jedną cewke z tymi co masz obecnie i testuj auto w jeździe czy objawy zanikły czy nadal są. Pytanie jeszcze takie. kiedy świeczki wymieniałeś ?
erikson - 2006-03-27, 20:32
swieczki jak zmieniałem to tez szarpało,ale mam jeszcze 1 winowajce na muszcze-wtryskiwacz LPG,przyczyna szarpania na gazie moze byc własnie zacinajacy sie wtyskiwacz,słyszałem ze zavoli Pan lubia miec takie zaciecia,podkreciłem lekko dawke gazu i z grubsza przedmuchałem wtryskiwacze i narazie nie szarpie tak jak wczesniej.
jaqub - 2006-03-28, 21:21
ja paluchy kiedys kupowalem w ASO...
007 - 2006-06-03, 00:15
odgrzebie ten temat bo wlasciwie nie ma na forum odpowiedzi a przyda sie moze komus. Oto czynnosci ktore w 95% pozwola okreslic co jest wadliwe w ukladzie zaplonowym M50:
1. sprawdzamy jakosc swiec (jesli sa stare zasyfiale) bezwzglednie wymieniamy
1 a. Kazda swieca musi byc w podobnym stanie zuzyta. Duze roznice w nalotach na swiecy oznaczaja jakies mankamenty mechaniczne silnika lub np brak iskry
Jesli swiece juz sprawdzilismy a samochod nadal nie robi tak jak powinien przechodzimy do:
2 Wyciagamy cewki sciagamy fajki gumowe i sprawdzamy ich stan
2 a, Sprawdzamy przewodzenie fajek (za pomoca miernika łomomierza )
2 b. Sprawdzamy stan uszczelek gumowych w fajkach
jesli 2a lub 2b cos nie dziala to fajke wymieniamy (25 pln sztuka)
Aby sprawdzic sama cewke nalezy:
3 Sprawdzic czy nie ma przebicia pomiedzy 3 pinami a masa
4 Sprawdzic czy jest 0,4-0,8 Ohma miedzy skrajnymi pinami
5 Sprawdzic czy nie ma przebicia miedzy masa a goracym przewodem idacym na swiece.
(jesli 3,4,5 odbiega od tego co napisalem - cewke taka wymieniamy)
Tak oto mamy sprawdzone Cewki, fajki i swiece. Jesli nadal cos jest nie tak wypada sprawdzic:
- kompresje (duze rozbieznosci miedzy cylindrami moga powodowac nierowna prace)
- stan przewodow zzaplonowych
- wtyczki przewodow zaplonowych
- ECU
- czujnik polozenia walu
- czujnik polozenia przepustnicy
- przeplywke
sonde lambda.... itp etc. zaleznie od objawow
|
|