BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

TECHNICZNE - Wymiana silnika m20 na m50 w e30 325

bazylu - 2006-04-14, 22:40
Temat postu: Wymiana silnika m20 na m50 w e30 325
Witam wszystkim, mam e30 325, 89rok i przymierzam się do wymiany silnika z m20 na m50. Czy ktoś ma może doświadczenie w takich modyfikacjach? Główinie chodzi mi o sprawe z komputerem i elektryką, jak jest z resztą osprzętu i skrzynią biegów???

Jeśli podobny temat gdzieś już był prosze o info, bo nic nie udało mi się wyszperać na forum.

Piotrek E-30 - 2006-04-14, 22:56

korzuch napisał/a:
yo!
Zapytaj Chrisa a poza tym ile masz kasy :?: na ten interes :?:
pozdro

Fajnie by było, gdyby informacje na ten temat znalazły sie w topicu a nie na priva, bo sam jestem zainteresowany 8)

[ Dodano: Sob Kwi 15, 2006 12:01 am ]
Pytanie:
Czy są jakieś róznice i dodatkowe chaczyki swapu do m40, m42 czy m20? Pomijając hample zawias, mosty, które to sprawy zawsze sie robi przy swapie.

bazylu - 2006-04-14, 23:13

Jeśli chodzi o kase, to mam zamiar przeznaczyć tyle ile trzeba, wymienić chcem sam, mam już jakieś tam doświadczenie w takich rzeczach, ale m50 do e30 jeszcze nie wsadzałem stąd moje pytanie.
HeMP - 2006-04-15, 00:15

to i ja sie podepne pod temat jak sie ma taki swap z m40 na m50 ??
Menel - 2006-04-15, 00:43

uuuuu...u ciebie hmp to chyba po calosci trzeba ciac :lol: czyli zaczymajac od chlodnicy,lecac przez silnik,lapy,skrzynie,most,wydech itd itd..inaczej sie nie da...po prostu pozostaje sprzedac to cos i ...wymyslec cos innego
"z g...a bata nie ukrecisz...."

bazylu - 2006-04-15, 01:50

z m40 na m50 to ja bym nie radził, czterocylidrowce to praktycznie inny samochód; hamulce, zawieszenie, elektryka itd. najbardziej przeszkadzającą rzeczą tutaj jest to że sześciocylidrowce mają wzmacnianą karoserie, więc wsadzenie silnika 200km do 316 lub 318 jest szaleństwem (chyba że wymienisz 3/4 samochodu).

Ja mam 2.5 litra m20 i chcem wrzucić 2.5 litra m50, różnica niby tylko 22km, ale w praktyce ta różnica jest o wiele bardziej widoczna.

Widziałem kilka takich e30 z m50, więc zrobić to się da, pozatym efekt jest niesamowity.
W e34 te dwa silniki były montowane po sobie, w tej samej budzie. M20 jest wydajny, ale te głowice pękające na 5 garze mnie dobijają!

Najbardziej mnie nurtuje kwestia elektroniki, napewno trzeba komputer do kompletu, ale czy też całą istalacje silnik-komputer?
Następna istotna sprawa; czy m50 da się dokręcić do skrzyni biegów od m20?

Inne chłodnice czy układ wydechowy nie powinny być tu problemem.

erikson - 2006-04-15, 05:33

skrzyia pasuje,komp od M50 ma inna wtyczke wiec lepiej wymienic cała wiazkę.
Lord Lukasz - 2006-04-15, 12:14

Mój kumpel nie dawno zamieniał m20 na m50, napewno wał czeba skracać, nie wiem jak ze skrzynią ale serwo od hebli czeba inne mniejsze dać, i problemy bywają z łapami od silnika, czeba ja przerabiać, nie wiem jaka to różnica ale ktoś kiedys pisał że lepiej swapować m50 z e34 niż z e36 lub odwrotnie :lol:
ChriS - 2006-04-15, 12:30

Tak.Silnik najlepiej z e34.Skrzynia może zostać,ale lepiej zmieniać komplet ze skrzynią.Łapy silnika od e36,serwo od e30 325ix.Komputer, wiązka,sonda lambda,przepływka-wszystko od M50.Wydech to kwestia pospawania 2 rur do ukł.wydechowego od M20-nic trudnego,ale można dopasować cały układ wydechowy od M50.Chłodnica od M50 pasuje do budy e30 bez problemu.Elektryczny wiatrak zamiast wiskozy i można jechać.
Szczegóły i zdjęcia na www.e30.de

Arczi e30 - 2006-04-15, 12:43

Łukasz napisał/a:

jaka część karoserii w 6 cylindrowcach jest wzmacniana? :wink: 8)
Mają grubsze golenie (325 i niektóre 320) i tarcze na tył (choć is też ma) i to wszystko, nikt tam nic nie wzmacniał dodatkowo, chyba, że w cabriolecie. Więc nie ma problemu z wsadzeniem m20, czy m50 do 316tki. belka od 6 cylindrówki, może ewent grube golenie na przód, wymiana hamulców z tyłu i jazda!


zgadzam sie z łukaszem buda z 325 nie rozni sie od tej z 316 niczym oprocz rzeczy ktore wymienił ... ktoś ci naopowiadał bzdur ...

HeMP - 2006-04-15, 23:22

menel napisał/a:
uuuuu...u ciebie hmp to chyba po calosci trzeba ciac :lol: czyli zaczymajac od chlodnicy,lecac przez silnik,lapy,skrzynie,most,wydech itd itd..inaczej sie nie da...po prostu pozostaje sprzedac to cos i ...wymyslec cos innego
"z g...a bata nie ukrecisz...."



zobaczymy... :wink:

sprzedam i co kupie .... rdze :lol: :lol:

a z ta zmiana wszystkiego to norma... i jestem przygotowany na to,jak sie dlubie samemu to nie jest to takie straszne jak dla kogos kto nie wie zbyt wiele o samochodzie...

Menel - 2006-04-15, 23:29

rdza napedzana silnikiem 200 konnym nie jest zla :lol: tu szpachla, tam szpachla i bedzie git :lol:
HeMP - 2006-04-15, 23:42

menel napisał/a:
rdza napedzana silnikiem 200 konnym nie jest zla :lol: tu szpachla, tam szpachla i bedzie git :lol:


powodzenia

Kruk - 2006-05-08, 00:29

Mam e30 z silnikiem m50 - jakby ktoś chciał coś zerknąć lub zapytać to dajcie znać - chętnie pomogę :wink:
Lord Lukasz - 2006-05-08, 07:07

zapodaj troche fotek bo pare osób kombinuje żeby wlozyć m50, powiedz nam też gdzie popatrzeć żeby odróżnic 2.5 od 2.0
Kruk - 2006-05-11, 22:24

Fotek na razie nie będzie bo dopiero zamierzam kupić aparat cyfrowy - jak kupię to porobię fotki. Co do odróżnienia 2.0 od 2.5 to najlepiej po numerze silnika.
bmwm - 2006-05-13, 23:19

serwo na bank od ix nie pasuje jest za duze
ix serwo do 09.87 bylo jak w kazdej e30
po 09.87 bylo jak w e32 e34 3l,3.5l
wyglada jak podwojne jak by 2 byly zlaczone
wkada sie mniejsze od fiata lub golfa
moizna tez delikatnie pociac kolektor

Marcin - 2006-05-14, 07:40

bmwm napisał/a:
serwo na bank od ix nie pasuje jest za duze


Tak samo jak niedawno "na bank" w samochodzie Lorda Lukasza byla peknieta glowica????

Lord Lukasz - 2006-05-14, 08:16

Mój kolega ma od sełata servo, wstępnie miało być tymczasowo zanim znajdzie właściwe ale heble wcale żle nie działają z nim więc zostałol

jak widomo na e30.de jest opisana cała procedura zabawy w takiego swapa z tym że po niemiecku pisze, ja bynajmniej nie jestem zadobry z niemca ale chyba właśnie tam pisze że serwo z IX będzie ok lub z 750i

może ktoś kto jest lepszy z niemca przetłumaczy
http://www.e30.de/m50.htm

Piotrek E-30 - 2006-05-14, 11:36

A czy wystepują róznice w swapowaniu pomiedzy m50b25 a m52b28?
bmwm - 2006-05-14, 11:39

wiesz co marcin ja nie pisalem ze ktos ma peknieta glowice,to bym musial sprawdzic
ale serwo od ix nie pasuje
naprawiam bmw ponad 10lat wkladam silniki rone przerobk itp
sero od ix po 87r jest takie jak w e32,e34 3l,3.5l
do 91r
serwo np od fita lub golfa pasuje idealnie ten sam rozstaw srub,srednica mniejsza nie za duzo bo wtedy hamulec bylby slaby,i nie ma wypustu tam gdzie dokrecasz do sciany grodziowej i przez to idzie dalej
wyglada jakby bylo z dwoch,zobacz sobie np taka e34 to zrozumiesz
gdzie to bys wcisnal?e34 znajdziesz szybciej niz ix,chyba ze trasfisz ix po 87r
wkladalem nie jedne takie silniki i wszytko jest gut jak fabryka
i silnik jest na wisko a nie na elektryke i na orginalnych lapach,ale trzeba sie znac na tym a nie pisac zeby pisac
pozdrawiam

[ Dodano: 2006-05-14, 11:44 ]
tak wystepuja miedzy 2.5l a 2.8l
troche inna bajka wiecej przerubek,wiecej kasy wiecej elektroniki taki tez wkladalem.jak bys chcial to ci napisze na pw lub wpadni do mnie to ci pokaze

Pawel-e30 - 2006-05-14, 13:14

bmwm dziwne ale slyszalem ze jakis czas temu ktoś dzwonił w twoje okolice po cześci i ta osoba co sprzedawała cześci nawet nie wiedziała jak rozruznić serwo od ix... :|

po za tym szkoda że np. atur nie ma czasu na forum bo u niego akurat teraz siedzi serwo od ix i wszystko gra, łapy tez ma org. i silnik siedzi na belce :)

bmwm - 2006-05-14, 15:47

do mnie na pewqno nie dzwonil
ale ktos pytal na pw to mu odp.
ale w ix do 87 jest jak w kazdym e30
po 87 jest takie jak w e34,e32 patrzac na nie masz wrazenie jak by byly dwa zlaczone
wystepowalo w 3l,3.5l od 87do 90r dokladnie do 10.90r
wkladajac serwo od fiata lub golfa 3 silnik lezy idealnie wszytko gra i jest wisko i luz miedzy nim a chlodnica
serwo od golfa 3 ma mniejsza srednice ok 4cm i jest wezsze ne zajmuje tyle miejsca po dlugosci

puz - 2006-05-15, 09:38

bmwm napisał/a:
do mnie na pewqno nie dzwonil
ale ktos pytal na pw to mu odp.
ale w ix do 87 jest jak w kazdym e30
po 87 jest takie jak w e34,e32 patrzac na nie masz wrazenie jak by byly dwa zlaczone
wystepowalo w 3l,3.5l od 87do 90r dokladnie do 10.90r
wkladajac serwo od fiata lub golfa 3 silnik lezy idealnie wszytko gra i jest wisko i luz miedzy nim a chlodnica
serwo od golfa 3 ma mniejsza srednice ok 4cm i jest wezsze ne zajmuje tyle miejsca po dlugosci


troche sie pogubilem a interesuje mnie to poniewaz wkladam lada dzien do siebie M50 dodam ze mam zamiar kupic E34 z M50B25 bo ponoc najlatwiej wlozyc! czyli serwo od e34 jest takie samo w e34 jak w 325ix i bedzie pasowalo czy nie? i jeszcze jedno pytanie czy to prawda ze łapy pasuja od e36 2,5 czy jakies inne i co z mocowaniem skrzyni? jesli moglbym proscic o nr telefonu na pw. chetnie zadzwonie i dowiem sie szczegolow pozdrawiam

Zip_er - 2006-05-15, 11:00

Witam :)

jestem wlasnie w trakcie wkladania m50 niestety tylko b20, lecz darowanemu koniowi w zeby sie nie patrzy :)

i mam pytanie bo troche zamieszaliscie z tym serwem bo mi sie kolektor zaparl o serwo ( zaraz zapodam zdjecia :)

a lapy pasuja od e36 m50b20 lub b25

i mam pytanie jakie wsadzacie poduszki pod lapy :)

pozdro





i tu jest te nieszczesne serwo :evil:


Bruner - 2006-05-15, 13:38

Chris napisz jak to zrobiles u siebie :wink:
ChriS - 2006-05-15, 18:59

Pisałem już dwa razy,ale mogę jeszcze raz.
Pierwsza wersja (robili mi super "fachowcy" w warsztacie) to serwo od e36 i lekko podcięty i sklejony kolektor dolotowy,łapy od M20 ale jedna szlifowana.
Druga wersja to moje poprawki po 2 miesiącach:nowy kolektor,prawa łapa dorabiana-spawana z grubego płaskownika,serwo o małej średnicy ze szrotu nie wiem od jakiego samochodu,ale bosch i pasowało idealnie do pompy i do pedału hamulca.Niestety hamulce nie były zbyt dobre mimo nowych tarcz i klocków(przód i tył).
Według mnie najlepszy zestaw to:łapy od e36,serwo podwójne od późnego ix lub innej beemki(nie wiem dokładnie które takowe mają)-ja ostatnio kupiłem na allegro taki zestaw pompa +serwo podwójne o śr.24cm za 100zł.
W sytuacji gdy kolektor opiera się o serwo, a nie mamy innego-mniejszego zawsze można przechylić silnik bardziej w lewo(patrząc od przodu) zmieniając poduszki przy łapach.

Zip_er - 2006-05-15, 23:28

to wszystko juz wiem :)

ale dzieki za porady :)

bmwm - 2006-05-15, 23:54

to serwo wystepuje w :
e30 325ix po 09.87r
e32 3.0l,3.5l 03.88-03.90r
e34 3l 03.90r
e34 m5 3.6l do 01.90r
nr bmw ... 1 161 486
ale i tak lepiej pasi od golfa 3 pasuja mocowania pompa jest mniejsze nie za duzo bo hamulec byl by wtedy slaby za duzo nie moze byc mniejsze
i nie jest takie dlugie jak to od ix podwojne

puz - 2006-05-16, 23:00

mam pytanie na temat łap ponoc pasuja od E36 i silnik lezy na belce ale czy wtedy wejdzie wiskoza czy trzeba kombinowac z elektrycznym? i jakie poduszki ?
Zip_er - 2006-05-17, 11:00

Witam

ja mam lape z e36 i poduszki od e34 i fajnie na tym siedzi ma fajny odstep od belki

a co do wiskozy to slyszalem i modle sie ze wejdzie ale to czas pokaze

slyszalem rowniez ze pasuja lapy od e46 i ponoc lepiej siedza (lecz cenowo duza roznica)


pozdro

bmwm - 2006-05-17, 13:08

lapa od e46 nowa szt 80zl
Gangstapcf - 2006-05-17, 22:56

wiskoza wejdzie, ale jest dosc ciasno i trzeba uważać. Znajomek podczas latania bokiem na torze zerwał poduszke pod silnikiem i niestety pozegnał sie z chłodnicą. ma na łapach od e36 i generalnie wszystko wchodzi. Musiał tylko podnieść odrobinke silnika na podkładkach jak założył wspomaganie bo listwa dotykała miski.
puz - 2006-05-18, 17:16

ogladalem dzis e34 z M50B25 i mam kilka pytan po pierwsze jak poznac ze M50 to 2,5 a nie 2,0, po drugie wlasciwie wczesniej nie slyszalem pracy m50 jakos dziwnie glosno chodzilo tak jakby mocno zasysalo powietrze no i ten dzwiek jakby chrobotalo cos w srodku. znajomy ktory ma M50 twierdzi ze tak jest. wlasciwie to juz sam zglupialem i nie wiem czy halasowalo przy zejsciu z obrotow czy na obrotach.
Gangstapcf - 2006-05-18, 17:46

chrobotanie i zasysanie to raczej mi sie wydaje ze cos jest nie tak, u znajomka m50 wsumie cicho tylko ostatnio daje o sobie znac jeden zawor, ale generalnie jest cicho, a jak wchodzi na obroty jest fajny dziwiek :) , jedyne co chrobocze to wydech bo sie konczy :)
Kruk - 2006-05-18, 22:06

Mam w E30 M50B25 na łapach od E36 i poduchach z E46 i wisko wchodzi ale jest dość ciasno. Dla bezpieczeństwa i lepszego chłodzenia przy ostrej jeździe zamontowałem dodatkowo oprócz wisko także wentylator elektryczny z włącznikiem termicznym i osobnym włącznikiem z kabiny. Obecnie zamierzam wogóle zrezygnować z wisko i zostać tylko przy elektrycznym bo w zupełności wystarcza.
Zip_er - 2006-05-28, 22:28

widze ze temacik umarł :|
madcar - 2006-05-28, 23:00

moze podsumujmy dotychczasowe ustalenia :
-silnik m50b25
-lapy silnika od e36 325i...od silnika m50 ??czy tez byly montowane m20 ??
-poduszki od silnika z e46
-servo hamulcow od poznego IX 325i...albo z golfa III

jak to bedzie wygladalo z podpieciem elektryki i elektorniki ?? gdzy silnik bedzie z kompletna wiazka...to praktycznie wystarczy podlaczyc mase i "+" ??

tez bede powoli zabieral sie za wstawienie tego silnika...jeszcze nie wiem czy b25 czy b28...bo z tym moim le-jet`em..to nic nie zrobie..wiec nie bede sie juz chyba bawil z m20 :roll:

bmwm - 2006-05-28, 23:07

jezeli ktos ma problem z podlaczeniem elektryki do m50 czy m52 i odblokowanie kompa to piszcie na pw.jak chcesz miec to zrobione profesjonalnie zeby wygladalo jak fabryka i wszytko dzialalo idealnie (silnik,zegary,itp).przyprowadzasz auto po umowieniu sie i masz wszytko zrobione.
Grzesiek - 2007-04-21, 21:17

temat troszke stary i czytajac go nie znalazlem potrzebnych informacji jesli sa jakies inne posty to prosze pakazcie to nie bede zawracal glowy,mianowicie zamierzam kupic 520 z m50 i wrzucic go do mojej ISy tylko nie wiem czy jak przeloze wszystko to czy po zamontowaniu kompa i podpieciu wiazki auto odpali czy trzeba jeszcze cos przepinac w instalacji jak trzeba to co???no i ktos wspomnial o skracaniu walu bede mial skrzynie od e34 czy wejdzie bez problemu do e30 czy trzeba skracac ten niescesny wal??? o lpg zapytam pozniej jak juz auto bedzie poruszalo sie o wlasnych silach dzieki za info
Piotrek E-30 - 2007-04-22, 20:04

bmwm napisał/a:
jezeli ktos ma problem z podlaczeniem elektryki do m50 czy m52 i odblokowanie kompa to piszcie na pw.jak chcesz miec to zrobione profesjonalnie zeby wygladalo jak fabryka i wszytko dzialalo idealnie (silnik,zegary,itp).przyprowadzasz auto po umowieniu sie i masz wszytko zrobione.

Napisał byś Adam jak to podpiąc bo przeciez targac auto do Łodzi na sznurku troche kulawo, a kompa to nie problem rozkodowac czy cos tam :P

Grzesiek - 2007-04-22, 22:23

dowiedzialem sie ze do odpalenia silnika potrzeba spiac z soba 2 wiaski te od m50 z ta instalacja w aucie ale niestety zadna z 3 zyczliwych osob nie zdradzi tajnikow operacji nie wiem dlaczego przeciez mi to tylko potrzebne do mojego auta a nie zebym na tym zarabial a z drugiej strony jak zaplace komus za zrobienie swapa to tez moge porozwijac wiazke i tez bede wiedzial co gdzie trzeba wpiac ;/ no nic pozostaje nam tylko bulic za swapa bo nikt nam nie udzieli wskazowek
Piotrek E-30 - 2007-04-22, 23:03

młody318IS napisał/a:
dowiedzialem sie ze do odpalenia silnika potrzeba spiac z soba 2 wiaski te od m50 z ta instalacja w aucie ale niestety zadna z 3 zyczliwych osob nie zdradzi tajnikow operacji nie wiem dlaczego przeciez mi to tylko potrzebne do mojego auta a nie zebym na tym zarabial a z drugiej strony jak zaplace komus za zrobienie swapa to tez moge porozwijac wiazke i tez bede wiedzial co gdzie trzeba wpiac ;/ no nic pozostaje nam tylko bulic za swapa bo nikt nam nie udzieli wskazowek

Też mi tajemnica,na E30.de jest wszytsko,tylko po szwabsku,ale translatory są :D

sarna1 - 2007-04-23, 09:20

dokladnie - www.e30.de - szwaby nie robia z tego tajemnicy :) - masz wszystko opisane kolorami.
Bagor - 2007-04-23, 11:18

Polaczek na wszystkim musi zarobić :evil:
duchPW - 2007-04-23, 11:45

z drugiej strony nie ma się co dziwić - wiedza kosztuje i ktoś, żeby ją zdobyć musiał poświęcić swój czas, a czas to pieniądz - jak się komuś nie chce poszukać, to musi zapłacić i tyle
Grzesiek - 2007-04-23, 13:43

PioterW napisał/a:
z drugiej strony nie ma się co dziwić - wiedza kosztuje i ktoś, żeby ją zdobyć musiał poświęcić swój czas, a czas to pieniądz - jak się komuś nie chce poszukać, to musi zapłacić i tyle

calkowicie sie z tym zgadzam ze czas to pieniadz i ktos musial sie naglowkowac ale forum powstalo z mysla aby dzielic sie doswiadczeniami i pomagac w trudnych sytuacjach jak sie myle to poprawcie!!!

Yasio - 2011-06-20, 20:52

Czy ktoś ma pojęcie jak podpiąć elektrykę w e30 (był m20b25 z 86r.) na m50 b25 vanos?? Jestem na etapie wrzucenia silnika, jutro zacznę bawić się z wydechami a pojutrze chciałbym z elektryką.... :help:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group