BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

TECHNICZNE - jaki dyfer do e30

ŻoŻo - 2006-04-19, 23:37
Temat postu: jaki dyfer do e30
Witam
W ktorej z e30 jest najkrotszy dyfer drodze klubowicze. Zastanawiam sie nad skroceniem przelozenia glownego w 325 i nie wiem za bardzo czego szukac.
Piszcie swoje propozycje

Arczi e30 - 2006-04-20, 06:44

najkrotsze seryjne przelozenie dyfra w e30-tce to 4,45 mozna je znalesc w szerokiej lampie ... a konkretnie w 316 m40 i 316iT a takze w 318i, 318iT i 318iC a takze w 320iT i 320iC z tym ze to dyfer w małej głowie .. te w duzej głowie maja dłuzsze przełożenie 3,91 to najkrotszy dyfer w dużej głowie wystepował w 325i , 325iT i 325iC .... jednak na twoim miejscu jak za bardzo nie katujesz auta i chodzi ci o tylko okazyjne szybkie stary spod swiateł to POLECAM 4,10 .... gdyz 4,45 byłby dla ciebie za krótki i namachałbys sie biegami .... a to też strata czasu ... 4,10 to jet to, a na 2-gim miejscu stawiam na 3,91 ... z tym że ten dyfer mozesz miec ... zobacz jaki masz a potem kombinuj
kamil.k - 2006-04-20, 06:45

http://wp1016621.wp027.we...0023/f00023.htm

jaki masz teraz i po co chcesz krotszy :?: chcesz machac biegami :mrgreen:

Łukasz - 2006-04-20, 08:30

najkrócej w 325 3.91 , krócej nie ma to sensu w jeździe na codzień.
AMISZ - 2006-04-20, 11:34

Mozesz jeszcze szukac 4.10 w duzej głowie. Jest to most ze szpera :mrgreen: i wystepował bardzo zadko w wersji 325 ix Touring. Nie polecam do 325 wkladac małej glowy bare baczków i po moscie :roll:
Łukasz - 2006-04-20, 11:45

ale z ixa to jest szpera wiskotyczna, a nie płytkowa, jest więc nieco inaczej.
AMISZ - 2006-04-20, 15:14

Słyszałem ze nie w kazdym ix sa wiskotyczne szpery ale to nie wiadomosc na 100%. Zreszta duzej ronicy nie ma pomiedzy taka a tak jedynie rózni sie mechanizmem. A co do tego ze puzniej łapie trudno mi powiedziec nie mialem okzji sprawdzic :( Moze ktos z forum.......... :?:
Łukasz - 2006-04-20, 15:18

w każdym ixie była wiskotyczna, nie tyle łapie później co inaczej, poza tym procent zeszperowania jest w niej "płynny".
Henry, nasz klubowicz jest własnie w trakcie zakładania takiej do swej 325 e30

dominik_bk - 2006-05-25, 08:06

przy okazji mam pytanie techniczne dotyczace montazu dyfra. mozna stosowac zamiennie duza glowe zamiast malej i na odwrot? nie ma problemow z montazem czy trzeba cos kombinowac? jak jest z czunikiem predkosci, jest on dedykowany do danego dyfra? czujnik musi byc dostosowany do przerlozenia w dyfrze, inaczej beda przeklamania? czujnik w malej i duzej glowie jest taki sam?
Łukasz - 2006-05-25, 08:44

juz Ci mówiłem, że nie ma problemu z zamiana dużej na małą i odwrotnie, a czujnik to "mały pikuś", ale widzę, że nie wierzysz :wink:
AMISZ - 2006-05-25, 08:47

Możesz kolego założyć dużą głowę tam gdzie była mała i odwrotnie, nie ma żadnych przeciwskazań. Ja miałem tak właśnie u siebie, mała głowa była założona i zmieniłem na duża jedynie co było dodatkowego do zrobienia to dopasowanie długości wału bo był za długi o 0,5cm i nie pasowały otwory dużej głowy co do mocowania w belce. Ale to nie problem rozkręcasz go przy podporze wału i przesuwasz nic nie trzeba wyjmować. Jeśli chodzi o czujniki tez można zmieniać bez problemu, odkręcasz 2 śrubki z dekla mostu co go trzymają i zamieniasz.

Jeśli chodzi o viskoze słyszałem ze trzeba ja dobrze rozgrzać żeby zaczeła działać. Jak płyn viskotyczny w niej nie jest rozgrzany to działa normalnie. I teraz pytanie po rozgrzaniu tego płynu czy ona łapie wtedy w 100% czy jest taka możliwość? No i jak ma ktoś tą fote rozebranej viskozy to tez poproszę?

Mauser - 2006-05-28, 22:04

na stronce której link jest podany pisze coś takiego" Sämtliche Differentiale gab es mit folgenden Ausnahmen mit und ohne 25% Sperre." co to znaczy??
cypis0 - 2006-05-29, 15:44

wersje które byly z lub bez 25% szpery

[ Dodano: Pon Maj 29, 2006 4:46 pm ]
TEORETYCZNE PREDKOSCI DLA SAMOCHODU E30 325E (129ps) W ZALEZNOSCI OD DYFERENCJALU :
dyferencjał Teoretyczna
Prędkość max vmax Prędkość
Zgodnie z licznikiem Vmax Max moment obrotowy przy 0-100km/h 0-160km/h 60-100km/h (4.bieg.) 80-120km/h (5.bieg.) Moment obrotowy 120km/h na 5.biegu .
2,93 232 km/h 194 km/h 4013 min-1 10,2 s 28,3 s 10,4 s 15,1 s 2481 min-1
3,25 209 km/h 194 km/h 4444 min-1 9,8 s 27,5 s 8,9 s 12,6 s 2751 min-1
3,45 197 km/h 193 km/h 4687 min-1 9,6 s 27,9 s 8,2 s 11,4 s 2921 min-1
3,46 196 km/h 193 km/h 4700 min-1 9,6 s 27,9 s 8,2 s 11,4 s 2929 min-1
3,64 - 186 km/h 4800 min-1 9,4 s 27,5 s 7,6 s 10,5 s 3082 min-1
3,73 - 182 km/h 4800 min-1 9,3 s 27,4 s 7,4 s 10,1 s 3158 min-1
3,91 - 174 km/h 4800 min-1 9,2 s 27,1 s 6,9 s 9,4 s 3310 min-1
4,10 - 165 km/h 4800 min-1 9,5 s 26,9 s 6,5 s 8,8 s 3471 min-1
4,27 - 159 km/h 4800 min-1 9,4 s 26,4 s 1) 6,2 s 8,4 s 3615 min-

Łukasz - 2006-05-29, 17:11

a dane dla 320i, 323i i 325i? have You?
cypis0 - 2006-05-29, 19:54

niestety :( gdzie to znalazlem na stronie niemieckiej o ecie i tlumaczylem i tylko do tego modelu byly tabele:(
Adi - 2006-05-29, 20:17

jeśli to są teoretyczne prędkości (czyli na podstawie obliczeń tak to rozumię) to takie coś nie jest specjalnie trudno policzyć, jest to tylko troszkę czasochłonne
SmasherE30 - 2006-05-30, 20:03

Cypis zamieściłbyś legendę oznaczeń bo ja nie czaje tej tabeli ... w jakich jednostkach jest moment i wogóle ... pliz weź to uporzadkuj chociarz bo jest to raczej nieczytelne lub conajwyżej słabo... :( albo zapodaj link do orginalnego źródła

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group