|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - Dusznosci przy szybkim dodaniu gazu
korba - 2006-05-16, 10:10 Temat postu: Dusznosci przy szybkim dodaniu gazu Na biegu jalowym kiedy szybko depne gaz (ale nie gleboko, po prostu pukniecie w pedal) chcac wejsc na 1500-2000 obrotow mniej wiecej, silnik dlawi sie na sekunde-poltorej a potem wkreca normalnie. Moze ktos sie spotkal z czyms takim?
zyggy - 2006-05-16, 11:20
O jakim silniku piszesz?
korba - 2006-05-16, 11:30
m30b35. Reszta jest OK poza faktem ze nieco przydlugo kreci rozrusznikiem przy zapalaniu.
zyggy - 2006-05-16, 11:33
Jeszcze napisz z którego roku, albo z jakim sterownikiem.
damiano_e30 - 2006-05-16, 11:48
¶wiece, kable i filtr powietrza masz ok ?
korba - 2006-05-16, 11:52
Niestety nie wiem czy to 1.1 cyz 1.3.
Mam pare teorii na ten temat ale nie chce sie wyglupic.
Lord Lukasz - 2006-05-16, 12:33
Duszenie sie wystêpowa³o w moim poprzednim silniku m10b18 i do dzisiaj nie wiem co by³o powodem bo silnik zmieni³em ale keble,¶wiece,kupulka itp by³y wymienione i nie pomog³o. Kilka osób mówi³o ¿e przep³ywka ale ktos mi tez j± sprawdza³ i niby by³a ok, jest te¿ co¶ takiego nie wiem czy u ciebie jak czujnik jaki¶ na przepustnicy i jego sie ustawia podobno
D³ugi krêcenie rozrusznikiem wystêpuje u mnie teraz i te¿ nie wiem o co chodzi, czasami zapali w miare szybko a czasami czeba d³ugo krêciæ naprawde, po nocy jak rano zapalam to zawsze problem
zyggy - 2006-05-16, 12:36
Jedn± z przyczyn takiego zachowania mo¿e byæ zacinaj±ca siê klapka przep³ywomierza lub wytarty albo s³abo kontaktuj±cy rezystor w przep³ywomierzu. Inn± przyczyn± mo¿e byæ ¼le wyregulowana przepustnica lub ¼le dzia³aj±ce mikroprze³±czniki w czujniku przepustnicy.
£ukasz - 2006-05-16, 13:02
Moim zdaniem mo¿e to byæ tak¿e komputer, czyli jakie¶ zapisane b³êdy.
zyggy - 2006-05-16, 13:07
£ukasz napisa³/a: | Moim zdaniem mo¿e to byæ tak¿e komputer, czyli jakie¶ zapisane b³êdy. |
Je¶li w komputerze zapisane s± b³êdy, to sam komputer nie jest winny, tylko czujniki lub elementy wykonawcze, które powoduj± zapis tych b³êdów. W takim przypadku odczytanie kodów b³êdów rzuca jakie¶ ¶wiat³o na problem. Gorzej, je¶li w komputrze brak jest zapisu jakiegokolwiek b³êdu.
£ukasz - 2006-05-16, 13:29
mas³o maslane ciut .
Moim zdaniem tak czy inaczej mo¿e poskutkowaæ wymiana komputera.
jaqub - 2006-05-16, 19:07
diagnostyka komputerka... i skasowanie bledow... jak znowu bedzie wyrzucac bledy na kompie to czarno na bialym bedzie wiadomo co... a tak mozesz wymienic: swiece, kable, filtry, olej, zaslepki w zderzaku, dywaniki w srodku, galke na sportowa a i tak ni cholery nie dojdziesz... fakt trzeba wydac pare pln ale ciekawe ile bedzie kosztowac wymiana wszystiego dopoki nie trafisz na przyczyne???
Mauser - 2006-05-16, 20:39
hehehe
Ano tak siê sk³ada ¿e ja mam to samo, albo co¶ podobnego u siebie, czyli: auto na luzie, na benzynie, obroty za niskie bo oko³o 500-600, i gaz, powiedzmy do po³owy wciskam, a tu nagle (czasem) strza³ przy silniku, i nie chodzi tak jak powinien, jako¶ siê dusi z leksza itp. Kilka razy tak depne i jest ok, no ale obroty dalej za niskie, i po chwili chodzenia na luzie, sytuacja siê powtarza. To na benzynie, natomiast na gazie jest wszystko okay. Dodam, ¿e poprzedni w³a¶ciciel wciska³ mi to, ¿e po co ma chodziæ dobrze na benzynie jak i tak sie je¼dzi na gazie non stop itp... w koñcu (jeszcze przed sprzeda¿±) przyzna³ siê ¿e pompa paliwowa jest zamontowana nie ta co trzeba, i dlatego s± takie problemy. Ko³o dwóch tygodni i zmieniam pompê, mam nadzieje ¿e pomo¿e
korba - 2006-05-16, 22:18
Mnie osobiscie wydaje sie ze to kombinacja komputera z czujnikiem polozenia przepustnicy, jakby bezwladnosc odczytu parametrow... Ale zdaje sobie sprawe ze byc moze trzeba bedzie wymienic pol samochodu zeby dojsc do tego ze to zimny lut
Gelo - 2006-05-17, 00:01
Mam identyczny objaw e30 m20b20 ale u mnie ten objaw wyst±pi³ po wystrzale gazu i w moim przypadku na 100% to przep³ywka.
duchX - 2006-05-17, 06:52
sprawdz czy z regulatora cisnienie paliwa w miejscu gdzie wpina sie wezyk podcisnienie nie wylatuje plaiwo na zapalonym silniku odlacz wezyk i sprawdz napisz czy bylo ok czy nie
jak w klasie - na tym forum na czerwoni pisze mod
piotr323 - 2006-05-17, 07:47
mo¿e przep³ywomierz zasyfiony od odmy i siê zawiesz i/lub ciê¿ko chodzi - potraktuj WD40
grrubby - 2006-05-17, 17:44
No to ja te¿ mam podobn± sytuacje tylko ¿e u mnie nie ma strza³ów, mam problem z odpaleniem z samego rana i jak ju¿ odpalê to nie równo mi pracuje.Mowa o silniku 2.0 e-30 bez gazu.dam wiêcej gazu tak powy¿ej 2 2,5 ty¶. obrotów i tak jak by mi nie spala³ ca³ej wachy, d³awi siê tak jak by nie pali³ na wszystkich garach.juz wszystko wymienia³em i sprawdza³em:kable,kopu³ka, ¶wiece,czujnik po³. wa³u, sonda lambda, czujnik temp.cewka,wtryski przek³ada³em nawet przep³ywka okaza³a siê ok.jeszcze by d³ugo wymieniaæ ale juz mi sie nie chce!zg³upia³em ju¿ ca³kiem i nie wiem co jest grane.Je¿eli kto¶ mia³ ju¿ kiedy¶ podobny problem to niech mi powie jak sobie z tym poradziæ.
NIE WSPOMINAJ¡C JU¯ O POMPIE PALIWA KTÓR¡ TE¯ WYMIENI£EM!!!
jaqub - 2006-05-17, 20:42
moja M50 miala taki objaw ze po szybkim wcisnieciu pedalu gazu mulilo ja i nie wchodzila od razu na obroty tylko miala taka chwile zawahania... i padniety byl czujnik polozenia walka rozrzadu (mam na siemensie wiec uzywki nie moglem dostac a nowka kolo 500pln kosztowala)... zdiagnozowane na kompie... po podlaczeniu kompa wywalalo blad phase sensor, kasuje odpalam i znowu phase sensor...
grrubby - 2006-05-19, 08:07
W³a¶niw sêk w tym ¿e to mam wymienione i dalej tak sie dzieje. ale mo¿e trzeba jeszcze jaki¶ inny i bedzie dzia³aæ???ja obstawiam na przep³ywkê...
zyggy - 2006-05-19, 08:46
grrubby napisa³/a: | No to ja te¿ mam podobn± sytuacje tylko ¿e u mnie nie ma strza³ów, mam problem z odpaleniem z samego rana i jak ju¿ odpalê to nie równo mi pracuje.Mowa o silniku 2.0 e-30 bez gazu.dam wiêcej gazu tak powy¿ej 2 2,5 ty¶. obrotów i tak jak by mi nie spala³ ca³ej wachy, d³awi siê tak jak by nie pali³ na wszystkich garach.juz wszystko wymienia³em i sprawdza³em:kable,kopu³ka, ¶wiece,czujnik po³. wa³u, sonda lambda, czujnik temp.cewka,wtryski przek³ada³em nawet przep³ywka okaza³a siê ok.jeszcze by d³ugo wymieniaæ ale juz mi sie nie chce!zg³upia³em ju¿ ca³kiem i nie wiem co jest grane.Je¿eli kto¶ mia³ ju¿ kiedy¶ podobny problem to niech mi powie jak sobie z tym poradziæ.
NIE WSPOMINAJ¡C JU¯ O POMPIE PALIWA KTÓR¡ TE¯ WYMIENI£EM!!! |
Nale¿y jeszcze sprawdziæ:
- rozrz±d - mo¿e byæ wyci±gniêty pasek, przestawione fazy rozrz±du
- zawór regulacyjny biegu ja³owego - mo¿e byæ zanieczyszczony
- szczelno¶æ uk³adu dolotowego
- kable wysokiego napiêcia - na kablu 6 cylindra powinien znajdowaæ siê i byæ pod³±czony czujnik indukcyjny, czujnik ten pe³ni t± sam± funkcjê, co czujnik po³o¿enia wa³ka rozrz±du (phase sensor) w nowszych silnikach
duchX - 2006-05-19, 09:45
zyggy napisa³/a: | grrubby napisa³/a: | No to ja te¿ mam podobn± sytuacje tylko ¿e u mnie nie ma strza³ów, mam problem z odpaleniem z samego rana i jak ju¿ odpalê to nie równo mi pracuje.Mowa o silniku 2.0 e-30 bez gazu.dam wiêcej gazu tak powy¿ej 2 2,5 ty¶. obrotów i tak jak by mi nie spala³ ca³ej wachy, d³awi siê tak jak by nie pali³ na wszystkich garach.juz wszystko wymienia³em i sprawdza³em:kable,kopu³ka, ¶wiece,czujnik po³. wa³u, sonda lambda, czujnik temp.cewka,wtryski przek³ada³em nawet przep³ywka okaza³a siê ok.jeszcze by d³ugo wymieniaæ ale juz mi sie nie chce!zg³upia³em ju¿ ca³kiem i nie wiem co jest grane.Je¿eli kto¶ mia³ ju¿ kiedy¶ podobny problem to niech mi powie jak sobie z tym poradziæ.
NIE WSPOMINAJ¡C JU¯ O POMPIE PALIWA KTÓR¡ TE¯ WYMIENI£EM!!! |
Nale¿y jeszcze sprawdziæ:
- rozrz±d - mo¿e byæ wyci±gniêty pasek, przestawione fazy rozrz±du
- zawór regulacyjny biegu ja³owego - mo¿e byæ zanieczyszczony
- szczelno¶æ uk³adu dolotowego
- kable wysokiego napiêcia - na kablu 6 cylindra powinien znajdowaæ siê i byæ pod³±czony czujnik indukcyjny, czujnik ten pe³ni t± sam± funkcjê, co czujnik po³o¿enia wa³ka rozrz±du (phase sensor) w nowszych silnikach |
Tak przy czym nie ma to zadnego znaczenia czy jest ten czyjnik czy go nie ma !! wiec to napewno nie to
w tym wypadku sprawdzil bym lub wymienil czyjnik temp. zasysanego powietrza , czujnik tem. silnika (cieczy chlodzacej ) nie ten co do zegarow
zyggy - 2006-05-19, 11:27
x_e_o_n napisa³/a: | Tak przy czym nie ma to zadnego znaczenia czy jest ten czyjnik czy go nie ma !! wiec to napewno nie to |
Przede wszystkim nie wprowadzaj ludzi w b³±d. Je¶li twierdzisz, ¿e ten czujnik fazy na przewodzie zap³onowym nie ma ¿adnego znaczenia, oznacza to ¿e nigdy nie mia³e¶ sprawnego takiego czujnika oraz nie rozumiesz czym ró¿ni siê wtrysk jednoczesny od wtrysku grupowego czy sekwencyjnego, nie mówi±c ju¿ o indywidualnym
x_e_o_n napisa³/a: |
w tym wypadku sprawdzil bym lub wymienil czyjnik temp. zasysanego powietrza , czujnik tem. silnika (cieczy chlodzacej ) nie ten co do zegarow |
Czujnik temperatury zasysanego powietrza ma minimalny wp³yw na korektê dawki paliwa, wiêc pomin±³bym go w tym przypadku. Oczywi¶cie warto aby by³ sprawny.
Z czujnikiem temperatury cieczy ch³odz±cej zgodzê siê, ¿e ma on znacz±cy wp³yw na korektê dawki paliwa. Jednak w przypadku ca³kowitego padu tego czujnika sterownik przyjmuje warto¶æ zastêpcz± i silnik po rozgrzaniu dzia³a normalnie. Gorzej jest z zimnym.
duchX - 2006-05-19, 11:43
nie bede wsczynal dyskusji ale jesli wiesz wszystko tak dobrze to super ciesze sie mam ten czujnik i jest dobry a czy jest wpiety czy nie nie ma kompletnie zadnego znaczenia mysle ze nie musisz mie uczyc po co on jest i do czego sluzy
A jesli twierdzisz ze temp. zasysanego powietrza nie ma duze znaczenia to albo jestes w bledzie albo nie weisz do czego sluzy ten czujnik i jakie informacje przesyla do kompa lub tez poprostu ci on zle dziala
zyggy - 2006-05-19, 12:13
xeon, nie denerwuj siê, forum jest po to aby podyskutowaæ, a nie obra¿aæ siê.
Czujnik fazy w twoim silniku ma znaczenie, niezale¿nie od tego, co o tym my¶lisz. Je¶li sprawdza³e¶ reakcjê silnika na brak tego czujnika poprzez jego odpiêcie na w³±czonym silniku, to rzeczywi¶cie mo¿na odnie¶æ takie wra¿enie, gdy¿ sterownik potrzebuje sygna³u z tego czujnika tylko raz do ustawienia w³a¶ciwej sekwencji grup wtyskiwaczy. Od³±czenie czujnika w takim przypadku nic ju¿ nie zmieni w pracy silnika. Przy uruchamianiu silnika z od³±czonym czujnikiem sytuacja wygl±da trochê inaczej. Silnik bez czujnika zaczyna pracowaæ w trybie wtrysku jednoczesnego. Je¶li silnik pracuje na biegu ja³owym i pod³±czymy czujnik, niczego to nie zmieni. Aby silnik przestawi³ siê w tryb pracy grupowej, nale¿y otworzyæ i zamkn±æ przepustnicê. Warto o tym wiedzieæ.
Natomiast co do czujnika temperatury powietrza podtrzymujê zdanie, ¿e nie ma on du¿ego znaczenia, szczególnie w obecnej porze roku. Chocia¿ "du¿e" to pojêcie wzglêdne
MARAS - 2006-05-19, 12:40
Zak³adam ¿e chodzi o 6 garówki ... ¼le pracuj± z gazem w przeciwieñstwie do cztero garówek, powód inna pojemno¶ci i geometria kolektora ss±cego to tak na marginesie...
a zacinaj±ce siê klapka przep³ywomierza, je¿eli obroty s± na ja³owym za niskie oznacza to ¿e nie zamyka siê do koñca i gubi siê silniczek krokowy dla niego to sygna³ do nie dzia³ania skoro uchylona jest klapka przep³ywomierza wiec komputer te¿ s±dzi ¿e przepustnica jest uchylona i spowalnia pracê silniczka krokowego st±d zaczynaj± siê b³edy w odczytach z czujników dla kompa i dziwne reakcje silnika.
W przypadku gdy nie reaguje od razu ma gaz przy kopnieciu "kick"w niego te¿ stawiam na klapkê przep³ywomierza zacina siê i rusza z opu¼nieniem lub nie do koñca przepustnica jest otwarta paliwo te¿ a powietrza jeszcze nie ma... napewno drastycznie wzros³ apetyt na paliwo
rozwiazania s± dwa wymiena przep³ywomierza lub naporawa uszkodzonej klapki, któras nie zawsze pomaga a raczej jest tylko rozwiazaniem dora¼nym.
zyggy - 2006-05-19, 15:00
MARAS napisa³/a: | Zak³adam ¿e chodzi o 6 garówki ... ¼le pracuj± z gazem w przeciwieñstwie do cztero garówek, powód inna pojemno¶ci i geometria kolektora ss±cego to tak na marginesie... |
Ta na marginesie, silniki z wielopunktowym wtryskiem paliwa (inaczej z suchym kolektorem) ¼le pracuj± z systemami gazu I i II generacji, niezale¿nie czy maj± 4 czy wiêcej cylindrów. Silniki takie maj± szanse poprawnie pracowaæ z systemem III, a najlepiej IV generacji. Najistotniejszym czynnikiem jest miejsce podawania paliwa, w przypadku silników z wielopunktowym wtryskiem, miejscem tym jest pobli¿e zaworów dolotowych.
MARAS napisa³/a: | a zacinaj±ce siê klapka przep³ywomierza, je¿eli obroty s± na ja³owym za niskie oznacza to ¿e nie zamyka siê do koñca i gubi siê silniczek krokowy dla niego to sygna³ do nie dzia³ania skoro uchylona jest klapka przep³ywomierza wiec komputer te¿ s±dzi ¿e przepustnica jest uchylona i spowalnia pracê silniczka krokowego st±d zaczynaj± siê b³edy w odczytach z czujników dla kompa i dziwne reakcje silnika.
W przypadku gdy nie reaguje od razu ma gaz przy kopnieciu "kick"w niego te¿ stawiam na klapkê przep³ywomierza zacina siê i rusza z opu¼nieniem lub nie do koñca przepustnica jest otwarta paliwo te¿ a powietrza jeszcze nie ma... napewno drastycznie wzros³ apetyt na paliwo
rozwiazania s± dwa wymiena przep³ywomierza lub naporawa uszkodzonej klapki, któras nie zawsze pomaga a raczej jest tylko rozwiazaniem dora¼nym. |
Komputer pobiera informacjê o biegu ja³owym nie z przep³ywomierza, a z czujnika po³o¿enia przepustnicy, zatem powy¿szy wywód w pierwszej czê¶ci jest ca³kowicie b³êdny.
Mauser - 2006-05-21, 16:28
to jak z przep³ywomierzem? Jesli jest nie tak co¶ np. z klapk± to spalanie ro¶nie drastycznie?
grrubby - 2006-05-22, 20:54 Temat postu: po edycji poprzednich postów - mod edit;) (...) kompresji nie sprawdza³em bo na 100%my¶le ze nie chodzi tu o to, natomiast faktycznie spalanie troche mi wzros³o i stawia³ bym na przep³ywkê raczej bo jak ni± krêce to nie ma w ogóle reakcji a powinien wchodziæ i spadaæ na obrotach przecie¿.Mo¿e byæ jeszcze czujnik po³o¿enia wa³u który ju¿ z reszt± wymienia³em ale moze warto jeszcze na jakis inny wymieniæ.
jaqub - 2006-05-23, 09:46 Temat postu: j.w. .... ale jaj mam du¿o beznadziejnej roboty kompresji nie sprawdza³em bo na 100%my¶le ze nie chodzi tu o to, natomiast faktycznie spalanie troche mi wzros³o i stawia³ bym na przep³ywkê raczej bo jak ni± krêce to nie ma w ogóle reakcji a powinien wchodziæ i spadaæ na obrotach przecie¿.Mo¿e byæ jeszcze czujnik po³o¿enia wa³u który ju¿ z reszt± wymienia³em ale moze warto jeszcze na jakis inny wymieniæ.[/quote]
odzaluj 100 czy 150pln i zrob sobie diagnostyke... chyba ze lubisz kolekcjonowac czujniki... co osoba na forum to inna przyczyna.. silnik jest bardziej skomplikowany od kola zeby powiedziec ze skoro nie ma powietrza to pewnie dziurawa opona....
£ukasz - 2006-05-30, 08:08
A podmienia³e¶ kompa jak sugerowa³em w temacie na pocz±tku?
|
|