|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - blok ETA + głowica 2.0- pytanie do praktyków
el-viz - 2006-05-26, 14:35 Temat postu: blok ETA + głowica 2.0- pytanie do praktyków ************************
Pawel-e30 - 2006-05-26, 14:38
przemysl to za nim zaczniesz budowac
proponowal bym ci wsadzic jakis nowszej generacji silnik
Przepraktykowalem temat i gra nie warta swieczki
Sosen - 2006-05-26, 14:46
o ile dobrze pamiętam to miałęm kółko rozrządu od 2.0
slawo - 2006-05-26, 15:40
Pawel-e30 napisał/a: | przemysl to za nim zaczniesz budowac
proponowal bym ci wsadzic jakis nowszej generacji silnik
Przepraktykowalem temat i gra nie warta swieczki |
dlaczego nie wart? koszty nie sa duze a przyrosty znaczne
el-viz - 2006-05-26, 19:20
proszę nie komentować, opłaca się czy nie to sprawa dyskusyjna a w moim przypadku koszty będą znikome - około 1000,1200 pln, a za takie pieniądze nie kupię m50 albo m52.
Sosen - 2006-05-26, 20:08
tak jest, prosto i konkretnie postawione pytanie i potrzeba konkretnej odpowiedzi zamiast dyskusji, niech ktoś potwierdzi moją odpowiedź.
duchPW - 2006-05-26, 20:34
rozszerz Paweł swoją wypowiedź jeśli możesz - zwłaszcza jeśli nie chodziło Ci tylko o kaskę
a za jakiś czas się wyczyści o ile temat nie zostanie zapomniany
el-viz - 2006-05-27, 14:19
dodam małe wyjaśnienie:kupiłem kompletny dół silnika 2.7 ale nie mam niestety głowicy i nie mogę porównać kół rozrządu stąd moje pytanie.
slawo - 2006-05-27, 22:14
kupiles dol od starej ety czy od superety?
el-viz - 2006-05-27, 22:34
eta
Gepard - 2006-05-28, 00:44
kolo od 2.0 i 2.7 sa identyczne tylko byly dwie dlugosci paskow i dwa rodzaje kolek dobrze obejrzyj klin i kolko bo przey podniesieniu stopnia sprezania te elementy potrafia przestac wspolpracowac byly juz dwa takie przypadki. co do reszty to jest odpowiedni temacik na forum.
el-viz - 2006-05-28, 09:21
ok. dzięki
cypis0 - 2006-05-28, 22:07
taki ot maly nie masz mozliwosci z 2,5 glowicy wstawic??bylo by lepiej chyba??tak jak kolega pisal byly 2 paski eta ma standardowo na 127zebów, zobacz z jakiej wersji masz glowice i porównaj i to ci da odpowiedz czy kolko zmieniac na ete czy nie. Na odleglosc bez dodatkowych danych (nr glowicy rok produkcji itp ) praktycznie nie do odpowiedzenia:((
Pawel-e30 - 2006-05-28, 22:08
cypis nie wprowadzaj zamentu
Kolega ma stara ete wiec daje glowice od 2.0 zeby doprezyc silnik. jak wstawi glowice od 2.5 so starej ety to odprezy silnik
SmasherE30 - 2006-05-28, 23:32
czy na przełomie wszystkich lat 82-93 kółka rozrządu czymś się różniły? NAjwyższy st spręzania był w ecie i wynosił 10,2:1 ... skoro takie ciśnienie wpust wytrzymuje no to chyba można się bawić ... Poza tym czy Sosena przypadek był pojedynczy czy komuś jeszcze zarzyło się zerwanie tego klinu? Bo mi to śmierdzi... Chyba że wpust był uszkodzony...
Dominik jak gdyby nigdy nic złożył etę z czapą 2,0 na takich gratach że miał spalanie stukowe na zwykłej 98 ... i co ... i bangla....
so WTF?
Ja bym kładł nacisk na prześwit tłok-zawór ... czyli plastelina and testing na starej uszczelce ... choc do tej pory było kilku takich co się tym nie głowili, złożyli do kupy i śmigają
Gepard - 2006-05-29, 06:25
niestety moj znajomy mial przypadek Sosena klin caly tlo kolko rozbilo poszlo nowe koleczko za 80zl i autko juz pare tysi zrobilo
Pawel-e30 - 2006-05-29, 06:45
Mojemu znajomemu w m20b20 też ścieło ten klin jak ma jeszcze koło to zrobie foto
czaja - 2006-05-29, 11:58
Geprad , potwierdzam, ecina nadal smiga.
Przy calej przeróbce kładłbym nacisk na wysterowanie czasem wtrysku jak i zapłonem,a to bedzie najdroższe.
Sosen - 2006-05-29, 12:24
U mnie zatarł się wałek rozrządu, jakieś coś (kamyczek albo coś) z jakiegoś kanału poszło na wałek razem z olejem podczas uruchomienia samochodu, także to była przyczyna zerwania kółka rozrządu. Wałek tak się zatarł że miałem problemy wyjąć go z głowicy.
cypis0 - 2006-05-29, 15:32
kolka z tego co wynika byly takie same pasek ma tez 127 zebów wiec nie powinno byc problemu:)) (przy kółku ety jest adnotacja ze bylo do 12.86r tylko) nie wiem jaka zmiane wprowadzili przy kulku 320i ze szlo cały czas jedno. skladaj do kupy ustawiaj rozrzad i odpal. głowica jest ta sama (głowny blok ...no prawie ta sama) wiec zawory nie powinny sie spotkac. jak masz wszystko to sie bierz za robote bo ja spasowalem z tym ze wzgledów ekonomicznych:(( potem tylko strojenie i smigac:)) tak pytanie dolot kompa itp zakladasz z jakiej wersji ?
el-viz - 2006-05-29, 19:24
było w pierwszym poście
wszystko jest z mojego auta.kupiłem tylko blok
Gepard - 2006-05-29, 19:45
kolek byly dwa rodzaje jedno metalowe tak jak by tloczone z blachy a drugie odlew zeliwny. Czaja pisalem o innym przypadku ale ciesze sie ze i Twoje autko smiga
|
|