|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - korektor siły hamowania - E34 M50 [mod edit]
KUKI - 2006-05-31, 08:02 Temat postu: korektor siły hamowania - E34 M50 [mod edit] Mam pytani orientuje sie ktoś z Was gdzie w E34 silnik M50 94r znajduje sie korektor siły hamowania bo hamulce na tescie wyszły mi ze tył i przód biorą z taką samą siłą !
zyggy - 2006-05-31, 10:01
Tak ma być. Korektor działa dopiero wtedy, gdy podczas rzeczywistego hamowania samochód pochyla się. Jeśli miałbyś popsuty korektor, to przy każdym mocniejszym hamowaniu tylne koła piszczałyby.
duchX - 2006-05-31, 10:14
rozdzial mocy hamowania 50/50 chlopie ty widzisz co piszesz prosze cos wiesz masz wiedze ale nie pisz taki truskawka korektor sily hamowania dziala w momencie obciazenia tylu auta !! a nie w momencie podnoszenia sie tylu w gore przy hamowaniu !!
KUKI - 2006-05-31, 10:37
na testerze wyszło po 2900 Nm +/- 50Nm na karzde koło przednie i tylnie i mam wydruk z tego testu i moje pytanie jak to naprawic
zyggy - 2006-05-31, 12:24
x_e_o_n napisał/a: | rozdzial mocy hamowania 50/50 chlopie ty widzisz co piszesz prosze cos wiesz masz wiedze ale nie pisz taki truskawka korektor sily hamowania dziala w momencie obciazenia tylu auta !! a nie w momencie podnoszenia sie tylu w gore przy hamowaniu !! |
Na podstawie wyników z badań technicznych można ocenić potencjalną skuteczność hamowania poszczególnych kół, a nie proporcje siły hamowania przedniej i tylnej osi. Korektor siły hamowania reguluje ciśnienie w układzie hamulcowym tylnej osi zarówno przy dociążeniu jak i przy odciążeniu tylnej osi.
KUKI - 2006-05-31, 12:54
idac od zacisków: przednie przewody chamulcowe wchodza na pompe ABS a tylnie łącza sie w jeden i też idzie do pompy ABS z pompy ABS-u wychodzą dwa przeody na pompe hamulcową przytwierdzoną do serwa . Wiec moze ten korektor siły hamowania jest ukryty w pompie hamulcowej albo ABS
cypis0 - 2006-05-31, 16:26
hmm w wiekszosci aut jest przy tylniej osi podlaczonu do stabilizatora belki itp (e30 np ma za pompom hebli zaraz kolo filtra paliwa w komorze silnika) nie wiem zobacz na kanale zgaduje tylko z doswiadczenia z innymi autami
KUKI - 2006-05-31, 20:35
dzis byłem w serwise BMW i gadałem z technikiem i mówił że za rozdział sił jest odpowiedzialna pompa abs a na badaniu technicznym przy obnizonym przod -40 i tył -15 wjeżdzając tylna osią na rolki znajduje sie ona nizej a czujniki abs daja sygnał ze tylko tylnie koła sie krecą wiec siła jest przekazana na tył bynajmiej tak mi to wytłumaczyli i mówil mi zebym wyjechał sobie na piaskową droge i wcisną hebel i zobacze , i faktycznie przód blokuje a tył zwalnia . czyli reasumujac ćwoki ze stacji diagnostycznej mnie w błąd sprawdzili ,
cypis0 - 2006-05-31, 23:31
hehehe to ja mialem kapitalny remont zawiechy po nim pojechalem na przeglad zaraz (heble tez byly nowe) to sie doczepil ze nie chamowaly ....trudno zeby nowe tarcze i klocki po 10 km hamowaly!! a bez rzegladu nie chcialem jezdzic!! a co najlepsze niedokrecilem przedniego zacisku (oblewalem z kumplami zakonczenie remontu w garazu i jakos tak te 2 ostatnie sróby ulecialy ) i zaciska odkrecil sie po wyjechaniu z bramy a na przegladzie byl luzny i latal jak smród po gaciach to tego nie zauwazyl!!!!jednym slowem przekonalem sie ze te całe przeglady to jedna wielka sciema nic nie poprawiajaca bezpieczenstwa!!
007 - 2006-06-04, 16:37
cypis0 : z doswiadczenia wiem ze gdyby kazdy diagnosta sprawdzal wszystko wg przepisow to 70% aut musialo by przechodzic kapitalne remonty zawieszen, hamulcy itp etc. to raz
a dwa to fakt ze do niedawna aby miec uprawnienia diagnosty szlo sie na kurs, egzamin i voala a teraz przepisy ulegly zmianie a co za tym idzie z czasem powinna sie zmienic jakos wykonywanych przegladow (bynajmniej w tym kierunku mialo to zmierzac)
KUKI: widze ze nękają cie problemy hamulcowe. Jesli nadal nie chodzą poprawnie to moze warto bylo by podjechac do warsztatu w ktorym robia tylko BMW. Nie mowie tu o ASO (szkoda slow) ale np o garazu klubowym (lub cos w tym stylu). Sadze ze tam dowiesz sie wiecej niz na diagnostyce a nawet w ASO
|
|