BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

TECHNICZNE - Wymiana miski olejowej M40 co i jak?

ploszajosE30 - 2007-01-25, 22:42
Temat postu: Wymiana miski olejowej M40 co i jak?
Witam Serdecznie!

Mam parę pytań odnośnie miski olejowej w M40 niestety spadło troszkę śniegu, fantazja mnie poniosła i zahaczyłem krawężnik :( . Oleju już w misce nie ma chce ja zdjąć, zawieść do spawania i założyć znowu. Będę to robił pierwszy raz. Może ktoś z kolegów miał już taki problem i mógłby napisać jak to zrobić. Z tego co oglądałem to ze zdjęciem małej (przedniej miski) nie powinno być problemu - w sensie podnoszenia silnika. Jakim kluczem najlepiej to robić? Bo plaski chyba nie zda egzaminu? Po spawaniu zakładam ja na nowej uszczelce i to wszystko? Żadnych silikonów i temu podobnych? Jakieś rady?

Pozdrawiam i dzięki z góry - szukałem czegoś na ten temat nie znalazłem

Piotr_1 - 2007-01-25, 22:48

W E30 po prostu odkręcasz kilka śrub kluczem nasadowym. Proste jak wymiana koła i dziurawi się podobnie często. Pół godziny roboty, jedynie w nową uszczelkę się zaopatrz. Nic mi nie kolidowało.
puz - 2007-01-25, 23:40

tak jak pisze Piotr banalnie proste. Dobrze oczyść, uszczelka, dokrecasz.
Domel - 2007-01-26, 09:33

Chlopaki, niby takie proste ale jak bylem w warsztacie to mi powiedzieli, ze silnik trzeba podnieść lub belke opuścić aby miske wyjąć... Mnie tez czeka wymiana uszeczelek pod miską... Ploszajos... Powiedz mi gdzi eto będziesz robił..? Moze sie zgadamy to za 2 sztuki będzie rabacik...?

Pozdro

puz - 2007-01-26, 09:50

Domel napisał/a:
Chlopaki, niby takie proste ale jak bylem w warsztacie to mi powiedzieli, ze silnik trzeba podnieść lub belke opuścić aby miske wyjąć... Mnie tez czeka wymiana uszeczelek pod miską... Ploszajos... Powiedz mi gdzi eto będziesz robił..? Moze sie zgadamy to za 2 sztuki będzie rabacik...?

Pozdro


zaraz zaraz ale mowisz o duzej misce czy małej?

Domel - 2007-01-26, 10:40

Ja mam na mysli obydwie...
Skoro mam juz wymienic uszczelke to od razu dwie.

ubott - 2007-01-26, 10:44

sory ale po co wymieniasz uszczelke pod duza miska??

jesli jest uszkodzona to masz racje ale jak tylko po to zeby wymienic komplet (razem z mala) to bezsens

w sumie to jeszcze nigdy w zyciu nie widzialem nieszczelnej uszczelki pod duza micha - zeby sie rozszczelnila trzeba tam grzebac...

Domel - 2007-01-26, 11:06

Wlasnie mi cieknie olej i wyglada na to ze z duzej...
Mowisz ze samo nie moglo sie uszkodzic..? nie było grzebane...

Piotr_1 - 2007-01-26, 12:51

łe duża górna to na pewno przeje(biiiip) robota. tym bardziej jak jest wspomaganie.... jakieś węże cuda, najlepiej przygotować sobie sprzęt do podniesienia silnika żeby się tyle nie bawić z maglownicą, odkręcaniem pająka, manewrowania kołami.... Jeżeli masz wspomaganie to tym bardziej. Jeżeli nie ubywa dużo oleju to bym to olał. Jeżeli ta duża miska jeszcze wchodzi pod obudowę koła zamachowego jak w m20 to chyba trzeba tam mieć 2 torxy nasadki i to w dodatku z wąską główką. Mówię o m20, ale tam może być podobnie ciasno.
Domel - 2007-01-26, 13:12

Wspomagania nie mam....
Musze to zrobic bo leci mi coraz wiecej.. Sam nie bede tego wymienial bo nie mam gdzie tego zrobic..

duchPW - 2007-01-26, 13:22

z małą nie ma problemu - klucz 10 na patyku/nasadowy i odkręcasz
co do spawania, to zależy jak ta miska pękła - jeśli wywaliło dziurę albo pękło na śrubie spustowej, to może być problem ... ale nie twierdzę, że sie nie da zrobić :wink:

ubott - 2007-01-26, 20:30

ja wyjmowalem gorna miske bez podnoszenia silnika ale wyciagalem magiel

nie ma z tym wiele roboty 2 sruby mocujace i wypiecie conajmniej jednej koncowki oraz lacznika z kolumna kierownicza jak ktos wie co i jak to 5 min roboty

problem jest tylko jeden ciezko wkrecic przy zakladaniu te srubki do miski ktore sa nad belka bo po prostu nie ma miejsca (ale jest to do zrobienia)

ploszajosE30 - 2007-01-28, 22:46

I po sprawie miska pospawana i zalozona nic nie leci a beti jak nowa :) . Robota prosta bez niespodzianek kluczyk 10 i 16 srubek do odrecenia nowa uszczelka i oczywiscie olej:) z filtrem. Domel jak masz ochote wpadaj wjedziemy na kanal i zobaczymy co i jak z mala to bez problemu poradzimy z duza skoro wystarczy zrzucic magiel to tez to robilem ale bez wspomagania. Proponuje tak wpadnij zobaczymy pomyslimy a jak cos to dam Ci namiar na dobrego "magika" :wink: . Acha kanal pod chumrka i w kaloszach eheheh ale wlasny :) .
urbi - 2007-01-29, 01:07

a jak jest z wymiana miski w m20 ?
SOER - 2007-01-29, 02:27

Ja jak wymieniałem olej w M20 to rozpdła mi sie podkładka ze sruby spustowej nie miałem takiej aluminiowej i przykreciłem bez, nie zaglądałem pod auto dawno bo mokro i zimno i gdy wejde na kanał to trzeba z parasolem :) czy ta podkładka jest konieczna ? czy olej po gwincie bedzie wylatywał gdy nie bedzie docsiku głowy sruby ?
ubott - 2007-01-29, 10:51

urbi napisał/a:
a jak jest z wymiana miski w m20 ?


nie jest to tak prosta sprawa ja sie nazapie.... troche czasu

problem jest w tym ze po odkreceniu miski musisz ja odchylic i odkrecic smoka bo inaczej nie masz szans na wyciagniecie a pozatym spoko

aa i trzeba odkrecic oslone od skrzyni takze przydadza ci sie nasadki torx

pozdro szefie

ploszajosE30 - 2007-01-29, 11:09

Jeśli chodzi o podkładkę pod śrubą spustową, to powinna być miedziana dlatego że przy dokręcaniu miedź ulega zgnieceniu i dokładnie uszczelnia. Ja przy każdej wymianie oleju taką podkładkę mam w zestawie z filtrem "mahle". Ostatnio jednak nie mam szczęścia i przy wymianie oleju nie dotykam nawet śruby, bo za każdym razem miska jedzie do spawania (M40).
tomcat944 - 2007-01-29, 11:44

hej,
bo z m40/m42 trzeba sie nauczyc jezdzic.... miska jest bardzo nisko ale sie da....

SOER - 2007-01-29, 19:45

ploszajosE30 napisał/a:
Jeśli chodzi o podkładkę pod śrubą spustową, to powinna być miedziana dlatego że przy dokręcaniu miedź ulega zgnieceniu i dokładnie uszczelnia. Ja przy każdej wymianie oleju taką podkładkę mam w zestawie z filtrem "mahle". Ostatnio jednak nie mam szczęścia i przy wymianie oleju nie dotykam nawet śruby, bo za każdym razem miska jedzie do spawania (M40).



a można kupić gdzieś same podkładki np. kilka :) bo w sklepie metalowym nie moge znaleź nic odpowiednego tylko twarde stalowe i za duże.

ploszajosE30 - 2007-01-29, 23:56

Tak jak napisalem Napewno kupisz taka podkladke z filtrem przy nastepnej wymenie oleju a tak to moze w sklepie z czesciami - moze to nie tworczy pomysl ale sprobuj. A jesli chodzi o filtry to "mahle" do kupienia w np; norauto. Coprawda nic innego w tym sklepie nie ma ale fitry sa :)
ubott - 2007-01-30, 00:00

SOER napisał/a:
a można kupić gdzieś same podkładki np. kilka bo w sklepie metalowym nie moge znaleź nic odpowiednego tylko twarde stalowe i za duże.


kiepsko szukasz bo podlkadki miedziane roznej wielkosci powinny byc w wiekszosci sklepow metalowych lub hydraulicznych

ja np w sobote kupilem miedziana podkladke pod czujnik temp co prawda musialem wziac 10szt ale cena nie masakrycznie wysoka bo 2.50 (kpl)

pozdro

SOER - 2007-01-30, 01:08

No tak ale jakbym miał na wzór taka to by sie lepiej szukało :P , a ona musi sie schowac w miske lekko i nie mzoe byc nic za duża... chce to załatwić ale nie przy nastepnej wymienie tylko teraz kolega przytrzyma palcem :D a ja wkrece co wyleci oleju to doleje swiezego... a do filtra nie dostałem nawet tej pod filtr...
ubott - 2007-01-30, 18:30

niemozliwe w m20 uszczelka jest przy filtrze przyklejona lub cos w tym stylu bo nigdy mi sie nie zdazylo zeby odpadla od filtra
sebmwak5 - 2010-09-28, 11:22

tomcat944 napisał/a:
hej,
bo z m40/m42 trzeba sie nauczyc jezdzic.... miska jest bardzo nisko ale sie da....
no jest probllem z tymi m40 miska olejowa jest dzielona wiec jesli pekla tylko ta mala miska to wymiana trwa hwile ja u siebie w e30 mam problem z glowy mam zalozone poduszki pod silnik z e34m50 sa wysze tylke czeba sie pomeczyc z docieciem smigiel z wentylatora bo niemiescisie w tunelu mam dobre wisko i temperatury nielapie
Grzesiek - 2010-09-28, 20:45

ales kotleta odgrzał :mg:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group