|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - nivo niwo nico
sajfer - 2007-02-05, 15:27 Temat postu: nivo niwo nico Nivo.
Znalazlem jakies rozne watki, jednak zaden nie posiadal konkretnych informacji.
Mianowicie, czy gdzies w wawie mozna kupic taniej niz w ASO (3000zl) lub zregenerowac?
Czy w ogole da sie to pozadnie zregenerowac?
w tym temacie http://autobmwklub.triger...c3e9f551282f6df
jest o firmie z gdanska, ale ktos jeszcze wypowiadal sie o niej bardzo negatywnie.
Macie jakies pomysly co z tym nivo poczac?
ps. na pewno go nie bede usuwal, chce miec ladny orginal. Pozdr.
Szef_22 - 2007-02-05, 17:06
Przytargałem ostatnio kombiaka na graty,który jest wyposażony w nivo.Jak coś potrzebujesz to na priw
sajfer - 2010-01-29, 10:20
Odkopuje temat, o nivo niewiele wiadomo..
Jak sie zachowuje nivo przy obnizeniu samochodu sprezynami?
gatun0 - 2010-01-30, 01:00
jak opuścisz na regulatorze to normalnie , ale spróbuj obniżyć bez sprężyn (tj na stabilizatorze masz regulację wysokości )
MARAS - 2010-01-30, 21:42
sajfer napisał/a: | Nivo.
Znalazlem jakies rozne watki, jednak zaden nie posiadal konkretnych informacji.
Mianowicie, czy gdzies w wawie mozna kupic taniej niz w ASO (3000zl) lub zregenerowac?
Czy w ogole da sie to pozadnie zregenerowac?
w tym temacie http://autobmwklub.triger...c3e9f551282f6df
jest o firmie z gdanska, ale ktos jeszcze wypowiadal sie o niej bardzo negatywnie.
Macie jakies pomysly co z tym nivo poczac?
ps. na pewno go nie bede usuwal, chce miec ladny orginal. Pozdr. |
Ad1... poniżej anie w Wawie ani nigdzie...moze jak masz mozliwość korzystania ze zniżek to z ceny zejdziesz o 30% ale niestety oprócz sachsa nie ma amorków do e34 z nivo. więc cena i tak bedzie zawrotna.
Ad2 tak da się, a firma z Gdańska to Nagengast ... 200m odemnie, polecam ich usługi nie jest tanio ale jak ktoś się zdecyduje warto, nie słyszałem o ich pracy negatywnych opini.
Ad3 co począć, wymienić na nowe albo naprawić albo wstawić zwykłe amorki. sam się borykałem z tym problemem miałem e34 z nivo jednak poprzedni właściciel wstawił normalne amorki na dodatek krótsze i utwardzone i do tego sprężyny obniżające AP ale nie przestawił regulatora na tylnym stabilizatorze w efekcie jak coś wpakowałem do bagażnika lub podczepiałem przyczepę czy nawet za szybko pokaonałem próg zwalniający to komp pokładowy wyświetlał komunikat "NIVEAUREGELUNG" czyli samochód przeciążony i " blinganiem co 3 minuty zapraszał" na wizyte w serwsie z tym się łatwo uporać imbusowa klucz 5 i po problemie.
Co do obniżenia samym regulatorem na stabilizatorze.... Hmm, słaby pomysł auto będzie wygladało komicznie jak motorówka albo jakbyś miał załądowany kufer na maxa
Co do eksploatacji na bniżonym zawieszeniu jak każde obniżone auto poprawia się trakcja spada komfort jazdy na codzień a pokonywanie progów to wyzwanie niektóre np. w trójmieście są nie do pokonania, jak i mój krawężnik przed wjazdem na posesję pozostawało mi jeżdżanie pod dom tyłem, unikanie progów studzienek i krawężników.
Po rozwaleniu miski olejowej postanowiłem ja podnieść do serii...
Ale wróćmy do tematu kupienia nowych amorków za 1300 za sztukę sobie darowałem miałem okazję kupić komplet używek od Puza ale nie zdecydowałem się na ten manewr z jednego wzgledu komplet tylnich amorków boge i spręzyn seryjnych kosztował niewiele więcej niż komplet używek nivo po drugie czesto ciagałęm autem ciężką przyczepę, pakowałem do touringa więcej niż przewidywał producent lub ciągałem lawetę wiec po konsultacji z kierownikiem z Nagengastu doszedłem do wniosku że nivo wkrótce znów by siadło przez moje na codzień ciężkie traktowanie kombi w roli woła roboczego i taniej mnie wyniesie częstsza wymiana seryjnego tylnego zawieszenia niż naprawy nivo lub wymiany amorków nivo.
Ktoś tam wspomniał że po usunięciu nivo dochodzi do wycieków Hmm, troszkę bzdura...no moze jak zamieast zaslepić przewody je poprostu zagniesz to może. W przeciwnym razie przy przeciążeniu auta przy sprawnym nivo tez powstawały by wycieki, prawda a dzieje się tak tylko przy nieszczelnych amorkach się pocą. W swoim kombi ja miałem zaślepkę zaraz na wyjściu z pompy wspomagania do niczego nie dochodziło a za ciśnienie w ukłądzie nivo odpowiada pompa wspomagania jeździłem tak bez mała 3 lata i nic się nie rozszczelniło więc to mit.
sajfer - 2010-02-23, 22:37
wracajac do tematu.
amorki mam wyjete, w przyszlosci je wysle na regenracje.
Ale teraz na normalnym nowym amorku tyl bardzo mocno usiadl i wyglada jak motorwka.
Sprezyny w nivo sa inne niz w standartowym touringu?
Czy powinna byc regulacja na stabilizatorze i mozna podniesc nieco tyl?
MARAS - 2010-02-25, 13:44
sajfer napisał/a: | wracajac do tematu.
amorki mam wyjete, w przyszlosci je wysle na regenracje.
Ale teraz na normalnym nowym amorku tyl bardzo mocno usiadl i wyglada jak motorwka.
Sprezyny w nivo sa inne niz w standartowym touringu?
Czy powinna byc regulacja na stabilizatorze i mozna podniesc nieco tyl? |
Tak sprężyny się róznia te od amorków nivo są krótsze wiec przy założeniu ich do normalnych seryjnych amorków ich tył siada. Wiem bo sam tak miałem i dokupiłem seryjne sprężyny.
jak zdemontujesz nivo regulacja na stabilizatorze nic nie da. Bo nic nie podniesie tyłu skoro wymontowane sa amorki nivo.
Łukasz - 2010-02-25, 13:50
Maras, a jak w temacie E39 kombi? Orientujesz się? Czy wszystkie wersje mają nivo - chodzi mi przede wszystkim o modele poliftowe? Ceny są podobne do E34 nivo? Można w E39 zamienić nivo bez stresu na zwykły zawias?
MARAS - 2010-02-25, 14:13
Cześć Łukasz, jeżeli to e39 kombi to tak wszytskie kombi są wyposażone w niwo. Tam samopoziomowanie odbywa się na zasadze pneumatyczno hudraulicznej. zupełnie inna zasada działania, budowa i regulacja samopoziomowania niż w e34. Z sedanem nie wiem nie trafił mi się jeszcze poliftowy ale dowiem się jak coś będę pewnego wiedział poinformuję.
G-R-Z-E-Ś - 2010-02-25, 14:48
I dodatki tego nie zmienisz na zwykły zawias bo tam są zastosowane poduszki cena takiej jednej poduszki 1400 zł jakieś trzy lata temu .
sajfer - 2010-02-25, 21:14
MARAS napisał/a: |
Tak sprężyny się róznia te od amorków nivo są krótsze wiec przy założeniu ich do normalnych seryjnych amorków ich tył siada. Wiem bo sam tak miałem i dokupiłem seryjne sprężyny.
jak zdemontujesz nivo regulacja na stabilizatorze nic nie da. Bo nic nie podniesie tyłu skoro wymontowane sa amorki nivo. |
Ostatnio rozdaje pomogl jak swieze buleczki. Niech ktos mi jeszcze podpowie czemu nie dzialaja mi wskazniki i bede w raju
Dzieki, wiec musze kupic seryjne sprezyny na zime i jakies tuningi -xx na lato.
A teraz zagadka, na 80% mam zawias mtechnika, jak to sprawdzic zebym byl pewien na 100%? No i czy sprezyny w kombi do mtechnika sie roznily wysokoscia od seryjnych? (tzn pewnie tak, glupie pytanie, tylko gdzie teraz znajde sprezyny na tyl do touringa w mtechniku????)
MARAS - 2010-02-26, 14:59
sajfer napisał/a: | MARAS napisał/a: |
Tak sprężyny się róznia te od amorków nivo są krótsze wiec przy założeniu ich do normalnych seryjnych amorków ich tył siada. Wiem bo sam tak miałem i dokupiłem seryjne sprężyny.
jak zdemontujesz nivo regulacja na stabilizatorze nic nie da. Bo nic nie podniesie tyłu skoro wymontowane sa amorki nivo. |
Ostatnio rozdaje pomogl jak swieze buleczki. Niech ktos mi jeszcze podpowie czemu nie dzialaja mi wskazniki i bede w raju
Dzieki, wiec musze kupic seryjne sprezyny na zime i jakies tuningi -xx na lato.
A teraz zagadka, na 80% mam zawias mtechnika, jak to sprawdzic zebym byl pewien na 100%? No i czy sprezyny w kombi do mtechnika sie roznily wysokoscia od seryjnych? (tzn pewnie tak, glupie pytanie, tylko gdzie teraz znajde sprezyny na tyl do touringa w mtechniku????) |
Tu nie chodzi by rozdawać na lewo i prawo i każdemu jak leci "pomógł" możesz ale nie musisz to robić ale jeżeli podane przez użytkowników forum informacje są dla Ciebie cenne i pomogły w rozwiazaniu problemu to jak najbardziej to taka sama forma jak :dzięki za pomoc tylko widoczna dla innych użytkowników śledzacych np. dany temat czy opisane porady i wskazówki są coś warte czy nie.
Bo sam czesto się dziwię jest pytanie jest odpowiedź ale na koniec tematu autor mógłby ktrótko opisać pomogło czy nie a tak klikając "pomogł" nie jako autoamtycznie określasz wartościowe porady w danym przypadku.
albo sprawdzić po numerze vin czy wyszła z fabryki na mtechniku ewentualnie odczytać po numerach ze sprezyn innej opcji an 100% nie ma a porównia z innym autem są mało wiarygode wystarczy ze sprezyny w jednym z aut beda mocniej wysiedziane (wyeksploatowane) i już porównaie z innym mtechnikiem nic nie da.
Gdzie znaleźć mtechniki... używki lub nówki ze sklepu często w ofertach sklepów są sprezyny opisane jako bez technikM , do zawieszeń z technikąM lub nawet pakiet na złe drogi w real oem ozanczone jako europa Wschodnia lub z ASO...
Jakie wskaźniki nie działają? predkościomierz, paliwo, temperatura czy obrotomierz? bo nie napisałeś...
sajfer - 2010-02-27, 21:53
Sprawdzilem VIN i mam
SPORTL.FAHRW. MIT NIVEAUREGULIERUNG
Czyli wyglada na sportowe zawieszenie, czyli jak dobrze rozumiem mtechnik?
Dokladnie czesto sprezyny opisane sa jako "bez Mtechnik", a takie z dopiskiem "z technika M" to zdarzaja sie piekielnie rzadko. Np w Intercarsie nie ma amorkow na tyl do mtecnika, sprezyn tez.
Chyba po prostu zrobie na zime standartowe sprezyny, a na lato 40/40, a nie bede bawil sie w kombinacje.
Wskazniki predkosciomierz, ekonomizer, obrotomierz. Wskazniki wyjalem, przeczyscilem, zimnych lutow nie ma, akumulatorki ok, wszystkie wtyczki ok, czujnik w moscie ok (dziala drogomierz), bezpiecznik ok. Jedna rzecz - podobno bezpiecznik odpowiada za radio, zegarek i wskazniki - mi nie dziala zegarek, radio wyjete, wskazniki nie dzialaja. Bezpiecznik ok. Zatem zakladam, ze przy wyjeciu radia cos sie stalo, ale nie mam pojecia gdzie szukac..
Pozdr
Kosa - 2010-05-28, 07:35
pociągnę temat nivo,
- u mnie jak jest podniesione max to piszczy, troszkę opuszczę to syczy dam jeszcze niżej jest cisza czy to gruszka nie trzyma ciśnienia ?
-jak dam max do góry to skacze na progach i nierównościach ale to chyba normalne zachowanie
-inna sprawa płyn, powinien być CHF 11.S, sprawdzałem to u jest koloru żółto-zielonego zależy jak spojrzeć, czy wymiana płynu na nowy coś może pomóc czy szukać nowej gruszki czy co to jeszcze może być
tak wygląda jak opuszczę najniżej, ale nie da się tak jeździć bo wywala błąd i wygląda jak motorówka w porównaniu z przodem
ostatnio udało mi się podnieść jeszcze 3-4 cm żeby jako tako wyglądała, nie piszczało/syczało i nie wywalało błędu ale docelowo chciałbym aby wszystko było ok, dodam że w tej chwili cięgno mam rozłączone z regulatorem
G-R-Z-E-Ś - 2010-05-28, 08:57
Masz rację jak jest podniesiony na maxa to będzie sztywny tył ( jak byś jeździł na zaspawanych amorach ) Masz odpięte cięgno od regulatora ? więc powinieneś mieć podniesiony tył ! A co do tych objawów to najpierw wymienił bym cały płyn powinno się poprawić .
Kosa - 2010-05-28, 09:01
mam odpięte ale ręcznie skreciłem recznie na regulatorze, wtedy nie wraca do góry
ok , zacznę od wymiany płynu, teraz tylko czy wlać ori CHF11S czy zamiennik Febi 06161 o połowe tanszy
dzieki
G-R-Z-E-Ś - 2010-05-28, 19:25
W kwestii płynu to ci nie będę doradzał bo sam nie wiem ale jeśli oba mają dokładnie te same parametry to czemu nie !
ninja-5 - 2011-01-15, 03:04
sajfer napisał/a: | Odkopuje temat, o nivo niewiele wiadomo..
Jak sie zachowuje nivo przy obnizeniu samochodu sprezynami? |
pompuje i tak do góry. bo masz czujnik na stabilizatorze, w ogóle bez sensem jest zakładanie jakiś sprężyn.obniżyć regulatorem i wsio. Pozdro
|
|