|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
OFFTOPIC MOTORYZACYJNY - Artykuł z Auto International z 1991-BMW 318is
Łukasz - 2004-10-19, 08:50 Temat postu: Artykuł z Auto International z 1991-BMW 318is "Dzięki staremu 4 cylindrow i szesnastozaworoemu silnikowi 3 czuje sie jeszcze całkiem młodo....
Przy pełnym portfelu zamówień na nowa generację3, w kierownictwie renomowanej monachijskiej firmy panuje znakomita atmosfera.Mimo to równiez przedstawiciele serii poprzedniej takze pzrez jakiś czas mogą z powodzeniem stawiać czoła konkurencji. Jednym z nich jest 318is.
Szcególne zalety tego samochodu kryja sie przede wszystkim pod maska silnika. Pochodzacy z programu produkcji 1989 r silnik dał poczatek całej nowej generacji jednostek czterozaworowych BMW.
A to, co opracowane wówczas do dzis pozostało niezłe. Pojemnośc 1796 cm3 wystarcza, aby przy odpowiednim nacisku na pedał gazu uzyskać niezłą moc 136 KM.
Absolutnie dokładnie i lekko przełączająca przekładnia 5bieegowa, dzieki wzglednie krótkiemu przełozeniu całkowitemu, zapewnia płynne przeniesienie napedu na wszystkich biegach.
Sa to jak widac najlepsze przesłanki, które przy odpowiednich osiągach pozwalaja pokazać tył rzekomo lepszym autom. W czasie testu AUTO, szybsza 3 z napedem tylnym potrzebowała np. tylko 9,6 s na sprint do 100 km/h, był to wynik o 0,3 s lepszy od danych fabrycznych. Predkośc maksymalna 202 km/h osiagana jest na V biegu. Akustycznie 318is daje porzadnie znac o sobie od 5000 obr/min. ciche do tego momentu auto staje sę wówczas dynamiczna limuzyną sportowa.
W celu zwiekszenia bezpieczeństwa jazdy BMW wyposazyło ten model w sportowe podwozie typu M. Sprawiło to, ze auto stało sie o 20mm nizsze od normalnej trójki, a jego seryjne wyposazenie wzbogaciło się o wzmocnione stabilizatory i amortyzatory hydrauliczno-gazowe. w efekcie zachowanie podczas jazdy jest prawie neutralne. Kierowca, który rozpędzi to bawarskie auto do granic jego mozliwosci nauczy sie cenić jego pewnie działajace hamulce tarczowe.To samo można powiedzieć o systemie ABS(dopłata 1700 marek), który jest szczególnie przydatny w warunkach zimowych.
Szkoda, że tylko jako wyposazenie dodatkowe(1 190marek) można otrzymać zalezne od liczby obrotów wspomaganie bardzo dokładnego układu kierowniczego.O przedniej częsci wnetrza wyłącznie 2 drzwiowego BMW 318is, możnqa mówić w samych superlatywach. Nie na darmo już kabina starej trójki uchodziła za wzorową.
Siedzenia sportowe, odpowiednio stylizowana kierownica skórzana, oraz pokryty skóra drążek zmainy biegów jako wyposażenie dodatkowe pozwalają odczuć pokrewieństwo z lepszymi modelami BMW. Z tyłu warunki sa raczej spartańskie, a dla wyższych pasazerów jest po prostu za nisko. Pojemnośc bagażnika wynosi 425 l.
Chociaz produkcja 318is zostanie zakończona w 1991 gdyż na IAA we wrześniu zostanie zaprezentowana 2 drzwiowa wersja nowej 3, kanciaste auto z Bawarii mimo wszystko pozostawia jednoznaczne wrażenie: JEST ONO ZA DOBRE, ABY IŚĆ W ODSTAWKĘ!"
Pozdrawiam wszystkich beemkowców
WujekDobraRada - 2004-10-19, 10:12
Podoba mi się ten tekst :
- Nie na darmo już kabina starej trójki uchodziła za wzorową.
i ten :
- JEST ONO ZA DOBRE, ABY IŚĆ W ODSTAWKĘ!"
Arczi e30 - 2004-10-19, 14:37
Jakby ktoś takie auto wymyslil w Polsce to by było produkowane do dzis , ale ze BMW jest marka która caly czas prze do przodu to musiało iść w odstawke. Dla mnie do dzis najlepszym autem pozostanie M3 E30, pod wzgledem piekna i techniki i dlugo nim pozostanie. A E30 to najlepszy model sredniej klasy ktory kiedykolwiek opuscil bramy, jakiejkolewiek fabryki. Poprostu mistrzostwo. Nie to co dziś, PLASTIKI, ErA PlAsTiKóW
duchPW - 2004-10-19, 14:50
... a i ja żałuję, że nie produkują ich do dziś - sam chcę ISa
|
|