BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

TECHNICZNE - Olej silnikowy

yoshi - 2004-04-04, 22:54
Temat postu: Olej silnikowy
wiec tak ja mam w tej chwili olej Lotos City Mineral
a chcialbym przejsc na Castrol GTX Magnatec 10W-40 i oto moje pytanie jak to zrobic co by silnik nie zaczal przeciekac po wymianie oleju :?: bo wiem ze jak czegos tam nie zrobie i tak poprostu sobie wleje inny olej to mi zacznie przeciekac :(

Gość - 2004-04-04, 23:18

myślę że wycieków raczej nie unikniesz :(
A musisz lać magnateca??? nie możesz zwykłego CASTROLa GTX lub GTX3 (oba 15W-40)???

loko - 2004-04-05, 12:55

jak zawsze był mineral to teraz też lej mineral... ja jeżdżę na mobil super 15w40
A R N I E30 - 2004-04-05, 20:51

I ja zasuwam na KUJAWSKIM czyli Mobil Super :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
yoshi - 2004-04-05, 21:22

Panowie zle mnie zrozumieliscie :D
chodiz mi o to ze ja chce zmienic olej i wiem ze wiaze sie to z wymiana jakis uszczelek i innych tam truskawka :D i chcialbym wiedziec jakich :?: bo jesli to jest koszt zbyt duzy to zostaje przy Lotos City 36zl/5l :D
P.S. za jakies 2tys km czeka mnie wymiana wiec chcialbym wiedziec :D
P.S.2. juz mam wspawany tylni blotnik :D :D :D :lol:

SmasherE30 - 2004-04-05, 21:27

to co wymienić przy wymianie oleju??
loko - 2004-04-05, 21:49

filtr oleju zawsze i bezwzględnie !!
yoshi - 2004-04-05, 21:58

filtr oleju zawsze wymieniam z olejem po 10tys. km
ale co dalej trzeba wymienic moze uszczelke pod glowica :?:

loko - 2004-04-05, 22:09

a po co?
chyba że ci się coś dzieje z silnikiem...
możesz wymienić np. uszczelkę pod miską olejową i przy okazji wypłukać ją porządnie....

yoshi - 2004-04-05, 22:13

no tak ale co zrobic by wymienic olej na syntetyk czy polsyntetyk i by efekt koncowy byl zadowalajacy :D
wiem ze olej mineralny uszczelnia, a syntetyk rozpuszcza uszczelki i wlasnie chce wiedziec ktore by zalozyc nowe i jaki jest koszt takiej operacji :?:
P.S. Z ta uszczelka pod glowica to tak strzelalem bo nie znam innej uszczelki w silniku :(

A R N I E30 - 2004-04-05, 22:17

daj se spokuj niemasz na co kasy wydawać :?: Lej LOTOSA i lataj puki chula :wink:
loko - 2004-04-05, 22:17

hehe ja znam prawie wszystkie... a żeby zalać go syntetycznym to musisz zrobić kompletny remont silnika żeby móc to z czystym sumieniem zrobić...
ale po coś się uparł na syntetyk? mineral jest 4 razy tańszy...

yoshi - 2004-04-05, 22:36

Cytat:
a żeby zalać go syntetycznym to musisz zrobić kompletny remont silnika żeby móc to z czystym sumieniem zrobić...

odpuszczam :D zmiane rodzaju oleju

sarna1 - 2004-04-06, 00:24

no i widze ze idziesz moja droga, nasze betki nie sa juz najnowsze, ja tez leje minerał.
Anonymous - 2004-04-06, 13:51

Nad czym tu wogole debatowac auta maja juz sporo nakręcone i pewne elementy znać już swoim wiekiem. Różnica parametrów np. płuczących dla oleju mineralnego i ful lub semi synetycznego jest kosmiczna, zmiana oleju w eksploatowanym aucie to zwykła pomyłka. Co tam uszczelka pod miską tu trzeba wymieniać wszystkie uszczelniacze czasami także pierścienie no to chyba nie warte zachodu. Przy terminowych wymianach i przy dobrym minerale wszystko musi grać ( a tak na marginesie wiesz jaki olej był zalany jak becia schodziła z taśmy?) Ja po przeglądzie jescze za niemca miałem zalany mineralny Castrol i tego się trzymam
Gość - 2004-04-07, 20:14

-Ja tam się nigdy nie bałem i wszystkie moje padliny zalewałem półsyntetykiem 8) MB 230CE który miał ponad 20lat i jeździł tylko na mineralnym mazucie zalałem pólsyntetykiem-nic złego się nie stało-auto przestało praktycznie brać olej 8) Moje 525 też jeździło na mieneralnym i co gorsza olej chyba zadko był wymieniany :cry: Zalałem 10W40 już trzecia wymiana i jest ok...aczkolwiek ma on spore właściwości płuczące bo olej jest absolutnie usyfiony przy wymianie...Tak czym inaczej póki co jeździ. :wink:

-Osobiście polecam Maganteca 10W40.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group