BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

TECHNICZNE - Sonda Lambda

mOLu - 2007-10-21, 22:03
Temat postu: Sonda Lambda
Witam Wszystkich :)

Mam mały problem

Podłączyłem do mojego samochodu e30 320i 88 r. silnik b25 Interfejs LUNCH (myślę że jeden z najlepszych) i okazało się, że na odczycie napięcia sondy pokazuje 0.394 mV i tak sobie stoi bez względu co robie (czy zwiększam obroty czy reguluje przepływomierz) natomiast na kabelku sygnałowym z sondy na mierniku wszystkie odczyty są normalne !! ! Faluje, pokazuje 0.8 0,1 itp

Podłączałem kiedyś inny interfejs (jeszcze na silniku b20) i odczyty sondy były ok na monitorze i na mierniku

Wiązka została z silnika b20 komputer z końcówką 172

Zastanawiam się czy to interfejs źle czyta czy komputer nie dostaje sygnału?????????
acha co najśmieszniejsze samochodzik pali około 12-13 litrów po mieście na moście 4.10 i skrzyni od b20

może spotkał się ktoś z takimi objawami ?? ??

POZDRAWIAM :D

Pablo325i - 2007-10-21, 22:06

obstawiam komp jak spalanie małe. podmien go i bedzie jasne moze co i jak....
jak sie myle to sory za zamieszanie :wink:

Piotr_1 - 2007-10-21, 22:33

0.3mv to napięcie większe ma mój naskórek, jesteś pewien że to złącze ma napięcie z sondy?
mOLu - 2007-10-21, 23:07

Piotr_1 napisał/a:
0.3mv to napięcie większe ma mój naskórek, jesteś pewien że to złącze ma napięcie z sondy?


Racja ;)

0.3 V

Tylko dziwi mnie dlaczego nie pali 20 litrów czy coś takiego ??

Pablo325i - 2007-10-21, 23:14

no moim zdaniem komp od 2.0 daje mniejsze czasy wtrysku, ma inną mape zapłonu, stąd spalanie.
ale nie jestem w tym obeznany, wiec tylko sie domyslam

mOLu - 2007-10-21, 23:18

Pablo325i napisał/a:
no moim zdaniem komp od 2.0 daje mniejsze czasy wtrysku, ma inną mape zapłonu, stąd spalanie.
ale nie jestem w tym obeznany, wiec tylko sie domyslam



Komputer mam od 2.5 tylko nie napisałem jeszcze, że od jakiegoś czasu ekonomizer przestawał działać ( działał ale pokazywał 0 albo max) może ktoś wie z czego komputer korzysta aby obliczyć spalanie bo wydaje mi się, że z sondy też

Piotr_1 - 2007-10-21, 23:22

Nie rozumiem jak ma działać ten komputer diagnostyczny... Skoro sonda jest podłączona to działa w zamkniętej pętli z komputerem i nie można monitorować jej wskazań odniesionych do mieszanki, poniewasz mieszanka będzie na bierząco korygowana do odpowiedniego poziomu. Nie wiem jak to wytłumaczyć... Dlatego sondę sprawdza się samodzielnie, nie urządzeniem do sprawdzania błędów
mOLu - 2007-10-21, 23:28

Piotr_1 napisał/a:
Nie rozumiem jak ma działać ten komputer diagnostyczny... Skoro sonda jest podłączona to działa w zamkniętej pętli z komputerem i nie można monitorować jej wskazań odniesionych do mieszanki, poniewasz mieszanka będzie na bierząco korygowana do odpowiedniego poziomu. Nie wiem jak to wytłumaczyć... Dlatego sondę sprawdza się samodzielnie, nie urządzeniem do sprawdzania błędów


Podczas sprawdzania sonda była wpięta normalnie tylko mam dodatkowy kabelek wyprowadzony z sondy z kabelka sygnałowego, a mnie najbardziej interesowały odczyty z komputera a nie bezpośrednio z sondy.

zobaczę jeszcze jakie wskazania są na pinie do komputera odpowiadającego za sondę

[ Dodano: 2007-10-24, 00:15 ]
A może jest jakiś związek między ekonomizerem a sondą ?? ??
Miał może ktoś taki problem ??

[ Dodano: 2007-12-25, 01:48 ]
No i sprawa się trochę wyjaśniła :)

Podmieniłem komputery i sondę - interfejs sczytuje sygnały z sondy,

nie ma już błędu Czujnik Tlenu (ta działa trochę lepiej i pokazuje cały zakres od 0,0 do 1V))

Pojawił się natomiast taki motyw:

-błąd sterowanie lambda
-sonda faluje (mam AFR) ale i tak silnik chodzi nie równo (nie daje rady wyregulować przepływką, na chipie też nierówno)

Jak na razie nic nie poradzę :( Może ma ktoś jakiś pomysł ??

citybikeR - 2010-12-20, 21:32

Zastanawia mnie czy znalazłeś przyczynę problemu ?
U mnie jest podobnie- sonda lambda stoi w miejscu- dokładnie 0,34V ale po przełączeniu na gaz [sekwencja] zaczyna jako, tako działać...

Lewy066 - 2011-01-19, 20:58

a mnie ciekawi motyw ekonomizera. Mam dokładnie ten sam problem. Albo jest na 0 albo na max. Poza tym spala mi 20L/100km i nierówno pracuje (faluja obroty). Jak rozwiazałes ten problem?? A czy ktos mi moze dokładnie napisąc jaki odczyt ma być na kablu sondy ?? I pod który kabel sie podpiąć?? sa 3 białe i 1 czarny (albo szary)
E30 ROST - 2011-01-20, 11:54

sygnal czytasz z czarnego. biale to grzalki a szary jak sie nie myle to masa!!! sonda na gazie zaczyna dzialac bo gaz ma wyzsza temperature spalania i pobudza sonde!!

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group