BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

OFFTOPIC MOTORYZACYJNY - Jazda ze szperą

Pancin - 2004-12-05, 22:12
Temat postu: Jazda ze szperą
Zastanawiam się jak to jest? Nigdy nie jeździłem zeszperowanym autem RWD i chciałbym się dowiedzieć jakie są pożyteczne aspekty posiadania tego urządzenia w codziennym użytkowaniu. Że daje dużo frajdy to wiem, jak działa i jak teoretycznie wygląda jazda z LSD wiem. Chodzi mi o praktyków, którzy mają auta ze szperą i porównanie do jazdy z "luźnym dyfrem". Czy każdy zakręt oznacza stawianie bokiem? Czy przy dobrym opanowaniu samochodu da się wykorzystać uślizg żeby jechać w łuku szybciej niż zwykłym autem? Czy łatwiej wypakować zaszperowanym potworem? :) Jeżeli więc ktoś z praktycznym porównaniem może coś napisać będę wdzięczny.
cinek_sw - 2004-12-06, 11:11

LUKAS napisał/a:
muszę powiedziec że uwarzałem iż ciężej będzie utrzymać zeszperowaną tylną napędową beemkę w kontrolowanym poślizgu... :)


czyli mam rozumieć że już tak nie uwarzasz... przekonałeś się że nie jest trudno utrzymac w poslizgu

LUKAS napisał/a:

Jechałem tylko raz, ale najarałem się jak głupi na mydło hehe :twisted:


Jak szczerbaty na suchary... :D :D [/quote]

Marcin - 2004-12-06, 11:13

Jezdzi sie normalnie. Tyle, ze jak ruszasz ostro to zawsze oba kola miela. A w zakrecie najwieksza zaleta szpery jest to, ze jak wyskakujesz na pelnym ogniu z zakretu to moc pojdzie na oba kola a nie tylko na kolo wewnetrzne (odciazone), tym samym nie tracisz mocy na krecenie kolkiem, ktore i tak ma b. slaba przyczepnosc.
Pancin - 2004-12-06, 11:28

Mcinek napisał/a:
Jezdzi sie normalnie. Tyle, ze jak ruszasz ostro to zawsze oba kola miela. A w zakrecie najwieksza zaleta szpery jest to, ze jak wyskakujesz na pelnym ogniu z zakretu to moc pojdzie na oba kola a nie tylko na kolo wewnetrzne (odciazone), tym samym nie tracisz mocy na krecenie kolkiem, ktore i tak ma b. slaba przyczepnosc.


A jak jest z jazdą po luku? Zalóżmy, że wpadasz lekko za szybko i bez względu na rodzaj dyfra zacznie ci uciekać tyl. Czy latwiej jest zapanować nad autem zeszperowanym czy nie? I czy prędkość z jaką się wpada się w poślizg w zakręcie jest różna dla dyfra zwyklego i zeszpreowanego przy stalych pozostalych czynnikach, typu pogoda, rodzaj nawierzchni, zakręt, itp. Chodzi mi poprostu o zalety szpery.

Marcin - 2004-12-06, 12:48

Pancin napisał/a:
Mcinek napisał/a:
Jezdzi sie normalnie. Tyle, ze jak ruszasz ostro to zawsze oba kola miela. A w zakrecie najwieksza zaleta szpery jest to, ze jak wyskakujesz na pelnym ogniu z zakretu to moc pojdzie na oba kola a nie tylko na kolo wewnetrzne (odciazone), tym samym nie tracisz mocy na krecenie kolkiem, ktore i tak ma b. slaba przyczepnosc.


A jak jest z jazdą po luku? Zalóżmy, że wpadasz lekko za szybko i bez względu na rodzaj dyfra zacznie ci uciekać tyl. Czy latwiej jest zapanować nad autem zeszperowanym czy nie? I czy prędkość z jaką się wpada się w poślizg w zakręcie jest różna dla dyfra zwyklego i zeszpreowanego przy stalych pozostalych czynnikach, typu pogoda, rodzaj nawierzchni, zakręt, itp. Chodzi mi poprostu o zalety szpery.


Niestety nie jezdzilem Beemka ze zwyklym dyfrem zeby moc porownac, ale w moim wyprowadzenie auta jak juz wpadnie w poslizg nie jest trudne.

center - 2004-12-06, 17:52

hamulec do dechy, najlepiej zeby nie bylo abs'u, zamknac szybko oczy i zaczal liczyc do 10...polecam :) )))))))))))))))))))))
KWKPiotr - 2004-12-06, 19:10

Właściwie to ze szperą w normalnej jeździe nie zauważyłem nic negatywnego jedynie manewry na śliskich wąskich uliczkach osiedlowych trzeba wykonywać troche inaczej ( co wcale nie znaczy wolniej .....) - bardzo łatwo jest zacieśnić promień skrętu przez dodanie gazu :-) . Oczywiste jest że rusza sie na wprost znacznie lepiej ze szperą niż bez.
Jedyna negatywna rzecz to w przypadku (gdy mamy większe koła na aucie niż zapasowe ) złapania kapcia na tylnej osi czeka nas odkręcanie 2 kół a nie jednego bo zapas trzeba założyć z przodu ( z tyłu muszą być takie same koła )

Pozdro.

bachus - 2004-12-06, 20:10

a powiedzcie Drodzy Koledzy czy da sie jezdzic z całkowicie zablokowanym mechanizmem róznicowym?? non stop 100% blokady ;] (ELEKTROSZPERA)
KWKPiotr - 2004-12-06, 21:08

uważam ze zaspawany most nie nadaje sie do jazdy na codzień, jedynie do szaleństw - cały układ jezdny na tym ucierpi a buda bedzie przenosić większe siły.

Pozdro.

Marcin - 2004-12-06, 22:06

bachus napisał/a:
a powiedzcie Drodzy Koledzy czy da sie jezdzic z całkowicie zablokowanym mechanizmem róznicowym?? non stop 100% blokady ;] (ELEKTROSZPERA)


Jasne, ze sie da! Kazdy zakret bokiem :twisted: . A tak na powaznie to po prostu tak sie jezdzic nie da!

bachus - 2004-12-06, 23:44

dZiękuje chłopcy. To mnie ustrzeże przed błędem zeszperowania E28 ale kusi do zrobienia tego w E30 :twisted:
Marcin - 2004-12-07, 10:14

bachus napisał/a:
dZiękuje chłopcy. To mnie ustrzeże przed błędem zeszperowania E28 ale kusi do zrobienia tego w E30 :twisted:


Wedlug mnie zaszperowanie nie jest bledem. Moj kumpel jezdzi 528i E28 ze szpera i sobie chwali :D

Pancin - 2004-12-07, 13:21

Kurcze, myślalem, że zostane zasypany odpowiedziami ze wszystkich stron, a tu lipa :wink: Albo tak malo zeszperowanych aut w tym klubie, albo ci którzy je mają (poza autorami odpowiedzi w tym poście) nigdy szybko nie jeździli. :D Szkoda, bo myślalem, że dowiem sięczegoś więcej.
bachus - 2004-12-07, 16:58

Mcinek napisał/a:


Wedlug mnie zaszperowanie nie jest bledem. Moj kumpel jezdzi 528i E28 ze szpera i sobie chwali :D

A on (kolega) ma elektroszpere czy oryginalnie ileśtam % ?? Ja chciałbym mieć taką 40% :twisted: wystarczyłaby ale mosta taki będzie drogutki :(

Marcin - 2004-12-07, 22:58

bachus napisał/a:
Mcinek napisał/a:


Wedlug mnie zaszperowanie nie jest bledem. Moj kumpel jezdzi 528i E28 ze szpera i sobie chwali :D

A on (kolega) ma elektroszpere czy oryginalnie ileśtam % ?? Ja chciałbym mieć taką 40% :twisted: wystarczyłaby ale mosta taki będzie drogutki :(


Przeciez juz ustalilismy, ze elektroszpera nie da sie jezdzic nacodzien. Kolega ma zwykly most, ze szpera a nie elektroszpera :D

bachus - 2004-12-08, 06:57

a no to zwykła szpera - piękna sprawa :D TO WIEM ;]

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group