|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - Montarz dodatkowych wskażników do E30 m40/m52.
kafarek - 2008-09-20, 21:20 Temat postu: Montarz dodatkowych wskażników do E30 m40/m52. Chodzi mi tutaj konkretnie o elektronikę potrzebną do zamontowania dodatkowych zegarów.
- wskaźnik napięcia ładowania (gdzie i w co wpiąć?)
- wskaźnik temperatury oleju (no problem)
- wskaźnik ciśnienia oleju (czarna magia)
Poproszę ładnie o instrukcje do ładowania i ciśnienia, bo ze wskaźnikiem temperatury oleju nie będzie problemu. W komplecie mam elektrykę łącznie z czujnikiem, więc nawiercam miskę olejową, umieszczam czujnik i działa. Zegary lądują nad popielniczką w konsoli centralnej. Prawie jak w B6.. Zegary VDO wyciągnięte z Golfa MKI.
Guta - 2008-09-20, 21:29 Temat postu: Re: Montarz dodatkowych wskażników do E30 m40/m52. Cześć
Do ciśnienia oleju musisz dokupić mniej więcej taki czujnik ciśnienia oleju jedno wyjście do kontrolki na desce drugie do wskaznika,musisz dobrać odpowiedni czujnik do zegara po numerze vdo
Wskaznik natężenia prądu podpinasz gdzieś gdzie jest prąd po włączeniu zapłonu.
Pozdrawiam
kafarek - 2008-09-20, 21:52
Guta napisał/a: | Do ciśnienia oleju musisz dokupić mniej więcej taki czujnik ciśnienia oleju jedno wyjście do kontrolki na desce drugie do wskaznika,musisz dobrać odpowiedni czujnik do zegara po numerze vdo |
Rozumiem, że ów czujnik wkręcam w obudowę filtra oleju? A czy nie można było by wykorzystać istniejącego już tam czujnika? A może trzeba zastąpić oryginalny czujnik tym bączkiem? Jest kilka opcji zastosowania.. która jednak będzie najbardziej właściwa?
Guta napisał/a: | Wskaznik natężenia prądu podpinasz gdzieś gdzie jest prąd po włączeniu zapłonu. |
I będę miał odczyt z akumulatora.. A ja chcę ładowanie, czyli efekty pracy regulatora napięcia. Można podłączyć do niego?
Guta - 2008-09-20, 22:38
Oryginalny czujnik ciśnienia zamieniasz na Bączka,przepraszam nie dopisałem .
Co do prądu to po włączeniu zapłonu będziesz miał odczyt stanu akumulatora a po uruchomieniu silnika prąd ładowania,więc wszystko będzie cacy.
Rafał - 2008-09-21, 10:56
tu masz wszystko
http://www.conrad.pl/
amperomierz
http://www.conrad.pl/glow...2052&back=serch
manometr cisnienia oleju
http://www.conrad.pl/glowna.php?art=842095
temp oleju
http://www.conrad.pl/glowna.php?art=842109
Mr X - 2012-12-02, 21:35
Sory że odgrzewam ale mam pytanko.
Chciałem podłączyć dodatkowy temperatury oleju w e30 r6 musze kupić trójnik czy tzw bączka jak bączek ten wygląda I gdzie dokładnie czujnik ten sie znajduje chodzi mi o miejsce gdzie mam wejść by dostawać odczyt na dodatkowy wskaźnik ciśnienia w kabinie
Czy może łatwiej będzie podłączyć jakiś inny czujnik np od temperatury wody
ubott - 2012-12-02, 22:21
Mr X napisał/a: | Sory że odgrzewam ale mam pytanko.
Chciałem podłączyć dodatkowy temperatury oleju w e30 r6 musze kupić trójnik czy tzw bączka jak bączek ten wygląda I gdzie dokładnie czujnik ten sie znajduje chodzi mi o miejsce gdzie mam wejść by dostawać odczyt na dodatkowy wskaźnik ciśnienia w kabinie
Czy może łatwiej będzie podłączyć jakiś inny czujnik np od temperatury wody |
jakos malo skladnie napisales.
jesli chodzi o temp oleju to czujnik wkrecasz zamiast sruby spustowej.
czujniki najczesciej sa dostosowane do wskaznikow (jesli kupujesz w komplecie)
to jest baczek
http://allegro.pl/czujnik...2810235763.html
ten jest do 5 barow wiec i wskazniki musza byc do 5 barow
(wiem ze vdo sa jeszcze do 10 barow)
czujnik ten musisz zamontowac na redukcji gwintow w miejsce oryginalnego czujnika cisnienia oleju
pod jeden pin podlaczasz kabel do zegarow ktory gasi kontrolke a drugi pod wskazniki
jak masz jakies pytanie a nie rozumiesz co namazalem to dzwon postaram sie bardziej skladnie wytlumaczyc
pozdro
Rafał - 2012-12-03, 01:55
Można też zastosować czujnik i wskaźnik na przewodzie ciśnieniowym z Ursusa:
http://allegro.pl/czujnik...2820356343.html
Mr X - 2012-12-03, 18:57
Trochę namieszałem.
Czyli wystarczy mi gotowy zestaw czujnik VDO w tym przypadku replika VDO auto gauge oraz wskaźnik (zegar)
Bo stosuje sie jeszcze trójnik ale kolega powyżej napisał że wkreca sie w srube spustową to jest on zbedny
Mowa o ciśnieniu oleju.
Nic w temacie nie wiem dlatego pytam.
Dużo jest z tym roboty ? ?
Może macie jakaś gotową sciąge jak to ogarnąc krok po kroku ?
ubott - 2012-12-03, 19:22
w srube spustowa mozesz zamontowac czujnik temperatury
jesli chodzi o cisnienie oleju to zalezy jaki zestaw kupisz
jak to bedzie vdo to trojnika nie potrzebujesz bo czujnik jest dwupinowy
jesli kupisz inna opcje musisz zastosowac trojnik zeby podlaczyc ori czujnik na zegary i nowy czujnik na wskazniki
pozdro
Marcin - 2012-12-06, 07:31
U siebie podpinałem ostatnio, silnik M20
http://orr.eev.pl/viewtop...t=1245&start=60
|
|