BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

TECHNICZNE - swap z "nowego" m20b20 na "stare" m20b25

-bodziu- - 2008-12-25, 14:31
Temat postu: swap z "nowego" m20b20 na "stare" m20b25
Witam
Jako że byłem w posiadaniu kompletnego silnika m20b25 waz z wiązką elektryczną z 86r przełożyłem go zamiast mojego m20b20 z 87r. Wszystko jest ok poza elektryką. Jako że miałem również wiązkę starego typu założyłem ją zamiast tej z b20. I tu pojawił się problem. Po podłączeniu wszystkiego w aucie gdy przekręcę kluczyk na zapłon topi, pali się przewód który dochodzi do przekaźnika na kielichu tego pierwszego od strony światła.
Żółto czerwony przewód na samym dole na zdjęciu:
http://www.fotosik.pl/pok...dca5c750fe.html
Ten sam przewód nad topił się również przy tym złączu przy skrzynce z bezpiecznikami jest on oznaczony w złączu jako numer 19:
http://www.fotosik.pl/pok...e05b2c55c5.html
Czy miał już ktoś taki przypadek?
Czytałem na forum że wiązka ze starego b25 różni się od nowego b20 tylko tym małym złączem u dołu przy rozruszniku prawda to?
Może to wina wiązki że coś się tam w niej styka i robi zwarcie?
proszę o pomoc
Pozdrawiam

Szajbaa - 2008-12-25, 14:40

a patrzyles z jakim kablem w kostce łączy się ten czerwono żóltY?? moze z racji róznic w wiązkach łaczy sie ze złym kablem i jest zwarcie??

nie wiem czy przekaźnik moze zrobić zwarcie??

wszystko dobrze podłaczyłeś??

generalnie cos działa czy nic??

nowe i stare... a mozesz dokladniej określic??

-bodziu- - 2008-12-25, 22:47

po dłuższych oględzinach wiązki różnią się od siebie nieco bardziej niż czytałem na forum w jakimś starym poście. Chyba pokombinuje z tą wiązką od b20
Przerabiał już ktoś to gniazdo co jest tam na dole koło rozrusznika to skręcane na stary typ??

a różnice między nowym a starym to:
- pompa wody
- teraz już wiem ze wiązka
- wąż od zbiorniczka wyrównawczego
- chłodnica
i pewnie coś jeszcze
generalnie jak masz graty z nowego b20 to pomieniasz np. pompę i jest już na nowy typ.
Jeśli ktoś coś wie na temat przeróbki tego gniazda prosze opomoc a napewno sie to przyda innym :)

Szajbaa - 2008-12-26, 10:47

generalnie wiązki b20 i b25 z danych lat produkcji są takie same roznica to komp i przeplywka

gniazdo przy rozruszniku? mozesz dac fotke? chodzi Ci o kostke do podłaczenia listwy wtryskowej??

jeżeli przełożyc chcesz wiązke z b20 na b25 to nic nie powinno sie przerabiac tylko powinno pasowac ja nigdy nic nie przerabiałem

jezeli dobrze rozumuje to co mowisz to, mozesz zrobic jak mowisz przełozyć wszystko z b20 na b25 razem z wiązką do tego komp i przeplywka b25 i wszystko musi działać

przem - 2008-12-26, 21:21

Szajbaa napisał/a:
generalnie wiązki b20 i b25 z danych lat produkcji są takie same roznica to komp i przeplywka

gniazdo przy rozruszniku? mozesz dac fotke? chodzi Ci o kostke do podłaczenia listwy wtryskowej??

jeżeli przełożyc chcesz wiązke z b20 na b25 to nic nie powinno sie przerabiac tylko powinno pasowac ja nigdy nic nie przerabiałem

jezeli dobrze rozumuje to co mowisz to, mozesz zrobic jak mowisz przełozyć wszystko z b20 na b25 razem z wiązką do tego komp i przeplywka b25 i wszystko musi działać

no nie do konca, jesli chcesz podpiac komputer ze "starego" b25 to musisz miec rowniesz wiazke silnika od tego kompa, poniewaz rozni sie wlasnie wtyk do komputera (w starej jest "2 rzedowa" a w nowej "3 rzedowa"
a czy wie ktos moze jak to by bylo gdybm do "starej" wiazki poprostu podlaczyl wiezke nowego typu, zabangla? czy trzeba kombinowac coz z pinami? z krotkiej obserwacji wynika ze w gniezdzie laczacym wiazke samochodu z wiazka silnika w szerokiej lampie jest wiecej gniazd zapelnionych niz w nowej:/

BARABUS - 2008-12-26, 21:53

a ja ci powiem, że prawdopodobnie jest to co u mnie

rok temu przekładaliśmy silnik w cabrio teścia z M20B20 na M20B25 i mieliśmy ten sam problem, trzy razy wiązki zmienialiśmy ( w tym jedna podobnie się paliła)

wiesz co jest grane !? a no to że prawdopodobnie nowy silnik (lub ten stary) miał czujniki indukcyjne na skrzyni i jedno bez drugiego nie chce chodzić :(

u nas nowy silnik 2.5 właśnie z roku 86r był sprzężony ze skrzynia automatyczną z czujnikami indukcyjnymi.... włożyliśmy go do cabrio z 87r zamiast 2.0.... bez czujników na skrzyni

no i po podłączeniu wszystkiego okazało się że nie ma iskry i zasilania na listwie wtryskowej.... oj trzy dni walczyliśmy zanim doszliśmy co do czego

opcja jest jedna, ładuj wiązke od 2.0 i kup nowy komp pod 2.5 (choć słysząłem ze nie jest to konieczne, ale my wymieniliśy) opcja druga to ładuj wiązke od 2.5 czyli tą co z nim byłą i podłącz stary komputer, powinno być ok

[ Dodano: 2008-12-26, 20:58 ]
ponoś w 1986 r wyszła jakaś seria silników właśnie z ta dziwną wiązką, zobacz czy nie masz czasem dwóch wtyczek których nie ma gdzie podpiąć :wink: te skrzynie z czujnikami mają wychodzące dwa przewody (dwa czujniki) które zastępują czujnik położenia wału z przodu

bez tego ani rusz, no chyba ze założysz nową wiazkę i czujnik na przodzie

tyle wiem ze swojego doświadczenia :)

wrona - 2008-12-26, 23:35

BARABUS napisał/a:

bez tego ani rusz, no chyba ze założysz nową wiazkę i czujnik na przodzie

tyle wiem ze swojego doświadczenia :)


albo skrzynie z czujnikami :mg: a tak sie sklada ze takowa posiadam wlasnie z 325 :mg:

pozdro

ogolny - 2008-12-27, 07:59

U mnie robił przekładkę silnika kolega PUZ , m20b20 zmienił na m20b27 właśnie z czujnikami w skrzyni. Nie wiem do końca co jest z instalacji powymieniane ale skrzynie mam zostawioną z b20 czujnik wstawiony z przodu i elektryka z b25 bo takowa była moim b20.Na 99% wiązka jest z b20 90r. a silnik chyba 86r.
-bodziu- - 2008-12-27, 16:58

poszedłem rano trochę pogrzebać i porównałem czym różnią się obie wiązki:
- złącze przy bezpiecznikach:
http://www.fotosik.pl/pok...a31b94acbb.html
przewód czerwono-żółty w starej wiązce z b25 w nowej z b20 zastępuje przewód brązowy
zaraz obok w starej z b25 wchodzą do jednego pinu dwa przewody ( fioletowo-zielone )
a w nowej b20 tylko jeden fioletowo zielony poza tym różnic nie ma ilość pinów taka sama
- przy przekaźnikach na kielichu:
http://www.fotosik.pl/pok...dec99cf965.html
na środku w starej z b25 wchodzą dwa przewody w tym ten nieszczęsny żółto-czerwony co się pali w nowej jest tylko jeden
- złącze do listwy przy rozruszniku
w starej jest jedno miejsce wolne:
http://www.fotosik.pl/pok...168a4c258d.html
w nowej wszystkie są pełne:
http://www.fotosik.pl/pok...9d2b8c3fac.html
reszta wszystko wygląda na to samo
nie ma wolnych kabli do podłączenia czegoś jeszcze
komputer ma też trzy rzędy jak ten z b20
silnik ten pochodził kiedyś z automatu ale został zmieniony na manualną skrzynie za nim ja go kupiłem a kupiłem go z całym autem i tam śmigał bez problemu niestety blacha w tamtym aucie była w opłakanym stanie i został teraz tylko silnik.
Gdzieś czytałem że można przerobić tylko tą wtyczke do listwy wtryskowej z tego nowego b20 i podłączyć do starego b25 ale czy tak jest??

kamil.k - 2009-03-09, 07:48

-bodziu-, udało ci sie odpalic :?:

ja tez zastanawiam sie jak połaczyc wiazke starego b20 z nowym b25.jam masz jakies pomysły to pisz :)

tutaj pokrewny temat http://beemka-klub.pl/for...ghlight=#314462

-bodziu- - 2009-03-09, 17:51

a więc u mnie podłączyłem wiązkę z nowego b20 do starego b25 i opaliło bez problemu
nie wiem ale może spróbuj odwrotnie jak ja zostaw tą wiązkę ze starego b20 i podłącz do nowego silnika b25 może zadziała
ja teraz mam problem ze sprzęgłem i niestety chyba będę musiał oddać do mechanika bo sobie nie poradzę sam:
http://beemka-klub.pl/for...005dbba39c06736

kamil.k - 2009-03-09, 20:08

-bodziu- napisał/a:
a więc u mnie podłączyłem wiązkę z nowego b20 do starego b25 i opaliło bez problemu
nie wiem ale może spróbuj odwrotnie jak ja zostaw tą wiązkę ze starego b20 i podłącz do nowego silnika b25 może zadziała
ja teraz mam problem ze sprzęgłem i niestety chyba będę musiał oddać do mechanika bo sobie nie poradzę sam:
http://beemka-klub.pl/for...005dbba39c06736


ale jak połaczyles wiazki nowa i stara :?: tylko normalnie skrecajac ta okragłą duza wtyczke i nic wiecej czy cos jeszcze robiles :?:

-bodziu- - 2009-03-09, 21:18

podłączyłem i nic więcej nie robiłem
w skrócie do wiązki z nowego b20 podłączyłem stary silnik b25 i podmieniłem komputery zamiast z b20 dałem tego z b25 i zadziałało
cieszyłem się jak dziecko bo nie mam zbytnio pojęcia o elektronice
już pół roku z e30 walcze a to te gówniane barany nie pasowały wchodziły mi w podłogę i trzeba było tłumik przerabiać to dziury trzeba było pospawać teraz pare elementów jest u lakiernika no i jeszcze to sprzęgło ale już nie moge się doczekać aż wyjade :D
ogólnie wiązki wyglądały tak samo a różnice pokazałem na zdjęciach wyżej w poście
mam nadzieje że to zadziała u ciebie

kamil.k - 2009-03-09, 22:13

no ja robie w druga strone i wlasnie mam wątpliwosci czy mi odpali jak tylko podlacze sama wtyczke

u ciebie moglo odpalic bo wiazka ktora byla na aucie miala wiecej pinów niz wiązka która wsadziles z silnikiem i dwa czy trzy zostały wolne ,niepotrzebne.podejrzewam ze to sonda i cos tam jeszcze a u mnie wlasnie w wiazce ktora jest w aucie nie ma w tej wtyczce żadnych przewodow do sondy ani nic bo auto jej nie mialo.to tak jakbys do zwyklego gniazdka gdzie masz dwie dziury chcial wsadzic wtyczke z trzema bolcami :D

Szajbaa - 2009-03-10, 12:41

na kostce tej okrągłej nie ma kabli od sond itp itp, tam idą kable do szafy, prądowe itp, wkładajac kazdy silnik z okrągłą kostką to musi zadziałać, nawet m30 jak wkładałem to nie mialem tylko temp cieczyc...

co najwyzej moga się jakieś kable nie pokrywac, różnić kolorami,

kamil.k - 2009-03-11, 01:44

faktycznie dzisiaj przyjrzałem sie wiazce i kable od sondy ida prosto do kompa daleko od okrąglej wtyczki

dzisiaj nie udało mi sie podłaczyc wszystkiego ale kontrolki swieciły wiec nie jest zle :mg:

Czesław - 2009-07-21, 22:39

Witam
Podłącze się do tematu. Mam bardzo podobny problem. zrobiłem przekładkę silnika z b20 z lutego 88 roku na b25 z kwietnia 90 roku. wymieniłem silnik z całą kompletną i oryginalną wiązką i po podłaczeniu aku zrobiło się zwarcie w instalacji tak jak to opisuje Bodziu. Oba samocody działały w manualu, żadnej rzeźby i dłubaniny. Oba auta na motroniku. Jedyne co mogłem pomylić to to, że zamieniłem konektory na rozruszniku bo dwa były na wsuwki żeńskie i nie zapamiętałem która jest która.
Bardzo proszę o pomoc, może ktoś z Was spotkał się już z takim przypadkiem i ma receptę jak rozwiązać ten problem.
Pozdrawiam Czesław!

kamil.k - 2009-07-22, 07:49

u mnie przy rozruszniku jest chyba tylko jeden czarny kabel a nie dwa

bodzio mial problem niby ale nie napisal co zrobił że nie mial juz pózniej zwarcia.ja podłaczyłem wszystko wiazke z autem i zwarcie nie miałem

Szajbaa - 2009-07-22, 08:15

Czesław, ale gdzie masz to zwracie co sie pali etc?
Czesław - 2009-07-22, 09:36

Szajbaa napisał/a:
Czesław, ale gdzie masz to zwracie co sie pali etc?


Po podłączeniu aku zacząła się topić izolacja na przewodzie czerwono-niebieskim pod środkowym przekaźnikiem, jednym z trzech na wiązce. Dodatkowo drugi przewód brązowy , ten który idzie przez okrągłą kostkę do skrzynki z bezpiecznikami i dalej wiązką do kabiny. Wieczorem mogę dać numer tego przewody w kostce okrągłej, ewentualnie zapodać zdjęcia, bo teraz jestem w pracy i nie mam takiej możliwości..

Wydaję mi się, że wszystko podłączyłem dobrze. Nie jestem pewien tylko tych dwóch konektorów na rozruszniku. w starej wiązce był jeden konektor żeński i drugi z oczkiem a w nowej wiązce dwa żeńskie. Ktoś kiedyś mówił, że do rozrusznika idzie też przewód masowy ( ten co odłącza urządzenia przy rozruchu) i drugi włączający bendiks +. Zastanawia mnie czy złe założenie tych konektorów na rozruszniku mogło spowodować takie spustoszenie.

Szajbaa - 2009-07-22, 10:19

trzeba by rozkminic jakie miales to b20 czy to nie jakas wiazka wąskolampowa bo wtedy czasem moze byc zwarcie. czerwono niebieski na srodkowym przekazniku?? a nie czerwono fioletowy?? z pruszkowa jestes?? moze by w weekend sie spotkac mieszkam w ozarowie mzoe cos sie wymysli

[ Dodano: 2009-07-22, 11:21 ]
dawaj fotki nr i bedziemy kminic zobacz co to bylo za b20 jaki osprzet i jaki osprzet mas zna tym silniku.

Czesław - 2009-07-22, 23:39

Szajbaa dzięki za zainteresowanie i chęć pomocy.
Wstępnie problem się rozwiązał.
Dzisiaj już na spokojnie zrobiłem obdukcję instalacji aby ustalić różnice w wiązkach i ewentualne szkody.

Na powyższym zdjęciu widać przekaźniki (Wiązka B25), większość z Was wie jakie i gdzie są umieszczone. Na środkowym przekaźniku widać czerwono-żółty przewód (ten przetopiony) połączony z jakimś tam czerwonym. Ten czerwono- żółty idzie do okrągłej kostki i umieszczony jest pod 20. ze schematu wynika że jest to przewód + od ABS'u. Natomiast od strony Bezpieczników w tej samej okrągłej kostce pod 20 ale w b20 jest brązowy przewód - , który idzie wiązką i połączony jest z innymi brązowymi do karoserii pod kierą.


zdjęcie kostki od strony bezpieczników.

Połączenie obu wiązek spowodowało zwarcie i prawie całkowite stopienie izolacji przewodu.

Konkluzja

negatywy

- Kategoryczne mówienie że wiązki m20b20 i b25 na motroniku są takie same nie jest do końca prawdą i lepiej sprawdzić to przed podłączeniem.
- spalona wiązka
- stracony czas i mega rozkmina

pozytywy
- komp się nie spalił
- po założeniu do nowego silnika starej wiązki silnik odpalił
- może innym przyda się ten post i zaoszczędzą sobie kłopotu

poniżej zdjęcie przekaźników w starej wiązce. brązowy przewód na swoim miejscu.


I zdjęcie przewodu po zewarciu, środek skrzynki z bezpiecznikami.


Przepraszam za może troszkę chaotyczną wypowiedź ale nie wszystko jest prosto wytłumaczyć. Wychodzę z założenia, że mimo mojej miernej wiedzy o e30, komuś się to z czasem przyda.
Pozdrawiam Czesław.

Szajbaa - 2009-07-23, 07:33

mialem to samo w mojej waskiej lampie jak wqsadzilem is'a, hmmm mi sie wydaje ze wiazki sa takie same jednak, w budzie nie masz abs?? ja ten plus wyciąłem z wiazki silnika i tą mase tez z budy zbey syfu nie zostawiac
Gepard - 2009-07-23, 08:56

Panowie mialem juz kilka razy ten problem i z moich obserwacji wynika iz bialo czerwony kabel odpowiedzialny jest za sterowanie glownego przekaznika. W starych wiazkach (waska lampa) sterowanei odbywalo sie za pomoca brazowego kabla czyli masy w nowych (szeroka) za pomoca plusa stad topienie sie izolacji na przewodach. Rozwiazaniem jest podpiecie bialo czerwonego kabla pod plus po stacyjce.
kamil.k - 2009-07-23, 09:16

Gepard, ale kolega ma problem w przypadku szerokiej lampy

teraz mi sie przypomniało że jak kupiłem swoja to też miałem stopiony chyba ten brązowy kabel na odcinku od skrzynki bezpieczników do jakiejs kostki pod stacyjka.juz teraz nie pamiętam od czego on był itd. a w aucie byla orginalna wiazka bez żadnych dziwnych przeróbek

ja mam waska,połaczyłem gniazdo z gniazdem od wiazki motronika i wszystko hulało poza obrotomierzem i ekonomizerem

Szajbaa - 2009-07-23, 09:53

ten brazowy nie idzie do kostki tylko do mas przykreconych do budy u mnie jak wkladalem is'a spalil sie a buda waska 87 z koleji w budzie is'a to miejsce bylo wolne, w wiazce silnika byl wolny plus czerwono bialy ktory łaczyl sie ze wsyzsktimi plusami w wiazce silnika, a buda is'a byla bez abs'u. tego plusa w wiazce silnika moim zdaniem nie trzeba podłaczac bo on wlasnie steruje abs'em, tym plusem nie wchodzi sygnal z budy do silnika tglyko na odwrot z silnika idzie plus do abs'u wiec jak absu brak to mozna olac jak abs bedzie to powinno sie wszystko zgadzac taka moja wizja,
kamil.k - 2009-07-23, 11:23

a po co plus od silnika do ABS-u bo nie kumam ??
Szajbaa - 2009-07-23, 11:25

tez nie wiem, ale tak jest abs jak by mial zasilanie z silnika, ost jak m50 wkladalismy to wlasnie zostal w budzie kabel czerwono bialy i byl od absu dalismy mu plus z wiazki silnika i wszystko bangla.
Gepard - 2009-07-23, 21:25

U mnie ostatnio nie banglalo nie pracowal glowny przekaznik (jeden z tych 3 przy filtrze) poszedl plus po stacyjce i furka dziala. Masz racje braz idzie gdzies do mas. Z tymi wiazkami bywa roznie 86 chyba najgorsz rok :)
MaxxxS - 2009-07-31, 11:37

dokladnie... problem to abs. mam waska... bylo 20 stara bo samochod mam styczen 83 teraz jest 25 ktora miala abs i tez mam przpalony kabelek bodzia. i nie wiem co z tym zrobic... lecz dziwna sprawa moj silnik odpala .. jak bodzia kabelek przepalony zdejme to nie odpala!!! wtf??
Szajbaa - 2009-07-31, 12:01

MaxxxS, nic nie rozumiem z Twojej wypowiedzi ; ]
-bodziu- - 2009-08-01, 21:24

ha ha
moim nickiem został nazwany kabelek :lol:
u mnie nie wiem czy silnik by odpalił z topiącym się tym kablem, gdyż nie próbowałem go odpalać jak zaraz po przekręceniu kluczyka leciał dymek z niego.

Szajbaa - 2009-08-03, 08:13

u mnie silnik chodzil vkabel sie topil zgaSIlem wyciąłem kabel i gitara.
Długi196 - 2009-08-19, 12:15

ja mam dokladnie taki sam problem. wsadzilem do swojej szerokiej lampy m20b20 89 kwiecien silnikm20b25 86 rok i problem jest w tym ze nie ma iskry na swiece. podlaczylem jak bylo pisane zielony kabel z trzy pinowej kostki pod plus i podaje paliwo wszystko niby spoko ale nie ma tej iskry ;/ mierzylem miernikiem i prad na cewce jest z cewki tez wychodzi ale z kopuki juz nie.cewki tez zamienialem. problem polega na tym ze i moja beemka i dawca silnika normalnie jezdzily. wjechalem do garazu wyjalem z budy b25 wsadzilem do swojej i jest jak jest. dawalem prad i mase bezposrednio z akumulatora ale iskry jak nie bylo tak nie ma. swiece i przewody nowe. teoretycznie moze byc wina kopulki i palca rozdzielacza ale jak mowilem wszystko wczesniej chodzilo. przeczyscilem styki papierem ale nic nie pomoglo. a kopulka z palcem jest taka sama jak w 2.0 i 2.5 ?? czy moze waska i szeroka miala rozne kopulki? sa identyczne ale juz obstawiam wszystko co moze byc problemem :help:

nie wiem co mam zrobic juz nie mam zdrowia. jesli to maja jakies znaczenie to nie zmienialem zadnych pinow w tej okraglej kostce bo wg schematu jest wszysto identycznie.

gatun0 - 2009-08-19, 16:31

rozumiem że silnik przełożony razem ze skrzynią . Nie zamieniłeś przypadkiem czujników przy skrzyni ?
kamil.k - 2009-08-19, 18:18

no własnie przełożyles komplet silnik ze skrzynia i wiazka do siebie :?: gdzie masz czujnik położenia wału :?:
Długi196 - 2009-08-20, 13:21

wszystko przelozone z drugiego auta - silnik skrzynia wal kompletna wiazka i komputer. nic nie zmienilem. tylko podpialem ten zielony kabel z trzy pinowej kostki w schowku pod plus. dwa czujniki sa w skrzyni a czujnik polozenia walu jest z przodu silnika. pzd.

[ Dodano: 2009-08-21, 13:43 ]
jakies pomysly?????? da rade jakos sprawdzic czy czujnik polozenia walu jest sprawny? i w ogole jak to jest. kable od czujnika wchodza w okragla kostke kolo bagnetu od oleju i z niczym sie nie lacza ??

[ Dodano: 2009-08-26, 11:26 ]
mam iskre i podaje paliwo - wina byla w kopulce. ale pomimo tego silnik dalej nie pali.... nie wiem co jest... ;/ ;/ ;/

[ Dodano: 2009-08-26, 11:27 ]
ktos wie jakie powinno byc napiecie na kostach od wtryskiwaczy ??

kamil.k - 2009-08-30, 14:51

ja nie wiem ale mam u siebie problem.myslałem że wystarczy że wymienić czujnik temp dla zegarów i bedzie mi pokazywac temp. a tu lipa .nic nie pokazuje

ma ktos pomysl :?:

honzik1976 - 2009-09-20, 09:21

witam
ja też zamieniłem silnik z m20b20 na m20b25
silnik był z wiązka i komputerem , została stara wiązka, od skrzynki bezpiecznikowej (z większą ilością pinów)
2,5L silnik jest starszego typu - oryginalnie bez sondy lambda

nieststy po przekładce nie udało mi się go odpalić , między innymi:
-nie ma iskry
-brak zasilania na pompie paliwa w zbiorniku

------------------------------------------

uto z roku 88
silnik 2,5 nie wiem :) ale był oryginalnie bez sondy lambda i filtra węglowego

-wiązkę silnika mam oryginalną od tego 2,5
-komputer też oryginalny od 2,5 , ma 2 rzędy pinów (poprzedni od 2,0 miał 3 rzędy)
-silnik włożyłem razem z oryginalną skrzynią która ma czujniki położenia wału
-mam też czujnik na kole pasowym od strony alternatora
-zasilanie na cewkę dochodzi ale iskry nie ma (cewka sprawna , sprawdzałem na 2 sztukach)

- do wiązki 2,5 dołożony jest jeden przewód -z jednej strony wlutowany jest w czarny przewód od cewki zapłonowej, a z drugiej podłączony był do głównego złącza od skrzynki bezpiecznikowej pod czarny kabelek)
-w złączu wiązki od silnika 2,5 mam 13 pinów, a w złączu które mi zostało(wiązka od skrzynki bezpiecznikowej) pinów mam 17
może tam czegoś brakuje albo jest za dużo

?? ?

Gepard - 2009-09-20, 09:40

standart brak zasilania glownego przekaznika wtryski sie nie otworza i cewka nie dostaje impulsu. Jak juz odpalisz auto bedzie jeszcze brak temp. na zgarach i obrotomierza oraz ekonomizera. Roznice w wiazce, w tym temacie masz wszystko opisane.
kamil.k - 2009-09-20, 09:56

honzik1976, poszukaj dobrego elektromechanika i ci to zrobi bo tak to nie dojdziesz

troche dziwne ze masz czujnik polożenia z przodu silnika skoro masz stare b25 które ma je w skrzyni

Gepard napisał/a:
Jak juz odpalisz auto bedzie jeszcze brak temp. na zgarach i obrotomierza oraz ekonomizera. Roznice w wiazce, w tym temacie masz wszystko opisane.


a co konkretnie trzeba podłączyc bo w tym temacie tego nie widze żeby było napisane jak to poprawic a nie mam za bardzo czasu usiąść i kombinować przy aucie

honzik1976 - 2009-09-20, 17:53

Panwie
silnik odpalił :)
nie mam tylko zasilania na pompę paliwa , skąd wziąć najlepiej zasilanie na nią ?

318Albert - 2009-09-20, 22:31

Z aku poprzez bezpiecznik albo ze skrzynki z bezpiecznikami tak jak w fabryce robili :)
Szajbaa - 2009-09-21, 07:29

zasilanie na pompe znajdziesz w: wiązka silnika - 3 przekazniki na niej są - z jednego idzie kabelek fioletowo zielony i to jest zasilanie pompy zapewne nie pokrywa Ci sie w złączu bezpiecnzików.

mysle że kolega mowią czujnik polozenia wału z przodu mial na mysli takie dziwne cos co jest w starych m20 oprocz czujnikow na skrzyni jest jakis czujnik z przodu i kolo nie jest zebate tylko plaskie.


kamil.k, jaki ten czujnik dales itp?? pokrywa Ci sie kabelek do zegarów w kostce silnik-buda?
sprawdzales czy sygnal z czujnika dochodzi do zegarów? wykluczona wina zegarów?

slawo - 2009-09-21, 09:18

Szajbaa napisał/a:
mysle że kolega mowią czujnik polozenia wału z przodu mial na mysli takie dziwne cos co jest w starych m20 oprocz czujnikow na skrzyni jest jakis czujnik z przodu i kolo nie jest zebate tylko plaskie.


taki czujnik ma kazdy m20 na motroniku 1.0 jak stara eta, ten czujnik idzie tylko do zlacza diagnostycznego

kamil.k - 2009-09-21, 16:05

Szajbaa, cos tam sprawdzałem ale tylko pobieżnie.czujniki sa ori od e34 a zegary wczesniej normalnie działały .podmieniałem czujnik od starego silnika i nic zero zmian wiec widocznie cos sie kable nie pokrywaja .juz teraz nie pamietam ale od zegarow to jest ten brązowy czujnik tak :?: bo oba sprawdzałem ale juz teraz nie pamiętam ktory od czego

podawałem z jakiegos pinu sygnał na ta wtyczke 3 pinowa i też obrotek nie chodzi.cos tam sie próbował ruszac ale opadał po chwili albo pokazywał przez chwile 3 tys.obr

musze znalesc wiazke od b25 co mam luzem i przepatrzec na spokojnie bo innego wyjscia nie widze no chyba ze zaprowadze do elektryka :D

[ Dodano: 2009-09-22, 21:00 ]
obrotoierz doszedłem co i jak i podłaczyłem i chodzi bez problemu.nie mialem czasu żeby podłaczyc ekonomizer ale juz wiem ktory kabel


gorzej ma sie sprawa z wskaznikiem temp. nie wiem może on faktycnzie padł.dzisiaj nie zauważylem żeby sie podnosil po przekreceniu zapłonu a wczoraj jeszcze normalnie podnosil sie do niebieskiego pola.kable sprawdzilem i sie pokrywaja te co ida od czujnika wiec pozostaje sprawdzic zegary .patrzyłem to stary czujnik byl 1 przewodowy a ten od e34 jest dwu przewodowy ale cos tam fabryka przewidziała buda juz ma wiazke na podwójny czujnik

Zenioo32 - 2013-03-06, 23:52

podpinam się do tematu ale z małą zmianą ja zmieniam na b27 które to jst zwane też starą etą dodatkowo zmieniłem całe okablowane w aucie z wąskiej lampy (od tej etki) a wiązke silika mam z nowszego b20 myślicie że tu będzie problem?? niestety nie włoże starej wiązki bo została pocięta troche muszę szukać kolejnej?? mam ori kompa od 27 posiada 2 rzedy pinów ale silnik i wiązka miały dodatkowy wtrysk paliwa który wyrzuciłem do tego całkiem inny krokowiec i takie tam drobne rzeczy. co musiał bym zmienić w nowszej wiązce? dziś był u mnie mechanik podłączył pod kompa i okazało się że nie widać sterownika (że mam dwa 2.0 i 2.5) nie może się połączyć ale widzi 2.5 a 2.0 wogóle nie widać pomożecie?? niewiem już co robić ewentualie kto ma wiązke starą ??

[ Dodano: 2013-03-14, 00:09 ]
dzięki koledzy za rade się dowiedziałem ...


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group