|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - E30 Swap z m40 na m42 - niejasności...
xxmatek - 2009-01-26, 14:08 Temat postu: E30 Swap z m40 na m42 - niejasności... Witam
Szukałem ale nie znalazłem, dlatego moje niejasności...
Mam silnik z osprzętem i skrzynia z e36 (1.8is m42). Wkładamy do e30 1.6 m40.
1. Czy kolektor dolotowy będzie pasował (są inne), jak dotąd słyszałem różne wypowiedzi, żadna jednoznaczna. Słyszałem że można próbować opuścić na poduszkach...
2. Skrzynie niby takie same ale inne, jak więc to jest? Skrzynia w e36 jest trochę dłuższa, czy przekładać razem ze skrzynią i kombinować ze skróceniem wału?
Dziękuję z góry za wszystkie odpowiedzi.
Pozdrawiam.
bono20002 - 2009-01-26, 14:21
Ad. 1 Kolektor od e30 musi być
Ad.2 skrzynia z m42 e30 (or m40)
waski - 2009-01-26, 19:34
1 jak masz kompletnego m42 z e36 to wkładaj razem z kolektorami dolotowymi z e36
2 przepływke musisz mieć z m40b18 lub m42b18
3 jak włożysz razem ze skrzynią z e36 to szukaj odrazu mostu 3.45 lub 3.60 bo na 4.10 bedziesz miał max speed 170kh/h
4 wał ci podejdzie stary bez przerubek
5 wkładaj go na łapach z m40 i poduszkach z m42 bedzie ciut wyzej 0 stresu o miske
6 będziesz potrzebował kolektory wydechowe z m42
jak masz jakieś pytania to pisz śmiało ja do siebie już wstawiłem m42b18 z e36
xxmatek - 2009-01-27, 00:20
Mam kompletny silnik z osprzętem, wiązkami i komputerem, przepływomierzem, skrzynią, wałem, dyfrem 3.6 i caly wydek od e36. Łapy z poduszkami juz kupiłem od e30 is, miskę od m40 z e30 tez bede miał w najbliższym czasie. Wiec nie będzie problemów z niepasującym kolektorem na górze? Tego sie obawiałem bo różne rzeczy niektórzy piszą...
waski - 2009-01-27, 17:22
dyfer z compakta oczywiscie masz bo z innej e36 nie podejdzie
xxmatek - 2009-01-27, 22:29
wszytko jest od coupe, ale skrzymnie z dyfrem zostawie od m40, bo mam szpere 4.10, a w komplecie z e36 sprzeglo sie slizga...
landcar - 2009-01-27, 22:43 Temat postu: e30 a jak wyglada podlacznie wiazki silnika z e36
xxmatek - 2009-01-27, 22:52
dokladnie nie przygladalem sie, wydaje mi sie ze skoro mam komplet z kompem itp to tylko przerzuce w odpowiednie miejsce (nad schowek), czy dobrze mysle?
landcar - 2009-01-27, 22:55 Temat postu: e30 ale porownaj sobie ilosc pinow w wiazce z e30 i z m42 w wiazce jest wiecej i sa inne wtyczki
xxmatek - 2009-01-27, 23:00
landcar do czego zmierzasz?
landcar - 2009-01-27, 23:09 Temat postu: e30 do tego ze bedzie troche zabawy z elektryka by to poprawnie dzialalo m.in licznik
xxmatek - 2009-01-27, 23:22
Wiec pojawia sie kolejne moje pytanie? Czy mozna zaadaptowac elektryke z e36 do e30? Czy macie moze na to recepte?
bono20002 - 2009-01-28, 09:42
o czym mówisz mówiac elektryka?
Silnik zapewne masz m42(nie m44) , bez EWSa??
xxmatek - 2009-01-28, 15:14 Temat postu: odp silnik mam jak w temacie. Jest to m42 bez immobilaizera. Pytam, czy bedzie problem z podlaczeniem zegarów i kontrolek.
waski - 2009-01-28, 15:34
ucinasz wiązke 20 cm od złącza i podpinasz łoncze z m40 tak jak podałem niżej
a wiec tak 12 kabli spinamy po lewej kable z e30 po prawej kable z e36
brązowy/fioletowy --------- brązowy /fioletowy
brązowy/żółty -------- brązowy /siwy
czarny/biały -------------- czarny/biały
czarny/zielony ----------- czarny/zielony
zielony/biały --------------- zielony/biały
niebieski --------------- niebieski
zielony/fioletowy ------------ zielony/ fioletowy inny odcień
biały/czarny ----------------- biały/czarny
biały/zielony ---------- biało/zielony
czarny ------------- czarny
czarny/żółty ----------------- czarny/żółty
zielony gruby + zielony cienki ----------- zielony gruby
kolor kabla/////////// kolor paska na kablu
-trzeba również podmienić czujnik temperatury w nowym silniku na czujnik z m40 w przeciwnym razie nie będzie pokazywał temperatury
aha i czujnik ciśnienia oleju
- przy włożeniu skrzyni również z e36 musimy odciąć kable idące od czujnika w skrzyni do silnika i spiąć z starym kablem który szedł do budy bo nie będziecie mieć światła cofania
kolor kabla/////////// kolor paska na kablu
xxmatek - 2009-01-28, 15:58
dzieki wielkie waski
marcinek_89 - 2009-03-03, 22:45
Edit
puciek - 2013-02-28, 21:24
Witam rok temu przekladalem silnik z e36 coupe M42 do e30 Touring i teraz takie moje pytanie mialem zamontowany stozek poniewaz oryginalna puszka z filtrem powietrza z e36 sie nie zmiescila jest za duza czy z e30 1.8is bedzie pasowala czy to jest taka sama ? troche stary temat ale mam nadzieje ze ktos pomoze chce wymienic stozek na oryginalna puche bo starsznie gubie moc wiem ze jakbym mial dobrze zabudowany to byloby ok ale nie chce mi sie bawic moze kiedys narazie zamontuje puszke ; )
|
|