|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
Projekty i realizacja - [ Stage 2] E30 316 M10 Weber DCOE
TomeX500 - 2009-02-02, 13:18 Temat postu: [ Stage 2] E30 316 M10 Weber DCOE Zacznę od samiutkiego początku...
Kupiony 2 lata temu, nie wyróżniał się wyglądem...
Seryjne BMW E30 316 (choć w dowodzie 318)
Silnik M10 B18 1,8 90 KM, 140 Nm, bardzo wytrzymały.
Skrzynia manual, 4 biegowa.
0-96: odrobinę poniżej 10s (sprawdzone na G-Techu)
Minęło trochę czasu, dyfer się posypał, trochę kabli się popaliło, ogólnie dużo rzeczy się waliło, ale też dzięki temu baaardzo dużo się nauczyłem. Po jakimś czasie przyszły zmiany
Okazyjnie kupione felgi, zostały wypiaskowane i pomalowane:
Kompletna wymiana sprzęgła... przy okazji skrzynia została pięknie wyczyszczona
Został skonstruowany nowy wydech - grubsza rura, strumienica zamiast środkowego i przelotowy tłumik. Myślę, że brzmi ciekawie http://pl.youtube.com/watch?v=sbRYVuFZPQ4
Nieustanna walka z rudą... Progi...
... przednie nadkola praktycznie od zera...
... Podłoga pasażera. Widać też nową tjuninkową gałkę z diodami, trochę wieś, ale w sumie wali mnie to, bo fajnie się trzyma, a tylko o to mi chodziło
No i coś przyjemniejszego, malowanie zacisków i bębnów
Sukcesywne odejmowanie kilogramów Obecnie auto waży około 930-940 kg.
Jeszcze muszę dokończyć malowanie podłogi...
Rozpórka samoróba... koszt wytworzenia: jakieś 20 zł
Gardziele gaźnika wyprofilowane i wypolerowane, usunięte nierówności z kanałów kolektora wydechowego. Ogólnie staram się, żeby silnik żył jak najdłużej, ale ten elektroniczny gaźnik doprowadza mnie do szału... Po zakupie był żwawy, 10 s do setki było osiągalne, w tym momencie jest to wręcz niemożliwe, nie mam pojęcia czemu... Dlatego zostały zakupione podwójne Webery DCOE 40...
I krótki filmik ze wzlotami i upadkami
http://pl.youtube.com/watch?v=kl5KbswK7ng
Zimowe zabawy...
http://pl.youtube.com/watch?v=mdYTLcMZvos
Chciałem założyć Webery tuż po wakacjach, ale niestety nie wyszło i Dziad czekał, a ja skrupulatnie kompletowałem wszystkie części.
po paru miesiącach oczekiwania webery zastąpiły pierburga który doprowadzał mnie do szału...
Tak to chodzi póki co:
http://pl.youtube.com/watch?v=O9S07BZJoNk
Jeszcze czeka kupa roboty, nie mogę zmieścić filtrów ze względu na bagnet oleju, który będę musiał jakoś wygiąć. Myślałem, że wykorzystam starą linkę gazu, ale okazała się za krótka. Muszę jeszcze raz ściągnąć gaźniczki i dopracować kolektor, zrobić parę uchwytów usunąć niepotrzebne przewody. A i od dłuższego czasu poluję na filterek odmy, ale co przyjeżdżam do CarShopu w Opolu to mi mówią że "będą je mieli za tydzień" heh
Marcin323 - 2009-02-19, 19:07
Do tych weberów poleciłbym założenie lejków wtedy powietrze w pada pod jednym kątem
Poza tym projekt bardzo zacny i nie tuzinkowy
Pozdrawiam i życzę wytrwałości w pracach
TomeX500 - 2009-02-25, 13:39
Zamontowałem takie oto filtry powietrza.
Wciąż szukam odpowiedniej linki gazu i będę musiał pozmieniać nieco dysze.
Łukasz - 2009-02-25, 13:59
Stary, nie wiem jak to brzmi, ani jak jeździ, ale wygląda rewelacyjnie!
Cooba - 2009-02-25, 14:48
Malyna jest, nieporownywalnie do oryginalu. Interesuja mnie takie weberki do m20. Jak znasz koszty to napisz, moze byc na PW jak tu nie chcesz.
Robi wrazenie.
Pozdro.
TomeX500 - 2009-02-25, 18:32
Jeśli chodzi o setup do M20 to myślę że ze wszystkim 1500-2000 zł... Gdzieś na e30tech był koleś co założył potrójne webery, ale niestety nie należy spodziewać się jakiegoś znacznego wzrostu mocy. On montował głównie ze względu na wygląd i dźwięk.
mattim_bmw - 2009-02-25, 21:12
Tez od jakiegos czasu drąze temat m20 na trzech podwójnych czterdziestkach
Na e30.de tez jest dosc znany rennwagen na weberach
Ja tez stawiam raczej na wygląd niz osiagi w dobie dzisiejszej techniki gaźnik....
pozdrooo
Cooba - 2009-02-26, 08:21
TomeX500 napisał/a: | Jeśli chodzi o setup do M20 to myślę że ze wszystkim 1500-2000 zł... Gdzieś na e30tech był koleś co założył potrójne webery, ale niestety nie należy spodziewać się jakiegoś znacznego wzrostu mocy. On montował głównie ze względu na wygląd i dźwięk. |
I o to chodzi. Głownie o wyglad i dzwięk
TomeX500 - 2009-02-26, 10:21
Ale w kwestii M20 ja bym rozmyślał nad ITB, o wiele łatwiejsze w ustawieniu, można wycisnąć dużo mocy i jest dość rozwojowe. Też fajnie wyglądają i pewnie dźwięk też ciekawy. Co kto lubi oczywiście gaźniki to niezły oldschool
Pietrek - 2009-02-26, 11:48
Wygląda to u cienie nieziemsko ! Silnik aż się prosi o wyczyszczenie i chromowanie kilku części
Kuner - 2009-02-26, 12:48
TomeX500 napisał/a: | Sukcesywne odejmowanie kilogramów |
Jaki masz patent na zrywanie tych wygłuszeń? Jak były mrozy to same się odklejały a teraz jakos nie mam weny by się za to wziąśc bo się kleją itd.
TomeX500 - 2009-02-26, 13:42
Kuner napisał/a: | TomeX500 napisał/a: | Sukcesywne odejmowanie kilogramów |
Jaki masz patent na zrywanie tych wygłuszeń? Jak były mrozy to same się odklejały a teraz jakos nie mam weny by się za to wziąśc bo się kleją itd. |
Jak było ciepło to wpychałem śrubokręt pod to i czasami fajnie odchodziło dużymi płatami Trochę podlewałem wtedy jeszcze rozpuszczalnikiem żeby klej popuścił. Niektóre były jednak bardziej kruchliwe i trzeba było kuć Zerwać je to w sumie nie taki duży problem, tylko później zmywanie tego kleju to była udręka
Szajbaa - 2009-02-26, 15:34
grzac opalarka i schodzi. tylko to mycie....
TomeX500 - 2009-02-26, 16:05
Szajbaa napisał/a: | grzac opalarka i schodzi. tylko to mycie.... |
Opalarką jakoś u mnie nie chciało schodzić tak ładnie, topiło się, paliło, śmierdziało i później brudno było.
Szajbaa - 2009-02-26, 16:08
hmmm moze za mocno grzałeś??
"Jak było ciepło to wpychałem śrubokręt pod to i czasami fajnie odchodziło dużymi płatami "
o taki efekt mi chodzi.
a moze szpachelke jak by wpychac to platami by ladnie schodziło???
TomeX500 - 2009-02-26, 16:36
Szpachelką też można, aczkolwiek te stwardniałe wygłuszenia musiałem kuć śubokrętem, może po podgrzaniu by lepiej odchodziło, ale wyglądało na to, że po prostu elastyczność tego materiału już się skończyła Parę dni zajęło mi zdjęcie wszystkiego.
beem_e30 - 2009-02-26, 16:36
Ja tam robiłem szpachelką i u mnie to cud miód schodziło aż byłem zdziwiony a potem tylko klej usunąłem specjalnym preparatem do zrywania naklejek
Kuner - 2009-02-26, 22:24
płatami i u mnie zeszło - została sama maź i jakoś weny nie mam by się za nią wziąć...
Enzo - 2009-02-27, 10:04
Kuner napisał/a: | płatami i u mnie zeszło - została sama maź i jakoś weny nie mam by się za nią wziąć... |
rozpuszczalnikiem podlej i szmatka i po klopocie
TomeX500 - 2009-02-27, 10:13
W sumie te szesciokaty calkiem fajnie wygladaja
TomeX500 - 2009-03-19, 12:11
Wypolerowałem i założyłem na nowych nakrętkach pokrywę zaworów, jeszcze postaram się ją wypolerować na lustro. Od razu fajniej pod maską
tigre0070 - 2009-03-19, 13:30
powiedz jak to jedzie i czy będzie wypad na hamownię...a może już był?
potrzebujesz czegoś do m10?
TomeX500 - 2009-03-19, 14:42
Mierzyłem gtechem osiągi i wyszło koło 13 s do 96km/h więc coś jest nie tak. Od 3 biegu przy wyższych obrotach czuć, że już przestaje przyspieszać. Wkrótce pojadę na pomiar kompresji, podejrzewam że mam uszczelke pod głowicą do wymiany. No i przydałoby się zmienić dysze i zwężki w gaźnikach bo są kompletnie pokićkane. Na allegro widziałem na sprzedaż zestaw uszczelek do m10, ale chyba już poszły, żałuję że nie kupiłem ich...
bono20002 - 2009-03-19, 14:47
Masz filmik jakis jak to bangla ?
TomeX500 - 2009-03-20, 13:20
Filmik tuż po założeniu gaźników jest gdzieś wyżej. Odkryłem, że mam parę małych przedmuchów na wydechu Kupiłem linkę od 324d, ale i tak nie bardzo jest jak ją zamocować. Będę musiał wymyślić jakiś zawiły system dźwigienek, żeby przepustnice otwierały się na maksa.
A poza tym mam pytanie, czy głowica z wtrysku bardzo się różni od głowicy gaźnikowej, czy tylko ma większe kanały i brak otworu na mech pompę paliwa? Rozważam kupno takiej głowicy i doprowadzenie jej do idealnego stanu, ale nie wiem, czy brać gaźnikową, czy wtryskową.
arrow - 2009-03-21, 18:55
Jakbys mial pytania jakies co do gaznikow to sie odezwij ja zrobilem cos takiego w hondzie preludzie 3generacji do 2.0 16V gazniki weber dcoe 40 , pozdro i powodzenia
misza - 2009-03-21, 20:08
super te webery wyglądają
ja mam m10b18 z dwoma strombergami 150/175 CEDT z e12 520 76r i dźwięk na wyższych obrotach naprawdę robi wrażenie jak na 4 cyl to te webery już w ogóle muszą nieźle mruczeć
pozdro
TomeX500 - 2009-04-02, 19:32
Parę fotek aktualnego stanu rzeczy:
Na weekend myślę wstawić auto do garażu i ściągnąć gaźniki, ogarnąć kable, założyć uszczelki pod kolektor, szlifnąć tu i tam, żeby wszystko było na cacy.
TomeX500 - 2009-04-15, 20:54
Tak spędziłem święta...
Kolektorki pomalowane na czarno, parę małych poprawek typu wspawanie podkładek. Wreszcie jest porządna dźwigienka gazu, jeszcze tylko uchwyt na sprężynkę dorobić i będzie gotowe. Pod kolektory wpadły nowe uszczelki. Jeszcze wypolerowałem pokrywki dysz w gaźnikach bo aż się prosiły o to
To wszystko zrobiłem "przy okazji", bo auto siedzi w garażu w innym celu
Gepard - 2009-04-15, 22:43
Patrzac na fotki to mam nadzieje ze idzie w dółłłł
TomeX500 - 2009-04-16, 22:01
Tak, sprężyny czekają na montaż, tylko do dzisiaj męczyłem się z kolumnami i... okazało się, że po lewej mam cienką lagę, a po prawej grubą... Miałem dawać amory do utwardzenia ale teraz to jestem po prostu w kropce.
dzidzia24 - 2009-04-17, 07:19
Takie logo by się przydało
TomeX500 - 2009-04-17, 08:46
dzidzia24, fajne, jeszcze obok albo nad dać "Powered by"
Szajbaa - 2009-04-17, 09:36
a te trzy paski w kolorach M i miodzio ; ]
TomeX500 - 2009-04-25, 18:39
Pod maską zrobiło się małe show&shine Trochę roboty z tym było, ale warto
LUKAS - 2009-04-25, 19:55
No No No wygląda to naprawdę pięknie
Będzie hamowanko po całości
Gratki za zaangażowanie, bo naprawdę jest godnie
PZDR
marcinek84 - 2009-04-25, 20:35
niesamowity projekt, samniedawno zmieniłem m10 na m20, ale jak patrze jakie cuda można wyczyniac z tym motorem to naprawde szacunek!!! mnie w m10 drażnił dzwiek motoru i dla mnie nic tylko 6 cylindrów musi byc, u Ciebie dzwiek jest zacny, chciałbym miec okazje posłuchac tego w realu.
TomeX500 - 2009-04-26, 20:10
Dzięki koledzy, takie słowa dużo dla mnie znaczą, bo motywują mnie do dalszej pracy!!
LUKAS napisał/a: | No No No wygląda to naprawdę pięknie
Będzie hamowanko po całości
Gratki za zaangażowanie, bo naprawdę jest godnie
PZDR |
Będzie hamowane jak na g techu wyjdzie przynajmniej 10 s do setki
TomeX500 - 2009-04-26, 20:13
Nowa barwa rozpórki
Przed:
Po:
Oczywiście czarny mat Myślałem, żeby polerować, ale jakoś się zniechęciłem...
Poza tym czekam na regenerowane zaciski hamulcowe. Moje się zapiekły albo zatarły, po prostu nie jestem w stanie ruszyć tłoczkiem, żeby zmieścić nowe klocki Myślałem, że już wyjadę z garażu, a tu cały czas się przedłuża...
TomeX500 - 2009-05-09, 13:53
Wczoraj po północy wyjechałem wreszcie z garażu po miesiącu ciężkiej walki z zawieszeniem, hamulcami, rozrusznikiem... Dzisiaj rano przyglądnałem się jak ta gleba właściwie wyszła. A wyszło to tak:
WTF? Czemu jest tak wysoko? Wygląda na to, że są to sprężyny 60/40, ale nawet jeśli, to ten tył jest prawie jak wcześniej... Przód ładnie leży, nie mam co do niego zastrzeżeń. Nie wiem co tu zaradzić, może zacząć wozić ze sobą trupy w bagaju?
Cypisek - 2009-05-09, 14:34
hehehehe ale Ukrainian Tuning ; ]]]] jak te sprężyny są -40mm to ja jestem księdzem : D +40 to się zgodzę.
Poza tym
LUKAS - 2009-05-09, 15:10
Moze -40 ale dla Xa
TomeX500 - 2009-05-09, 17:32
No niby pochodzą od 4 cyl... Cholera wie, ale czy seryjne amortyzatory nie wpływają na wysokość?
Kamill - 2009-05-09, 17:51
TomeX500 napisał/a: | ale czy seryjne amortyzatory nie wpływają na wysokość? |
mam b6+60/40 i jest prawie jak u ciebie
pozatym fajne auto
TomeX500 - 2009-05-09, 17:54
Kamill napisał/a: | TomeX500 napisał/a: | ale czy seryjne amortyzatory nie wpływają na wysokość? |
mam b6+60/40 i jest prawie jak u ciebie
pozatym fajne auto |
Fuck No to nie wiem, kumpel zasugerował żeby zatankować do pełna Suszę mam od dawna, ciekawe czy siadłoby niżej. No to szukam sprężyn -60 na tył Chętnie się zamienię
Cypisek - 2009-05-09, 18:17
TomeX500 napisał/a: | kumpel zasugerował żeby zatankować do pełna |
Zażartował
TomeX500 - 2009-05-09, 23:02
55 kg to niemało
Czy ktoś może mi powiedzieć do jakiego pasa przedniego będzie pasować taka dokładka:
LUKAS - 2009-05-10, 08:16
TomeX500, do takiego, czyli rocznik `85-`87.
TomeX500 - 2009-05-10, 08:59
LUKAS napisał/a: | TomeX500, do takiego, czyli rocznik `85-`87.
Obrazek |
On jest jednoczęściowy, w sensie ten pas między grillem a zderzakiem jest razem z przednią blachą, czy jest skręcany osobno? Rozumiem, że on ma inny wlot niż ten co u mnie a'la viper?
To jest taki jak ten czarny na tej aukcji?
http://www.allegro.pl/ite...as_przedni.html
LUKAS - 2009-05-10, 09:25
TomeX500,
Żaden z tych pasów nie pasuje do dokładki którą pokazałeś.
Dokłądka plastikowa ktora pokazales jest wymienna i pasuje tylko do pasa przeneigo takiego jak u mnie.
Tutaj na zdjęciu jest akórat dogóry nogami ...
http://www.allegro.pl/ite...rzedni_pas.html
Miro - 2009-05-10, 10:13
Tak dokładnie. Musi byc taki
Te starsze były bardziej pod skosem.
Szajbaa - 2009-05-10, 10:16
jednym słowem z nowszej wąskiej.
LUKAS - 2009-05-10, 11:14
Przecież napisałem 85-87
KwitoE30 - 2009-05-10, 23:34
85 miało jeszcze inne
LUKAS - 2009-05-11, 08:12
W `85 była zmiana, tak jak w `87 na szeroką lampe ...
KwitoE30 - 2009-05-11, 09:49
teraz pasuje
TomeX500 - 2009-05-13, 17:13
Jakby ktoś miał ten pas na sprzedaż, albo ma dojście do takiej części, to byłoby miło jakby dał mi znać
TomeX500 - 2009-06-07, 12:15
W piątek skonstruowaliśmy z tatą rozpórkę na tył
TomeX500 - 2009-06-10, 16:33
Wreszcie dorwałem filterek na odmę, do tego jeszcze wypolerowałem alternator, to okrągłe coś od aparatu zapłonowego i zawleczkę i to już prawie koniec zmian pod maską.
Kamill - 2009-06-10, 17:27
Na twoim miejscu rozebrał bym pierdoły z komory silnika i wypucował wszystko....myślałeś o tym?
W tedy było by jeszcze lepiej,co nie znaczy że niejest
filterek od skutra?
TomeX500 - 2009-06-10, 17:37
Filterek specjalny na odme firmy jacky No, pod pokrywą już nie jest tak pięknie niestety Kiedyś może sciągnę głowicę i ją odbuduję.
misza - 2009-06-10, 17:54
ale Kamilowi chodziło to wyczyszczenie komory silnika a nie remont silnika, na pewno odmalowanie komory i przedniego pasa by nie zaszkodziło a efekt na pewno by powalał
pozdro
TomeX500 - 2009-06-10, 22:25
Aaa ta komora To już przedsięwzięcie na większą skalę, teraz muszę zająć się wreszcie kolektorem wydechowym.
panrkacy - 2009-06-15, 14:09
a jak moc tego ustrojstwa ? poprawiło się coś czy dalej okolice 13s do 100 ?
sprawdziłeś może spalanie?
TomeX500 - 2009-06-17, 15:04
Jak na razie w ogóle nie mogę się nacieszyć jazdą tym autem bo po pierwsze nie ma paliwa, a po drugie nie ma przeglądu i jeżdżę tylko między parkingiem, a garażem Za to mogę wam teraz napisać co nieco o postępach:
Parę dni temu zamontowaliśmy nowy kolektor. Uszczelka, która jest też osłoną termiczną dla przewodów zapłonowych , zasłania go, a szkoda
Tak ogólnie to mega dużo było roboty z tym kolektorem, ale wygląda sto razy lepiej niż fabryczny i zmienił się nieco dźwięk. Na dolną część kolektora poszła nowa uszczelka i nowa dwururka, stary wydech był wiele razy spawany i było tyle drutu w środku że szok
Przed chwilą wróciłem z garażu i w 15 minut zmieniłem springi, wreszcie zeszła w dół, ale co wy o tym sądzicie?
panrkacy - 2009-06-22, 10:24
fajna jest, dużo zmian w silniku, ale czemu to nie jeździ ?:P
TomeX500 - 2009-06-22, 12:55
Jakoś tak wyszło
Czasem jeździ:
http://www.youtube.com/watch?v=esf8og-uPRo
kjubus - 2009-06-22, 13:03
Świetny montaż! Szkoda tylko ze podczas przejazdów nie wyciszyłeś muzyki z tła...
Masz może zdjęcia baranów przed założeniem?
TomeX500 - 2009-06-22, 13:38
Coś w tym stylu, jeszcze później był trochę ponacinany i wygięty.
TomeX500 - 2009-08-29, 10:14
Odlewany kolektor z 2002, po założeniu go efekt był taki:
http://www.youtube.com/watch?v=giSPIb30ij0
Wymiana uszczelek na te z M10 na wtrysku (są trochę większe), mała regulacja zapłonu i fura zaczęła pięknie chodzić, nakręce jakiś porządny filmik w najbliższym czasie
kjubus - 2009-08-29, 10:27
Czy po wymianach i regulacjach silnik pracuje lepiej niż na dorabianym kolektorze?
Masz jakieś zdjęcia z nowym kolektorem dolotowym?
TomeX500 - 2009-08-29, 10:46
Wrzucę jakieś zdjęcia dzisiaj, w planach miałem wypiaskować ten nowy kolektor i pomalować go proszkowo, ale brakło czasu i trochę kupowato to wygląda teraz... Silnik ma lepszą reakcję na gaz, może to też dlatego, że rozwierciłem i wyprofilowałem kanały w głowicy, żeby nie było kantów. No i regulacja zapłonu też dużo dała, już nie wali ogniem w dolot
TomeX500 - 2009-09-21, 21:04
Powiedzmy, że mały update...
===KOZA=== - 2009-09-21, 21:32
Doglądam twoje auto i powiem jedno Pełen old school
U siebie też planuje Weber Kit za jakiś czas:) powala mnie brzmienie i strasznie cieszą oko te Gaźnik pod maską
Jak z regulacją weberów? metoda prób i błędów czy jakiś masz Manual:)
Tutaj jest fajny Filmik czegoś co mnie kręci
http://www.youtube.com/watch?v=78MrlRvrM9o
warto zobaczyć;)
TomeX500 - 2009-11-10, 14:44
Autko stoi i stoi, ale coś przy nim powolutku robię. Skonstruowałem sobie nową rozpórkę na tył, wersja 2.0 Dokładniej zrobione i grubsze podstawki, rura mniejszej średnicy ale o grubszej ściance i co najważniejsze malowane proszkowo
Poza tym zamówiłem 2 poduszki silnika bo jedna jest ewidentnie zerwana, a drugą wymienię na wszelki wypadek. Wymieniłem też pompę hamulcową bo się skończyła...
Yabi - 2009-11-23, 08:56
Fajny projekt ale widziałem że auto już na handel wystawione.
kjubus - 2009-11-23, 10:44
A to widomość...
Gdybyś sprzedawał sam zestaw gaźników daj znać
TomeX500 - 2009-11-24, 01:52
No nie można tkwić cały czas przy tym samym, zrobiłem ile w mojej mocy i włożyłem w nią całe pieniądze jakie miałem, może znajdzie się ktoś, kto ją dokończy, albo przeszczepi silnik
TomeX500 - 2009-11-29, 03:09
Tak to mniej więcej jeździ http://www.youtube.com/wa...feature=channel
LUKAS - 2009-11-29, 10:02
Tylko nie zamieszczaj tego filmu na allegro heheh
TomeX500 - 2009-11-29, 10:23
Biorąc pod uwagę, że praktycznie nie jeździłem tym autem, to myślę, że takie 30 sekundowe upalanie nic mu nie zrobi, w końcu to M10 Dałem mu się przed tym ładnie nagrzać i w ogóle Teraz przynajmniej wiem, że jednak daje radę.
kavka - 2009-11-29, 17:49
Ładnie brzmi gaźnikowe M10
LUKAS - 2009-11-29, 17:55
My towiemy TomeX500, ale nie wszyscy tak do tego podchodzą, tylko zregóły upalanie=katowanie, a przecież wiadomoże czasem trzeba przepalić lepiej wydech
528_driver - 2009-11-29, 18:02
ta marchewa w 33 sekundzie jest poprostu the best...;)
TomeX500 - 2009-11-30, 12:57
Hehe no wielu ludziom się podobają te marchewy ale ja strasznie nie lubię jak tak wali z rury, dlatego rzadko kiedy kręcę do odcinki
panrkacy - 2009-11-30, 18:01
no jest mega a nie wierzyłem w ten projekt
możesz chcesz ją wymienić na szeroką 325 ?
TomeX500 - 2009-11-30, 18:42
panrkacy napisał/a: | no jest mega a nie wierzyłem w ten projekt
możesz chcesz ją wymienić na szeroką 325 ? |
Osz Ty, jak można było wątpić
325 może być, tylko żeby ktoś się dobrze zajął moim dziadem A nie że zrobi swapa i tyle z gaźnikowego m10
TomeX500 - 2010-01-15, 15:20
Przyszedł liścik a w nim zip z ciekawą zawartością...
kamil.k - 2010-01-15, 19:49
nowe dysze zeby mniej palił
czy do tych gaznikow sa tez takie sportowe dysze jak do moto bo kiedys cos znalazłem w sklepie scigacza ale ju nie pamietam jak to sie nazywało dokładnie
TomeX500 - 2010-01-16, 02:11
Hmmm w motorach to chyba całkiem inna bajka. Miałem od początku źle dobrane dysze w gaźnikach, ponoć gaźniki jeździły w M10B20, ale sądząc po dyszach to chyba jednak nie. Jeszcze zostały tylko biegu jałowego do wymiany i w przyszłości zwężki, bo są najdroższe z tego wszystkiego.
Ale po pierwszym odpaleniu na nowych dyszach od razu czuć różnicę, lepiej się wkręca na obroty. Niestety nie sprawdziłem jak się zachowuje podczas jazdy. Jeszcze muszę wymienić tuleję lewego wahacza i można śmigać.
PaKu - 2010-01-16, 14:26
zgadza sie w moto sa zupelnie inne. dysza glowna zazwyczaj wyglada jak grzybek a od wolnych obrotow jest dlugosci polowy zapalki.
318Albert - 2010-01-16, 14:56
Mam pytanko czy da się M10 na wtrysku przerobić na coś takiego. Co zrobić z zapłonem itp?
misza - 2010-01-16, 15:19
tzn. co masz na myśli przecież masz przy m10 aparat na wałku?
318Albert - 2010-01-16, 15:26
Ja mam w swoim M40 a znajomy ma do sprzedania M10 na wtrysku o którym nie mam pojęcia jak jest zrobiony ukł zapłonowy czy w M10 cewką też ECU steruje czy jest to jakoś inaczej rozwiązane czy jak jest elektrzyczna pompa paliwa to można wsadzić gaźniki bez problemu czy trzeba coś przerabiać. Najbardziej mnie zastanawia jak jest zrobione sterowanie cewką zapłonową i odcinka w M10. W aparacie jest przerywacz wtedy ?
TomeX500 - 2010-01-16, 15:46
Tak, można przerobić M10 z 318i na gaźniki. Jedyne co musisz zmienić, to pompę paliwa na niskociśnieniową, Webery potrzebują pompkę wytwarzającą chyba 1,5-2,5 bara (mogę się mylić). Ale to prosta sprawa, bo na fastroadcars.co.uk można kupić takie pompy dedykowane do gaźników chociażby firmy FACET, którą zresztą też planuję u siebie. Starą pompę przy zbiorniku się wywala i tą nową wraz z regulatorem montujemy nieopodal gaźników. Jakiś tam powrót do baku i heja. O zapłon się nie martwisz, jest aparat z przerywaczem. No i jedyny większy problem to kolektor pod gaźniki, albo samoróba, albo ściągasz z zagranicy.
wozek - 2010-02-10, 15:48
Wlasnie jestem wlascicielem tego egzemplarza i powiem ze do roboty jest w nim sporo, najpierw musze ogarnac zawieszenie bo plywa po drodze tak ze nie moge go utrzymac, jezeli uda mi sie to ogarnac to pora na silnik i tutaj pewnie schody. Auto odcina juz przy 5500 to chyba za szybko a zreszta mocy ma tyle co Tico:P. Calkiem mozliwe ze silnik do remontu, mam nadzieje ze jest zdrowszy niz sie spodziewam i nie wkreca sie bo do wymiany jest lancuch rozrzadu ale dowiem sie na dniach. Fajnie by bylo przywrocic taki oldschoolowy projekt do zycia ale nie wiem ile pieniedzy moze to pochlanac jednak robiac glowice i dobrze ustawiajac gazniki moze auto uzyskalo by cos ponad serie i byloby przyjemnie. Postaram sie pisac na biezaco co i jak z nim ale mysle ze poleci kupa kasy zanim zacznie jezdzic i nie wiem czy bardziej rozsadny nie bylby swap na m20b25.
|
|