|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - [e30]Stuki w okolicy tylnego mostu
Rafal_e30 - 2009-03-01, 15:08 Temat postu: [e30]Stuki w okolicy tylnego mostu Od jakiegoś czasu słyszę "rytmiczne stuki" zdające dochodzic się z okolic tylnego mostu. Stukanie następuje tylko i wyłącznie gdy auto jedzie na biegu i ich częstotliwośc wzrasta wraz z obrotami silnika.
Im wyższy bieg i wyższa prędkośc tym stuki występują z większą częstotliwością. Na początku byłem pewien, że to dyfer ale teraz mam wątpliwości ponieważ gdy podczas jazdy wyrzucę na luz albo wcisnę sprzęgło stukanie ustaje a przecież koła dalej się obracają a wraz z nimi półosie
Zastanawiające jest również, że zdaża się iż przejadę trasę 20km i nawet nic nie zgrzytnie, a czasem od pierwszego zakręcenia kołem już wali okrutnie Zauważyłem również, że luzują się śruby na półosiach przy kielichach od dyfra.
Może ma to jakiś związek ze sprawą a może po prostu się wyrobiły? Macie jakieś sugestie co by mogło wydawac takie dźwięki? Może podpora, skrzynia, jakieś łączniki wału, gumy, a może faktycznie dyfer??
WNTcoupe - 2009-03-01, 15:59
tuleje tylnej belki obstawiam
maaaad - 2009-03-01, 17:17
A ja podporę wału. Przy wyjechanych tulejach belki hałas jest przy ruszaniu, zmianie biegów etc - przy dużej zmianie obciążenia.
WNTcoupe - 2009-03-01, 18:10
tez tak może być. wejdz pod auto brech w łapkę i sprawdzaj
[ Dodano: 2009-03-01, 18:12 ]
ale przy podporze czuł by uderzenia w podłoge
Rafal_e30 - 2009-03-01, 18:30
WNTcoupe napisał/a: | tuleje tylnej belki obstawiam |
tuleje to raczej wątpię ponieważ robiłem kapitalny remont tyłu niecałe 3 miechy
temu. WNTcoupe napisał/a: | ale przy podporze czuł by uderzenia w podłoge |
faktycznie gdy siadłem z tyłu to tak jak by coś uderzało w podłogę. Jak siedzi się za kierownicą to nic nie czuc.
WNTcoupe - 2009-03-01, 21:31
jęli by podpora była wy wywalona to nawet minimalne bicia bys czuł nawet siedząc na 10 poduszkach , to jest tak jak by Ci ktos młotem walił w podłoge ,wejdz pod auto i sprawdz co jest
adamm - 2009-03-01, 22:11
Rafal_e30 napisał/a: | Zauważyłem również, że luzują się śruby na półosiach przy kielichach od dyfra |
sam sobie odpowiedziałeś
Skoro robiłeś remont tyłu to sprawdź, może czegoś nie dokręciłeś, albo dokręciłeś za słabo i się poluzowało
kemot324 - 2009-03-03, 15:41
przegub wewnętrzny...
Rafal_e30 - 2009-03-04, 00:05
kemot324 napisał/a: | przegub wewnętrzny... |
możesz rozwinąc myśl? Nie do końca wiem o co chodzi? Czy mowa o części półosi wchodzącej w piastę koła? Jak sprawdzic czy jest do wymiany?
WI$NIA - 2009-03-04, 00:31
o ile się nie mylę to przegub wewnętrzny łączy półośkę z mostem
kemot324 - 2009-03-04, 09:02
Dokładnie. Przegub jak przegub, jest dyfer, z niego wychodzą piasty, do nich przykręcone są przeguby wewnętrzne, dalej jest półoś, która połączona jest z przegubem zewnętrznym, który z kolei przykręcony jest do piast koła.
Miałem taką sytuację jak opisujesz, równomierne stukanie, dość głośne z tyłu samochodu i jego częstotliwość rosła wraz z wzrostem prędkości. Stukanie to zmieniało się w zależności czy jechało się na biegu, czy na luzie, czy hamowało się silnikiem. U mnie okazał się winnym przegub wewnętrzny, rozebrałem go, wyczyściłem, złożyłem na nowym smarze do przegubów i problem znikł, chociaż jest wyczuwalny lekki luz przegubu. Już kilka osób miało z tym problem.
ciastek - 2009-03-04, 12:48
mam dokładnie to samo ( Rafal_e30 to ja pisałem wczoraj właśnie do Ciebie w tej sprawie )
nie daje mi to spokoju - bo raz tłucze sie a raz cisza
jeśli sie stuka to zawsze na biegu i powyżej 20km/h (zauważyłem to po przejazdach przez 'garby')
kemot324 napisał/a: | U mnie okazał się winnym przegub wewnętrzny, rozebrałem go, wyczyściłem, złożyłem na nowym smarze do przegubów i problem znikł, |
hm fajnie by było - ale jeśli mam to rozbierać to nie wiem czy nie lepiej kupic juz nowy przegub ? (albo całą nową http://allegro.pl/item561...23_324_325.html ? - nie wiem tylko czy taki zamiennik jest coś warty)
kemot324 - 2009-03-04, 13:35
Ten link co podałeś jest z półosią, która jest z przegubem ale zewnętrznym.
Jak mi zaczęło stukać to nigdzie nie mogłem w sklepach znaleźć nowego przegubu wewnętrznego, dlatego zdecydowałem się na taki krok.
O tutaj niby jest http://allegro.pl/item561...ny_bmw_e30.html
Ale z tego co widzę to sprzedający albo sam nie wie co sprzedaje, albo zdjęcie nie przedstawia towaru sprzedawanego. Bo na zdjęciu ewidentnie jest przegub wewnętrzny (od dyfra) bo ma zaślepkę i jest przykręcany na 6 śrub. Jeszcze tylko pytanie czy jest do małej czy do dużej głowy?
ciastek - 2009-03-04, 13:38
Cytat: | Ten link co podałeś jest z półosią, która jest z przegubem ale zewnętrznym. | no tak nie zauważyłem - ale na allegro jest przegub wewnętrzny nowy za 100zł http://allegro.pl/item561...ny_bmw_e30.html
kemot324 - 2009-03-04, 13:43
Tez znalazłem, zmieniłem post wyżej
Jak będziesz pewny że to przegub, to nic tylko wymieniać, ja też bym wymienił, ale jak narazie nie stuka, więc go zostawię
ciastek - 2009-03-04, 13:45
po czym miałbym ew. poznać ze bedzie pasować ? - bmw mam od kilku dni i jeszcze nie znam jej w zasadzie
kemot324 - 2009-03-04, 14:25
No jest tak, że ten przegub który jest w aukcji na półosi to jest przegub zewnętrzny, czyli od strony koła, jest on nie rozbieralny. A przegub wewnętrzny ten od dyfra to jest ten osobny, na drugiej aukcji, jest on nasadzany półoś i zabezpieczany a do dyfra jest przykręcany na 6 śrub. Tylko właśnie w e30 były dwa rodzaje dyfrów, mniejszy i większy i wtedy te przeguby były różne. Najlepiej jak byś zobaczył co masz u siebie i wtedy można szukać, ewentualnie jak jesteś pewny że masz wszystko oryginalne to podać sprzedawcy dane samochodu i on powinien Ci powiedzieć co i jak.
Rafal_e30 - 2009-03-04, 15:15
ok a czy istnieje jakiś sposób aby sprawdzic, że to właśnie na przegubie jest luz??
[ Dodano: 2009-07-07, 09:30 ]
Panowie odgrzebuję kotleta ponieważ problem się powtórzył
Ostatnim razem winny był dyferencjał, po wymianie problem przestał istniec. Stary dyfer rozebrałem z ciekawości i ku mojemu zdziwieniu, po odkręceniu tylnej kapy zaczął mi się "wysypywac" na podłogę Wszystko zmielone doszczętnie, koszyczek pękł na pół. Aż dziwne, że w ogóle to się nie rozpadło w trakcie jazdy.
Teraz po niecałych trzech miesiącach od wymiany objawy są identycznie te same i zapewne znowu dyfer się pomielił Czy może miec coś jakiś wpływ na dyfer, tzn czy może jakieś inne elementy są zużyte i przez to dyfry kończą się szybciej czy może miałem po prostu pecha i kupiłeł kiepską używkę?
120 - 2010-09-28, 18:50 Temat postu: Re: Stuki w okolicy tylnego mostu e30
Rafal_e30 napisał/a: | Od jakiegoś czasu słyszę "rytmiczne stuki" zdające dochodzic się z okolic tylnego mostu. Stukanie następuje tylko i wyłącznie gdy auto jedzie na biegu i ich częstotliwośc wzrasta wraz z obrotami silnika. Im wyższy bieg i wyższa prędkośc tym stuki występują z większą częstotliwością. Na początku byłem pewien, że to dyfer ale teraz mam wątpliwości ponieważ gdy podczas jazdy wyrzucę na luz albo wcisnę sprzęgło stukanie ustaje a przecież koła dalej się obracają a wraz z nimi półosie Zastanawiające jest również, że zdaża się iż przejadę trasę 20km i nawet nic nie zgrzytnie, a czasem od pierwszego zakręcenia kołem już wali okrutnie Zauważyłem również, że luzują się śruby na półosiach przy kielichach od dyfra. Może ma to jakiś związek ze sprawą a może po prostu się wyrobiły? Macie jakieś sugestie co by mogło wydawac takie dźwięki? Może podpora, skrzynia, jakieś łączniki wału, gumy, a może faktycznie dyfer?? |
Odgrzebuje stary temat ponieważ mam zupełnie przeciwnie tzn. stuki mam identyczne ale nie przy przyspieszaniu tylko przy wyrzucaniu na luz.
Po prostu gdy auto leci na luzie mam taki hałas z tylnej części tzn takie trykanie.
Koledzy macie jakieś pomysły co to może być???
kemot324 - 2010-09-29, 19:09
Wynika z tego że dyfer umiera.
120 - 2010-09-30, 18:14
kemot324 napisał/a: | Wynika z tego że dyfer umiera. |
Masz racje kolego, dziś padł wyrok, że to dyfer się kończy.
Tzn. coś się urwało i dzwoni ale jeżdżę do końca póki nie umrze na dobre.
|
|