|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - Tarcze ham. ATM Mikoda - opinie
raven - 2009-08-07, 07:24 Temat postu: Tarcze ham. ATM Mikoda - opinie Jak w temacie, proszę o opinie poparte doświadczeniem - czy warto w takowe zainwestować ?
http://www.allegro.pl/ite..._najtaniej.html
gatun0 - 2009-08-07, 08:23
kolega ma takie w Audi A4 i bardzo je chwali , ja osobiście też myślę o nich do E30
ciastek - 2009-08-07, 08:48
na zdjęciu widać że są to mikody - znany jest mi przypadek pęknięcia tarczy i spowodowany przez to wypadek
dlatego ja bym nie kupił - znam ludzi którzy narzekali
Marcin323 - 2009-08-07, 10:02
Nie słyszałem opinii o tych tarczach,
Ale mi się zdaje że lepiej założyć Power Disc z ATE
Ja mam takie w swoim e30 i mogę je polecić
Z tego co mi mówił LUKAS i On chce takie heble w Białej wsadzić
Misior - 2009-08-07, 11:39
Kazdy swoje chwali. A itak załozenie takich tarcz nieda takiego efektu jak zwiekszenie srednicy.
raven - 2009-08-07, 13:02
Moim celem jest po prostu wymiana starych zużytych już tarcz na nowe, bo nie da się jeździć. Nie chcę mieć efektu hamowania porsche 911, tylko w rozsądnej cenie wymienić zepsutą część.
Poszperałem sobie po różnych forach i w 3/4 opinii Mikoda dostaje ocenę b.dobrą w relacji cena/jakość, więc chyba się zdecyduję. Wrzuciłem na forum w nadziei że może ktoś w bmw i się pochwali swoją wiedzą
maaaad - 2009-08-07, 14:17
Przy nawiercanych i nacinanych zdecydowanie szybciej zużyjesz klocki.
raven napisał/a: | Moim celem jest po prostu wymiana starych zużytych już tarcz na nowe, bo nie da się jeździć. |
To szukaj zwykłych wentylowanych.
Misior - 2009-08-07, 15:25
raven napisał/a: | Moim celem jest po prostu wymiana starych zużytych już tarcz na nowe, bo nie da się jeździć. |
jesli tak to spoko, myslalem ze bedziesz oczekiwal poprawy hamowania
Toots - 2009-08-07, 15:59
Ja miałem ATE power disc w e30 i nie byłem zadowolony bo po 2tys. zaczęły bić.
Teraz mam właśnie takie mikody tylko, że w e34 i jestem bardzo zadowolony.
Przód i tył mam takie same z klockami ferodo i po przejechaniu 5tys dalej jestem z nich zadowolony.
Osobiście polecam
southOFheaven - 2009-08-07, 22:14
za ta cene o niebo lepszy jest TEXTAR..
raven - 2009-08-11, 09:19
tak więc, po wielu nieprzespanych nocach i meczących dniach namyślunku, postanowiłem zakupić taki oto zestaw. Tarcze zwykłe Mikoda ATM plus klocki Jurid.
jak już zamontuję i trochę pojeżdżę to opiszę jak to się sprawdza, pozdrawiam i dzięki za wszystkie głosy.
cichecki0511 - 2009-08-11, 20:05
raven napisał/a: | tak więc, po wielu nieprzespanych nocach i meczących dniach namyślunku, postanowiłem zakupić taki oto zestaw. Tarcze zwykłe Mikoda ATM plus klocki Jurid.
jak już zamontuję i trochę pojeżdżę to opiszę jak to się sprawdza, pozdrawiam i dzięki za wszystkie głosy. |
To ja z niecierpliwością czekam na wrażenia bo sam takowy zestaw mam zamiar niedługo założyć tylko chyba zdecyduje się na nawiercane Mikody.
Najbardziej interesuje mnie czy nie piszczą i czy nie pylą zbyt mocno (tyczy się to klocków), no i czy hamują oczywiście też
B L A N T - 2009-08-12, 00:43
A więc kupiłem takowe tarcze i śmigam już na nich jakieś2tys km i jestem zadowolony jedynie piszczy mi z tyłu ale to raczej przez klocki Ale tarcze ogólnie polecam
raven - 2009-10-03, 07:29
Odświeżam temat by podzielić się wrażeniami
Na powyższym zestawie przelatałem już nieco ponad 2tyś km. Do dnia dzisiejszego hamulce spisują się bardzo dobrze, tarcze nie mają żadnych zwichrowań, pęknięć czy innych mankamentów. Klocki również mają się dobrze, nie pylą ścierają się równomiernie. Aby była jasność, muszę wspomnieć, ze przez pierwsze ok 500km hamowanie odbywało się w odgłosie piszczenia (klocki nie były niczym smarowane). Teraz jest już ok, owszem czasem delikatny pisk jeszcze można usłyszeć ale to sporadycznie. Tarcze zgodnie z zaleceniem producenta, przez 300 pierwszych km były docierane czyli delikatna jazda bez nagłych i mocnych hamowań.
Ogólnie jestem bardzo zadowolony z zakupu i szczerzę mogę polecić zarówno tarcze jak i klocki
MarioIS - 2009-10-03, 20:25
Ja śmigam na Mikodach nacinanych i nawiercanych i wszystko jest ok. Jestem zadowolony i polecam. Do tego mam klocki ATE i nie piszczą. Ale użytkuje je normalnie. Sam jestem ciekaw jak będa się zużywać klocki ale narazie trudno powiedzieć.
Pozdrawiam
cichecki0511 - 2009-10-04, 20:05
A ja nie jestem do końca zadowolony. Kupiłem te Mikody nawiercane na przód + klocki Breck i według mnie słabo hamuje. Przejechałem jakieś 1000 km, wymieniłem przy tym płyn na nowy. Robiłem też tył, tylko że po kosztach (tanie tarcze, klocki i szczęki) i tak się zastanawiam czy to może być tego przyczyna. Jaki jest rozdział siły hamowania przód/tył? I na ile sprawność tylnych hamulców ma wpływ na ogólną siłę hamowania?
sarna1 - 2009-10-04, 20:25
co to znaczy tanie tarcze na tyl ? jeszcze tansze od tych mikoda ?? i klocki breck to tez najnizsza polka, stawiam ze to wlasnie te elementy nie sprawuja sie jak nalezy.
cichecki0511 - 2009-10-07, 20:35
sarna1 napisał/a: | co to znaczy tanie tarcze na tyl ? jeszcze tansze od tych mikoda ?? i klocki breck to tez najnizsza polka, stawiam ze to wlasnie te elementy nie sprawuja sie jak nalezy. |
Znaczy używki w dobrym stanie Właśnie chodzi o to czy lepiej kupić inne klocki na przód czy zmieniać tarcze z tyłu bo nie wiem co ma większy wpływ na ogólną siłę hamowania?
gatun0 - 2009-10-07, 20:48
cichy zdecydowanie przód .
cichecki0511 - 2009-10-07, 20:57
gatun0 napisał/a: | cichy zdecydowanie przód . |
Hehe, jutro pogadamy, ale czy w takim razie klocki Breck'a mogą być powodem kiepskiego hamowania (pozostawiając resztę), bo spotkałem się z opiniami że te tarcze Mikody są naprawdę niezłe a w moim przypadku raczej nie bardzo.
[ Dodano: 2009-10-07, 21:58 ]
gatun0 napisał/a: | cichy zdecydowanie przód . |
Jeśli chodzi o rozkład siły to wiem że przód, chodzi o to w jakim stopniu.
[ Dodano: 2009-10-07, 22:02 ]
a i tak mi jeszcze przyszło do głowy - jaki w tym wszystkim udział ma serwo, bo to może to jest przyczyną a nie klocki/tarcze?
tedef - 2009-11-26, 21:51
jak z tymi mikodami jest?? odgrzewam kotleta bo chce kupić
Hroop - 2009-11-26, 22:35
Ja osobiście ich nie testowałem ale kilku moich znajomych na tym śmiga i sobie chwalą cały czas, więc ja bym brał..
Pzdr
kubawojcik - 2009-11-27, 06:52
ja z tarcz mikoda korzystam w sporcie i moge Ci je polecic...
G-R-Z-E-Ś - 2010-12-08, 12:46
Koledzy minął rok , co teraz powiecie o tarczach MIKODA
Dokładniej chodzi mi o opinie MIKODA GT do E30
Jakie klocki zastosować do tych tarcz
B L A N T - 2010-12-08, 13:46
G-R-Z-E-Ś, ja mam takie tarcze już jakiś czas i nie mam z nimi kłopotu klocki mam ATE a tył ferrodo Pozdrawiam
G-R-Z-E-Ś - 2010-12-08, 14:25
No właśnie miałem do ciebie dzwonić bo widziałem że coś takiego założyłeś
Już jakaś podpowiedz jest ATE już kiedyś miałem i hamowało sie bardzo dobrze , ale MIKODA GT podoba mi się i pasuje wypróbować coś nowego
Grzesio - 2010-12-08, 22:30
Posiadam tarcze MIKODA GT u mojego ojca w VW Golf 4 przód i tył nawiercane do tego klocki TRW i jest żyleta Duża poprawa skuteczności hamowania vs oryginalne hamulce. Do swojej e34 też chcę je kupić
lijo1979 - 2010-12-13, 23:24
E30T M52TuB28
Na tyle mam mikody zakładane u znanego tunerra na tym forum
Klocki ATE
Po 20tkm jest wszystko jak trzeba.
Tarcza zużywa się lepiej jak przód ATE wentylowane.
Równa powierzchnia klocki na razie wymieniane raz!! Żadnych niepożądanych ubytków itp.
Polecam jako zamiennik i alternatywę np. do ATE
G-R-Z-E-Ś - 2010-12-14, 09:09
Właśnie chodziło mi o takie opinie
Dziękuje wszystkim za udzielenie informacji
Lewy066 - 2011-01-07, 14:39
bierz MIKODY. Miałem takie mikody w oplu omedze 2,5V6 w kobi. Kawał maszyny bo 1700kg i sprawowały sie cudnie. Miałem tarcze MIKODA nacinane i nawiercane. Klocki stosuje TYLKO FERODO. Zrobiłem na nich ok 40.000km i żadnych zastrzezeń. Nawet jak sie nagrząły to nie spadala skutecznośc... Napewno do e30 kupie taki sam zestaw.
G-R-Z-E-Ś - 2011-01-08, 08:58
Tarcze MIKODY są już zakupione , tylko nie mam kiedy ich przerzucić
Dziękuje wszystkim za opinię
Sebabmw - 2011-01-10, 09:45
Witaj
Będziesz zadowolony, mam tarcze MIKODA w swoim e34, nawiercane i wentylowane + klocki Ferrodo. Sporawują się lepiej jak brembo z allegro, które miałem wcześniej.
pozdr
makkus - 2011-01-10, 22:07
a jak mikody mają się w stosunku do ATE, czy też speedmaxów (mowa oczywiście o nacinanym wentylu) i co z nadmierną ochotą do krzywienia się mikód-na co skarżą się użytkownicy innej marki...
raven - 2011-01-12, 21:20
Nie mam porównania do wymienionych firm, ale mój zestaw przelatał już ok 30 tys km i jest bardzo w porządku,sam się zdziwiłem, że zakładałem ten temat taki szmat drogi temu .
Absolutnie żadnych zwichrowań czy odkształceń. Dla ścisłości, ja mam zwykłe, gładkie tarcze
lijo1979 - 2011-01-12, 22:21
makkus napisał/a: | co z nadmierną ochotą do krzywienia się mikód-na co skarżą się użytkownicy innej marki... |
Może auta "użytkowników innej marki" są inaczej skonstruowane i np na nagrzanych hamulcach wjeżdżasz w kałuże i może być że w BMW jest to lepiej rozwiązane.
Ja na prawdę uważam ze tarcze mikoda to dobry produkt i tyle
Teraz będę tylko mikody nawiercane kupował. Poza tym fajnie wyglądają
Seta1987 - 2011-01-13, 00:22
A co do żywotnościi to jak mikoda nawiercana wentylowana sprawuje się z klockami ferodo bądź innej ale dobrej firmy, dużo częściej wymieniacie taki zestaw niż serie
Powered by BMW - 2012-02-04, 01:44
Mogę rzucuć trochę światła na to jak sprawują się tarcze hamulcowe ATE POWERDISC oraz Mikoda GT ( nawiercana i nacinane ) w BMW E36. Oba rodzaje tarcz były założone z klockami ATE. Pierwszym zestawem jaki założyłem były tarcze ATE PD + klocki ATE. Na tarczach przejechałem 50 tyś km i więcej się nie dało - wewnętrzna strona tarczy - od str. tłoczka została wyrównana do zera tzn. elipsoidaolne nacięcia zostały kompletnie wytarte. Od zewnętrznej strony było je jeszcze widać co może zmylić, iż można na nich jeszcze troche pojeździć. Na pierwszych klockach zrobiłem ok 40 tyś, gdy założyłem drugie po jakimś czasie podczas hamowania zaczęły buczeć hamulce i znacząco spadła siła hamowania ( początkowo podejrzewałem, że sprzedano mi podrobione klocki). Przyczyną jednak był koniec tarcz ( wspomniane powyżej wytarcie nacięć ). Tarcze ATE PD do samego końca były proste. Siła hamowania w porównaniu do gładkich była bardziej efektywna.
Chciałem ponownie zakupić ten zestaw, ale przypadkiem trafiłem na Mikodę GT ( wiercona + nacinana) + klocki ATE ( gdy kupowałem Mikodę nie było jeszcze o nich żadnej opini). Obecnie jeżdżę na tym zestawie i bardzo go sobie chwalę. Auto zdecydowanie lepiej hamuje, nic sie nie grzeje, nie wypacza, nie bije, a moje BMW hamuje lepiej.
Osobiście polecam oba zestawy ATE PD oraz Mikode GT, jednak moim faworytem jest Mikoda. Naprawdę dobrze hamuje, wygląda konkretnie i jest dobra jakościowo.
|
|