|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
 |
Nasze Śmigiełka - [E30] Chmielu || BMW 325i Coupe m20b25
Chmielu - 2009-08-12, 23:51 Temat postu: [E30] Chmielu || BMW 325i Coupe m20b25 Witam,
Czas chyba pochwalić się i swoim dosyć dawnym nabytkiem
Ktoś powie, że cofam się bo wcześniej jeździłem E36 ale zawsze ciągnęło do E30
Ale koniec o mnie, wracamy do auta:
BMW 325i 1987r ze złotym silniczkiem m20b25
Nadwozie: Coupe w kolorze Sander grau metallic
Co do wypasu w aucie to nie jest za bogato:
-wspomaganie kierownicy
-abs
-szyberdach i szyby w korbie
-Sportsitze Czarne Skórzane
-radio kasetowe Bawaria C Reverse
-akumulator w bagażniku
-springi 40/20
Co do stanu to autko było sprowadzone z Luxemburga w 2005 roku i było użytkowane od nowości przez 3 właścicieli.
Blacharsko w stanie bardzo dobrym, podłoga bez rdzy i dziur. Nadkola bez rdzy, czy purchli. Technicznie jeszcze lepiej, postaram się o wycieczkę na hamownie bo ładny wynik może być
Autko niestety zostało "stuningowane" przez ostatniego właściciela, który usunął znaczek z maski, przerobił przód na szeroką lampę i obkleił go jakąś imitacją chromu.
Zdjęcia auta zaraz po zakupie:
Chcę już wszystkich uprzedzić, że ta folia została usunięta tak jak to zaraz będzie widać;)
A co się stało dalej z Beemą?
-Dostała Czarną Hellę
-Kierownicę rajdową SPARCO
A co ją czeka w najbliższym czasie?
-Szpera 3.25 (przesiadka z dyfra 3.15)
-Wymiana zawiasu na Bilsteina B8, który już leży i czeka na wymianę razem ze szperą
-Sprężyny 60/40
-Bi Xenon 7000K
-Zmiana korb w drzwiach na elektrykę (znając życie na zimę mnie weźmie)
W planach ma jeszcze dostać Sportowe kolektory wydechowe i końcowy+środkowy wydech MG motorsport bo teraz ktoś wstawił nowy ale do b20.
A także jakieś OZ Futura lub Keskin KT1 na przyszły sezon.
Przedni pas od wąskiej lampy ze zderzaczkiem też już jest;)
Jutro będą aktualne fotki, zdjęcia wypasu i złotego silniczka;)
Czekam na komentarze i opinie
Pozdro
Szajbaa - 2009-08-13, 00:02
hehe pamietam ją jeszcze z tego roku z allegro i te fotki to chyba jeszcze z aukcji ; ] mialem ją ogladac ale obstraszyl mnie ten przod myslalem ze bita, a Ty co powiesz na ten temat?
Chmielu - 2009-08-13, 00:25
O ile dobrze pamiętam kupiłem ją właśnie w marcu 5 godzin po wystawieniu jej na allegro Właściciel był z mojej okolicy, cena była bardzo atrakcyjna, gdyż jego narzeczonej absolutnie nie podobał się ten samochód a wizyty w Warszawskim warsztacie drogo kosztowały. E30 zostało zmienione na Mazdę MX5...
Co do przodu to auto miało jakąś małą stłuczkę czy też jakieś wgnioty bo błotniki były wymieniane na nowe. Miernik pokazywał szpachlę jedynie w miejscu przedniego znaczka.
W książce serwisowej są zaznaczone te miejsca krzyżykami jako naprawa w 2001roku w Luxemburgu. Składali to w serwisie BMW ale dziwi na prawdę mnie ten przód.
Nie jest to moja jedyna e30, nie jedną e30 miałem już w rękach i nie jedną widziałem.
Egzemplarz na prawdę zadbany. Żadnych śladów spawania, klepania, czy jakiś innych robót rzeźbiarsko, druciarskich.
Przód to chyba jakaś fantazja z lat '90 (może chrom komuś się kojarzył z dużym fiatem)
Jutro wrzucę fotki spod maski i całej reszty
Dzięki za opinie
MAJSU - 2009-08-13, 08:35
Chmielu napisał/a: | cena była bardzo atrakcyjna, gdyż jego narzeczonej absolutnie nie podobał się ten samochód |
W takich momentach zaczynam lubić pantoflarzy... i blachary
Czekam na ładną sesję...
Chmielu - 2009-08-13, 08:52
Święta racja
W ogóle chyba jednak właśnie w Warszawie da się najbardziej okazyjnie kupić E30, gdyż wiele osób traktuje je jako stary samochód a nie kultowego krążownika
[ Dodano: 2009-08-13, 13:53 ]
Zdjęcia z samego rana
Niestety stoi bez lamp bo jeszcze Czarnej Helli nie włożyłem
W tle inna 2.5l tak dla porównania wydechów.
Jancza - 2009-08-13, 20:02
prezentuje sie ladnie, a kolor delphin jest super
cichecki0511 - 2009-08-13, 21:15
Chmielu napisał/a: | Ktoś powie, że cofam się bo wcześniej jeździłem E36 ale zawsze ciągnęło do E30 |
Nie ma to jak e30
Chmielu napisał/a: | A co ją czeka w najbliższym czasie?
-Szpera 3.25 (przesiadka z dyfra 3.15) |
Jesteś tego pewien, 3.25 byłaby dobra ale do silnika m50 w e30, do m20b25 będą za długie przełożenia. Szukaj 3.91, ewentualnie 3.73.
Marcin323 - 2009-08-13, 21:17
Chmielu napisał/a: | O ile dobrze pamiętam kupiłem ją właśnie w marcu 5 godzin po wystawieniu jej na allegro |
Polecam się na przyszłość
===KOZA=== - 2009-08-13, 22:07
Ładnie Pięknie ... ale będzie dopiero
ale tą płachtę z maski to trzeba zdjąć hyh
wojuj z By My Wy oby miała lepsze jutro
Pozdrawiam
Jancza - 2009-08-13, 22:55
cichecki0511 napisał/a: | Chmielu napisał/a: | Ktoś powie, że cofam się bo wcześniej jeździłem E36 ale zawsze ciągnęło do E30 |
Nie ma to jak e30
Chmielu napisał/a: | A co ją czeka w najbliższym czasie?
-Szpera 3.25 (przesiadka z dyfra 3.15) |
Jesteś tego pewien, 3.25 byłaby dobra ale do silnika m50 w e30, do m20b25 będą za długie przełożenia. Szukaj 3.91, ewentualnie 3.73. |
cichecki dobrze gada takie przelozenie ze skrzynia od m20 bedzie za dlugie (m20 i m50 maja rozne przelozenia tzn m20 ma dluzsze - z mostem 3.15 moze byc muł z pewnoscia juz od 3 biegu - a przesiadka na 3.25 bedzie chyba ledwie odczuwalna)
Chmielu - 2009-08-13, 23:41
cichecki0511, też zastanawiałem się, nad 3.91 ale powiem szczerze, że przy moście 3.15 bardzo zdrowo idzie. No i dwójka kończąca się lekko ponad 100km/h jest mi na rękę
Jeżeli trafi mi się gdzieś 3.91 lub 3.73 to na pewno ją sprawdzę
A ta płachta wychodziła oryginalnie aby chronić przed kamieniami na drogach szybkiego ruchu, tak więc zostaje na dłuższe trasy
Marcin323, Ty wiesz i ja wiem
[ Dodano: 2009-08-14, 00:44 ]
Jancza, Dzięki za pozytywną opinnię
Szajbaa - 2009-08-14, 02:33
hehe a przodu to nie kupiles na strazackiej ze dwa tygodnie temu ; ]?
Chmielu - 2009-08-14, 06:26
Nie tylko przód od nich zabrałem Bardzo dziwi mnie to że wycieli mi go razem z kawałkiem błotników
bono20002 - 2009-08-14, 06:59
ładny stan tej e30, i widze KT1 już leżą?
poza tym co to za okolice warszawy jak ja auta na WM widzę ?
MAJSU - 2009-08-14, 08:44
Dwa słowa: Poliren machen
Chmielu - 2009-08-14, 13:43
bono20002, OZ Futury leżą ale brak dekielków i słabe zdjęcie faktycznie może zmylić. A co do WM to okolice Mińska Mazowieckiego to jak okolice warszawy
Dzięki za pochwały bono20002
A co do tego MAJSU, Poliren machen to do mnie po Hiszpańsku nie bardzo
Przechodzimy na bardziej europejską wersję forum?
MAJSU - 2009-08-14, 13:49
Polerkę by się przydało zrobić
Chmielu - 2009-08-14, 14:12
Szukam na razie jakiegoś klucza do rozkręcania OZ'etów, jak gdzieś na allegro będziecie mieli to bardzo proszę o link
MAJSU, Widzę u siebie Twoje felgi
MAJSU - 2009-08-14, 14:34
Chmielu napisał/a: | MAJSU, Widzę u siebie Twoje felgi |
To bierz Zamienię się na BBS RC.
318Albert - 2009-08-14, 15:31
Fajne auto tylko ten silnik trochę zapuszczony.
Chmielu - 2009-08-14, 15:50
Może nie umyty był ale na pewno nie zapuszczony Jeszcze masz złote naloty, które świadczą o dobrej kondycji silnika
MAJSU, A jakie RC potrzebujesz?
MAJSU - 2009-08-14, 16:00
Chmielu napisał/a: | MAJSU, A jakie RC potrzebujesz? |
17x8 przód i 8,5" tył
318Albert - 2009-08-14, 16:02
Zapuszczony w sensie że nie umyty widać jeszcze na nim fabryczną konserwację(te złote naloty).Ogólnie auto rewelacja widać że zadbane tak trzymaj
Chmielu - 2009-09-15, 23:10
318Albert, Bardzo duże dzięki za miły komentarz Niedługo bremteckiem silnik wypucuję to będzie lśnił jak złoto
Odświeżam temat i trochę świeżych fot z zamontowanymi lampami, xenonem i nowym układem chłodzenia, którego nie widać na zdjęciu
Tymon - 2009-09-16, 08:23
Ładna... ale
Wywaliłbym tego xenona i te Bra
Wydech już zrobiony w MG
Chmielu - 2009-09-16, 11:00
To co zamiast xenonu? Bra jeszcze jeździ bo braku znaczka na masce się wstydzę
A co do wydechu to byłem strasznie napalony na ten hartge z allegro
http://allegro.pl/item737..._2_5_coupe.html
Z tym, że praca mi wypadła pod koniec aukcji...
bono20002 - 2009-09-16, 12:21
Ktuś ładnie przepłacił za to "Hartgie"
Chmielu - 2009-09-16, 12:42
Końcówka wydechu to ładnie poklejona jeszcze jest...
Myślałem, że do max 1300 będzie aukcja ale chyba zapaliło się do tego duuużo osób.
bono20002, Jak tam poszukiwania autka? Upatrzyłeś jakąś etę w wąskiej już?
Łukasz - 2009-09-16, 12:47
spoko fura ten wydech nie był wart tej kaski wydaje mi się
masz sportsitze a nie sport sizes
Bra jak nie chcesz to ja chętnie przygarnę
Chmielu - 2009-09-16, 13:32
Widzisz Łukasz, zawsze nazywałem je sport fikoły i przez to sportsize piszę oddzielnie
Wydech to niby cały oryginalny był, więc wydawało mi się, że 1300 można dać. No ale prawie 1800 to już ładnie ktoś przykosił. Niby barany i X rura... Ciekaw jestem przyrostu mocy po tej operacji
Tymon - 2009-09-16, 14:09
Chmielu napisał/a: | To co zamiast xenonu? |
Zwykłe ORi żarówki
Szajbaa - 2009-09-17, 10:00
bono20002 napisał/a: | Ktuś ładnie przepłacił za to "Hartgie" |
barany za 1800 hehe oj słono słono sory za ot
Chmielu - 2009-09-17, 19:03
My tu się śmiejemy a za 5 lat każdy będzie się ślinił kiedy zobaczy taki zestaw za takie pieniądze
beem_e30 - 2009-09-17, 20:59
Cena jakoś strasznie nie jest wygórowana tym bardziej ze jest to cały kompletny wydech, a to już rarytas bo ciężko wogóle coś takiego teraz dostać a co będzie w przyszłości wiadomo.
Chmielu - 2009-09-17, 22:00
Fakt, na każdej części wydechu są logowane blaszki Hartge...
Może się trafi w przeciągu tego roku jakiś wydechowy rarytas jeszcze
Łukasz - 2009-09-17, 22:58
za te pieniądze możesz zrobić custom z nierdzewki - i będzie nowy, a nie jakis pordzewiały trup
bono20002 - 2009-09-18, 07:17
beem_e30 napisał/a: | Cena jakoś strasznie nie jest wygórowana tym bardziej ze jest to cały kompletny wydech, a to już rarytas bo ciężko wogóle coś takiego teraz dostać a co będzie w przyszłości wiadomo. |
czytać czytać czytać.
Jedyne co tam było to tylko barany ory hartge i końcówka wydechu (bynajmniej tak mówią..gwiazdy )
Chmielu, a Ty skąd wiesz czego ja szukam
Szajbaa - 2009-09-18, 07:34
beem_e30 napisał/a: | Cena jakoś strasznie nie jest wygórowana tym bardziej ze jest to cały kompletny wydech, a to już rarytas bo ciężko wogóle coś takiego teraz dostać a co będzie w przyszłości wiadomo. |
toc to smietnik
oprocz rdzy nie ma nic
Mack` - 2009-09-18, 12:35
Chmielu, nie ma tego złego http://www.allegro.pl/ite...bcm_od_1zl.html
Marcin323 - 2009-09-18, 16:25
Proszę Cię przecież to nigdy nawet nie leżało koło HARTGE
Chmielu - 2009-09-19, 01:30
bono20002 napisał/a: | czytać czytać czytać.
Jedyne co tam było to tylko barany ory hartge i końcówka wydechu (bynajmniej tak mówią..gwiazdy )
Chmielu, a Ty skąd wiesz czego ja szukam |
Oj to gwiazdy Ci dziś nie sprzyjają
Zobacz na trzecie zdjęcie: (tam też jest blaszka z logo firmy)
Byłem u tego Pana w Legionowie i widziałem cały wydech. Był w niezłym stanie, fakt końcowy mistrzem świata nie jest ale był do polatania. Chciał za niego wtedy dwa kloce co uważałem za cenę dosyć dużą na Polskie realia. Każdy element tego wydechu był oznaczony logo firmy. X rura za którą MG Motorsport chce 600-700zł również...
Ja chciałem kupić to do 1300 no ale jak widać cena poszła wyżej.
Udało mi się w Legionowie kupić chłodnicę i jestem zadowolony
A co do tego, że niby wiem czego szukasz to sam mi smsa napisałeś, że szukasz ety na wąskiej i chcesz mi mojego oliwkowego etka zabrać
No albo oszukiwałeś tylko
Schował się za tą zieloną budą, tak że tylko Pfeba mu wystaje
Marcin wie o co chodzi .
Dziś kupiłem baranki właśnie Hartge za 450zł, trochę daleko bo aż w okolicach Kalisza ale warto było się przejechać
Zdjęcia po weekendzie bo upojenie alkoholowe męczy
Pietrek - 2009-09-19, 18:54
Chmielu napisał/a: | Zobacz na trzecie zdjęcie: (tam też jest blaszka z logo firmy) |
Blaszka sobie może być o ile tamiętam to środkowy Hartge miał do sprzedania Paweł735 i puszka była inna ... a wydech cały z nierdzewki ...
Chmielu - 2009-09-19, 20:38
Nie ważne i tak poszukuję czegoś innego ale dzięki wielkie za komentarze odnośnie wydechu. Wiadomo kwestia biustu jeden woli jakąś blaszkę a drugi customik.
Ja szukam czegoś co będzie dawało moc i moment. To czy będzie Hartge czy jakiś własny projekt jakoś ważne nie jest
Nie chce wchodzić w niczyje upodobania bo każdy ma jakiegoś swojego faworyta
bono20002 - 2009-09-21, 07:03
Chmielu napisał/a: |
A co do tego, że niby wiem czego szukasz to sam mi smsa napisałeś, że szukasz ety na wąskiej i chcesz mi mojego oliwkowego etka zabrać
No albo oszukiwałeś tylko
|
oszzz Ty
po co Ci tyle e30tek , sprzedaj mi tą jedną jedyną, ja nie mam nic, ty masz dwie albo i wiecej
Nie zrobi Ci róznicy, bedziesz mógł odwiedzać co weekend
Marru - 2009-10-06, 22:15
Jakbym już ją gdzieś widział
Co z trumniakiem ?
Chmielu - 2009-10-07, 18:46
Trumniak został już właśnie skończony, może wrzucę jutro jakieś zdjęcie Miło Cię spotkać i na takim forum
Marru - 2009-10-07, 18:58
Wzajemnie, w dalekiej przyszłości może przesiądę się do BMW albo awd
Chmielu - 2009-10-07, 21:33
Ooo to muszę się z Tobą spotkać i po namawiać Ciebię Słuszna decyzja! Trzymamy kciuki!!!
Marru - 2009-10-08, 06:54
Pisałem w dalekiej bo teraz to jaram się vteciem heh.
Łukasz - 2009-10-08, 08:05
Marru napisał/a: | Pisałem w dalekiej bo teraz to jaram się vteciem heh. |
nie ma czym, wiem bo mam. Jarać się można m20 - wiem bo mam
KwitoE30 - 2009-10-08, 08:06
widze,ze m20zaczyna sie robic rarytasem
Marru - 2009-10-08, 14:01
Chmielu jak prowadził to jakoś nie narzekał Ale taka prawda jest, że więcej ryku niż leci ale przy ATR, CTR i ITR już ma i kopa i ryk
Łukasz - 2009-10-08, 14:42
Marru napisał/a: | Chmielu jak prowadził to jakoś nie narzekał Ale taka prawda jest, że więcej ryku niż leci ale przy ATR, CTR i ITR już ma i kopa i ryk |
nie, no powyższe to inna liga, ale mimo wszystko to co stanowi dla mnie ból w tych silnikach to braki momentu obrotowego w niskich i średnich partiach. Trzeba kręcić, aby jechać i jest pięknie, ale czasem człowiek chce po protu gdzieś dojechać bez ryku, a tutaj auto nie jedzie u mnie niby jest 136KM, ale tylko 175 Nm i to wysoooko. A w m20b27 mam 228 przy 3200 fakt, że to inne pojemności bo 1.8 vs. 2.7, ale mimo wszystko. No i Honda bez szpery jest mocno podsterowna (niby bezpiecznie )
Marru - 2009-10-08, 15:34
Tu się niestety muszę zgodzić bo trzeba kręcić wysoko żeby jechał. Tylko nie przesadzajmy z tym rykiem bo żeby było uciążliwe to trzeba zmienić filtr powietrza.
Chmielu - 2010-01-28, 19:21
Jako, że do Beemki przez zimę trudno się dotknąć, to prace niestety jeszcze stoją w czarnej pupce
Jedynie co mnie pochłania to dalsze kompletowanie gratów, do których ciągle coś dochodzi.
To ostatnio na domiar złego, zaczęła mnie męczyć myśl o zmianie silnika...
Oczywiście m20 zostałoby u mnie bo bardzo podoba mi się jego moc, kondycja i kultura pracy, a ponadto jest go do czego włożyć. (do takiego stworka potworka, który się chowa na poniższych zdjęciach a jest bez kół i silnika... tzn nie ma niczego oprócz blachy i zderzaków za to blacharsko nie zgrzeszył i cudownie się w niemcowni zachował )
Nie są to super zdjęcia bo jeszcze go nie fotografowałem ale jak będzie cieplej to coś wrzucę (a teraz znajdźcie Wally'ego)
Skoro już jest znaleziony to jeszcze kilka zdjęć zrobionych z przypadku
A co do silników to widzę dwie możliwości:
3.0d z e39
albo
2.8 bi-vanos, który leży już u mnie od jakiegoś czasu i szuka miejsca
Ciekaw jestem Waszego zdania na temat tych dwóch rozwiązań
albo rozwiązań nawet trzech...
bo oczywiście też jest taka możliwość, że m20 zostanie w tym miejscu gdzie jest teraz, bo do tej zieloniutkiej budy posiadam m20b25 z samochodu, którego kupiłem ale nie udało mi się go sprowadzić do domu.
Silniczek śmiga na pełnym syntetyku i wymaga nowego miejsca
Jeszcze trochę rozmyślania i czas zabierać się do składania całości.
Poliuretany niedługo będą więc, rozpórki również, a sezon coraz bliżej
Niech ciepłe dni wracają!
Wtedy wszystko lepiej się robi
High-Tech - 2010-01-29, 07:28
Byłem już w tej Chmielowej dziupli i powiem, że chłopak ma smykałkę do zakupów.
Czekam na mody
Wsadzaj bi-vanosa - będzie sprawniej i przyjemniej dla ucha.
pozdro
Seba89 - 2010-02-21, 07:11
zostaw m20 a do jakiejś szerokiej wsadź bi-vanosa
Chmielu - 2010-04-04, 09:35
Zrobiło się trochę cieplej i trochę czasu wolnego więcej było, to beemka straciła swój szeroki pas na rzecz prawidłowego wąskiego
poszło łatwo bo nie trzeba było niczego ciąć tylko wykręcić stare badziewie i dokręcić pas wąski.
Poniżej trochę części od Lukasa:
Wielkie dzięki za pomoc w wymianie rozrządu, pompy wody i regulacji zaworów
Beemka dostała pewniejsze życie dzięki temu
A poniżej kilka fotek ze spotu sobotniego:
Spojlerek M-Technic 1 (od Marcina 323)
Sesja z Kazikiem
A tu już samemu bez dokładki
Seba89 - 2010-04-06, 07:20
od razu dużo lepiej z ori wąskim ryjem tylko daj go jeszcze w lakier
kazzik_yo - 2010-04-10, 08:32
Dobra i dobrze mi znana e30
Jakieś dobre koło by się przydało ale z tego co ludzie plotkują to już jedne takie ciekawe koła czekają w kolejce;)
No i przede wszystkim zdrowe to m20
LUKAS - 2010-04-10, 22:56
Hello
Na wąskim przodzie wygląda wkońcu jak prawdziwa E30
Nowy rozrządzik spewnością przyda się przed Track Day`owymi zmaganiami
Swojądrogą, bardzo dobrze chodzi Ci ten silniczek
PZDR
[ Dodano: 2010-04-11, 00:01 ]
Seba89 napisał/a: | zostaw m20 a do jakiejś szerokiej wsadź bi-vanosa |
Polejcie mu, bo dobrze goda
Chmielu - 2010-05-04, 22:59
LUKAS napisał/a: | Hello
Na wąskim przodzie wygląda w końcu jak prawdziwa E30
Nowy rozrządzik z pewnością przyda się przed Track Day`owymi zmaganiami
Swoją drogą, bardzo dobrze chodzi Ci ten silniczek |
Faktycznie po Track Day'owych zmaganiach do strony mechanicznej nie było do czego się przyczepić Nieszczęsna elektryka dała o sobie znać i był problem.
Wysyłałem podziękowania w temacie o BTD a teraz daję je jeszcze tutaj prywatnie.
Wszystkim tym, którzy pomogli lub starali się pomóc ogromne dzięki, nie wiem jak bym do domu wrócił Beemką, która strzeliła focha i odechciało jej się odpalać;-)
Na szczęście już wszystko wróciło do normy i jest dobrze tyle, że lżej o kilka kilogramów kabli Dzięki Panowie
LUKAS napisał/a: |
[ Dodano: 2010-04-11, 00:01 ]
Seba89 napisał/a: | zostaw m20 a do jakiejś szerokiej wsadź bi-vanosa |
Polejcie mu, bo dobrze goda |
No i mieliście rację
Silnik przed tymi, zabiegami które wypisałem poniżej, po wizycie na hamowni wypruł 167,2 KM oraz 218,3NM (Hamownia budowana przez Maćka Grabowskiego Ecuperformance)
M20 zostaje w tej budzie i nie myślę już o niczym innym;-)
Zalane świeżym w pełni syntetycznym olejem TWS Motorsport SAE 10W60,
z wymienionymi świecami, przewodami oraz poprawioną przepływką.
Ciekaw jestem co będzie widoczne po tych zabiegach na hamowni, ogólnie duże zdziwienie było tym, że za autem nie ma żadnej dziwnej czarnej chmury
A teraz kilka zdjęć z ostatnich modów:
-W końcu nowa maska ze znaczkiem BMW, ładny świeży lakier Sander grau metallic
-Xenon ustąpił miejsca oryginalnym żarówkom
-Zawieszenie wymieniłem na Bilstein'y B6 na grubej ladze i sprini Jamex'y 60/40
-Felgi Alpina 16' z super oponami Yokohama S-drive 195/45/16
- Szpera S3.73 25% z nowym olejem Castrol SAF-XJ 75W140
-Lampy tylne Star Tec od Michała
-Wydech MG-Motorsport pod m20b25 cały kompletny z baranami, x-pipe, wydechem środkowym i końcowym. Teraz na prawdę ładnie gada
A teraz kilka zdjęć z BTD, w wolnym czasie wrzucę film z tym jak na tym wydechu chodzi
W przyszły weekend po raz kolejny jadę na hamownię, montuję tylne uchylane szybki, podłogę welurową, której brakuje oraz elektryczne przednie szyby
Będzie wypas na sezon
Szajbaa - 2010-05-05, 06:58
te 197km to masz dzieki samemu wydechowi??
Chmielu - 2010-05-05, 08:12
Widać efekty pisania kiedy jest się zmęczonym i pije piwo
Wyszło 167,2KM (wydech od 2.0, stare świece i stare przewody) a nie 197,2
Po zmianie wydechu, dołożeniu baranów, nowymi świecami i przewodami będę ponownie jechał na rolki.
Dzięki Szajba za czujność bo wyszłaby niezła kaszana
bono20002 - 2010-05-05, 08:28
Auto pięknie gra na tym wydechu i ogólnie zbiera się ta "maszinu"
Super się prezentuje na tych kołach z Calibry
marcinek_89 - 2010-05-05, 14:45
Poka wykres z hamowni
Szajbaa - 2010-05-05, 14:48
hehe no to czekam na aktualny pomiar
Chmielu - 2010-05-06, 18:07
A tak ryczy MG Motorsport plus cudowne m20b25 już nic innego nie chcę :
http://www.youtube.com/watch?v=pwbzC-H5guo
http://www.youtube.com/watch?v=I8Y64dvJzpI
A co do wykresów to Marcin jesteś u mnie przynajmniej raz w tygodniu to masz do wglądu zawsze
A że Tobie się nie chce to wstawię go razem z tym wykresem co w przyszły weekend będzie drukowany.
No chyba, że skanera użyczysz
To przyjeżdżam dziś i wrzucam
zytko - 2010-05-13, 09:40
witam ładny wyszedł wynik wiecej niz w mojej
Chmielu - 2010-05-15, 18:26
Po dzisiejszym dyno day z nowymi świecami, przewodami i wydechem jest nowy wykres.
MG Motorsport może nie dodał mocy ale za to poprawił elastykę silnika, szybkość wchodzenia na obroty oraz szybsze uzyskiwanie większej mocy i momentu przy niższych obrotach.
A teraz wykresy:
Zdjęcie pierwszego pomiaru, kiedy silnik jeszcze nie był ciepły;-)
Niestety kartki z trzecim i drugim pomiarem gdzieś zagubiłem, no ale przynajmniej jest do czego się odnieść.
To załamanie między 1800rpm a 2000 rpm jest spowodowane tym, że auto nie miało z tyłu haka i Dominik odpuścił gaz bo auto trochę się zsunęło.
Będzie to widać przy następnym wykresie jak go namierzę
Wykres po wymianie świec, przewodów oraz wydechu:
A tutaj beemka doczepiona za różowy awaryjny hak domontowany pod tylnym pasem
Ogólnie jestem bardzo zadowolony tym, że beemka nie kopci i dysponuje mocą
170.2KM przy 5683rpm oraz momentem 228,3Nm przy 4023
Czyli zdrowa sztuka
Pełen Syntetyk Castrol TWS 10W60 na pokładzie
yaster - 2010-05-15, 22:25
no no, pozazdrościć zdrowego motoru. Ja kiedyś jeździłem złechtanym M20B25 na mineralnym, jakiś czas poźniej miałem już nowe B25 i pamiętam jak się wszystkim chwaliłem, że ten już na półsyntetyku hehe
Seba89 - 2010-05-16, 08:51
no nieźle pogratulować motoru
zytko - 2010-05-16, 17:16
siemka byłem i widziałem naprawde ładnie chodzi na tych baranach i wydechu
dzieki wielkie za wspólny wyjazd na hamownie!!!
a przypadkiem nie było u ciebie 170,5 km
LUKAS - 2010-05-16, 17:25
Chmielu, no super wynik, jak tylko przejechałęm się nią po zrobieniu rozrządu odrazu Ci powiedziałem że super chodzi i jest mega zdrowa
A teraz wynik z hamowni to potwierdza
No cóż cieszę się że miałem okazję coś pokręcić przy tak z drowym M20
PZDR i gratki
wnuczek - 2010-06-24, 23:01
Bardzo ładna wąska lampa. Dzwięk rózwnież bardzo dobry.
Konfrontacje na hamowni z Żytkowym G Powerem uważam za wyrównaną, chociaż mialbym dylemat z wyborem producenta.
A co do "Chmielowych Skarbów" to powiem szczerze, że tydzień temu zaniemówiłem na widok tych wszystkich rarytasów
Szkoda tylko, że zielony wąszczak na oponach musi pozostać u Ciebie na podwórku.
Pozdro Chmielu.
Chmielu - 2010-10-06, 10:02
Ogólnie plan jest taki że jest zima i beemka zapadła w sen zimowy, po którym obudzi się ładniejsza oraz trochę bardziej wypasiona
Więc do rzeczy!
Przyszedł z Niemcowni do mnie nowy olej Castrol'a oczywiście TWS 10W60
a także szpera ucieszyła się nowym olejem SAF-XJ również Castrol'a
Na kolejny strzał poszło tylne zawieszenie:
Wylądowały Koni z regulacją twardości oraz sprężyny od Gwintu Bilisteina.
Amory skręciłem na maks i jest na prawdę twardo!
Beemka również dostała lustereczko MT2, żeby w środku również było miło
A teraz kilka dodatków Alpiny z którymi beemka bardzo się lubi
Nowe koła:
Alpina 17' 5x120 przód 8J tył 9J dekielki oczywiście są
A teraz taka nie lada gratka chyba dla nas wszystkich, skrzynia z tak zwaną zawijaną jedynką, dla której kupiłem cały samochód.
Oczywiście kompletna z wałem i oryginalnym short-shiftem.
Z innych dodatków to na montaż zimowy czeka jak już wszyscy zauważyli, zawieszenie na 5 szpilek. Oczywiście wózek od Compakta już jest oraz przód.
Zastanawiam się jeszcze nad wyborem hamulca z przodu.
Również rozmyślam nad bardziej wydajnym serwem gdyż z przodu muszą być minimum 4 tłoczki
Zawieszenie przednie z jakim będzie całość współpracowała to Bilistein B16 z regulacją twardości i wysokości. W końcu będzie można ten przód ściągnąć bliżej ziemi
Dzięki za uwagę i do zobaczenia w nowym odcinku
Teraz kilka zdjęć z 2 miesięcy przed
Zdjęcia:
gtszudi - 2010-10-06, 10:21
z przodu jeszcze jeszcze , ale z tylu cos sie chowa ta felga
Chmielu - 2010-10-06, 21:30
Bo to jeszcze wersja 16" 4x100 7J szerokości, przydałby się dystans z tyłu aby to ładnie wyrównać
Akurat felgi, które są obecne na aucie są na sprzedaż
Wanat - 2010-10-07, 19:24
O kurde getrag z 1 do tyłu. Z czego to wyjąłeś?
PS. Jakby Ci się znudziła to wiesz
High-Tech - 2010-10-08, 06:56
Zaszalałeś z tą skrzynią. Heble, mody itp... Oj, szykuje się twardy klasyk na TRACK DAY'e 2011
pozdro
bono20002 - 2010-10-08, 08:10
To kiedy umowę piszemy? Długo mam czekać?
Chmielu - 2010-10-08, 08:36
High-Tech napisał/a: | Zaszalałeś z tą skrzynią. Heble, mody itp... Oj, szykuje się twardy klasyk na TRACK DAY'e 2011
pozdro |
Hehe No i odpowiednie koło będzie na lans do Nowego Dworu
Jednak w te sprawy zgłębimy się już jak przyjdzie czas na zimówki
Bono jeszcze za mało modów, żebym mógł go tak z czystym sumieniem sprzedać, jeszcze powiesz, że coś nie dokończone
LUKAS - 2010-10-08, 15:09
Wanat napisał/a: | PS. Jakby Ci się znudziła to wiesz |
Przykro mi jesteśdrugi w kolejce już
Chmielu - 2010-11-09, 12:43
Jak na razie to skrzyni nawet nie zamontowałem i nie opisałem wrażeń z jazdy więc co do sprzedaży to się wstrzymam jeszcze
Powoli jeszcze kompletuje graty do zawieszenia w swoim BMW i kilka nowych rzeczy doszło
Zestaw hamulcowy z M3 E36 wraz z piastami z zwrotnicami.
Ciekawe jak i czy to się upchnie z tyłu na Compact'cie
Jakby tego było mało to kolega trzyma mi zaciski 4-tłoczkowe, które pasują do tego zestawu
Kiera i gałka zmieniły się jak na razie na zestaw Alpiny bo Hartge kolega z forum kupił:)
W przyszłym miesiącu zaczynamy grzebanie przy BMW o ile dobrze pójdzie ze wszystkim.
Teraz tylko jeszcze czekam na przewody w oplocie i "polibusze"
Jeżeli coś to czekam na chętnych na przednie Bilstein B6 super stanie
|
|