|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
Projekty i realizacja - E21 Rekinkarnacja 318i
perfectpower - 2009-10-11, 12:28 Temat postu: E21 Rekinkarnacja 318i Witam,jestem tu nowy na forum.Trafiłem na dział z odbudową E21 323 kolegi Marcina i postanowiłem ze pochwale sie swoim projektem,choc ostatnie prace nad nim prowadziłem zimą 2007 roku,to jednak mam nadzieje ze po przerwie spowodowanej pobytem na wyspach rusze niedługo...
Powiem Wam ze gdybym nie zaszedł tak daleko-a inni powiedza-nawet połowy drogi nie przebyłem w temacie tego rekina-to juz dawno wywiózł bym to wszystko na złom.
Wszystko co jest pomalowane minią było dorabiane-podłóżnice na prasie,wszystkie inne elementy podłogi itp.,wszystkie przetłoczenia są zachowane jak w oryginale,żadnych łat!!!
Pozostało mi wymienić tylny pas,który kupiłem nowy w Walloth&Nesch bodajze i kilka (drobnostek)
To fotki przed remontem
http://www.fotosik.pl/pok...f8e27ec441.html
http://www.fotosik.pl/pok...288eb9af00.html
http://www.fotosik.pl/pok...135570410e.html
http://www.fotosik.pl/pok...3737e11518.html
perfectpower - 2009-10-11, 13:10
Podłuznice po naprawach (łata na łate)
http://www.fotosik.pl/pok...7daf5926ea.html
tu juz nowa w trakcie wspawywania-dorobiona na prasie
http://www.fotosik.pl/pok...47c33c661b.html
stara i nowa
http://www.fotosik.pl/pok...121acafd1b.html
tu druga strona
http://www.fotosik.pl/pok...6b5d9fa34f.html
podłoga
http://www.fotosik.pl/pok...01820db139.html
Paul - 2009-10-11, 15:47
zapowiada się ciekawie - jestem ciekaw bardziej ogólnych zdjęc auta chocią pewnie teraz to kupka części.
w całoścowioych fotkach widać ze auto było w rękach jakiegoś katownika.
powodzenia w odbudowie!
pabello - 2009-10-11, 20:33
zapowiada sie ciekawie
powodzenia
maciek3er - 2009-10-13, 17:33
podziwiuam perfekcje z jaką odbudowujesz karoserie
Ciekawi mnie jaki to silniczek zagości w tym autku S14 czy moze cos bardziej nowoczesnego?
perfectpower - 2009-10-14, 11:12
maciek3er napisał/a: | podziwiuam perfekcje z jaką odbudowujesz karoserie
Ciekawi mnie jaki to silniczek zagości w tym autku S14 czy moze cos bardziej nowoczesnego? |
Hmm S14 raczej odpada ze względu na jego koszt.Kiedyś myślałem o m10b18 lub m10b20 i turbo a teraz sam nie wiem,do silnika jeszcze daleka droga...
Moze forumowicze podpowiedzą co by widzieli pod maską rekina???
Bardzo prosze o sugestie,wezme je pod uwage...
KwitoE30 - 2009-10-14, 13:16
m20b25/b27
napewno m20
Łukasz - 2009-10-14, 13:27
poszukaj superety lub m20b25 - popieram
choody - 2009-10-14, 15:42
a ja bym proponował jednak is'a - e21 lżejsze od e30 więc będzie szedł jak bajka ..... a m20 to jednak klocek jest i szybszy od is'a będzie ale w zakręcie już tak ładnie nie polata ..... takie moje 3 grosze .....
A odbudowa przeprowadzana pięknie ..... powodzenia
KwitoE30 - 2009-10-14, 16:28
tylko ze is brzmi jak polskie ohv ...
misza - 2009-10-14, 17:17
jeżeli jest to prawdziwe 318i z oryginalnym silnikiem to chyba bym zostawił i nic nie zmieniał, a jeżeli już to tylko m30 rozumiem że to e21 nie będzie używane na co dzień?
perfectpower - 2009-10-15, 08:11
misza napisał/a: | jeżeli jest to prawdziwe 318i z oryginalnym silnikiem to chyba bym zostawił i nic nie zmieniał, a jeżeli już to tylko m30 rozumiem że to e21 nie będzie używane na co dzień? |
To 318i z oryginalnym m10b18 na K-jetroniku.
Orginal zawsze moze stac w garazu w razie jakby co,a pod maska widzialbym cos mocnego.
Zostawiajac serie i dodajac walek+obróbka głowy + Webery 40 lub 45 mozna by cos wykrzesac-tylko znowu te koszta.
m30 jest dobre na prostą,w zakretach juz d...
Samochód napewno bedzie uzywany na codzien,oprócz zimy
Szajbaa - 2009-10-15, 08:52
do kolegi e21 wsadzilismy is z lekkim kolem i naprawde fajnie to jeździ, ale mi widzi sie m20 stroker na 3 gazniorach : D
wstępnie widac ze ladnie sie przykladasz, opanuj wiecej lepszych fotek bo zaciekawil mnie(chyba nie tylko) temat!
misza - 2009-10-15, 10:39
perfectpower napisał/a: | misza napisał/a: | jeżeli jest to prawdziwe 318i z oryginalnym silnikiem to chyba bym zostawił i nic nie zmieniał, a jeżeli już to tylko m30 rozumiem że to e21 nie będzie używane na co dzień? |
To 318i z oryginalnym m10b18 na K-jetroniku.
Orginal zawsze moze stac w garazu w razie jakby co,a pod maska widzialbym cos mocnego.
Zostawiajac serie i dodajac walek+obróbka głowy + Webery 40 lub 45 mozna by cos wykrzesac-tylko znowu te koszta.
m30 jest dobre na prostą,w zakretach juz d...
Samochód na pewno będzie używany na co dzień,oprócz zimy |
ogólnie dla mnie bez sensu jest droga z weberami przy tym silniku nie po to jest tam wtrysk żeby teraz wkładać gaźniki, poza tym będziesz musiał zasłonić otwory po wtryskiwaczach, lepiej iść w kierunku Alpiny A4 było by pięknie coś takiego zobaczyć na żywo
http://www.youtube.com/watch?v=ta90y5pDiMA
pozdro
perfectpower - 2009-10-15, 18:10
misza napisał/a: | perfectpower napisał/a: | misza napisał/a: | jeżeli jest to prawdziwe 318i z oryginalnym silnikiem to chyba bym zostawił i nic nie zmieniał, a jeżeli już to tylko m30 rozumiem że to e21 nie będzie używane na co dzień? |
To 318i z oryginalnym m10b18 na K-jetroniku.
Orginal zawsze moze stac w garazu w razie jakby co,a pod maska widzialbym cos mocnego.
Zostawiajac serie i dodajac walek+obróbka głowy + Webery 40 lub 45 mozna by cos wykrzesac-tylko znowu te koszta.
m30 jest dobre na prostą,w zakretach juz d...
Samochód na pewno będzie używany na co dzień,oprócz zimy |
ogólnie dla mnie bez sensu jest droga z weberami przy tym silniku nie po to jest tam wtrysk żeby teraz wkładać gaźniki, poza tym będziesz musiał zasłonić otwory po wtryskiwaczach, lepiej iść w kierunku Alpiny A4 było by pięknie coś takiego zobaczyć na żywo
http://www.youtube.com/watch?v=ta90y5pDiMA
pozdro |
Wiesz Kolego Misza, wtrysk Kugelfischera dostac to temat rzeka,koszta tez masakra.To było montowane z tego co wiem do 2002 Turbo,chyba ze sie myle.
Mowisz ze zakladajac gazniki do tego motoru to tak jakby sie cofnąc w czasie...
Nie do konca tak jest.Pozatym K-jetronik niebył taki doskonały a Webery sa uznawane w swiecie tuningowym,pamietam nawet w ktoryms GT był jakis Nissan 16V GTI,chyba Sunny,ale mniejsza z tym>koles przeszedł z nowoczesnego wtrysku na 2 podwójne Webery wiec chyba cos w tym jest.
Coraz bardziej myśle wlasnie o M20b25 lub o Etce w rekinie.
Dzieki wszystkim za zainteresowanie i dobre słowo.
Jak tylko ogarne kilka robótek wezme sie za rekinka i wrzuce troche fotek-z lustrzanki bo tamte byly robione telefonem i sa kiepskiej jakosci.
Szajbaa - 2009-10-16, 10:15
webwery jak najbardziej pewien chlopak z wawy opowiadal ze m10 na 2 delordo robilo is'a wiec cos w tym jest, zobaczcie sobie niekotre strokery m20 tez są na gazniorach i moce olbrzymie.
perfectpower - 2010-06-02, 09:52
http://www.youtube.com/wa...feature=related
m10 b18 na gaznikach z Hayabusy
Tors - 2010-06-03, 11:01
Nie na gaznikach bo hayabusa nigdy nie wychodzila w wersji gaznikowej To sa wtryski od hayabusy czyli potocznie zwane ITB
Marcin - 2010-06-07, 09:18
Jak ja się cieszę, ze wreszcie E21 zaczyna byc dostrzegane i pojawiaja sie osoby,ktore chca je przywracac do pieknego stanu.
Powodzenia w pracach.
MP
perfectpower - 2010-06-09, 20:11
Tors napisał/a: | Nie na gaznikach bo hayabusa nigdy nie wychodzila w wersji gaznikowej To sa wtryski od hayabusy czyli potocznie zwane ITB |
Racja,racja,nie wiem czemu napisałem (gazniki) oczywiscie ze to wtrysk,z tzw. gilotynami,jak w s14 itp...:]
Pablo325i - 2010-06-10, 12:16
choody napisał/a: | e21 lżejsze od e30 więc będzie szedł jak bajka |
z mojej wiedzy wynika ze najlzejsze E21 to 1010 kg a najlzjesze E30 to 990kg bo takie mam(990kg w dowodzie rejestracyjnym). Mowie to o wersji z M10 bez katalizatora, na gazniorkach.
Masa jest wiec identyczna bo nie ma co sie klocic o 20kg.
perfectpower, zdecydowanie polecam M20B25 cudowny dzwiek R6 i piekne odciecie, M10 czy IS bardzo odstaje pod tym wzgledem.
Poza tym 170KM to juz jest niezly ścig.
Bez wzgledu na silnik przenies aku do bagaznika, to zawsze jest warte zachodu.
A jakbys dal rade to wloz M20B25 na baranach i bedzie CUDEŃKO
Ewentualnie M54B30 ale to juz troche profanacja E21
Zakup i wlozenie M20B25 bedzie bardzo tani...
perfectpower - 2010-09-28, 20:28
Pablo M54B30 chetnie bym widział pod maska swego E36,nawet ostatnio znalazłem taki silnik niedrogo(3tysiaczki bodajze) gdzies w Łodzi albo w jej okolicach z 5 e39 z nieduzym przebiegiem tyle ze w automacie...
A odnosnie M50 B25 to chyba najlepszy wybór jesli chodzi o plugnplay i stosunek mocy do nakladów finansowych wniesionych w projekt oraz pozniejsza eksploatacje...
A tak wogóle ty jestes tym Pablo który pare lat temu udzielał sie na stronach ORR???
Stronka umarła a szkoda...
radial - 2010-09-29, 09:20
No to chyba dobrze że w automacie? Większa pewność że motor nie dostawał mocno po i gościu nie palił lacza A skrzynie dokupić to nie taki problem jak zdrowy motor.
mufinjago - 2011-10-20, 19:27
czesc panowie! zabralem sie za udowodnienie gamoniom w irlandi ze polak potrafi.mieszkam tu zaczynam walke z pieknym E21 bo oni oddali to na zlom! ;/dalbym fotki ale nie wchodza.
LUKAS - 2011-10-28, 23:26
mufinjago, nie rozumiem czemu tutaj o tym piszesz...??
Jak masz autko które chchesz odratować to załóż własny temat.
doogi - 2012-05-02, 21:51 Temat postu: hej powiedz mi ta podłoge robisz sam bo mam ten sam problem
doogi - 2012-05-13, 16:37
powiedz mi jaki silnik bedziesz tam wsadzał?
|
|