|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - Wymiana tuleji belki z tylu E36
w.i.k.t.o.r - 2009-10-31, 21:04 Temat postu: Wymiana tuleji belki z tylu E36 Panowie,mam pytanie-czy da rade samemu wymienic te tuleje(nr 2 i 3 na rys)?
http://bmwfans.info/parts...r_axle_carrier/
Szukalem na forum ale nie moglem nic konkretnego znalesc a chyba czeka mnie ich wymiana.
lysy174 - 2009-10-31, 23:04
Wszystko sie da. Zwlaszcze ze ta belke mozna "latwo" wyjac na wierzch.
Niestety samo wyjecie tulejek z belki juz nie bedzie takie proste. Bez prasy hydraulicznej moze byc dosc ciezko sobie z tym poradzic.
No i skad wiesz ze to napewno te tuleji sie skonczyly
w.i.k.t.o.r - 2009-11-01, 11:40
Szarpie mi autem(zmiana biegow,nagle odpuszczenie lub dodanie gazu) i slysze stuki z tylu auta.
"Latwo"wyjac belke tzn jak?Bo jak patrzylem od spodu to chyba jest troche roboty.Bede wdzieczny za kazde info i rady jak sie do tego zabrac.
lysy174 - 2009-11-01, 13:11
Robilem to samo u siebie w piatek wiec sadze ze moge pomoc.
Wyjmujesz most (2 sruby od tylu, jedna z przodu pod mostem no i 4 od walu) nastepnie wyciagasz dolne wahacze (po ich ponownym zalozeniu musisz jechac na ustawienie katow pochylenia kola bo robi sie to za ich posrednictwem; tam bedzie taka smieszna sruba) potem odkrecasz od belki gorne wahacze (tylko od belki; nie ma sensu odkrecac ich od piast) pamietaj tez o zdjeciu stabilizatora (ulatwi to znacznie prace) no i na koncu odkrecasz te cztery duze sruby trzymajace belke (2 sruby i 2 nakretki dla scislosci)
Niestety z wlasnego doswiadczenia i opowiadania innych juz wiem ze przewaznie to nie tulejki sie koncza tylko wyrywaja z podlogi mocowania tej belki wiec wstepnie wyposaz sie na wszelki wypadek w migomat. U mnie objawy byly dokladnie takie same i musialem spawac dwa mocowania (znaczy robil to Ubott bo ja nie mam migomatu i nie umiem spawac )
w.i.k.t.o.r - 2009-11-01, 18:28
No to mnie pocieszyles .Migomatu tez nie mam,wiec jak juz to rozbiore i sie okaze ze u mnie tez te mocowania sa wyrwane to bede w du... .Wiec nie wiem cze nie bede musial z tym jechac do jakiegos warsztatu.Mozna jakos stwierdzic nie rozbierajac tego ustrojstwa,ze mocowania sa wyrwane?
lysy174 - 2009-11-01, 22:09
Wejdz pod samochod i obejrzyj dokladnie punkty gdzie belka styka sie z podloga. Powinno byc widac pekniecia. Tylko musisz sie dokladnie przyjzec bo wglad tam jest dosc trudny i zeby cos zobaczyc to sie trzeba nagimnastykowac.
Facchetti - 2009-11-02, 01:27
Odradzam, tez mam je do wymiany, rozmawialem z pewnym starym mechanikiem ktory sam posiadal kilka beemek, stwierdzil ze to i tak nic nie da, pojezdzisz 4-5 miesiecy i znow bedziesz je mial do wymiany, od taki kaprys albo jak kto woli wada, podobno mozna to w kolko wymieniac.
Mozna zrobic to samemu ale ogolnie to jest do tego specjalny przyzad przewaznie powinien je miec kazdy warsztat ktory zajmuje sie ogolna naprawa beemek, koszt wymiany nie duzy i sie tyle nie narobisz co bys robil to sam, podjedz do jakiegos warsztatu i podpytaj, a zaoszczedzisz sobie czasu i pracy.
w.i.k.t.o.r - 2009-11-02, 19:03
Tak czy siak to musze z tym cos zrobic bo tak mi juz wali ze dramat.Ale najpierw faktycznie obejrze to dokladnie zeby sie nie wkopac.Kupie najwyzej tylko te tuleje i skocze do jakiegos warsztatu zeby zrobili.Mysle ze MYLE beda dobre-chyba nie warto zbyt oszdzedzac i kupowac jakiegos najtanszego badziewia.
MajekWWA - 2009-11-05, 23:29
u mnie były takie same objawy i okazało się że 1 z tych szpilek z podłogi się wyrwała
ja wyciąłem kwadrat pod kanapą i przyspawałem najpierw od wewnątrz a później od spodu
kimilii - 2013-08-04, 18:00 Temat postu: tulje I jak wyszlo z ta wymiana?
ogolny - 2013-08-05, 06:31
kimilii - toś wygrzebał kotleta
kimilii - 2013-08-06, 14:18
bo mam sie zamiar za to wziasc i chcialem zapytac czy dam rade bo mechanik krzyknal 500zl
beryl - 2013-08-06, 23:11
Przejrzyj temat http://bmw-e30.pl/viewtop...je+tylnej+belki może coś podpowie.
kimilii - 2013-08-08, 18:55
dzieki za info pozdro
Daniel114 - 2013-08-20, 12:55
w.i.k.t.o.r napisał/a: | Szarpie mi autem(zmiana biegow,nagle odpuszczenie lub dodanie gazu) i slysze stuki z tylu auta. |
Mam podobne objawy tyle, że w e46 Coupe i bez szarpania, głównie jak wrzucam jedynkę to jest takie głuche uderzenie . Robiłem sprzęgło i przy okazji zwróciłem mechanikowi uwagę, żeby się rozejrzał co to jest. Powiedział, że właśnie te tuleje są do wymiany, a koszt ok 70zł za sztukę + robocizna od 200 - 400 zł w zależnosći jak się one odkręcą
kimilii - 2013-08-20, 17:24
Mi krzyknal 5 stow za robocizne
beryl - 2013-08-20, 20:30
Widać niektórzy mechanicy biorą się za niektóre rzeczy pierwszy raz
Daniel114 - 2013-08-20, 21:51
beryl napisał/a: | Widać niektórzy mechanicy biorą się za niektóre rzeczy pierwszy raz |
Kolego nie możesz tak podchodzić do tego. Warsztat, w którym robię swoją beemkę cieszy się dość dobrą opinią robiłem tam już, nie raz i tak naprawdę ani razu nie było "fuszerki" to znaczy nie wracałem z tym samym problemem, jak to czasami u niektórych bywa . Dodam jeszcze, że mój tata też zaprowadzał tam swoją beemkę także w miarę sprawdzony warsztat
A nie każdy jest sam dla siebie mechanikiem więc trzeba zdać się na kogoś no i niestety za robociznę zapłacić
|
|