|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
Projekty i realizacja - z3 kompresor + nitro
daniel325 - 2009-11-04, 00:21 Temat postu: z3 kompresor + nitro Plan był taki -na auto nie ma dużego budżetu + 99%własnej roboty więc silnik traktuję testowo eksperymentalnie a cała reszta robiona ma być tylko raz, po długich przemyśleniach wpadam na ciekawą z3 coupe z mobile.de kolor czarny
_NAPĘD + PRZENIESIENIE
Za rozpędzanie auta odpowiedzialny będzie silnik pochodzący z m3 e36 jednostka o oznaczeni s50b30, głowica jednostki została praktycznie oryginalna,uszczelka głowicy oryginał, blok został poddany delikatnemu rozwiertowi na 86,3, własnego pomysłu są pierścienie i krótsze o 3mm korbowody, sercem układu smarowanie jest 2 sekcyjna pompa olejowa z systemem przelewowym, seryjne barany zostały zastapione przerobionymi kolektorami o większym (5mm) przekroju, kolektor sączy(tu są możliwe 2 opcje 1.kolektor aluminiowy z wbudowanym rdzeniem wodnym -gotowy 2.oryginalny kolektor z wbudowaną kierownicą powietrza -gotowy+ic PP)
+nitro NX
+wasny kit opart na kompresorze VORTECH v2
Za przeniesienie napędu odpowiada sprzęgło z silnika m30 o wzmocnionym przez nas zacisku, koło jednomasowe z m5 e28 oraz oryginalna 5 biegowa przekładnia z m3 e36, przeservisowany dyferencjał pochodzi z z3m ma wbudowaną chłodniczkę PP.
_ZAWIESZENIE +UKŁAD KIEROWNICZY
Auto posiada zawieszenie BILSTEIN b16, przednie wahacze z m3, zwrotnice z krótszym ramieniem mocującym końcówkę drążka kierowniczego, górne mocowania amortyzatorów m3 e36. Tylne zawieszeni pochodzi w całości z Z3M
_HAMULCE +KOŁA
Zatrzymać auto będzie można dzięki przednim 4tłoczkowym hamulcom w całości zaadaptowanym z MASERATI 340mm oraz tylnym pochodzącym z Z3M 312mm
Z3 toczyć będzie się na 18calowych felgach ETABETA z rantem ze stali kwasoodporne o średnicy 9 i 11 cali
zaraz po sprowadzeniu
dawca
serce w oryginale 150tyskm.
mimo małego przebiegu silnik był w średniej kondycji
hardcorowe honowanie
wegetacja
powoli silnik się składa, zamontowane zostały zimniejsze świece zapłonowe
w silniku została zamontowana pompa 2 sekcyjna z systemem przelewowym
testujemy dalej oryginalne barany zostały usunięte ich miejsce zajęły przerobione kolektory o większej średnicy i innym przegięciu
zostały owinięte bandażem termoizolacyjnym
mocowanie kompresora
rozpoczynam budowę kolektora ssącego
kolektor skończony skończony (ale testowany będzie też inny z klasycznym ic)
wzmocniliśmy docisk ale chyba przesadziłem + jednomas 7kg z m5 i 240mm tarcza z tłumikami
żona powiedziała że auto z chłodnicą oleju na wierzchu wygląda jak szczerbate więc niech juz tak zostanie
wydech
nowa felga wystaje 6cm - została zaadaptowana upchana(nie ma dla nas rzeczy niemożliwych ) i pomalowana
po malowaniu
hamulce zaadoptowane zostały z Maserati amg nie chciało się zmieścić w skręcaną felgę
zawieszenie BILSTEIN B16
szpera z chłodniczką
buda w przygotowaniu do malowania
z nowym lakierem
czerwone lampy
wnętrze
orzel811 - 2009-11-04, 09:05
jak dla mnie to troche pokracznie to wygląda, ale szacun mimo tego za robote włożoną
pozdro
Michał89 - 2009-11-04, 09:17
uuu Danielu auto KOSA
slawo - 2009-11-04, 10:59
czy bylo juz pierwsze odpalenie?
bo wszyscy chyba na to czekamy
Tors - 2009-11-04, 21:09
Daniel jakiej firmy są kubły i jaki to model? O ile to nie tajemnica to chętnie usłyszał bym też cene! Moze być PW. Mocno kibicuje temu projektowi! Czekam na wiecej zdjęć!
slawo - 2009-11-04, 21:15
to chyba mirco s2, zreszta kiedys daniel to pisal
daniel325 - 2009-11-05, 00:38
Fotele tak jak piszą chłopaki to mirco skóra troche ponad 800zł skóra ekologiczna około 500zł
Jako że montujemy instalacje podtlenku azotu i chcieliśmy stworzyć w naszym warsztacie punkt tankowania tego gazu a ciągłe wyciąganie wszystkiego z pudełka podczas demonstracji stało się drażniące;) postanowiłem zamontować ją do z3
slawo - 2009-11-05, 00:50
jaki bedzie strzal?
co do napelniania to ostatnio ktos w wa-wie mial nawet problem z napelnieniem butli bo nawet w vtg mieli suchary
daniel325 - 2009-11-05, 08:50
co do napełnienia nie ma problemów już wprowadziliśmy ta usługę w tym momencie kilogram gazu to 50zł detal dla klienta (większości oferowanych butli mieści 4 kg)
co do strzału instalacja która posiadam ma 3 możliwości 39KM 115KM i 196KM (wartości strzału w instalacjach nitro są podawane w przyroście na kołach ) czyli 115 na kołach na silniku powinna mieć około 140KM.
W sobotę sprawdzaliśmy z właścicielem e36 323 poprawność montażu strzał 130koni na silniku to zero w tym hardcoru auto przyśpiesza płynnie bez mega pierdolnięcia jak to opisywano
po testach zmieniłem zdanie i chyba bedę chciał pójść mocniej niż zamierzałem najwyżej będzie BOOM
biemdablju - 2009-11-05, 18:30
Daniel
czy nie lepiej by bylo wwiercić sie w kolektor z tymi dyszami pod kątem a nie prostopadle Niby pierdólka, ale na przyklad przy wtrysku gazu jest to bardzo istotne
pozdro
daniel325 - 2009-11-05, 23:43
biemdablju napisał/a: | Daniel
czy nie lepiej by bylo wwiercić sie w kolektor z tymi dyszami pod kątem a nie prostopadle Niby pierdólka, ale na przyklad przy wtrysku gazu jest to bardzo istotne
pozdro |
widzę że nie przyjrzałeś się tym wtryskiwaczom one rozpylają pod kątem 90 stopnia a nie jak klasyczny wtryskiwacz dlatego też prawidłowo zamontowany wtryskiwacz umieszczony jest pionowo, dzięki za troskę POZDRAWIAM
biemdablju - 2009-11-05, 23:48
o widzisz... nie zauważylem
elegancko, każdy ruch przemyślany
żadnej partyzantki
pozdro
Tymon - 2009-11-16, 15:03
Jak tam Z3
slawo - 2009-11-24, 23:14
a to za shit sie nam wpakowal i nie da sie skasowac?
GSGREGOR - 2009-12-14, 22:47
łądny projekt , ranty masz z radinoxu w tych felgach ?? gdzies tam wyczytałem
slawo - 2009-12-14, 23:08
a radinoxu nie robil tylko schmidt?
Daniel jakies postepy w projekcie?
daniel325 - 2009-12-18, 01:10
postępy czasu brak, auto niby w jednym kawałku czeka na parę detali i strojenie zobaczymy może po świętach jak sie obrobię zaktualizuje trochę temat
tak ranty są z kwasówki
rifresz - 2010-01-05, 11:06
Jakie sa koszta plus minus dobrze zamontowanego strzalu?
daniel325 - 2010-01-16, 21:56
.................około 2800
Pawel735 - 2010-04-03, 22:48
Co nowego w temacie ?
daniel325 - 2010-04-14, 23:26
a sporo nowych decyzji ale niestety nie są to optymistyczne nowiny, po rozstaniu się ze wspólnikiem zapadła decyzja o sprzedaży auta co ułatwiło by zatrzymanie warsztatu, dlatego zdemontowany został kompresor i elementy z nim związane silnik zaś został wymontowany w celu doprężenia ehhhh (postanowiłem sprzedać auto jako N/A ponieważ pozwoli to znacznie zredukować koszt auta co prawdopodobnie powinno zwiększyć zainteresowanie samochodem) planuję sprzedać auto z silnikiem s50b30 ze zwiększona pojemnością do 3,1 + airbox+ program z odcięciem obrotów przy 8200
http://img687.imageshack.us/i/image00007n.jpg/
aha zmienił się adres strony teraz WWW.fw-motorsport.pl
Grucha Jr - 2010-04-15, 07:31
Szkoda że sprzedajesz Było to chyba jedyne Z3 na forum. A na ostatnich fotkach prezentuje się bardzo dobrze
--==maly==-- - 2010-04-20, 17:02
Szkoda auta ale będzie następne są ważniejsze sprawy w życiu.
Jeszcze zrealizujesz kiedyś taki projekt.
Pablo325i - 2010-04-20, 17:34
No cóż, spełnienia marzeń życzę
Szkoda tak pieknego auta, profi projektu, M-power kompresor to juz moim zdaniem szczyt marzen
Z gazem to jak zwykle, lepiej nie zakladac bo cos sie zepsuje
|
|