|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
 |
Nasze Śmigiełka - [E36] 325i M50 (nonvanos) TurboCharger /// Black Mat Suszara
k64 - 2009-12-28, 22:11 Temat postu: [E36] 325i M50 (nonvanos) TurboCharger /// Black Mat Suszara czesc, tu mnie jeszcze nie było
czesc
Obecnie autko robimy na sobote zeby sobie poszalec przed remiza hehe , plan jest taki zeby uzyskac jak najwiecej KM oczywiscie z doladowania
nie wiecej niz 1~
Ruszyla strona projektu www.bmwproject.pl , zabawa w turbo trwa wlasciwie od poczatku 2009r do dzis ...
Do ukonczenia zostalo troche, do wiosny bedziemy śmigać ? mam nadzieje ze cos z tego wyjdzie.
Uturbiam sam, z pomoca brata i Ojca oraz znajmych którzy mi doradzają:
Dzieki WAM nawet bym nie byl w stanie ruszyc pokrywy silnika (jestem zielonym mechanikiem jak wogole tak mozna to nazwac)
szczegolne podziekowania dla: Maleckisa ktory będzie stroić samochód (POLECAM) ,Korony, Artixa, Bambra BMW za uszczelke , Mario Tuning Garage ...
Do opisu w 1 poscie bede na biezaco dodawac, a na kolejnych stronach zdjecia.
Może dam rade a jak nie - to Do Odry albo WIsły
MODEL:
BMW E36 sedan 325i M50B25 (bazowo 318i) 93r
opcje wyposazenia: standard, najbardziej uboga ver (procz szyberdachu) jaka istnieje.
MODYFIKACJE:
Silnik stage 1.
MOC:
Przed zmianami: 2,5 N/A - 168KM (wydech z 2.0)
Po zamianach: archiwum X
silnik M50B25 bez vanosa 92r. silnik z automatu (anglik) swap dosyc dawno temu z 1.8i
-dół seryjny - bez dotykania 200tys przebieg, kompresja jak fabryka na każdym z cylindrów.
-głowica sciagnieta, splanowana (00,0016)
-odprężony do ~ 7,5:1 - dwie seryjne uszczelki 1,75 + przekładka między nimi 1,4mm
-sruby do glowicy zwykle GOETZ.
-wymieniony rozrzad tj lancuch, slizg glowny.
-sprawdzone cisnieniowo zawory , gniazda ogolnie glowica - byla OK
Turbina:
Garrett GT32 była ale sie rozciekła ! w drodze coś innego...
oznaczenie Turbiny: ......
Chłodzona i smarowana olejem.
Układ dolotowy:
- cały dolot z rur aluminiowych 60mm (procz wyjscia z turbiny oczywiscie (45mm?)
- złączki silikonowe samco, reszta na sztywno spawana (alu i nierdzewka)
- intercooler z rdzeniem 61cm x 19cm z wyjściami po 6cm
- przepływonierz przeniesiony na prawą stronę, podłączony przed turbosprężarką
- odma odłączona z przepustnicy i krokowego , wypuszczona w atmosfere
- usunięty filtr węglowy
- usunięty wąż z odprężeniem baku paliwa
- filtr stożkowy KN
- Blow Off (tymczasowy ? z KITU) z regulacja , 2 sprezynowy, ala HKS
Układ wydechowy:
- ooczątkowo downmount kolektor wydechowy z nierdzewki (KIT), przeciete flansze (seryjny lubi pekac), wwiert na EGT
- aktualnie będzie TOPMAUNT - zmiana planów
- downmount turbo - poczatek to 3cm flansza dorabiana + elastyczny lacznik wydechowy 3calowy
- przelot : 3cale od Turbo do Konca
- tłumik końcowy : BRAK
- tłumik srodkowy: BRAK
Układ wtryskowy - paliwa :
- wtryski 460cc LUCAS wysokoomowe
- regulator cisnienia paliwa z regulacja przeniesiony do przodu (seryjny wywalony, wyjscie zaspawane )
- zmieniowe wszystkie weze paliwowe
- usuniety przewod odprezajacy bak paliwa
Elektronika, zegary
- ECUMASTER DET II
- brak sondy lambda
- dodatkowe wskazniki : boos, egt - auto gauge
Układ chłodzenia:
- seria z 1,8i nowa chlodnica
- visco orginalne z 1,8i (narazie)
Układ napędowy:
- sprzęgło narazie seryjne
- skrzynia z 1,8i , dyfer 1,8i przełożenie 3:45 (krótkie biegi), zaspawany most (mala glowa)
- w planach kolo zamachowe nieco stoczone ...
Zawieszenie i układ jezdny
- gwint przód, tył seryjne amory, sprężyny jakieś twardsze ...
- opony przód 225 x 40 x 17, opony tył: 245 x 40 x 17
Układ hamulcowy:
seria z 1,8 ! koniecznie do zmiany ...
BODY KIT
- przód seryjny zderzak z e36 po lifcie,wywalona kratka
- tyl zderzak seryjny + dokladka `m
- brewki,
- lampy przód tył nowe
- cała buda na gładko (bez listw),pomalowany akrylem + mat pasta (mat efekt)
- alu 17 BROCK B1
- i pare innych truskawka o ktorych juz nie bede pisac
_________________________________________________________________________________________
FOTOSTORY:
Było tak:
i potem się porobiło...
zaspawany regulator na listwie
i nowa zabawka regulator
zalatywało WT choć to fajny trend i wałek i emulsja i jazda
i wyszło tak
przy okazji zaspwania mostu pśik pśik
pierwsze graty
a potem miało być tak pięknie ale GT32 sie wykapała jak sie pozniej okazalo ale fotke daje
felgi beda jakos tak wyglądac
a potem to już OGIEN
po 2h udalo sie zdjac glowice razem z kolektorami (sruby byly tak zapieczone ze w caloci cza bylo
25zł spray i sruuuuuuuuuuuu
kanapkaaaaa
GT32 pasowała pięknie... ale niestety (fotki dodaje do upamiętnienia)
mały porting kanałow wydechowych
bod te wyloty będzie robiony nowy kolektor wydechowy :geek:
planownie
śruby orginalne goetza, mam nadzieje ze wystarczą
po pradu godzinach pytania MICHAŁA z POZNANIA udało się zmienić rozrząd
tak tego Kamilu nie odkęcisz...
no to LUFA z TANK LEOPARD II zarcik
OGNIA
miedzy czasie pocztą paczka doleciała
dzięki Michał
Map sensor tez doleciał to sie podłączyło wstepnie
smarowanie turbiny bedzie z trójnika
głowica splanowana i założona 3 uszcelki KPL
malowanie
bandażyk
no i machnią rozrząd
i już tam nie bede zaglądac
odpalil na sucho , bez turbo ... walczymi z pierdolami - > to najwiecej czasu zajmoje,
VIDEO:
http://img190.imageshack.us/i/63141681.mp4/
dolot zrobiony, ic wisi, nowy garaż
ciasno i bez podnośnika problem
więc turbo burbo bedzie na gorze, nowy kolektor sie robi
Tym akcentem koncze post:
OGNIAAAAAAAAAA całą noc
pozdro
k64 :
tymczasem mam flansze juz do kolektora ktore odpowiadaja powiekszonym w glowicy otworom wydechowym i powoli myslimy jak to zrobic, moze nie bedzie tak zle, bedzie to najprostrzy kolektor skrzynkowy? tak to sie zwie?
pozdro
:ph34r:
doszly wtryski...
wysokoomowe LUCAS 460cc prosto z jednej z dwóch jezdzacych m3 Turbo w PL , (dzieki krismax) . Powinny wystarczyc do 400
D :ph34r:
doszly wtryski...
wysokoomowe LUCAS 460cc prosto z jednej z dwóch jezdzacych m3 Turbo w PL , (dzieki krismax) . Powinny wystarczyc do 400
pozostalo
ecumaster,
dokonczenie spawania kolektora,
nieszczesne turbo burbo,
zegar boost,
do wiosny damy rade
do wiosny daleko ale cos sie tam robi czasem :
map sensor w obudowie po filmie KODAK
i prosto do schowka gdzie bedzie det II
blink blink
CDN :hammer:
CDN
Myslelismy ze budowa kolektora pojdzie raz dwa ale nie bdzie tak latwo, wzorem stal sie dla nas kolektor ARTIXA (dzieki) , mial byc najpierw prosty skrzynkowy (ale niby nie jest idealny) tymbardziej ze turbina to twin scrool wiec co tam B)
flansze byly 3x2(cylindry), najpierw plaszczyzna, i zlapac (elektrodowa dala rady)
pozniej dobranie rury oraz spasowanie kolanek i przyciecie do "kielbasy" z grila
noo kierunek obrany
CDN
Alvex - 2009-12-28, 22:22
jeszcze duzo roboty przed toba ale trzymam kciuki. kolorek matowy fajnie wyglada,taki zostanie?? ciekwai mnie jaka moc osiagniesz po tych wszystkich modach. podoba mi sie ze wrzuciles cala relacje na fotkach i opisales to
Breyton - 2009-12-28, 22:36
Jak bez sondy Lambda będziesz wiedział jak zmienia się AFR
Jak dla mnie trochę za dużo tych kolorów pod maską. Ale spawaj dalej, bo bez kolektora wiatrak nic nie dmuchnie. Jakie Turbo docelowo
k64 - 2009-12-28, 23:10
Alvex napisał/a: | jeszcze duzo roboty przed toba ale trzymam kciuki. kolorek matowy fajnie wyglada,taki zostanie?? ciekwai mnie jaka moc osiagniesz po tych wszystkich modach. podoba mi sie ze wrzuciles cala relacje na fotkach i opisales to |
kolor oczywiscie ze zostanie, moc zobaczymy no bedzie 300 to bede szczesliwy, ale licze na wiecej zobaczymy,
Breyton napisał/a: | Jak bez sondy Lambda będziesz wiedział jak zmienia się AFR
Jak dla mnie trochę za dużo tych kolorów pod maską. Ale spawaj dalej, bo bez kolektora wiatrak nic nie dmuchnie. Jakie Turbo docelowo |
sonda szerokopasmowa bedzie zainstlowana przez osobe ktora bedzie stroic , pozniej nie potrzebna zadna sonda, nie wiem moze nie zauwazyles a moze tylko ja odczytuje twoj post inaczej, kolektor juz mialem , sprzedalem , teraz chcialbym turbo na gorze, co do turba, kolektor nowy robie pod Twin Scroola , sproboje zreanimowac gt32.
Breyton - 2009-12-28, 23:17
Widziałem, że miałeś i zdecydowanie turbo na górze powinno być, więc ten co spawasz teraz powinien być ok. Jaką średnice ma dolot i wylot sprężarki GT32 Osobiście wrzuciłbym GT3076R
k64 - 2009-12-28, 23:27
Breyton napisał/a: | Widziałem, że miałeś i zdecydowanie turbo na górze powinno być, więc ten co spawasz teraz powinien być ok. Jaką średnice ma dolot i wylot sprężarki GT32 Osobiście wrzuciłbym GT3076R |
szczeze nie mierzylem nawet , tzn nie pamietam bo nie dalem jeszce stozka nie sprawdzalem a nie podlaczalem tez do IC ale napewno mniej niz caly uklad zrobiony przezemnie, co do gt30 tez bym wolal no ale ta kasa ... zobaczymy jak to bedzie, w planach moga byc inne sprezarki jak ta nie wypali (troche dziwna mape ma) , moze hx35, moze ihi z sti, zobaczymy
dzidziusbmw - 2009-12-28, 23:43
co moge powiedziec... Zajebiscie mi sie podoba projekt silnika i fajnie ze to m50 NV ,trzymam kciuki.
Stammek86 - 2009-12-29, 00:38
fajnie sie czyta i oglada jak powstaje "kolorowe" turbo
Breyton - 2009-12-29, 07:53
k64 napisał/a: | nie podlaczalem tez do IC ale napewno mniej niz caly uklad zrobiony przezemnie |
No właśnie... trochę mało jak wylot ze sprężarki niecałe 2 cale... Wstawać będzie dobrze z dołu, ale na samej górze może zabraknąć air..
bono20002 - 2009-12-29, 08:19
Podobuje mi się ta robota
Bloody - 2009-12-29, 12:19
Moim zdaniem zaczęliście trochę od strony
Ja osobiście uważam, że lepiej by było przygotować najpierw zawieszenie i hamulce, a dopiero potem tak drastycznie zmieniać moc. Z przodu niby jest gwintowane zawieszenie - dobrze, ale seryjne amortyzatory od 1.8 z tyłu? Do tego twardsza sprężyna? Jakoś tego nie widzę. Z tego co napisałeś, hamulce od 1.8 będą wymieniane - ok.
Poza tym silniczek miodzio, ciekaw jestem wyniku z hamowni, bo też kiedyś miałem plany na m50b25+turbo w e36
Pozdro!
k64 - 2009-12-29, 14:15
Breyton napisał/a: | No właśnie... trochę mało jak wylot ze sprężarki niecałe 2 cale... Wstawać będzie dobrze z dołu, ale na samej górze może zabraknąć air.. |
nie nie jest malo, mniej wiecej jak kazda inna, i niestety ale nie bedzie wstawac napewno ta turbina z dolu, raz ze jest to duza turbina (zobacz na gorze opis) , dwa doscy mocno odprezylem silnik. Bloody napisał/a: | Moim zdaniem zaczęliście trochę od strony
Ja osobiście uważam, że lepiej by było przygotować najpierw zawieszenie i hamulce, a dopiero potem tak drastycznie zmieniać moc. Z przodu niby jest gwintowane zawieszenie - dobrze, ale seryjne amortyzatory od 1.8 z tyłu? Do tego twardsza sprężyna? Jakoś tego nie widzę. Z tego co napisałeś, hamulce od 1.8 będą wymieniane - ok.
Poza tym silniczek miodzio, ciekaw jestem wyniku z hamowni, bo też kiedyś miałem plany na m50b25+turbo w e36
Pozdro! |
z tylu tez byl gwint ale wywalilem (zalozone sa brock b1 10 cali z tyl z et13) teraz sa amory z 2,5 sprezyny sportowe i tak narazie zostawie, hamulce to fakt - no ale napisales juz wszystko,
Breyton - 2009-12-29, 14:31
Ze zdjęcia turbiny nie widać jej wymiarów, w ogóle nie widac części wydechowej ani wlotu ani wylotu. Down pipe jest na V-Band czy na flansze? Wastegate zintegrowany czy zewnętrzny? To że silnik odpręzony to zrozumiałe ale od tego nie jest koniecznie uzależnione rozkręcenie turbiny. Pytam o te wymiary turbo bo nie znam osobiście GT32. Składam inny motor 2.8 pod turbo i tam idzie GT30, wydaje mi się że Gt30 jest idealna do takich pojemności. Kiedyś pierwszy raz poskładałem na KKK k24 i było zdecydowanie za mała. Potem wpadł Garrett T4 i ta znowu wogóle dołu nie miała. Na górze był przeciąg.
No ale rzecz w praktyce i ciekawy jestem jak to Ci wszystko zagra na końcu. Powodzenia ogólnie
k64 - 2010-02-28, 13:49
a ja dalej dzialalem z kolektorem i u kolegi z TIgiem wyszlo juz cos takiego
teraz pore polaczyc to z BUrbo :wink2:
doszly tez zegary boost i egt SM PEAK
http://yfrog.us/0na018z
:śmiech: :eee:
niech moc bedzie z wami :ph34r: :śmiech:
tak , turbine juz mam a gt32 sprzedana , ale nie bede zapeszac i sie chwalic jak nie bedzie chodzic - mam MEGA pecha co do turbin :śmiech:
aktualnie wyglada tak :
wiec moze ktos zgadnie co to jest :greek2:
jak by ktos sie pytal dlaczego nie schowana to napisze ze nie szlo , a obrocic dolotu tzn muszli zimnej tez nie idzie w tym modelu a i tak mi pasowalo, zostanie tak - bez zmiany orginalnych przewodow smarowania i chlodzenia jak orginal ..., kąty łagodne są i myśle że to też zaowocuje , ladnie mi pojdzie wydech zrobic, miejsca jest duzo teraz i tak zostanie :dry:
dolot zrobiony, stozek widac jaki widac :śmiech:
... ogolnie sprawa wyglada tak ze czekamy na wiosne i strojenie dlatego nie spiesze sie aż tak bardzo :wink2:
dobra , ide zakladac zderzak
pozdro
splyw
ze zderzakiem
Felgi juz sa , wiosna idzie
Ajnalski - 2010-03-02, 21:30
haha jak tak teraz patrze to przypominam sobie jak zbierałem baty jak jeszcze e36 byla taka kolorowa na skarbimierzu:P
BartekJ - 2010-03-03, 10:42
pięknosci
helmut - 2010-03-04, 08:26
kozakkkkkkkkkkkkkkkk
slawo - 2010-03-04, 10:21
co masz za filtr?
wyglada na HKS-a, sam cos chce kupic
gdzie i za ile?
swietny projekt!
k64 - 2010-03-05, 12:44
dziekuje.
FIltr nie jest hks, to zwykly grzybek gabkowy, tylko taki sie tam zmiescil pok co (inne obcieraly o chlodnice i tu i tam,) za 60zl kupilem.
[ Dodano: 2010-03-06, 22:12 ]
zalegle i dzisiejsze.
- 2 x flansze turbiny (projekt) , osobno bedzie ujscie spalin z WG osobno z samych lopatek turbiny.
- 2x flansze laczenia wydechu *projekt)
- zalegle fotki kolektora (prace finalne),
- blenda heh
- zderzak zamocowany ...
[ Dodano: 2010-03-29, 17:48 ]
-walbro,
-ecumaster,
-maska po wypadkowa sie znalazla to se ja pocielismy (w planach cos normalnego),
-zalegle zdjecia z downpipe (2,5cala), i przejscie z osobna mniejszej srednicy rury z wew WG).
-wspawana nakretka do sondy szerokopasmowej.
za 6h jedziemy samochodem do poznania oddac do strojenia na lewecie rzecz jasna.
pozdrawiam
wkleje wczorajsze fotki ...
tata i johny brawo k64
wiecej zdjec nie bedzie, chyba ze wynikiem
[ Dodano: 2010-08-18, 13:25 ]
auto wrocilo do domu, bylo duzo niedociagniec z mojej strony glownie (mechanicznych) , i trwalo to dlugo bo nie bylo czasu ...
pare fotek ktore wyjasnia
planowanie, obrobka ......
pozniej sie cos robilo za autem ale ciagle cos, a tu zimering z walu (olej kapal) a tu cewki a tu swiece,
tymczasem do samochodu trafil drugi blow off i sa teraz dwa bo sam hks made by china otwiera sie ale wolno upuszca moze sprezyna twarda i regulacja nie poprawiala nic , i cisnienie zwrotne bilo po lopatkach na turbine ...
teraz oba bovy spelniaja swoje zadanie, syczy pieknie
miedzy czasie aku poszedl do tylu, pozadek z wiazka ...
dodatkowo zagoscil koc 10metrow, starczylo na turbo i dp , nawet nie dymil (poprzedni to jak cygaro i polecial do kosza)
no i pare dni temu wkoncu urlop ...
wtryski 460cc ogarniete i to bez problemowo wolne obroty ladne, det II spokojnie daje rade z tak duzymi wtryskami .e.
Sprzeglo zalozylone custom pod 600nM wystarcza Docisk m57 330D + zamach 2 masowy m57 530D + tarcza nowa lucas 328i + lozysko 328i .
yooo poniezej filmik tak dla zechety .
[yt]O8I8XQE6_Y0[/yt]
[yt]Zq9wzsy-Fbw[/yt]
auto juz smiga, a jak? to sie okaze
pozdrawiam
|
|