|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - [e34] podlaczenie sterownika centralnego z pilota i czy
seba19862 - 2010-01-26, 21:03 Temat postu: [e34] podlaczenie sterownika centralnego z pilota i czy tak jak w temacie jak podłączyć i czy drzwi od kierowcy maja siłownik centralnego zamka?
kafarek - 2010-01-26, 21:07
Nie spotkałem się jeszcze z e34 bez centrala.. Ale może mało widziałem
W każdym razie nie rozumiem co chcesz podłączać.. Kupiony na allegro sterownik z pilotami, czy oryginał? Tak czy inaczej wszystko dzieje się w module centralnego zamka pod kanapą za kierowcą.. Napisz konkretnie co chcesz zrobić, to może coś pomogę bo już kilka modułów do E34/E32 podłączałem..
seba19862 - 2010-01-26, 21:15
podlaczyc centralke z allegro zeby zamykac pilotem
kafarek - 2010-01-26, 21:52
Moduł sterowania centralnym zamkiem znajduje się pod tylną kanapą po stronie kierowcy. Jest to czarne pudełko z 3 kostkami (czarna/żółta/zielona). Jesli posiadasz elektryczne szyby, szyberdach lub jest to wersja Touring to możesz podłączyć też domykanie szyb i otwieranie tylnej klapy z pilota. Ja ta zrobiłem u siebie.. Jest to banalnie proste i wystarczy wiedzieć gdzie się wpinać..
Sterowniki centralnego zamka w BMW są sterowne PLUSEM. Dlatego interesuje nas rozpis ze sterowaniem plusowym. Potrzebujemy kable ze sterownika (kolory zazwyczaj standardowe ale patrz instrukcja sterownika!!)
- czerwony (zasilanie +12V dla sterownika podłączane bezpośrednio do akumulatora)
- czarny (masowy do masy auta)
- żółty (zasilanie +12V dla sterownika podłączane bezpośrednio do akumulatora)
- żółty z białym paskiem (zasilanie +12V dla sterownika podłączane bezpośrednio do akumulatora)
- biały z zielonym paskiem (sterownie zamknięciem zamków w module auta - pin 7)
- biały z czarnym paskiem (sterownie otwarciem zamków w module auta - pin 16)
- fioletowy (domykanie szyb napięciem 0,6V - czyli nie dla BMW bo tutaj potrzebujemy 12V przez 30 sek.)
- brązowy x2 (kierunkowskazy L i P podłączane pod przewody plusowe kierunkowskazów)
- pomarańczowy (dodatkowy kanał podający stałe 12V, a po wciśnięciu przycisku podający masę)
- czerwony z czarnym paskiem (na tym kanale pojawia sięchilowo 12V) tym podłączamy się w kabel szary za przyciskiem otwierania w klapie (lub w szybie jak ktoś woli) lub wlew paliwa.
- zworka lub przewód przecinamy i dzieki temu syknał zamkniecia trwa 30 sekund i domyka nam szyby i szyber..
Powyższy rozpis mówi mniej więcej jaki kabel za co odpowiada.
U mnie działa tak, że gdy wciskam zamknięcie zamka, to auto się zamyka razem z szybami i szybrem. Ponowne wciśnięcie przycisku zamykania powoduje ryglowanie.
Wciśnięcie przycisku klapy powoduje jej otwarcie.. Generalnie wszystkie funkcje sterownika z komfortem zostały wykorzystane i wszystko podłączylem sam, bo nie jest to trudne..
seba19862 - 2010-01-27, 19:51
jeszcze 2 pytania w kturej kosci te piny i czy dzwi od strony kierowcy maja silownik bo jak otwieram bagarznik to od kierowcy mi sie nie otwieraja
flash - 2010-01-27, 23:06
mozesz miec spalony silownik, pekniete kable w przelotce miedzy drzwiami a buda. drzwi powinny sie otwierac, tym bardziej ze jak rozumiem reszta sie otwiera. polaczenia najlepiej wykonac pod tylnia kanapa, jest duzo miejsca na dodatkowy modul i wszystkie potrzebne kable tam sa.
seba19862 - 2010-01-29, 22:32
kafarek, kolego a jak kierunki podlaczyc poprostu pod zarowki tam gdzie +
kafarek - 2010-01-29, 23:16
seba19862 napisał/a: | kafarek, kolego a jak kierunki podlaczyc poprostu pod zarowki tam gdzie + |
tak
seba19862 - 2010-02-01, 07:46
ale chyba przez jakis przekaznik co
kafarek - 2010-02-01, 09:33
żadnego przekaźnika... Sterowniki centralnego z wyjściem na kierunki (zazwyczaj brązowe przewody), są zazwyczaj fabrycznie puszczone przez przekaźnik i przewody wychodzą ze sterownika na gotowo.. Oczywiście należy się zapoznać z instrukcją i schematem montowanego sterownika!
seba19862 - 2010-02-13, 16:13
kafarek, chodi o ta czarna puszke co sa duze piny i grube czy o ta co sa cienkie i malutkie piny
[ Dodano: 2010-02-13, 16:15 ]
i jak rozpoznac te piny ktory to ktury
[ Dodano: 2010-02-13, 16:19 ]
chodzi o ta
http://moto.allegro.pl/it...k_komputer.html
kafarek - 2010-02-13, 18:46
Chodzi o ten moduł co podałeś na aukcji. Rozbierasz go z obudowy, odwracasz na stronę gdzie są luty i licząc OD GÓRY, OD LEWEJ DO PRAWEJ lutujesz pin 7 i 16-ty. Cała filozofia..
Poszukam fotek z mojego montażu i wkleję, tak będzie prościej chyba..
seba19862 - 2010-02-14, 15:29
kafarek, no dobrze by bylo
[ Dodano: 2010-02-15, 22:58 ]
kafarek, kolego i jak z tymi fotkami
Grzesio - 2010-02-16, 10:11
podłączę się pod temat.
mam podłączony a alarm bodajże Python'a i nie dość że nie zamyka mi komfortu to jak chcę ręcznie zamknąć ze środka lub kluczem z drzwi kierowcy to mi odbija i dopiero za 2,3 razem załapie i zamknie, albo w ogóle zamknie mi tylko jedne drzwi, o co kaman z alarmów jestem jeszcze kiepski
seba19862 - 2010-02-18, 17:26
kafarek, to jak bedziesz mial te fotki
wawer - 2010-02-20, 21:44
seba19862 napisał/a: | kafarek, to jak bedziesz mial te fotki |
Podpinam sie pod temat
Marcin E-30 - 2010-02-21, 22:22
Jeśli wam to pomoże apropo jak się drzwi zamyka i z powrotem się otwierają znajomy miał to samo w zamku jest taki czujniczek mały plastikowy i on się wyrabia i od tego się otwierają z powrotem poza tym wtedy na zegarach powinien się pojawić komunikat po niemiecku znajomy tak miał i coś wykombinował z tym czujnikiem z drzwi i jest ok.A co do centralnego z pilota to montaż jest prosty i najlepiej ciągnąc z sterownika od centralnego,a sterujące siłowniki są w drzwiach kierowcy pasażera i bagażniku.Sam mam podłączony tyle że sam centralny bez alarmu z pilota i podpina się 4 kable plus stacyjka i kierunki ewentualnie.
seba19862 - 2010-02-23, 21:07
dobra mam wyciagniety komputer za co odpowiada kosc zulta zielona i biala
[ Dodano: 2010-02-26, 18:16 ]
kafarek, kolego jak wysle ci zdjecie rozebranego komputera to zaznaczysz mi kture piny jak tak to podaj meila
vafel1990 - 2010-11-14, 15:59
kafarek napisał/a: | Poszukam fotek z mojego montażu i wkleję, tak będzie prościej chyba.. | odgrzebuje kotleta kolego wrzucił być jakąś fotorelacje z montażu sterownika centralnego zamka w e34, bo zamierzam takowy sobie zamontować tylko nie wiem co i jak wpinać
kafarek - 2010-11-15, 16:11
Wszystko zależy od sterownika i do jego instrukcji odsyłam. Montowałem już kilka centralek i spotkałem kilka różnych rozwiązań. Generalnie przeczytaj temat od początku, a potem odnieś to do swojego sterownika i fotek poniżej:
Przypominam: pin 7 dla zamykania, a 16 dla otwierania w żółtej kostce.
KAMILOS - 2010-11-15, 17:44
a domykanie szyb który kabel (kolor)
profesor - 2011-01-16, 14:00
moze ktos zaproponowac jakis konkretny model sterownika centralnego zamka (najlepiej z allegro) ktory najlatwiej podlaczyc w e34 (bez modulu komofrtu)
marek e32 - 2011-10-15, 22:19
moge polecic bx10 jest relatywnie tani i latwy w montarzu z dobrym zasiegiem pilota
montarz przebiega tak
pod tylnia kanayke a wtpa znajdujemu przekaznik z trzema wejsciami musiml go wujac aby morzna bylo wyciagnac zolta wtyke z obudowy
rozbieramy ta wtyke i ukazuje sie nam numeracia kabki pod 7 kabel wpinamy zasilanie z centralki do otwierania w centralce bx10 bialy
do kabla 16 podpinamy bialy z czarnym paskiem
obydwa zolte podlanczamy pod plus akumulatora razem z zasilaniem centralki czerwony kabel z bespiecznkiem
w tym momecie zamek powinien dzialac z pilota
aby podloczyc kierunki nalerz znalesc dwa kable z wiazki biegnacej obok przekacnika do tylnich lam umi byly to niebieski z zielonym paskiem a drugi z brazowym paskiem ale lepiej sprawdzic w lampach brazowy z crntralki podlanczamy do tych kabli uzywajac diud abu niebylo zwarcia
SzYcHa - 2015-12-05, 14:00
Sorki, że odkopuje ale mam problem. Mianowicie dzisiaj zabrałem się za montaż centralnego na pilota, pod kanapą mam moduł GM/LOW ten z 3 wejściami, i gdy rozebrałem żółtą kostkę okazało się, że piny takie jak 16 i 7 są zajęte i tu mam pytanie czy wpiąć się w te kable które tam są czy lepiej wlutować się w module?
Pozdrawiam
mariuszb13 - 2015-12-09, 01:00
https://www.youtube.com/watch?v=sb1By0bqSh4 zobaczcie tu
|
|