|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - 2.0 czy 2.5?
kowal - 2004-04-27, 12:40 Temat postu: 2.0 czy 2.5? Mam pytanie,czy mozna z zewnatrz rozroznic 2 silniki M20B20 i M20B25?
Jezeli tak to czym one sie roznia(jakies zdjecia?)Prosze o odpowiedz bo mam na oku 325 ale nie wiem czy silnik nie jest czasem 2litrowy
pozdr
loko - 2004-04-27, 12:53
żebym kiedyś był też taki mądry jak teraz... :-/
poznać można po kolektorze dolotowym... w 2,5 jest większy ale jeśli nie widziałeś żadnego z nich to nie wiem czy poznasz...
tu masz zdjęcie jak wymieniałem kolektory:
ten dalej to jest od 2.0 ten bliżej od 2,5... po drugie, wtryski w 2.0 były białe a w 2,5 niebieskie, co jeszcze? numer vin... ostatnie cyfry możesz sprawdzić co to ze wersja... oczywiście wszystko pod warunkiem że koleś np. mając 2.0 nie zmienił sobie kolektorów
Gość - 2004-04-27, 12:59
moim zdaniem powinieneś pogadać ze smaszerem bo on ma największą wprawe,a tak na serjo to wtryskiwacze w 2.5 mają numer końcowy 715 kolektor ssący jest cały zaokrąglony i pomiędzy poszczegulne rury nie wsadzisz palca,2.0 ma kolektor ssący z cieńszymi ryrami i w pewnym momencie zagiętypod kontem 40* do głowicy,przepustnica w 2.5 ma średnice 60mm a w 2.0= 50mm
a jerzeli mówimy o całym samochodzie to tak akumulator z tyło chyba ,że to cabrio no one miały z przodu,tarcze na przodzie i tyle, wspomaganie,jeszcze numer kompa ale z doswiadczenia wiem ,że np eta loko chodziła na komputerze z e34 525 m20,więc rzycze powodzenia ale jak jeden koleś szukal to 7 na 10 miało niezgodne numery i jakieś podejrzane szczeguły
kowal - 2004-04-27, 13:14
Dzieki wielkie,z tego co piszecie wynika ze jest to 325,z tym ze nie ma wspomagania,aha czy 2.5 i 2.0 nie roznia sie ta guma prowadzaca od przeplywomierza do kolektora?mialem kiedys 325(oryginalne w 100%)i ta guma byla inna.?Czy kazda 325 ma chlodnice oleju(poprzednia miala a ta nie)?
SmasherE30 - 2004-04-27, 13:22
w takim razie nie wiem od czego mam teraz przepustnicę bo ma średnicę zewnętrzną 72mm, czyli wewnętrzną jakieś 67mm
Rzeczywiście kolektor dolotowy jest ewidentnie załamany, w 2,5 jest płynnie zaokrąglony i tak jakby bardziej spuchnięty
W 320 zdarzały się tarcze, a więc nie ma 323 i 325 bez tarcz z tyłu. Jak ta nie ma to powiedz kolesiowi PAPA. Co nie zmienia faktu że bębny sa skuteczniejsze i bardziej bezawaryjne
Musi mieć chłodnicę oleju, zajrzyj pod spód od prawej jest filtr paliwa, chłodnica powinna mieć obieg podłączony do filtra i znajdywać się przed takim podłużnym wlotem w zderzku na dole.
DRACK... co zdemontować aby sprawdzic wtryski w M20?
Małe prawdopodobieństwo, że 323 lub 325 miały akumulator z przodu. Szukaj z tyłu.
Co do numerów ... na silniku nie zobaczysz czy przebitka, ale budę sie da. Po prostu na miejcu weź furaka i zajedźcie na komisariat i poprościę o diagnozę przy pomocy sprayu z opiłkami i magnesu. Chyba, że mają już cos lepszego na wyposażeniu.
Aha!! Sprawdź dyfer w moście, jeśli jest krótszy niż 3,73 to molestuj kolesia czemu taki krótki... czy poprzedni zajeździł i wsadził ten co jest, czy to po prostu seryjny od 2.0 (a w 2.0 wychodziły 3,93 i 4.10)
Przejedź się, zobacz jak przyspiesza, nie daj się zwodzić, że coś tam nietegez ... albo że przepustnica mniejsza, żeby spalanie było małe
Nawet stoper będzie miarodajny, musi wyjść z palcem w poniżej 8,5s. A tak na serio powinnoi wyjść 8.
Pozłuchaj czy zawory nie klekoczą. Jak odpala na zimno jak na ciepło. Czy sciąga, czy sciąga przy hamowaniu, czy nie ma ognisk rdzy na zewnątrz i pod spodem, czy wewnątrz tapicerka wygląda na ruszaną czy nie ... jeszcze można wyjąć komputer i sprawdzić jakie ma oznaczenia, niedawno był do tego link. 325 chodziły tylko na Motronikach 1.3 a 320 na 1.1.
Powodzenia przy zakupie! Nie napalaj się! Zawsze znajdzie się coś lepszego, lepiej kupić szrota i go zrobić, niż jakigoś trefnego pucusia.
Pozdro!
loko - 2004-04-27, 13:33
wystarczy zajrzeć na wtryski... 715 mają kolor niebieski
kowal - 2004-04-27, 13:36
super.jade dzis po poludniu ogladac auto,jak wroce napisze co i jak.
SmasherE30:jak tu sie nie napalac kiedy przez ostatnie pol roku jezdzilem francuskim shitem o poj 1.0l?
kaprys - 2004-04-27, 13:36
Smaszer wyciągasz po prostu listwe z wtryskami i wtryski...5 min roboty
SmasherE30 - 2004-04-27, 13:42
Kaprys .. to nie takie proste!! Ty masz wszystko pod pokrywką odkręcaną na 2 śrubki, a ja mam pod kolektorem
Kowal!! Mówie na serio! Bo skończysz tak jak ja albo i gorzej, bo moja to przynajmniej jakoś zachowana! A wiesz ... Polak potrafi ... nic się nie stanie jak poszukasz... wszystko musi byc warte swojej ceny. Mojej była spora i pomimo przekrętu nie narzekam, bo mam zawiechę KONI o znikomych śladach zużycia i kierę fajną i wydeszek BOSI Street - owal (nówka 600euro)
Teraz tylko kompletuje co się da i wymieniam co się da, żeby móc tym normalnie jeździć i zacząć zbierać na 2,5 ...
loko - 2004-04-27, 13:43
buahahahhaa jasne kaprsy.. 5 minut.... powodzenia.. jak zrobisz to na siłę to witajcie nowe gumki na uszczelnienie po chyba 7zł/szt. nic na siłę.. to trochę trwa i nie można mocno ciągnąc... a wogóle to po co je wyciągać... chyba że ktoś jest daltonistą i musi zobaczyć numer :-/ a nie kolor
kaprys - 2004-04-27, 13:44
pisałem o Twoim silniku bo to robiłem u Jonasa ( a raczej przyglądałem się jak to robi Loko ) ...a potem zdejmowałem sam u niego więc jest to łatwe...
P.S. Loko ja nie pisałem o wkładaniu tylko wyjmowaniu
loko - 2004-04-27, 13:47
tak, wyciągałeś po tym jak niedawno były wyciągane, a życzę powodzenia przy wyciągnięciu wtrysków które nigdy nie były zdejmowane... jak kupiłem ten kolektor od 2,5 z wtryskami to postanowilem je wyjąć żeby wszystko ładnie wypucować i na wyjętym kolektorze zajęło mi to dobre 15 minut... tylko delikatnie i dużo wd40 8)
Anonymous - 2004-04-27, 14:33
tak apropo czy jak zarzuce do ety kolektorek od 325i to polepsze troszke bucika bo mam zalozony od 320i jest duurzo lepiej ponoc bedzie jeszcze lepiej jak dam od 325i wie ktos cos o tym?? i w jakiej cenie sa takie kolektorki i czy zwiekszy spalanko jak bedzie miala wiekszy pozdro
LUKAS - 2004-04-27, 15:11
Czy 323i z `83 miało wspomaganie Bo ja nie mam.
Co do akumulatora, to w 323i i w 325i był w bagażniku, niezależnie czy to było Coupe, czy limuzyna.
Co do średnic przepustnic, to jaką średnicę przepustnicy ma ETA
Pozdro
loko - 2004-04-27, 15:13
ja miałem kolektory od 2.0 i przepustnice od ety czyli tą najmniejszą i miałem mierzone 7.1 do setki i 15,53 na 400m... to był najlepszy wynik... zmieniłem kolektor, przepustnicę i wtryski na te od 2,5 i... nic się nie zmieniło, wyciągnąłem ledwie 7,04 i 15,41 na 400m :-/ teraz kombinuję w czym może tkwić problem... komputery już testowałem i nie ma żadnej wyczuwalnej różnicy... jeszcze obstawiam przepływkę...
Anonymous - 2004-04-27, 17:52
no to chyba zostane przy tym kolekytorze co mam kombinuj Loko kombinuj daj znac jak na cos wpadniesz pojde w twoje slady wszak mamy takie same basie
sarna1 - 2004-04-27, 18:04
co do kompa to moja 320 ma Motronik 1.3 takze nie tylko w 325 takie montowali - no chyba ze ktos cos grzebal.
loko - 2004-04-27, 19:42
a ja nawet nie wiem którego mam motronica...
Gruzin może będziesz w toruniu to sobie pogadamy
Gość - 2004-04-27, 19:48
po czym obczailiście tym kompa bo umnie tylko jest napisane BOSH 079; 0 280 001 301
Anonymous - 2004-04-28, 14:51
bede bede Loko pogadamy mam bordowa baske na borbetach 16 DLEW452 wezme stara przeplywke to se ja zobaczysz hehe
|
|