BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

TECHNICZNE - Odpowietrzenie BMW E34 m20b20

bogib184 - 2010-04-29, 19:22
Temat postu: Odpowietrzenie BMW E34 m20b20
Witam. Na wstępie wspomnę, że użyłem szukajki :) ale mam takie pytanie: miałem uszkodzony odpowietrznik w chłodnicy i chciałem wymienić na nowy. Stary był poklejony, ale na wolnych obrotach jak odkręcałem korek to leciał małym strumyczkiem płyn i było git. Po wymianie odpowietrznika chyba się układ zapowietrzył, więc zabrałem się za odpowietrzanie. Nawiewem leci gorące powietrze ale tylko na szybę i nogi, a na twarz już nie - czy tak musi być ?? ? Wąż dolny jest ciepły, ale jak odkręcę korek to z odpowietrznika nie ma strumienia płynu na wolnych :( Na wskaźniku połowa, ale martwi mnie, że nie ma tego strumienia, a chłodnica na dole jest letnia.
Mógł by ktoś zasugerować w skrócie jak i co odkręcać przy odpowietrzaniu, ponieważ głowiłem się z dobrą godzinę i nic się nie zmieniło - nadal się nie przelewa :( Boję się, że się wypali uszczelka , a te m20 jest naprawdę zdrowe...
Dzisiaj po nocnym postoju rozgrzałem babkę - zaglądam do chłodnicy a tam z odpowietrznika zapier... płyn aż miło. Ucieszyłem się, że układ się odpowietrzył, załączyłem nawiew gorącego w celu sprawdzenia czy mam ogrzewanie i co... strumyk zanikł i znowu :cenzura: blada, a na wskaźniku temperatury jest lekko za połową. Ma ktoś skuteczny sposób na odpowietrzanie ?? Z góry dzięki :prosze:

MAJSU - 2010-04-29, 19:39

Z nawiewu nie leci ciepłe a śrubkę masz w chłodnicy i na obudowie termostatu. Odkręcasz obydwie na zgaszonym + ogrzewanie na maxa i pompujesz rury żeby zaciągnęło płyn. Jak się nie odpowietrzy to na pracującym silniku najpierw jeden odpowietrznik potem drugi.
bogib184 - 2010-04-29, 20:05

A korek chłodnicy odkręcony czy nie ??
Mentoss - 2011-04-18, 16:39

pozwole sobie sie podpiac...Mam to smao z m20b20... kur... nie moge go do konca odpowietrzyc ... a co lepsze jak wlaczam swiatla to wskazowka temp wzrasta tak o 2 mm jak wylacze to maleje znowu o 2mm... z odpowietrznika na termostacie nie leci powietrze... a plynu nie ubywa. silnik grzeje sie tak do troche ponad polowe. oczywiscie robiac przygazowke temp spada. pozdraiwam
ogolny - 2011-04-18, 18:23

Ja to stawiam butelkę po napoju (obciętą2l) do zbiorniczka wyrównawczego ,zalewam zbiorniczek do pełna , odpalam i "macam" przewody. Płyn jak się podnosi to zostaje w butelce prawie zero strat.
Mentoss - 2011-04-20, 23:40

Kolejna ciekawostka... Czego to moze byc wina. Zauwazylem ostatnio ze jak temp wzrasta o duzo za norme to woda w zbiornikczu wyrownawszym nawet nie syczy jak odkrece korek a jak wylacze silnik i od razu wlacze zaplon to temp jest taka jak powinna byc czyli troszeczke przed polowa.. odpale go znowu pokazuje wiele ponad polowe...pomoznie co to moze byc...?
bogib184 - 2011-04-21, 14:06

A płyn wyrzuca jak odkręcisz na rozgrzanym, węże jak się zachowują są po jeździe i rozgrzaniu twarde ?? Ja kombinowałem i co się okazało, że zegary też świrują jak zgaśnie mi inspekcja i przestanie działać ekonomizer to temperatura według wskaźnika jest za połową jakieś 2 mm, jak załączy się eko i inspekcja, to spada przed połowę. Węży nie nabija ciśnieniem, wziąłem termometr i zmierzyłem temperaturę płynu - jest idealna - 87 Celcjusza i przestałem się przejmować. U mnie przed remontem gotowało płyn i czujniki też mogły dostać popalić, ale zegary też mają loty - wyjechałem z warsztatu a nagle zegar na czerwone pole - myślę co jest grane, łupnąłem zegar z liścia i jak ręką odjął :lol:
Mentoss - 2011-04-22, 10:42

bede musial tez zmierzyc temp wody:)
PiotrC - 2011-05-28, 21:16
Temat postu: Odpowietrzenie BMW E34 m20b20
ja odpowietrzam w ten sposób:

1. najeżdżam lewym przednim kołem na krawężnik (w instrukcji piszą by podnieść przód samochodu).

2. ogrzewanie na max., odkręcam oba odpowietrzniki - termostatu i chłodnicy.

3. zalewam płynu tyle ile wlezie (u mnie powinno być 10,5L).

4. jak poleci z termostatu zakręcam go i dolewam dalej.

5. odpalam sinik, jak się zagrzeje robię kilka podgazówek powyżej 2500obr/min i uzupełniam w razie potrzeby płyn.

6. gdy przestają lecieć bąbelki z odpowietrzenia chłodnicy to zakręcam jej odpowietrznik

7. zakręcam korek i wyłączam silnik, jak ostygnie dolewam płynu do znacznika poziomu w zbiorniku dla zimnego silnika, czasem trzeba dolać jeszcze raz po dniu jazdy.


Kilka razy tak robiłem i wiem, że jest tyle płynu co być powinno. Nawet w gorący dzień w korku na mieście wskaźnik temperatury stoi w pionie jak marzenie.

kamil.k - 2011-05-29, 10:13

Mentoss, prawdopodobnie szaleje ci wskażnik temp.rozbierz zegary i sprazwdz wszystkie połączenia to samo przy wtyczce czujnika.kabel moze dobrze nie łączyc i stąd takie cyrki

po nagrzeniu silnika i zgaszeniu odkrec odpowietrznik i zobacz czy leci płyn jak poleci to możesz poluzowac górny wąż chłodnicy i tez poruszać nim tak żeby poleciał płyn albo powietrze jak masz zpaowietrzone


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group