BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

Nasze Śmigiełka - [E30] maaaad -->> 320i e30

maaaad - 2010-06-24, 20:18
Temat postu: [E30] maaaad -->> 320i e30
Taki tam stary "nowy" nabytek... Szara mysz :mg:





Auto zdrowe, bez rdzy, niebite.
Wyposażenie:
wspomaganie
zawieszenie Mtechnic
OBC1
Kierownica Mtech 1
Sportsitze
W garażu leżą odnowione BBS RM i czekają na szersze ranty, kierownica Mtech 2 na nową skórę, a elektryczny szyberdach na założenie. No i nowe serce by się przydało :mg:

Seba89 - 2010-06-25, 11:01

ładna e30stka o jakim silniku myślisz???
maaaad - 2010-06-27, 15:56

A jak się sprawy dobrze potoczą to jakieś m54b30 :)
MWDZ - 2010-06-27, 17:05

Z takim silnikiem będzie grrrubo 8-)
maaaad - 2010-07-07, 08:44

W sumie nie wiem, czemu wcześniej nie wrzuciłem tych fot:





Pablo325i - 2010-07-07, 09:30

podobaja mnie sie te 4 drzwi :spoko:
pasuje to zachmurzenie idealnie, dobre foty 8-)
lubie tan kolorek, mialem taki na poprzednim 2d :)

maaaad - 2010-07-09, 19:52

Dzisiaj skręciłem sobie taką felgę:



BBS RM, nowy rant 2 cale. Założę na nią oponę 195/60 R15, przymierzę i zobaczę, jak to będzie wyglądać na tyle, a jak na przedzie. I albo 8J poleci na tył, a na przód dokupię ranty 1,5 cala, albo 8J dam na przód, a na tył kupię 2,5 cala i wtedy będzie jak u Henry'ego. Felga została wypiaskowana (dość ciulowo, wg mnie) i pomalowana proszkowo. Miał być srebrny metallic, a wyszedł szary z lekkim brokatem :lol: Ale zaczyna mi się podobać, Na aucie nie powinno wyglądać źle.

Przy okazji mam pytanko: zdarzyło się komuś z Was, że po chromowaniu śrub nasadka nie chce na nie wejść? Albo że podczas dokręcania/dociągania odchodzi chrom?

7ka - 2010-07-11, 07:21

bardzo ladne auto ;)

a nowe fele beda pasowac bez 2 zdan! :spoko:

maaaad - 2010-07-13, 18:41

Mały teaser... W oczekiwaniu na ranty 1,5 cala :roll:

Miro - 2010-07-13, 19:09

Pewnie zaraz będzie stado postów że opona baloniasta. Więc sam powiedz czemu taka ??
maaaad - 2010-07-13, 19:22

Tak ma być - nominalny wymiar, odpowiednik seryjnie montowanej 205/55 R15. Poza tym, na feldze 15 calowej opona o niskim profilu wygląda biednie, zwłaszcza gdy zawieszenie nie jest mocno obniżone :-)

[ Dodano: 2010-07-17, 18:55 ]





Bo każdy prawdziwy facet lubi balony :mg:

husqv4rn4 - 2010-08-03, 14:30

Maaaad ja mam pytanie ;] Gdzie załatwiasz te ranty mam identyczne i przerobie sobie na bbs rt gold ;] tylko mi z 2,5 " by sie przydaly mam standard 1"
Pawel735 - 2010-08-03, 21:12

Podoba mi się Twoje auto - jest w nim potencjał.

A co do śrubek i nie wchodzących nasadek i odpadającego chromu to ktoś spieprzył chromowanie.

husqv4rn4 - 2010-08-03, 22:01

te ranty nie są chyba ze strony techride ?? troche drogo tam jak dla mnie za obręcz 2" 400zł ...
powiedzcie mozna gdzies taniej je zalatwic ... lub chociaz uzywane z 2calowym rantem zeby samemu wypolerowac ..

maaaad - 2010-09-22, 20:54

Pawel735 napisał/a:
A co do śrubek i nie wchodzących nasadek i odpadającego chromu to ktoś spieprzył chromowanie.

No niestety, tym bardziej, że pojawiła się na nich korozja...
BTW - to auto chyba było sprowadzone przez Ciebie ;-)
husqv4rn4 napisał/a:
te ranty nie są chyba ze strony techride troche drogo tam jak dla mnie za obręcz 2" 400zł ...

Tak, z techride.pl, jest drogo, na ebay.de masz trochę taniej (niewiele ale zawsze coś).

[ Dodano: 2010-09-04, 16:57 ]
Mały update:



Zapomniałem tylko osłony na lewą lampę założyć :doh:

Badziewna jakość, ale nie mam akurat pod ręką nic porządniejszego do kręcenia:
http://www.youtube.com/watch?v=lY773FkI4JU
Przyspieszenie od 60 do ~155 kmh, na 4. biegu.

kalolek16 - 2010-09-27, 16:44

Sentyment :roll:

Mam nadzieje, ze jeszcze kiedys bede mogl sie nia przejechac tym bardziej z takim serduchem w srodku :D

henry - 2010-09-27, 18:32
Temat postu: maad 3..... ??
Rewelacja pod maską !! ! Ale zdradź tajemnicę co to dokladnie jest !! ! m52b28 ?? ???????
Chyba ,że nie doczytałem do końca. Kółka super !! !!! Proponuję jednak na tył ranty 2,5" . Robi się 8,5" x 15 i trochę "wyłazi" poza błotnik , ale efekt jest super...........PZDR - henry

PS. W ramach dalszych modów polecam s50b32 !! !!

maaaad - 2010-09-27, 18:59

henry napisał/a:
Ale zdradź tajemnicę co to dokladnie jest ! m52b28 ?? ?????

Tak, dokładnie :-)
Co do kółek - sugerowałem się Twoimi, ale jednak poszedłem w węższe.
henry napisał/a:
PS. W ramach dalszych modów polecam s50b32 !!

Czytasz mi w myślach :mg:
kalolek16 napisał/a:
Mam nadzieje, ze jeszcze kiedys bede mogl sie nia przejechac tym bardziej z takim serduchem w srodku

Jak będziesz w okolicy - no problem :D

E30 ROST - 2010-12-21, 21:56

fura wow !! mam pytanie gdzie zanabede takowa ropure :P ?? ????
kam 16 - 2010-12-21, 23:16

z tego co widzę to rozpórka by nakrętka :wink: gg do niego: 8748295
E30 ROST - 2010-12-22, 08:36

kam 16, podziekowal !! ! naprawde kawal dobrej roboty :brawo:
beryl - 2010-12-22, 18:38

Ładny kolorek, miałem delfinka takiego samego. Nawet miał też przyciemniane kierunki. Mój był w trochę gorszym stanie. Jeden z najładniejszych kolorów E30ki.
maaaad - 2010-12-22, 23:47

kam 16 napisał/a:
z tego co widzę to rozpórka by nakrętka gg do niego: 8748295

Tak, dokładnie jak piszesz, rozpórki są od Nakrętki. Przednia i tylna. Mogę z czystym sumieniem polecić :-)

[ Dodano: 2011-04-10, 22:29 ]
Witam,
W aucie zaszło trochę zmian, więc opiszę je pokrótce - może ktoś zauważy jakieś błędy w tym, co robiłem, albo wskaże, co można by poprawić :)

Na pierwszy ogień poszła magilownica z e36 316i - dorwałem za 150 zł suchy, sprawny, z drążkami.
Stanęliśmy z ojcem przed dylematem - w które dziury mocować magiel. Stanęło, że w tych, w których był poprzedni, czyli tych drugich licząc od przodu auta. Od góry i od dołu maglownicy wrzucone zostały podkładki (nie pamiętam już, jakiej grubości - gdy auto zjedzie z kobyłek przestawię je i zrobię dokładniejsze foto, może się komuś przyda.
Gdy magiel został zainstalowany, trzeba było nabić krzyżak. Wygląda to u mnie w ten sposób:

Nie nabijałem do końca frezu ani nie ucinałem go, za to cały krzyżak został podciągnięty do góry, na frezie kolumny kierowniczej. Frez został przewiercony od boku tak, aby można było przełożyć śrubę kontrującą.
Niestety, nie obeszło się bez ponownego ustawiania zbieżności i tu się zaczęły małe schody - musiałem dojechać do warsztatu po przeciwnej stronie miasta :D Strach było jechać szybciej niż 40 km/h, i to na prostej.
Na ustawianiu zbieżności również nie mogło być za słodko - okazało się, że drążki są strasznie zapieczone. Trochę się panowie namęczyli, zanim je odkręcili, co widać na zdjęciu:

Niestety, nie nagrałem ich, jak rzucali mięsem podczas roboty. Operacja trwała jakieś 1,5 h i kosztowała mnie 110 zł :D No ale wszystko działa sprawnie, nic nie pręży. Co prawda czeka mnie jeszcze płukanie i wymiana płynu wspomagania, bo przy okazji grzebania tam wymieniona została pompa wspomagania, od 320i (w tym miejscu "podziękowania" dla Rifresza, który wysyła mi tę pompę od listopada ubiegłego roku, a obecnie ma problem ze zwrotem pieniędzy - pompkę sprzedał mi inny użytkownik innego forum, taniej, no i miałem towar po kilku dniach od wykonania przelewu). Teraz przynajmniej słyszę silnik na wolnych obrotach :D

Skoro już grzebane było przy przedzie auta, wymienione zostały od razu górne łożyska mocowania amortyzatorów. Po wyjęciu kolumn okazało się, że na jednym jest luz, więc kupiłem nowe (Lemforder) i do wymiany :) Mając lagi na wierzchu, założone zostały sprężyny H&R, niebieskie, wg katalogu tej firmy wersja "comfort", niby -35 mm. Auto faktycznie siadło troszkę niżej względem poprzednich (m-tech) i teraz wygląda to tak:

Wiem, że foto mało poglądowe, jak auto zjedzie z kobyłek, zrobię lepsze. W każdym razie mi pasuje, koło ładnie wypełnia nadkole. Ale jest wyraźnie sztywniej, niż na mtech :)
Nadkola zostały potraktowane tym oto środkiem:

Znacie? Polecacie czy wręcz przeciwnie?

Następnie przyszedł czas na wymianę paru uszczelek w silniku - na pierwszy ogień poszła ta od pokrywy zaworów, bo ciekło trochę spod niej. Po wyjęciu okazało się, że stara jest już mało elastyczna. To samo z uszczelką od podstawy mocowania filtra oleju - puszczała dość mocno, więc została wymieniona. Niestety, brak fotek z tych czynności, aczkolwiek rezultat jest dla mnie widoczny i objawia się brakiem plam od oleju pod autem :)

Największa grzebanina - wahacze tylne. Wypadało już zmienić wysłużone bębny, tym bardziej, że szczęki, jak się później okazało, były zapieczone jak diabli, możliwe, że stąd b. słaby hamulec. O ręcznym nie wspominam :D
Żeby odkręcić nakrętki półosi, wyposażyłem się w takie zabawki:

Dłuższa rurka ma dokładnie metr. Przy jej użyciu, poszło gładko :)

Tak wahacze wygląda już po zamontowaniu:





Zakupione wahacze zostały wyczyszczone, wyszlifowane tam, gdzie była taka potrzeba i pomalowane. Generalnie, odnowione. Jako że łożyska były ponoć wymieniane stosunkowo niedawno (rok?) na firmowe, dobrej jakości (SKF, o ile dobrze pamiętam), nie wymieniałem ich już. Dopiero później uświadomiłem sobie, że błędem było kupowanie takich wahaczy, ponieważ bez wyciskania łożysk nie dało się wymienić metalowych osłon (tych tarcz), a przydałoby się je wymienić, bo otwory do mocowania szczęk od ręcznego były totalnie wyrobione (ze szparek zrobiły się koła, co skutkowało brakiem możliwości zaczepienia kołka utrzymującego szczękę) - musiałem kombinować z podkładkami (ścisnąłem w imadle podkładkę i za nią zahaczyłem kołek).
Jak widać, na tył również założone zostały sprężyny H&R, z tego samego kompletu, co przednie. Czy zostaną na dłużej - nie wiem, nie potrzebuję mega gleby, a sporadycznie (może ze 2 razy) zdarzyło się, że opony otarły mi lekko o nadkole na poprzednich, wyższych sprężynach. Opon nie mam jakichś szerokich (195), więc wychodzi na to, że felga ma dość ciulowy offset z 2-calowym rantem.

W trakcie zdejmowania prawego wahacza pojawił się mały problem - śruba od wahacza (pierwsza licząc od zewnątrz auta) została przyblokowana przez krociec zbiornika paliwa.

Trzeba było odkręcić gumowy wąż i trochę się pogimnastykować, żeby ją wyjąć. Sprawy nie ułatwiał fakt, że zbiornik był do połowy pełny i wystarczył mały ruch, aby paliwo zaczęło się wylewać przez wspomniany krociec :D Mieliśmy z ojcem małego pietra, próbując wybić śrubę młotkiem - pójdzie iskra czy nie? :D Z wsunięciem jej na miejsce był już mniejszy problem.

Teraz czekam, aż dojadą do mnie podkładki i nakrętki na półosie, no i jutro wyruszam na poszukiwania kogoś, kto dorobi mi przewody hamulcowe (sztywne) - te, które dostałem z wahaczami, wyglądają na dorabiane, są jakieś takie styrane, no i w jednej końcówce gwint jest zerwany - nie da się jej porządnie dokręcić.

Nie można było pominąć zacisków - zostały oczyszczone, tłoczki wypolerowane, uszczelki i inne badziewia wymienione:


Poza tym, czeka mnie wymiana oleju - jestem już do niej z grubsza przygotowany:


oraz wymiana prawej piasty z przodu (lewa została wymieniona wcześniej), bo jeden z poprzednich właścicieli uciął śrubkę mocującą tarczę hamulcową.


Od razu wymienię tarcze

i klocki (jadą do mnie, Zimmermann), bo podczas hamowania na obecnych tarczach (niby grubych, ATE) kierownica się trzepie, jakby chciala jajka na omlet rozbełtać :)

Przy okazji zrobiłem też kilka fotek wnętrza. W sumie nic nadzwyczajnego, szare (dla niektórych smutne, mi odpowiada), sportsitze - poprzecierane trochę, więc nie ma sensu pokazywać. Nie będę ich odnawiał, bo poluję na Recaro, które i tak zapewne trzeba będzie obszyć.
Kierownica mtech 2, obszyta jest na nowo, ale przez te remonty brudna:

Udało mi się też upolować gałkę mtech, podświetlaną, nie jestem tylko na 100% pewien, czy pochodzi ona z e30, czy z e36:

Na tył powędrowała półka z roletą:

A na konsolę radio BMW Business RDS:

które drażni swoim wyglądem, bo brak mu jednej zaślepki, ale przynajmniej jest w pełni sprawne, nie ma martwych pikseli, no i kosztowało 30 zł :D

Zmian jeszcze trochę w aucie będzie :) Pozdrawiam.















[ Dodano: 2011-09-08, 22:11 ]


[ Dodano: 2012-06-21, 15:30 ]
Dawno nic nie dorzucałem, ale w sumie z zewnątrz nic się nie zmieniło. Z racji tego, że auto swoje lata ma, zawsze jest coś do roboty, ale to serwis raczej (nowe świece, nowe łożyska kół, regeneracja hamulców, przewody w stalowym oplocie, oryginalne Recaro z e30, pompa paliwa, itp, itd).
Auto wygląda mniej więcej tak:
http://www.flickr.com/photos/80542148@N06/
A tak się teraz odpycha, mniej więcej:
http://www.youtube.com/wa...H8&feature=plcp

LUKAS - 2012-10-29, 21:52

Auto rewelka :)

Dobrze wygladana tych kołach, nawet ten balon nie psuje wygladu.

Czyli co RMy masz 7,5 przód i 8 tył szerokości?
A jakie oponki wkońcu?

Ładnie o nią dbasz ;)

Super zdjęcie to z podpisu :spoko:

Coś się działo ostatnio przy autku, bo trochę odgrzebuję kotleta widzę po datach ;)


PZDR!!
LUKAS ;)

maaaad - 2012-10-30, 00:14

LUKAS, Beemka dziękuje za miłe słowo :D
Koła to faktycznie RM 7,5 cala przód, 8 cali tył, opony to 195/60 R15 - chciałem, żeby były jak najbliżej nominalnej wielkości. Ale niestety koła wylecą, bo czasami przytrze się coś o nadkole :/ Wstawię Schnitzery albo Alpiny.
Auto jeździ, ma się dobrze. Ostatnio wleciała oryginalna listewka pod przednim pasem, bo pług z tych ostatnich zdjęć został na progu garażu :lol:
Trafiły mi się takie zegary:

Co mnie cieszy - generalnie fajny stan oraz fakt, są to oryginalne VDO i że krój cyfr i d e a l n i e zgrywa się z tymi na zegarach e30. Niestety, nie są podłączone, muszę dokupić jeszcze tylko czujnik temperatury oleju i podstawę filtra z m54, która ma dwa wejścia na czujniki.
Po zamontowaniu wyglądają tak:


Foto z podpisu to fragment tego zdjęcia:

A tu inne fotki:
http://flic.kr/s/aHsjCDq9Eb
Pozdrawiam ;)

LUKAS - 2012-10-30, 08:32

Ooo podświetlana gała, też ori E30 czy robiłeś?
Zegary pasują perfekto ;)

Hej hola hola co to masz za fotele z przodu, Recarosy :twisted: ??


PZDR!!
LUKAS ;)

maaaad - 2012-10-30, 16:10

Gała niby ori podświetlana, ale jak podniosłem dekielek to nie było pierścienia z 3 diodami (jak w ori), a jedynie jedna dioda. Dlatego świeci trochę nierówno.

Fotele - tak, to Recaro, udało mi się dorwać ori od e30 sedan :D Tylko do renowacji są, dlatego nie ma co pokazywać :D

Chciałbym zrobić auto w stylu hmm... Wyścigowym, o ile można powiedzieć, że jest taki styl :lol: No w każdym razie auto ma śmigać dobrze również po zakrętach :) Na pewno nie będzie tak latać, jak Twoja strzała, ale ma dawać przyjemność z jazdy nie tylko na wprost :D Jak prawdziwe BMW ;)

Pozdrawiam ;)

LUKAS - 2012-10-30, 20:46

No nie gadaj co Ty hchcesz robić w tym fotelu ??
Chyba że to już po obszyciu rozumiem :)

maaaad - 2012-10-30, 21:18

Uwierz mi, na żywo nie wygląda to tak różowo :D Ten materiał to jakaś eko-szmata, nie skóra, niestety... I pozłaził. Boczki też trzeba popoprawiać, bo się powygniatały. No i kolor - będą prawdopodobnie całe w czarnej skórze :)

[ Dodano: 2013-03-27, 19:09 ]
Trzeba trochę ożywić to forum :|

Żeby nie było, że tylko jeżdżę tym autem i nic przy nim nie robię, postanowiłem wrzucić w wątek trochę fotek spinek, uszczelek i śrubek, które zakupiłem z myślą o ich zamontowaniu w aucie, jeszcze przed końcem czerwca. Na co się nie zanosi, bo jak widać, wiosna postanowiła, że w tym roku ma nas w :cenzura: , a mi zasypało śniegiem drzwi do iglo... Znaczy się garażu. Tak więc graty leżą sobie i czekają na roztopy.
A wśród nich:


Podstawa mocowania filtra oleju z m52tubxx. Po co mi ona? Ano po to, że mam zamontowane w kokpicie 3 dodatkowe zegary: ciśnienia oleju, temperatury oleju i ładowania. W oryginalnej podstawie, tej z m52, jest tylko jedno miejsce na wkręcenie czujnika - jest to czujnik (w zasadzie przełącznik) ciśnienia oleju. Gdy ciśnienie jest zbyt niskie, zapala się kontrolka. Podstawa z m52tubxx ma dwa miejsca na czujniki - jedno jest w tym samym miejscu, co w podstawie z m52 (ciśnienie oleju), ale jest jeszcze dodatkowe, o tu (górny otwór), w którym oryginalnie siedzi czujnik temperatury oleju:

W miejsce czujnika ciśnienia oleju wstawię sobie taki trójnik:
,
a w niego wkręcę nowy czujnik ciśnienia oleju VDO (zakres 0-10 bar) oraz oryginalny czujnik (przełącznik) ciśnienia oleju, który daje sygnał do kontrolki na zegarach.

Ponadto, w drugi otwór wkręcę nowiutki czujnik temperatury oleju VDO (zakres do 150 stopni Celsjusza):


Ważne jest, aby czujniki te siedziały właśnie w tych miejscach - czujnik temperatury oleju musi mieć przepływ oleju. Gdybym zamontował czujnik temp. oleju w miejscu przełącznika ciśnienia oleju, wówczas olej, który się tam znajduje, byłby studzony (brak przepływu), co skutkowałoby fałszywym odczytem. Taki sposób montażu zaleca VDO.
Do podstawy oleju oczywiście nowa uszczelka, prosto z ASO:

i nowy filtr oleju:

Niestety nie z ASO, tylko jakiś Kmiot... Knecht znaczy. Może się nada :wink:
Prócz tego, wypada wymienić fajki:

bo PRAWDOPODOBNIE to jest przyczyną zamulania auta na wysokich obrotach, co nie zdarza się co prawda cały czas, ale nawet, gdyby zdarzyło się raz, to o raz za dużo. Kolega z innego forum miał podobny problem, który ustąpił właśnie po wymianie fajek. Natomiast inny kolega, z innego forum wspominał, że podobny objaw miał po swapie z m40b16 na m50b25 i dopiero po wymianie pompy paliwa objaw ten ustąpił. No więc żeby nie narzekać na nadmiar gotówki, postanowiłem również wymienić pompę paliwa, która u mnie została oryginalna od silnika m20b20. Podobno powinna wyrobić bez problemu, ale podobno w okolicach Nowego Targu widziano Yeti. A tak serio to pompa z m20 może mieć mniejszy przepływ wachy niż ta z m52.

Pompa to Deatschwerks DW200 z uniwersalnym zestawem montażowym. Produkt Mejd in JuEsendEj, podobno cichsza i wydajniejsza niż Walbro 255 lph. Z tego, co ustaliłem - również bardziej prądożerna. Pożyjemy, zobaczymy.
Celem usunięcia przypadłości takiej jak przygasanie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, zakupiłem nowy czujnik temperatury cieczy chłodzącej:

Co prawda nie jestem pewien, że to akurat od niesprawnego czujnika, ale po przewertowaniu kilku for doszedłem akurat do takiego wniosku. Niestety, nie z ASO, bo zdobycie takowego jest dla sprzedawców z mojej miejscowości wyzwaniem równie wielkim, jak wjazd chińskim skuterem na Giewont :-) No ale może Delphi też się nada.
Do tego dojdzie nowa odma, profilaktycznie.

No i, "last but not least" - słynny kolektor z m50. Zobaczymy, ile on daje, czy w ogóle coś daje. Jeśli mi się nie spodoba - sprzedam go :-)

Nabyłem również do niego listwę z m50 - jeśli zamontuje się ją zamiast listwy z m52, to nie trzeba dorabiać mocowań listwy do kolektora (tak jak trzeba to zrobić w przypadku tej drugiej). Jeszcze nie wiem, czy ją zamontuję.
Do kolektora oczywiście nowe uszczelki:

No i parę innych gratów, które posłużą do jego zamontowania. Nie będę go ciął i kleił tak, jak to się upowszechniło u nas i u kolegów zza Odry, ale chcę zrobić obejście podciśnienia, coś na kształt tego:

(m50manifold.com)
Czysto i estetycznie. U mnie trochę mniej estetycznie, gdyż nie sprowadzę sobie za zylion $ silikonowego adaptera, tylko zrobię obejście odpowiednimi przewodami, trójnikami i kolankami (węże jeszcze w drodze):

Czujnik temperatury powietrza z kolektora powędruje do nowej gumy od przepustnicy z m50, która ma dwa otwory, a nie jeden, jak w m52.

Amerykańce twierdzą, że patent się sprawdza. Jeśli się nie sprawdzi - zamontuję kolektor "po naszemu".
A jak już będę demontował listwę z wtryskiwaczami, to wypada zmienić ich oringi:
,
które w ASO kosztują circa 20 zł, a w sklepie motoryzacyjnym - 9-9,50 zł. Są używane nie tylko w BMW, ale również w jakichś tam Citroenach czy innych.

Na koniec zapijemy wszystko dwiema flaszeczkami Forte Motor Flush:
,
które DPD wiozło 3 tygodnie, z Warszawy do Turku (200 km) przez... Kraków. Żeby nie było zbyt łatwo, a co :wink:

I jeśli nic nie wybuchnie i się nie urwie, to będę (prawie) gotowy na zajazd w Toruniu 8-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group