|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - problem ze wskaźnikiem temperatury
kris185 - 2010-07-04, 09:17 Temat postu: problem ze wskaźnikiem temperatury Witam,robiłem swap w e36 z silnika 1.8is m42 na m50b20vanos z e34(anglik), borykam się z problemem czujnika temperatury tzn, po przekręceniu kluczyka wskazówka od razu idzie do pionu i jak silnik się zagrzewa to wskazówka się podnosi aż do czerwonego pola zapala się czerwona kontrolka i po chwili gaśnie a wskazówka jest na maxa.
Nie wiem jak to mam rozwiązać,wymieniłem czujnik temperatury i nic,jak odepnę wtyczkę od pierwszego czujnik to wskazówka nie opada a jak odłączę wtyczkę od drugie czujnika to wskazówka leci w dół.
Pierwszy czujnik ma dwa piny a drugi jeden pin.
Czy mógłbym prosić o jakieś rady w czym może być problem? czy trzeba coś przepiąć w instalacji?
Za wszelkie rady będę wdzięczny.
pozdrawiam Krzysztof
Szajbaa - 2010-07-05, 10:42
a probowales podmienic ten drugi czujnik na ten ze starego silnika??
kris185 - 2010-07-11, 21:37
Szajbaa napisał/a: | a probowales podmienic ten drugi czujnik na ten ze starego silnika?? |
Jeśli dobrze pamiętam, to stary motor był na boschu czyli czujniki są z boscha a ja teraz posiadam siemens. Ale to sobie jeszcze raz sprawdzę. Bo w starym is czujniki były na jeden przewód a w m50b20 pierwszy ma dwa przewody a drugi jeden.
Szajbaa - 2010-07-11, 23:46
wsadz czujniki ze swojego starego silnika te na ktorych bylo ok i bedzie dobrze(tak mniemam)
[ Dodano: 2010-07-12, 00:46 ]
bardziej mam na mysli ten drugi czujnik bo jeden daje sygnal do komputera jego nie ruszaj zmien ten drugi
kris185 - 2010-07-12, 07:43
Szajbaa napisał/a: | wsadz czujniki ze swojego starego silnika te na ktorych bylo ok i bedzie dobrze(tak mniemam)
[ Dodano: 2010-07-12, 00:46 ]
bardziej mam na mysli ten drugi czujnik bo jeden daje sygnal do komputera jego nie ruszaj zmien ten drugi |
Jeśli odłączę czujnik pierwszy nr 15 to ze wskaźnikiem nic się nie dzieje a jak odłącze czujnik drugi nr 13 to wskaźnik opada.
Jeszcze sprawdziłem na realoem silniki m50b20 w e34 i e36 i e36 1.8is m42, i czujniki są różne np:
z e36 320i, czujnik nr 15 ma nr 13621730034 a czujnik nr 13(2-POL) ma nr 12621747281
z e36 318is m42, czujnik nr 8 ma nr 13621709966 a czujnik nr 6( 2-POL) ma nr 12621747281
z e34 520i m50b20, czujnik nr 15 ma nr 13621730034 a czujnik nr 13(1-POL) ma nr 12621710512
Teraz widać po nr że czujnik z e36 320i nr 13 jest taki sam jak w m42 czujnik nr 6. Tylko że ja mam silnik z e34 i czujnik nr 13 już ma inny numer.
Spróbuje przełożyć czujniki i zobaczę co będzie.
Szajbaa - 2010-07-13, 09:40
przełóż na ten z isa i bedzie dobrze
[ Dodano: 2010-07-13, 10:45 ]
masz silnik z e34 z czujnikiem jedno pinowym a w e36 musisz miec czujnik dwu pinowy wiec wsadzaj swoj stary z is'a, na przyszłosc nie musisz robić fotek tylko wrzucaj linki do realoem wtedy jest czytelniej i z opisem całym.
kris185 - 2010-07-13, 09:53
Szajbaa napisał/a: | przełóż na ten z isa i bedzie dobrze
[ Dodano: 2010-07-13, 10:45 ]
masz silnik z e34 z czujnikiem jedno pinowym a w e36 musisz miec czujnik dwu pinowy wiec wsadzaj swoj stary z is'a, na przyszłosc nie musisz robić fotek tylko wrzucaj linki do realoem wtedy jest czytelniej i z opisem całym. |
następnym razem będą linki czujnik z isa już wyjołem tylko tak jaki pisze są tam dwa piny w is a w wtyczce od e34 jest jeden pin to w czym to pomoże?(tak z ciekawości) skoro i tak będzie podłączony jeden pin.(chyba że czegoś nie rozumie)
Dziś go zmienię i zobaczę co będzie się działo.
Szajbaa a miałeś już taki przypadek?
Szajbaa - 2010-07-13, 09:56
miałem takie przypadki zawsze w e30 przy swapach trzeba zmieniac czujnik zakładam ze wiazka bedzie miala dwa piny ew w ostatecznosci trzeba bedzie dac kabelek do złacza z budą ale mi sie nie wydaje a moze bedzie dzialac na jednym pinie zmien i sprawdz
kris185 - 2010-07-15, 16:53
Szajbaa napisał/a: | miałem takie przypadki zawsze w e30 przy swapach trzeba zmieniac czujnik zakładam ze wiazka bedzie miala dwa piny ew w ostatecznosci trzeba bedzie dac kabelek do złacza z budą ale mi sie nie wydaje a moze bedzie dzialac na jednym pinie zmien i sprawdz |
Szajbaazrobiłem jak pisałeś tylko że ten czujnik z is-a ma mniejszy gwint i jest z bosch a ja mam siemens
Arti89 - 2010-07-19, 23:58
Kup czujnik do M50 dwu pinowy. Dlaczego dwu pinowy bo e36 wykorzystuje dwa kable do temperatury a e30 i e34 jeden kabel. Dlatego jak robimy swapa do e30 to zmieniamy czujnik na jedno pinowy np. od m20
kris185 - 2010-07-20, 17:29
Arti89 napisał/a: | Kup czujnik do M50 dwu pinowy. Dlaczego dwu pinowy bo e36 wykorzystuje dwa kable do temperatury a e30 i e34 jeden kabel. Dlatego jak robimy swapa do e30 to zmieniamy czujnik na jedno pinowy np. od m20 |
To rozumiem że do m50 były dwa rodzaje czujników? do e34 jedno pinowy a do e36 dwu pinowy. Chciałem jeszcze przejrzeć schematy od e34 i e36 jak to jest połączone te czujniki.
A powiedz mi jeszcze jak ma być czujnik dwu pinowy to muszę dołożyć pin we wtyczce od tego czujnika i gdzie ten pin dołożony podłączyć?
Arti89 - 2010-07-23, 20:45
sprawdź w kostce tej okrągłej od budy i silnika czy jst kabel brązowo żółty i mi napisz
kris185 - 2010-07-23, 21:14
Arti89 napisał/a: | sprawdź w kostce tej okrągłej od budy i silnika czy jst kabel brązowo żółty i mi napisz |
Sprawdzę czy jest od budy i silnika. Pojadę chyba do ASO po ten czujnik dwupinowy.
|
|