BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

TECHNICZNE - [e30] jechala i zgasła...

bobek1985 - 2010-07-24, 12:08
Temat postu: [e30] jechala i zgasła...
Witam, wracałem wczoraj z pracy i przy predkosci 50km/h stracil moc i zgasla zjechalem na bok i juz nie odpaliła przy okazji zauwazyłem ze aku mi rozładowało... Dziś podjechalem innym samochodem na kable podpiołem i po 5 minutach odpalił na gazie potrzymalem go tak chwiile zeby mi sie aku troszke podladowało po czym odpiołem kable, wsiadlem w auto i przejechalem 10 metrów i znowu zgasł, przekrecilem kluczyk w stacyjce i aku padniete nie wiem dlaczego go nie laduje... Bezpiecznik nr 11 od pompy przepalony... macie jakies propozycje?
Bambus 3.. - 2010-07-24, 12:13

Brak ładowania, sprawdz alternator
bobek1985 - 2010-07-24, 12:17

jak go sprawdzic bo nie ma mzielonego pojecia jak sie to robi...
Piotrek325 - 2010-07-24, 22:32

uruchom samochod, i zobacz jakie masz napiecie na akumulatorze, powinno byc 14,8

Swieci sie kontolka od ladowania ?? naladuj dobrze akumulator. i wtedy sprawdz.

jak bys wymontowywal alternator, to sprawdz w jakim stanie sa szczotki regulatora napiecia oraz slizgi na alternatorze.

bobek1985 - 2010-07-25, 10:45

kontrolka ladowania sie nie swieci a nie mam czym sprawdzic napiecia na aku... jedyne co zaobserwowalem to ze pompa nie dziala i pali mi kazdy biezpiecznik nr 11 czyli od pompy, czy jest mozliwe ze to pompa siadla i robi zwarcie w ukladzie i mi aku pada?

[ Dodano: 2010-07-26, 18:35 ]
witam, dalej mam problem z autem...

zakupiłem dzis multimetr wyglada tak



Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us


A oto pytanie do was, jak to mam ustawić (multimetr) i sprawdzić czy alternator mi ładuje akmulator i dlaczego wypala mi bezpiecznik nr.11 od pompy...? z gory dziekuje

[ Dodano: 2010-07-26, 19:56 ]
Kupiłem prostownik zaladowalem akmulator, wlozywlem w auto odpalilem na gazie chodzil... Utawiłem ten multimetr na na prad stały (na 20) i mierzyłem napiecie na akumulatorze. wyłaczone auto pokazywało 12.42 a jak zapaliłem samochód pokazywał 11.84 jak wlaczyłem mu swiatła to juz spadło do 11.59. Czyli nie mam ładowania tak? Mam sie zając odkrecaniem alternatora...???

MARAS - 2010-07-27, 20:39

zacznij od regulatora napięcia na alternatorze może kończa się szczotki a może regulator powiedział dowidzenia.
Najlepiej podjedź do elektryka skoro nie masz za bardzo pojęcia jak zmierzyćk, sprawdzić nie wiem czy coś wogóle naprawisz, wymontujesz alternator i co dalej :?:

Piszesz że pali ci bezpiecznik znaczy masz zwarcie w układzie zasilającym w prąd pompę paliwa. szukaj więc przełąmanego przewodu zwarcia w kostkach połaczeniowych a może i w samej pompie ale mam wątpliwości bo benzyna w przeciwnieństwie do wody nie przewodzi prądu...

M-4 - 2010-07-27, 22:31

Bobek podłączyłeś do tego gniazda 250mA max jak na fotce? :) Mam nadzieję, że nie bo pewnie miernik by nie wytrzymał... albo kable :)
Samochód wysechł?
A na zapłonie też spada napięcie, czy dopiero po odpaleniu silnika?

bobek1985 - 2010-07-28, 16:16

tak podlaczylem jak na fotce i miernik wytrzymal, dalej działa...

Napewno nie mam ladowania bo codziennie laduje akumulator prostownikiem zeby zajechac do pracy :D . Bezpiecznik nr.11 od pompy pali za kazdym razem bo chyba sama pompa mi sie zatarla i nie chodzi... jak odlaczylem pompe pod tylnim siedzeniem bezpiecznik sie nie pali. Najdziwniejsze ze nie pali mi sie kontrolka ladowania na zegarach...

Artur C. - 2010-07-29, 11:15

--------------------------------------------
SUCHARUS - 2010-07-29, 18:07

panie zaroweczka sie spalila (kontrolka od ladowania) a przez nia jest przejscie jak sie spali to nie ma ladowania wymien zarowke bedzie git
bobek1985 - 2010-07-29, 20:44

kontrolka przepalona powiadasz sprawdze w pierwszej kolejnosci... alternator juz rozebralem i wykrecilem z niego ten niby regulator napiecia zze szczotkami i wyglada tak:


Uploaded with ImageShack.us



Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


zaraz zabieram sie za odkrecenie zegarow i sprawdze ta lampke

[ Dodano: 2010-07-30, 13:15 ]
zajrzalem do zegarów kontrolka dobra, zaróweczka nie jest przepalona...

SUCHARUS - 2010-08-02, 20:48

szczotki jeszcze mozliwe takze powinny jeszcze chodzic
DIEGO E30 - 2010-08-08, 21:27

Witam w mojej e30 w zeszłym roku szukałem usterki w układzie elektrycznym i w międzyczasie wymieniłem regulator napięcia bo poprzedni się kończył.Minęły dwa miechy i w trakcie jazdy w nocy w zimie nagle zaczęły mnie razić zegary,a światła mijania zrobiły się mocne jak drogowe.Okazało się ,że padł nowy regulator napięcia za 20 zł, a na zaciskach aku na włączonym silniku pokazywało 18 volt :shock: Wymieniłem na używkę i problem znikł.Do czego dążę ,otóż w regulatorze nie muszą się skończyć szczotki aby przestał funkcjonować.Warto zatem go wymienić ,koszt nie duży.

Miałem kiedyś nissana primere w którym na zaciskach aku pokazywało 12 volt i nie było wogóle ładowania, po wymianie regulatora również problem znikł.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group