BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

TECHNICZNE - Problem z E30

Killer1234 - 2010-08-13, 20:54
Temat postu: Problem z E30
Witam
Samochód to E30 1990/88 buda 90 silnik 88. Silnik to M40 po kompletnej zamianie z 1,6 na 1,8. Nie bylo żadych problemow po zamianie aż do okolic początku tego lata. Rozrusznik przestal kręcić, tj. reagować na prąd, ale co ciekawe, raz reagował a raz nie. Rozebrałem rozrusznik rozsypany koszyk przekładni planetarnej, zakupiłem nowy rozrusznik - założyłem, niby ok, ale wszystko się wyjaśnilo, problemem nie jest rozrusznik. Objawy są takie, na dworze upał powyżej 25, samochód nie odpala, nie reaguje na prąd w ogole. Aku nowy. Jak jest zimniej, wieczorem, zapala od strzała, bez najmniejszych komplikacji, zrobi się cieplej powrót objawów.

Jeżeli ktoś mial coś podonego i wie co zrobić z tym fantem proszę o pomoc. Rozrusznik kupiłem co prawda uzywany, ale raczej nie ma to tutaj znaczenia, bo nie tu leży problem.

Proszę was Koledzy o pomoc i sugestie. Nie bardzo mam czas sam rozkminiać po kolei co jest problemem, dlatego zwracam się do Was.

Pozdrawiam Fanów

G-R-Z-E-Ś - 2010-08-17, 08:45

Kolego prawdopodobnie będzie wina kabelka i wsuwki ( do rozrusznika idzie gruby kabel prądowy i cieniutki który daje sygnał do rozruchu ) i właśnie wina będzie tego cieniutkiego kabelka . Sprawdź czy nie jest zaśniedziały i wymień tak dla pro formy wsuwkę .
Killer1234 - 2010-08-17, 20:13

OK zerknę i dam znać czy się poprawilo.

[ Dodano: 2010-08-20, 21:53 ]
Pierwsza rzecz tam nie ma wsowek, ale mniejsza o to.
Styki wyczyszczone- zmiany żadne. Teraz inna sprawa, do rozrusznika idą 3 kable. każdy przykręcany na gwintowany bolec. M8 plus stały, M5 i M6, który jest który?? bo jak zapalam na krótko to stykam staly z M6, i tu upatruję problem, ale być może się mylę.
Jeżeli mam rację to kieruję do Was pytanie gdzie idzie ten kabel z M6 gróbszy, a gdzie z M5 cieńszy???

lijo1979 - 2010-08-20, 23:04

A może chodzi o stacyjkę, czyt. kostkę stacyjki?
Ja miałem podobne problemy z rozrusznikiem z tym, że czy auto było ciepłe, czy zimne - bez znaczenia.

Ale dymiło mi się ze stacyjki jak chciałem zakręcić:) Jak rozebrałem to styki były mega zasyfione. Wyczyściłem i jest OK. Mechanizm jest.... ciekawy :) Ale powinieneś dać radę to zrobić.

Killer1234 - 2010-08-21, 22:06

Nie to nie to, jak wsadzałem silnik to jest nieco ponad rok temu stacyjkę też wymieniałem nie ma takiej opcji coby się zepsuła w tak krótkim czasie, tym bardziej że załozona była orginalna.
Rat84 - 2010-08-22, 15:09

kolego zobacz kabel masy z budy do silnika. ja tak mialem na zimno palil od tyku a jak sie zrobilo cieplo to zaczynaly sie jaja. smienilem kabel masy i jak reka odjał. powodzenia
Killer1234 - 2010-08-22, 17:04

Kabel jest styki czyściłem jak zakładałem nrugi silnik ale sprawdzę zakładając drugi kabel, gdzieś mam zapasowy. Dam znać jak się poprawi.
Rat84 - 2010-08-23, 17:58

kolego dzis bede u znajomego ktory kocha e30 i zna sie na nich jak nikt inny. nieraz pomagal mi jak inni nie dawali rady. zapytam jego i jutro ci napisze co powiedzial
Killer1234 - 2010-08-25, 17:37

To nic z elektryki dziś chwila czasu pozwoliła mi na diagnozę. Bębenek stacyjki jest do bani, wiek ktoś jak się to to wyjmuje??

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group