|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - Z cyklu... " Puchnące węże i wysoka temperatura... &quo
Melis - 2010-08-22, 07:57 Temat postu: Z cyklu... " Puchnące węże i wysoka temperatura... &quo Witam!
Kolejny temat z cyklu... „Puchnące węże i wysoka temperatura”
Trochę danych:
BMW E36 compakt 1.6 m43 1995r
-IG Stag300
Historie zacznę od początku...
Jadąc do pracy strzelił mi wąż wody.. nie pękł a zsunął się z trójnika/rozdzielacza (jak zwał tak zwał).
Po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu zapłonu dopiero wtedy wskaźnik pokazał, że temperatura jest na czerwonym polu.
Auto ostygło i zacząłem się bawić... nałożyłem wąż, zalałem płyn i zacząłem odpowietrzać, jednak bezskutecznie. ciągle biło jakby ciśnienie lub nie mogło przepchać „poduszki powietrznej”. Próbowałem pozbyć się tego nawet zdejmując jeden z węży przy nagrzewnicy i innymi patentami.
Chłodnice sprawdziłem, przepłukałem itd.
Visco Ok.
W dalszych walkach wywaliłem termostat, zmieniłem pompę wody i ciągle to samo.
Stwierdziłem, że to zostaje tylko uszczelka lub głowica...
Kupiłem uszczelkę, sprawdziłem splanowałem głowicę i znowu to samo!!!
Silnik był w średniej kondycji, więc kupiłem drugi... wsadziłem, zapalił jakbym wczoraj go zgasił... nabrał temperatury roboczej i znowu się zaczęło.
Nie mam już pomysłu, co tam się dzieję... jutro jeszcze zmienię chłodnice na inną i będę sprawdzał każdy wąż po kolei...
Jakieś pomysły lub wskazówki inne???
Pozdrawiam!
lysy174 - 2010-08-22, 08:21
Albo zapchana chlodnica albo ktorys waz. Nie ma juz innej mozliwosci skoro ty juz caly silnik zmieniles.
swieja949 - 2010-09-26, 22:28
Witam !
Mam podobny problem z temperaturą w BMW 850 i . Zanim zacznę jak kolega wyżej wymieniać wszystko może ktoś spotkał się z tym problemem. Auto zajechało na Mazury 600 km i raz wywaliło wąż .
po ostudzeniu , zalaniu , odpowietrzeniu dojechało do Węgorzewa i z powrotem . A teraz znowu po przejechaniu 4 km wali para z korka a co ciekawe temperatura na zegarze nie pokazuje dużego przekroczenia.
Jeżeli ktoś miał taki problem to proszę o poradę . Dziękuję
Jacek
Rafał - 2010-09-27, 00:27
u mnie było tak:
w jakiś magiczny sposób straciłem łopatkę wiatraka
wymieniłem wiatrak
wiatrak poprzecinał węże chłodnicy
wymieniłem węże i poduszki-były kiepskie
znów węże poszły
wymieniłem wiatrak okazało się ze zamiennik jest za duży i zawsze będzie te węże przecinał
po kilku miesiącach problem powrócił ciekło z korka
wymieniłem termostat -mikropęknięcie
pompę wody
wisko
dalej nic
na koniec okazało się że chłodnica jest uszkodzona pod zbiornikiem
wymieniłem chłodnicę i problem ustał
hej
M-4 - 2010-09-27, 09:46
Jeszcze korek od chłodnicy może nie przepuszcza i robi ciśnienie? Bo tam jest taki zaworek o ile się nie mylę
Rafał - 2010-09-27, 21:02
właśnie !
jeszcze korki ze 3 wymieniłem
bogib184 - 2010-09-28, 17:49
To ja powiem co u mnie się urodziło Kupiłem moją 2 babunię i wszystko cacy, oprócz zaklejonego odpowietrznika, który pękł. Dostałem od sprzedającego nowy odpowietrznik i podkusiło mnie któregoś razu go wymienić i wtedy się zaczęło Na wskaźniku temperatura ok, a w rzeczywistości piekło. W termostacie zamiast wody było gorące powietrze i to zmylało czujnik temperatury. Po wywaleniu termostatu waliło cały czas ciśnienie na węże. Postawiłem na uszczelkę. Po ściągnięciu czapki zobaczyłem ciekawy widok - pęknięty blok Drugi silnik nie znaczy dobry. Może coś być nie tak, ale szczerze mówiąc po wymianie tylu rzeczy w aucie wymienił bym chłodnicę i posprawdzał węże, a nie wsadzał drugi motor... Powodzenia
center - 2010-10-02, 10:16
ja właśnie przez chłodnice jestem na etapie robienia uszczelki pod g
więc jak tylko zaczynają się problemy z temp nie czekałbym na nic tylko od razu walił nowy termostat+pompa wody+chłodnica i nie ma opcji żeby jeszcze coś marudziło...
|
|