BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

TECHNICZNE - E 36 Wyciek oleju z dyfra

lolek0 - 2010-09-09, 11:46
Temat postu: E 36 Wyciek oleju z dyfra
Witam kolegów, wczoraj zauważyłem ze mój dyfer (3,15+ 40% szperra) się poci w miejscu gdzie wychodzi ta flansza na półoś z boku między ścianką dyfra a tym pierścieniem co jest przykręcony za flanszą.(niestety nie chce mi załadować zdjęcia) ;/ czy ktoś może mi pomóc jak ten temat ugryść? czy wystarczy wymienić uszczelniacz który tam jest (tyle wyczytałem jak do tej pory na forach)czy jest to wyższa szkoła jazdy i sam nie dam rady nic z tym zrobić?? proszę o wszelkie sugestie co ewentualnie może być nie tak ;/
http://moto.allegro.pl/mo...1219737154.html
Na tej aukcji na drugim zdjęciu dobrze widać miejsce o które mi chodzi:)

Dantte26 - 2010-09-11, 12:49

u siebie miałem ten sam problem i wymiana simmerów zakończyła problem...nie pamiętam ile dokładnie ale coś koło 20zł/szt. w ASO płaciłem...wymiana banalnie prosta...
lolek0 - 2010-09-11, 19:22

Dantte26 napisał/a:
u siebie miałem ten sam problem i wymiana simmerów zakończyła problem...nie pamiętam ile dokładnie ale coś koło 20zł/szt. w ASO płaciłem...wymiana banalnie prosta...

kolego a po wyjęciu tych segerów czy jak to tam się zwie :) było widać jakieś uszkodzenia? ja dziś wyciągnełem ten pierścień i "na oko" nie widać żadnych uszkodzeń, czy pęknięć. a na zdrowy rozsądek nie ma innego miejsca by mogł wydostawać się olej czy się myle?? gdzieś jeszcze może się wydostawać?

Dantte26 - 2010-09-11, 21:24

simmer ma przykręcane gniazdo które montowane jest w dyfer które to z kolei uszczelnia o-ring...ale wątpie żeby to była wina o-ringu...ale wymienić warto...koszt niewielki ok.5zł za 2szt. ...na pierścieniach simmera nie miałem żadnych uszkodzeń ale w porównaniu z nowym była znaczna różnica krawędzi jak i spasowania do flanszy...po prostu mają już swoje lata i wymagają wymiany... pierścień "segera" nie jest gumowy...to metalowy pierścień zapobiegający na przykład wysuwaniu się łożyska z gniazda...miałem do czynienia z dyfrem od e30...być może dyfer od kebaba jest inaczej zbudowany...
lolek0 - 2010-09-12, 11:57

Dantte26 napisał/a:
simmer ma przykręcane gniazdo które montowane jest w dyfer które to z kolei uszczelnia o-ring...ale wątpie żeby to była wina o-ringu...ale wymienić warto...koszt niewielki ok.5zł za 2szt. ...na pierścieniach simmera nie miałem żadnych uszkodzeń ale w porównaniu z nowym była znaczna różnica krawędzi jak i spasowania do flanszy...po prostu mają już swoje lata i wymagają wymiany... pierścień "segera" nie jest gumowy...to metalowy pierścień zapobiegający na przykład wysuwaniu się łożyska z gniazda...miałem do czynienia z dyfrem od e30...być może dyfer od kebaba jest inaczej zbudowany...

kurde fakt, pomyliłem segery z simmerami :lol: no właśnie mój jest chyba jeszcze pierwszy w tym dyfrze, wyciek był nie wielki ale jednak ;/ jutro to złoże w całość i zobaczymy co będzie dalej, mam nadzieje ze to tylko to bo nie mam koncepcji na coś innego. chyba ze jeszcze ten o-ring.

Dantte26 - 2010-09-12, 12:46

jeśli masz to na wierzchu wykręć gniazdo pod simmering i wymień o-ringi od razu...szkoda by było rozbierać to jeszcze raz...zwłaszcza że półoś masz zrzuconą...zresztą twoja wola...
lolek0 - 2010-09-12, 18:37

No wiadomo ze wymienie co trzeba jeszcze żeby drugi raz tego nie ruszać bo bez sensu, musze tylko zobaczyć te o-ringi (mam nadzieje ze kupie je w sklepie motoryzacyjnym) :D
Dantte26 - 2010-09-12, 18:56

bez problemu...najlepiej pytaj w sklepie specjalizującym się w sprzedaży łożysk itp. części...
lolek0 - 2010-09-12, 19:57

Wielkie dzięki jak da rade to jutro to złoże w całość :D A orientujesz się może czy jakaś firma zajmuje się zmianą przełożeń w dyfrze??
Dantte26 - 2010-09-12, 20:32

nie mam pojęcia...ale podejrzewam że taniej będzie kupić dyfer o innym przełożeniu...firma jak każda zawsze chce zarobić...nie dość że zapłacisz za inną przekładnie to jeszcze za usługe...wiesz jak jest...a dyfer zmienisz sobie sam...swój oddać możesz w rozliczeniu zwłaszcza że jest zeszperowany...a jeśli nie to klienta znajdziesz na pewno...
lolek0 - 2010-09-13, 19:05

No właśnie nie bardzo jestem za sprzedażą swojego dyfra bo mam szpere i dyfer po kapitalnym remoncie na początku roku+ zacieśnianie szpery więc musiał bym dostać z 1500zł za ten dyfer a nie wiem czy ktoś zapłaci mi takie pieniądze. :D
Dantte26 - 2010-09-14, 08:25

dziwne...dyfer po kapitalce a zostawili oryginalne simmeringi?? jakaś partacka firma to robiła...grzech tego nie wymienić...zwłaszcza że to tanie koszta...jeśli jesteś pewny tego dyfra a ktoś by taki potrzebował myślę że dałby Ci tą kasę ale z gwarancją, a myślę że gotów byś był ją udzielić...
mogę znać koszta takiej operacji...też mam oryg. szperę 25%...jakie koszta zaciśnięcia do 40%??

lolek0 - 2010-09-15, 15:40

Dantte26 napisał/a:
dziwne...dyfer po kapitalce a zostawili oryginalne simmeringi?? jakaś partacka firma to robiła...grzech tego nie wymienić...zwłaszcza że to tanie koszta...jeśli jesteś pewny tego dyfra a ktoś by taki potrzebował myślę że dałby Ci tą kasę ale z gwarancją, a myślę że gotów byś był ją udzielić...
mogę znać koszta takiej operacji...też mam oryg. szperę 25%...jakie koszta zaciśnięcia do 40%??

No z mojego przypuszczenia wynika ze to są jeszcze pierwsze, chyba ze firma gdzie robiłem dyfer wstawiła nowe oryginalne ale śmię wątpić :D prawie rok przelatałem bez dotykania i w minioną sobote zobaczyłem ślady oleju na dyfrze pod flanszą na półoś, mam nadzieje ze to tylko ten simmering ;/ Cała operacja kosztowała mnie coś ponad 500zł. dokładnie nie pamiętam ale w tej cenie były wysyłka w jedną i drugą strone (120zł) i dwa litry oleju Motula do dyfra.

Dantte26 - 2010-09-16, 06:34

ja zamawiałem oryginalne w ASO ale pracują bezawaryjnie już trzeci rok...być może nie wymieniali lub nieostrożnie zamontowali...sprężynka siedziała na miejscu?? co do ceny to widzę że nie były to straszne koszta...podejrzewam jednak że wykonano w tej kwocie tylko zaciśnięcie szpery...łożysk i simmerów raczej nie ruszali...ale cena ok...takie pierdy łatwo wymienić samemu z tym czy aby na pewno kalkulował się bedzie czas na to poświęcony...zwłaszcza że nie tak dawno rozbebeszali go w firmie...

aha, miałem pytać...jakiego Motula zalali??

lolek0 - 2010-09-16, 19:15

Sprężynka była na swoim miejscu, simmering tez bez sladów, uszkodzeń, nie było widać by był jakoś odkształcony czy coś innego. Simmering+o-ring dziś odebralem z ASO i już jest zamontowany ale nie wiem czy jest ok bo dyfer wymontowałem i jutro jedzie na zmiane przełożenia bo mam 2.93 to tragedia jest :| Olej PEA 90

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group