BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

TECHNICZNE - [e30]silnik M20B25 z ix-a do zwykłej.

ogolny - 2010-09-23, 06:13
Temat postu: [e30]silnik M20B25 z ix-a do zwykłej.
Witam.
Potrzebuje wszelkich informacji na temat jakie niespodzianki moge spotkać przy przystosowywaniu silnika m20b25 z ix-a do wstawienia w zwykłą budę.
Na pewno wymiany podlega:
1.Miska - jak kwestia otworów?
2.Pompa olejowa - podobno w ix kręci się odwrotnie? Jak to zmienic?
3.Łapy silnika - powinny podejść z m20b20
4.
5.

Artur C. - 2010-09-26, 12:17

Pompa oleju od zwykłego M20 nie podpasi są inaczej wiercone kanały olejowe i w bloku brak otworu do wkręcenia zaworu upustowego oleju.
Miska pasuje oprócz dwóch otworów.

ogolny - 2010-09-26, 14:31

Ale chyba mogę zostawić pompę z IX ,a dorobić tylko samego smoka ?
Artur C. - 2010-09-26, 15:49

O ile pamiętam powinno się udać.
HARTGE - 2010-10-01, 05:13
Temat postu: Re: silnik m20b25 z ix-a do zwykłej
ogolny napisał/a:
Witam.
Potrzebuje wszelkich informacji na temat jakie niespodzianki moge spotkać przy przystosowywaniu silnika m20b25 z ix-a do wstawienia w zwykłą budę.
Na pewno wymiany podlega:
1.Miska - jak kwestia otworów?
2.Pompa olejowa - podobno w ix kręci się odwrotnie? Jak to zmienic?
3.Łapy silnika - powinny podejść z m20b20
4.
5.


Ogólny obraziłeś się czy zgubiłeś mój numer telefonu :lol:

Ja przerabiałem już ten temat dwa razy tyle że w drugą stronę czyli zwykły blok M20B27 do X-a.

ad.1. Blok z X-a ma o 2 lub o 4 otwory więcej do mocowania miski olejowej, więc jak zakładasz zwykłą miskę olejową to w niczym to nie przeszkadza, rozstaw i średnica (M6) pozostałych otworów są identyczne.

ad.2. Nie podobno tylko na pewno, jeżeli zostawisz oryginalną pompę oleju z X-a to nie musisz zmieniać kierunku jej obrotów, bo będzie on prawidłowy :D

ad.3. Łapy silnika też będą pasować tyle że w zwykłym bloku są mocowane na śruby M8, a w bloku z X-a na śruby M10 więc trzeba będzie rozwiercić otwory w zwykłych łapach na M10.

ad.4. Bagnet do pomiaru stanu oleju jest w innym miejscu, więc trzeba wywiercić w bloku nowy otwór do mocowania rurki bagnetu no i zaślepić stary otwór oczywiście.

ad.5. Sam bagnet oleju i rurka bagnetu oleju również jest inna więc też trzeba ją przełożyć ze zwykłego M20B25

ad.6. Wypić flaszką po robocie :drunk:

ogolny - 2010-10-01, 06:32

HARTGE - nr.tel nie zapomniałem :) . Dobrze wiesz że to co wypisałeś ja wiem ,ale chciałem się upewnić - nawet z Tobą kilka razy omawiałem temat.Jak widać niewiele osób kuma temat.
Wszystkim zainteresowanym DZIĘKUJE.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group