BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

TECHNICZNE - [E34] Problem z odpalaniem POMOCY

Mareczek - 2010-11-05, 19:19
Temat postu: [E34] Problem z odpalaniem POMOCY
Witam posiadam BMW E34 2.0 12v z gazem sekwencyjnym.
Problem polega ma tym ze rano na zimnym silniku ciężko odpala (muszę trochę gazu dodać i wtedy załapie ale nie zawsze)
Pytanie co może być tego powodem :?: :?:

PiotrC - 2010-11-09, 19:12

Do niedawna miałem ten sam problem. Wymieniałem czujniki temperatury, impulsów na kole zamachowym, impulsator, czyściłem przepływkę (ścieżkę rezystancyjną), rozprogramowywałem komputer silnika a nawet wymieniłem na inny egzemplarz - efekt? Żadnej poprawy..

Niedawno regulowałem odległość czujnika na kole zamachowym żeby był bliżej niż 1mm od zębów, ale też nic z tego.

W pewną niedzielę rano (po powyższej zabawie z czujnikiem) odpalam na zimno i co? silnik powędrował na 2000 obr/min, podgazówka jedna, kolejna i to samo - 2000.

Wymieniłem krokowca od wolnych obrotów i już 2 tygodnie bez problemów - pali od pierwszego bez względu na temperaturę. Dodam jeszcze, że krokowy nie przycinał się, a cewki miały po 20 Ohm (czyli niby wszystko ok, ale do bani).

Powinieneś pomierzyć wartości rezystancji czujników,przepływki, ewentualnie wartości sygnałów (wskazany oscyloskop) - wartości parametrów są na pewno w NIEZBĘDNIKU TECHNICZNYM,

[ Dodano: 2010-11-09, 19:13 ]
Odpalasz na benzynie? Czy od razu katujesz na gazie :)

Młody88 - 2010-11-10, 07:21

witam. taki problem jak opisałeś może być spowodowany tym że puszczają ci wtryski gazowe i po całej nocy postoju silnik jest zalany gazem. spróbuj wieczorem zakręcić zawór na butli i wypalić cały gaz z przewodów a rano auto powinno odpalić bez problemu na benzynie:)
Mareczek - 2010-11-26, 21:59

Zrobiłem tak jak kolega napisał zakręciłem butle i wypaliłem gaz.
Faktycznie odpaliła bunia odpaliła na strzał :D

Tylko pytanie co jest teraz do zrobienia :?: czemu mi zalewa :?:

Proszę o pomoc

Posiadam gaz sekwencyjny

grzesiekd111 - 2010-11-26, 22:26

Młody88 napisał/a:
witam. taki problem jak opisałeś może być spowodowany tym że puszczają ci wtryski gazowe i po całej nocy postoju silnik jest zalany gazem. spróbuj wieczorem zakręcić zawór na butli i wypalić cały gaz z przewodów a rano auto powinno odpalić bez problemu na benzynie:)

wymiana wtryskiwaczy gazowych cie ratuje

Mareczek - 2010-11-26, 22:30

może jakiś elektrozawór nie zamyka :?: :?:
PiotrC - 2010-11-29, 22:01

Zgodnie z przedmówcami: WTRYSKI puszczają. One są na końcu układu gazowego i są ostatnią "barierą" dla gazu. Jeżeli zjawisko prawidłowego odpalania i/lub zalewania gazem jest powtarzalne to musisz wyskoczyć z kaski na nowe wtryski :(

Masz założone filtry gazu fazy ciekłej i lotnej gazu? Jeżeli tak, to warto wymienić. Ja zmieniam co 10tys.km i niestety nieźle są zawalone. Wbrew pozorom w gazie jest pełno śmiecia.

E30 ROST - 2010-11-30, 18:30

jesli gaszac silnik przejdziesz na benzyne i przez pare sekund popracuje na benzynie tez odpali ze strzalu. wtryski sekwencji nie puszczaja nie wiem o czym wy piszecie!! gaszac silnik musisz miec za bogata mieszanke i z rana odpalajac odpalasz z 2 paliw!! i to jest powod slabego odpalania... popraw mnie jak sie myle i prosze cie sprawdz!!
kazik - 2010-11-30, 19:30

Sprawdź listwę wtryskową bo z tego co piszesz to przyczyn może być wiele i wcale nie koniecznie to wtryski.Wystarczy wpiąć się w każdą listwę trójnikiem i jednym końcem napompować do ciśnienia około 1,5 atmosfery a pod drugi podpiąć manometr- listwa nie ma prawa puścić ciśnienia.
Jeśli puszczają możesz je doraźnie uratować jakimś WD 40 lub preparatem do czyszczenia przepustnic- najlepiej zalać i poczekać z 24h.
Jeśli to nie wtryski obstawiam walnięty czujnik temperatury powietrza zasysanego w przepływomierzu ale jest to tylko mój strzał na ślepo nie widząc zachowania auta.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group