BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

TECHNICZNE - Drążek zmiany biegów

BassQ - 2010-11-06, 14:35
Temat postu: Drążek zmiany biegów
Witam!!
Mam pytanie czy są jakieś zestawy naprawcze bądź domowe sposoby naprawy drążka zmiany biegów, chodzi o to że mam na nim dość duży luz, co na zimnej daje zgrzytanie przy zmianie biegów a i na ciepłym musze dość delikatnie nim operować :(

A i jeszcze takie pytanie czy oplaca się remontować dyfer który ma 250tyś? (zaczyna wyć, cieknie od strony pół osi, i wydaje mi sie że ma duży luz na przekladni) narazie leży sobie w garażu bo mam inny ale od 1,6 i troche dziwnie mi się na nim jeźdi :wink:

Cypisek - 2010-11-06, 16:48

Co do drążka to musisz od spodu zdjąć zapinkę z cięgna i dobrać jakąś podkładkę żeby wszystko siedziało ciasno, luz powinien zniknąć.

Dyfra nie opłaca się remontować, jest to tak tanie że lepiej założyć używkę. Dyfer od 1.6 ma tą samą długość więc śmiało możesz go zamontować.

BassQ - 2010-11-06, 18:04

"bobrać" czyli jedynie zestaw "zrób se sam" wchodz w gre ? :D to damy rade :)

Co do dyfra to też mi się tak wydawało :) tylko że coś mi sie tu nie zgadza, bo na tym dyfrze co miałem w 318 (a który lerzy w garażu) miałem dłuższe przełożenia, a na tym który mam w 316 ( i on jest napewno org.) coś szybko mi sie biegi kończą :? a nie wychodziły jakieś modele z dłuższym dyfrem, bo jak nie to znaczy że ktoś w niej już dłubał i dyfrer nie jest org (eh jakby się dało odczytać coś z niego :shock: )

Cypisek - 2010-11-06, 18:22

Nie tylko zrób se sam, możesz podjechać do aso i kupić oryginalne podkładki które są plastikowe i po milionach kilometrów poprostu się wyrabiają. A krótszy dyfer może być np z touringa.
BassQ - 2010-11-06, 18:35

"po milionach kilometrów" - to mi się podoba :D

tzn chodziło mi o to że ktoś do 318 mógł dać dłuższy bo polak potrafi :wink: a 316 mam sprowadzoną (z papierami nawet na wymiane żarówki :D ) i jestem pewny że dyfru nikt nie ruszał :)

Cypisek - 2010-11-06, 18:49

Do dyfra przykręcona jest tabliczka znamionowa z wybitym przełożeniem.
E30 ROST - 2010-11-06, 19:37

jesli chodzi o drazek to wystarczy tez tak splaszczyc w imadle zeby moc jeszcze wcisnac w drazek i bedzie git jak nowy... z dyfrem nie naprawiaj wymien!! 1.6 i 1.8 maja bardzo podobne przelozenia
SlawekCh - 2010-11-07, 18:46

Dyfer wymień szkoda zachodu.
BassQ - 2010-11-07, 23:28

Dzięki Panowie :beer: :beer: :beer:
Bede działał :D


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group