|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - Luz na kierownicy E34
bogib184 - 2010-11-14, 09:29 Temat postu: Luz na kierownicy E34 Witam. Mam pytanie: mam delikatny luz na kierownicy - jak zostawię na prostych kołach to luzu nie ma, a na skręconych jest. Mam skręconą regulację kolumny kierownicy przez poprzedniego właściciela. Moje pytanie - jak skasować taki luz, czy jest do tego jakiś zestaw naprawczy, ile może kosztować i ile może kosztować regeneracja pompy wspomagania. Z góry dzięki.
grzesiekd111 - 2010-11-14, 20:58
delikatny luz można kasowac na przekładni kierowniczej jest tam taka śruba
Tommec - 2010-11-14, 21:12
Jeśli na prostych kołach nie masz luzu, a tylko niewielki luz na skręconych to nic nie kombinuj. Co prawda jest od góry na przekładni śruba regulacyjna (na płaski wkrętak lub na imbus), ale jak za mocno dociągniesz to kiera będzie ciężko pracowała i mechanizm ulegnie szybkiemu zużyciu.
beryl - 2010-11-15, 03:32
Jeżeli magiel ze wspomaganiem, to nie ma śruby, którą skasujesz luz. Możesz tylko zregenerować magiel, ale jeśli luz masz na skręconych, to mogą być też poduszki amortyzatora. W zwykłym maglu jest właśnie odwrotnie, jak jest na wprost, to jest luz (wytarta listwa na środku), jak jest skręcony, to luzu nie ma. Wjedź na kanał i obadaj gdzie dokładnie jest luz.
mucha - 2010-11-15, 07:17
beryl napisał/a: | Jeżeli magiel ze wspomaganiem, to nie ma śruby, którą skasujesz luz. |
chyba nigdy nie widziales wspomagania w e34, na kazdym wspomaganiu jest sruba do kasowania luzow
bogib184 - tutaj dowiesz sie wiecej http://bmw5er.pl/viewtopic.php?t=6229
jokerpaint - 2010-11-15, 14:54
beryl napisał/a: | Jeżeli magiel ze wspomaganiem, to nie ma śruby, którą skasujesz luz. Możesz tylko zregenerować magiel. |
Po pierwsze to w E34 nie ma maglownicy... jest przekładnia ślimakowa. Do pewnego stopnia da się regulować luz tejże przekładni poprzez dokręcenie śruby, która znajduje się na górze przekładni. Jak będzie skręcona zbyt mocno to kierownica może nie wracać i tak jak ktoś wyżej napisał, żywot takiego mechanizmu będzie krótki.
Co do luzów stawiał bym na przekładnie kierowniczą, bo to dosyć częsty przypadek w E34 - w mojej też już się kwalifikuje do regeneracji, ale ciężko znaleźć dobrego fachowca który się czymś takim trudni.
Pozdrawiam
bogib184 - 2010-11-15, 16:27
Z tą śrubą na przekładni próbowałem, niewiele pomogło Na kolumnie mam skręconą regulację. Poduszki nówki konkretnej jakości i wszystkie 4 wahacze do tego Ten luz mnie wpienia delikatnie, bo po koleinach lub innych nierównościach samochód trochę wariuje. Obadam jeszcze zbieżność, a z tym luzem w zimie będzie raczej na śliskiej nawierzchni nie szczególnie Zastanawiałem się, czy to nie na krzyżakach, ale jak ruszam kierą to niewiele widać.
|
|