|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - Słabo grzeje m20b20 na wolnych obrotach
bogib184 - 2010-12-03, 15:13 Temat postu: Słabo grzeje m20b20 na wolnych obrotach Siemka. Problem z ogrzewaniem na postoju, mimo, że odkręcone ogrzewanie na maxa leci chłód. Jak jadę leci ciepłe ale i tak nie specjalnie moim zdaniem. Silnik był remontowany, termostat drugi, pompa nowa. Nie wiem co jest grane, bo dzisiaj wywaliło trochę płynu. Ma ktoś może jakiś pomysł - płyn zrobiony na około -40 stopni ...
Karol E30 - 2010-12-03, 15:20
Może źle odpowietrzony układ
bogib184 - 2010-12-03, 16:31
Może być, bo z tym zawsze miałem problem Próbowałem przeróżnych sposobów i ani razu mi się nie udało, kolega pomagał widocznie tym razem też nie wyszło Mam nadzieję, że nie rozdupcyłem świeżo wyremontowaną motorownię, bo jeśli tak to wywalam babkę na żyletki
[ Dodano: 2010-12-03, 16:55 ]
A jeszcze jedna sprawa - korek od chłodnicy jak ucisnę wąż to słyszę, że puszcza powietrze niezależnie, czy zimny, czy gorący - może tu jest problem. Korek powinien puszczać przy jakimś ciśnieniu, ale jak nie ma ciśnienia
SUCHARUS - 2010-12-03, 18:00
podlacze sie pod temat.... co do m20 mialem ten sam problem ogolnie ogrzewanie dzialalo bardzo dobrze na wolnych obrotach a na wysokich po chwili byla taka temp w samochodzie ze trzeba bylo skrecac....z czasem nadszedl taki dzien ze ogrzewanie zaczelo dzialac slabiej i do samego konca m20 w e30 tak dzialalo po zmianie na m50 problem pozostal i jest do teraz uklad na bank odpowietrzony dobrze.....z racji tego ze wsadzilem chlodnice z zbiornikiem bocznym myslalem ze moze przez to nie chce sie odpowietrzyc....zrobilem na gornym wezu dochodzacym do nagrzewnicy nawet odpowietrznik bo myslalem ze zbiornik jest nizej teraz i sie nie odpowietrzy....przy probie odpowietrzenia nagrzewnicy przez owy zrobiony przezemnie odpowietrznik efekt odpowietrzania byl odwrotny....zamiast wylatywac powietrze i pozniej plyn to odpowietrznik zaciagal powietrze do ukladu.....zrobilem motyw jak we fiacie 125p stanalem na stromym podjezdzie (bardzo stromym) i dopiero przez odpowietrznik sie przelalo...po odpaleniu i zagrzaniu motorku efekt ten sam na postoju letnie powyzej 2000-2500obr zaczyna leciec cieple a gorace to dopiero gdzies 3500-4000obr.....pompa nowa (stra orginalana nawet miala lepszy wirnik jak ta nowa ) i do tej pory nie wiem co moze byc moze nagrzewnica zabita czy moze sprawnosc tego zaworu co poszcza plyn na chlodnice jakos szwankuje ciezko mi powiedziec .....mam w planie maly tuning ogrzewania tzn. chcem dolozyc elektryczna pompke dodatkowo na nagrzewnice taka od mokrego webasta co muyslicie o tym??
bogib184 - 2010-12-03, 20:13
Próbowałem z tym stromym podjazdem i to samo jak u Ciebie - zaczyna się przelewać i gitara. Zjadę na płaskie - strumień zanika, na wolnych letnie i w miarę wzrostu obrotów coraz cieplej. Dzisiaj wybiło na dodatek trochę płynu. Wszystko wyremontowane 10 K Km temu, nagrzewnica wcześniej grzała jak należy i z dnia na dzień zaczęło się... Wasser Pumpen mam funkiel Ruvile, termostat Wahler nowy. Jutro spróbuję jeszcze raz ją odpowietrzyć.
E30 ROST - 2010-12-03, 21:33
zmien przewody wodne pod maska dochodzace do nagrzewnicy!!!!!!1 stary problem wiekszosci mechanikow co nie zaznaczaja ktory przewod gdzie!!
bogib184 - 2010-12-04, 09:01
A mógł byś mi podpowiedzieć jak te przewody powinny iść Chodzi o to że ja mam tak podłączone jak na zdjęciu:
ten wychodzący z głowicy:
http://www.fotosik.pl/pok...d07be392d2.html
wchodzi tak:
http://www.fotosik.pl/pok...de4fb4361a.html
Czy to jest dobrze podłączone??
|
|