|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - swap z automatu na manual (M60)
DREAMowiec - 2010-12-14, 21:02 Temat postu: swap z automatu na manual (M60) Witam!
Niedlugo zabieram sie za swapa skrzyni automatycznej na manualna w mojej 540i z 1995.
Kupilem juz skrzynie manualna, jednak sprzedajacy nie znal jej dokladnego pochodzenia tzn. z jakim silnikiem wspolpracowala owa skrzynia. Dane jakie znam to: silnik V8, model M60, 5'cio biegowa. Nie znana pojemnosc.
Nasuwa sie pytanie jakie kupic sprzeglo zeby pasowalo na walek? A moze ta skrzynia byla dedykowana do 4.0 , 3.5 oraz 3.0 i nie ma roznicy w grubosci/ilosci frezow walka?
Teoretycznie powinno byc to sprzeglo dedykowane do mojego silnika, czyli M60B40.
Czy dobrze mysle?
przem - 2010-12-14, 22:29
jeżeli jest to skrzynia od m60 5 biegów, to pracowała z silnikiem 3,0 i sprzęgłem 240mm
Stammek86 - 2010-12-15, 13:29
tak jak pisze koega wyzej.5b było w m60b30 i m62b35.
I musisz miec sprzegło takie jak było w tych silnikach czyli. 240mm. i muszisz mieć tez dwumas od b30 b35 bo dwumas z m60b40 jest delikatnie wiekszy i nie gra ze skrzynia 5b.
reasumujac potrzebujesz do kompletu z tą skrzynia 5b jest kompletne sprzegło z dwumasem z b30,wybieraki i wał.
DREAMowiec - 2010-12-16, 01:00
Dziekowac! Zainwestuje w sprzeglo i dwumas z m60b30.
Pozdrawiam
Andrzej87 - 2010-12-16, 20:35
Nie zapomnij o części nr z tego rysunku ETK
Nie zapomnij, że śruby mocujące zamach są innej długości przy manualu.
Nie wiem jak w V8, ale w M50/2/4 jest cienka metalowa przekładka między skrzynię, a silnik i tez jest inna w aut. i manualu, ale to kosmetyka.
Kruczek - 2010-12-16, 21:33
m60 to nie m50 i śruby mocujące są z tego co zauważyłem nie wymienialne.
Andrzej87 - 2010-12-16, 22:07
To jak odkręca się koło dwumasowe w M60?
Stammek86 - 2010-12-16, 23:13
Kruczek napisał/a: | m60 to nie m50 i śruby mocujące są z tego co zauważyłem nie wymienialne. |
kruczek ma rację sruby są miedzy dwoma czesciami dwumasu i nie da sie ich wyjać.dwumas w v8 przykreca sie i odkreca specjalnym torxem.
Andrzej87 - 2010-12-16, 23:29
Koło zębate z trójkątem( to, które jest napędzane rozrusznikiem) przykręcone jest na bodajże 9 śrub do wału korbowego. Trzeba je wymontować i zamiast niego zamontować koło dwumasowe i dać dłuższe śruby mocujące je do wału korbowego(dłuższe, bo dwumas jest grubszy od tego koła zębatego z trójkątem). Tak miałem w M54/M52.
Jeżeli tak nie jest w M60, to jak? Proszę o wytłumaczenie dokładniej.
W ETK widzę, że wygląda to podobnie.
Szajbaa - 2010-12-17, 02:40
Andrzej87, tak jak Panowie wyżej mówią w m60 śruby są już na stałe w kole, są nie wymienialne(?) i już odpowiedniej długosci, po prostu gdy kupisz dwumas zawsze jest juz ze srubami w przypadku używanego trzeba zwrocic uwage na stan srub.
inaczej jak miales dwumas do m50 to miales do niego komplet srub. tak? luzem oddzielnie. masz dwumas do m60 i tez masz do niego komplet srub z tym ze juz na stałe w kole.
[ Dodano: 2010-12-17, 02:47 ]
http://picasaweb.google.c...CMCv3rCepMi2TA#
w tym albumie mam sporo dokladnych fotek dwumasy od m62 stan srubek itp mysle ze juz bedzie wszystko widoczne i jasne
Andrzej87 - 2010-12-17, 10:12
Dzięki. Domyślałem się ja przeczytałem jeszcze raz wypowiedź Stammka, ale właśnie chciałem takiego wytłumaczenia. Nie negowałem wypowiedzi poprzedników, bo miałem do czynienia tylko z M52 i M54.
Pozdro
|
|