BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

TECHNICZNE - problem na benzynie w m20b25

Rat84 - 2010-12-25, 13:58
Temat postu: problem na benzynie w m20b25
Witam mam taki problem moje m20b25 nie chce jeździć na benzynie. Znaczy do 2000rpm jest dobrze ale chcąc jechać na wyższych obrotach zaczyna szarpać i przerywa tak jak by powietrze ja dusiło. Dodam ze na gazie wszystko jest ok. Co może być przyczyna i czego szukać? Ręce mi już opadają:( Bardzo proszę o pomoc.
rajoo - 2010-12-25, 14:18

pompa paliwa to pierwsze co masz sprawdzic

wpinasz manometr na listwe i w calym zakresie obrotow ma byc miedzy 2,7-3,2 bara


jak bedzie dobre cisnienie to moze by wiele innych powodow jak uszkodzona przepływka albo zapieczone wtryski lub wiele innych

sprawdz najpierw to a jak nie pomoze to pisz

yogi7456 - 2010-12-25, 14:50

Rat84 napisał/a:
Znaczy do 2000rpm jest dobrze ale chcąc jechać na wyższych obrotach
moze masz za uboga mieszanke,daj "benzynie" wiecej powietrza i wtedy sproboj,tylko ze wtedy gaz moze na tym ucierpiec bo bedzie mial za bogata,kiedys to przerabialem ale nie w BMW,znalazlem na to sposob zaklejajac tasna izolacyjna czesc otworu ktorym wlatywalo powietrze do filtra
Rat84 - 2010-12-26, 14:16

tylko problem w tym ze nie mam obudowy filtra powietrza tylko stożek i wydaje mi sie ze za dużo tego powietrza dostaje bo jak odpale na benzynie i chce ja wkrecic na wysokie obroty to poprosty miedzy 2000 a 3000 szarpie a powyzej wydaje sie jak by ja udusilo. jest jeszcze jedna sprawa mozliwe ze jest to wina czujnika temperatury tego który daje sygnal do kompa? wczesniej bylo tak ze jak byla zimna to gasła ale jak sie troszke rozgrzala to obroty juz trzymala i wszystko bylo ok wkrecala sie do samego konca nie szarpala i smigala. aha zapomnialem dodac ze zdarza sie jej czasem kichac na benzynie. doprowadza mnie to do szalu. prosze o pomoc
aha pompe sprawdzalem w weekend i wydaje sie byc ok a co do przeplywki to jest taka sprawa ze kumpel ktory mial juz kilka przygod z przeplywka podlaczyl mi inny czujnik temperatury powietrza zasysanego bo podobno ten w przeplywce byl walniety. teraz ten czujnik ktory podlaczyl jest w filtrze. a stary w prszeplywce jest troszke przytopiony od wystrzalu gazu podobno. powiem szczerze ze po tym jego wynalazku bylo wszystko ok nawet lepiej na gaz reagowala a teraz lipa

szwangru2 - 2010-12-26, 15:08

Rat84 napisał/a:
wydaje mi sie ze za dużo tego powietrza dostaje bo jak odpale na benzynie i chce ja wkrecic na wysokie obroty to poprosty miedzy 2000 a 3000 szarpie a powyzej wydaje sie jak by ja udusilo
mało prawdopodobne, bo zakładając że dolot masz szczelny to powietrze przepływające przez przepływomierz jest przeliczone przez sterownik a zatem ilośc paliwa powinna byc proporcjonalna do jego ilości.Pod warunkiem że jak wcześniej kolega napisał pompa ma odpowiednią wydajnośc i utrzymuje odpowiednie ciśnienie w układzie . Takie objawy ;
Rat84 napisał/a:
zapomnialem dodac ze zdarza sie jej czasem kichac na benzynie
mogą wskazywac na uszkodzenie pompy lub regulatora ciśnienia.
yogi7456 - 2010-12-26, 21:07

Rat84 napisał/a:
nie mam obudowy filtra powietrza tylko stożek
;/ ano to chyba ze tak,ciekawe co by bylo jakbys z powrotem wrocil do serii,jak masz ta obudowe to moze sproboj
Rat84 - 2010-12-27, 21:28

a mozliwa jest taka opcja ze przeplywka zle przelicza ilosc powietrza? dzis zauwazylem ze ekonomizer nie spada do zera jak puszcze ja na biegu bez gazu. i pokazuje minimum 12-14litrow nawet jak przy 100/h delikatnie dodaje gazu. wczesniej pokazywal do 8-10l teraz nie ma znaczenia czy deptam czy jade spokojnie pokazuje 12-20. sprawdzalem przeplywke i lekko sie przycina na poczatku ale o ile pamietam tak bylo jak kupilem. moze ten potencjometr ktory w niej jest jest walniety?

[ Dodano: 2010-12-27, 21:29 ]
a co do tego dolotu to jak najprosciej sprawdzic czy jest szczelny?

szwangru2 - 2010-12-27, 21:42

Rat84 napisał/a:
sprawdzalem przeplywke i lekko sie przycina na poczatku
jeśli dasz radę to próbuj ją reanimowac ,trzeba prostowac klapkę żeby pracowała bez zacięc .Pożycz od kogoś sprawnej i wtedy sprawdż jak zachowuje się silnik .
Rat84 napisał/a:
a co do tego dolotu to jak najprosciej sprawdzic czy jest szczelny?
samostartem ,plakiem ,środkiem do mycia przepustnic - pryskasz w rozsądnych ilościach na miejsca gdzie istnieje podejrzenie że występuje nieszczelnośc , jeśli trafisz na takową obroty silnika na chwilę wzrosną.
Rat84 - 2010-12-28, 00:32

jesli chodzi o ta klapke to trzeba klapke prostowac czy ten pret na ktorym sie trzyma.

sprobuje z tym samostartem

szwangru2 - 2010-12-28, 00:47

Rat84 napisał/a:
trzeba klapke prostowac czy ten pret
pręt czy też oś na której osadzona jest klapka,widziałem nawet wygięte klapki także cóż za różnica ? Postaraj się doprowadzic do tego by pracowała bez zacięc potem solidnie złóż i sprawdzaj .
Rat84 napisał/a:
sprobuje z tym samostartem
tylko za przepływomierzem .
Ale zmierz to ciśnienie paliwa na listwie.

Rat84 - 2010-12-28, 20:15

ok w piatek cos poszperam i sie odezwe co i jak mysle ze jak reanimuje ta przeplywke i upewnie sie ze nie lapie lewego powietrza bedzie dobrze
Lewy066 - 2011-01-19, 19:33

i cos sie urodziło?? Jakies efekty??
E30 ROST - 2011-01-20, 08:20

ja stawiam na przeplywke!! na gazie nie jest potrzebna pomiary nie sa korygowane!! albo tak wyzej rowniez pompa paliwa chocby regulator!! no ewentualnie jeszcze lewe powietrze!!

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group