BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

TECHNICZNE - ZAGINAŁ PRAD PO SWAPIE SILNIKA

Lewy066 - 2011-01-11, 14:07
Temat postu: ZAGINAŁ PRAD PO SWAPIE SILNIKA
WITAM WSZYSTKICH
ZROBIŁEM SWAP SILNIKA Z M40 NA M20B25.
WSZYSTKO DZIALA OPRÓCZ WENTYLATORA. KTOS MA JAKĄS KONCEPCJE CO TO MOZE BYC?? GDZIE SZUKAC ZONKA??

E30 ROST - 2011-01-11, 14:30

wentylator w m20???? dziwne !! pewnie chodzi o wiatrak nagrzewnicy!! a wiec w kostce na podszybiu z jednego pina wypadla ci masa!! musisz znalesc mase !! !
-wlacz zaplon
-wlacz wiatrak
-wes kabel i podepnij go pod aku na mase
-nakuwaj wszystkie jak leca
-znajdziesz wiatrak
moze dojsc do sytuacji ze strzeli bezpiecznik jak zle sie wkujesz !! wybacz ale nie pamietam dokladnie ktory to pin!!

Lewy066 - 2011-01-11, 15:49

ok. Dzieki ponownie za info. Jak ma iskrzyc to dam to bratu do zrobienia... on lubi prad ;) ))
E30 ROST - 2011-01-11, 15:51

pyknie tylko w skrzynce z bezpiecznikami !! i po sprawwie !! badz zaspawa igle w plusie :P
Kruczek - 2011-01-11, 17:33

bodajże 5 pin trzeba dać do masy w okrągłej wtyczce.
Lewy066 - 2011-01-16, 18:49

A czy mieliscie taki problem że zawieszała Wam sie wskazówka prędkosciomierza?? Wyglada to mniej wiecej tak że dochodzi do ok 50-60km/h i sie zatrzymuje... nawet jak sie zatrzymam to stoi na 60km/h. Czy to może byc problem elektryczny czy raczej wskazówka sie blokuje?? Drugi problem (w tym samym liczniku) jest taki że pokazuje mi na rezerwie 20L.. wiec pewnei tez wskazówka sie "zwichrowała". Co sadzicie?? Dobrze kminie??

[ Dodano: 2011-01-18, 09:46 ]
Kruczek napisał/a:
bodajże 5 pin trzeba dać do masy w okrągłej wtyczce.


A której wtyczce?? Dolnej czy górnej?? Tej od skrzynki bezpieczników czy od silnika?

[ Dodano: 2011-01-19, 09:22 ]
problem jest w skrzynce bezpieczników. Nie ma pradu na bezpieczniku 19 i 20. Kos ma jakąs koncepcje?? Pin 5 jakbym podłaczył to bym sobie piepszniku narobił.... to pin od poziomu oleju.

Mice - 2011-01-19, 14:46

E30 ROST,

Witam.
Nie wala się Panu gdzieś w warsztacie sterownik elektrycznego dachu do E30 1.8 93' cabrio??
Prosił bym o odpowiedź z ewentualną ofertą.
Michał

DavMc - 2011-01-19, 15:30

Lewy066,
miałem podobny problem z dmuchawa - kolega POTEGAT z forum bmw-e30 mi pomógł

Cytat:
dmuchawa nie działa bo nie podpięty jest przewód przekaźnika odciążenia tzn: wtyka e30 pin 15 kolor zielono czarny powinien być podpięty do rozrusznika pod tą mniejszą śrubkę chyba piątkę (rozmiar śruby) i wtedy w momencie zapalania auta odłącza dmuchawę. możesz go zmasować i też będzie działać

Lewy066 - 2011-01-19, 19:48

ale PIN 15 czarno zielony jest od położenia dźwigni zmiany biegów to co to ma wspólnego z nadmuchem??

[ Dodano: 2011-01-19, 19:59 ]
problem mam jeszcze z falującymi obrotami na biegu jałowym a jak zmieniam bieg na 1 i daje gazu to sie "dławi", obroty spadaja do ok 500 i nagle wkrecaja sie normalnie...i już ma takamoc że nawet na 3 laczki sie palą. Dodatkowo chciałem Was zapytać co może być powodem że raz działa a raz nie działa ekonomizer. Jak działa to ma 2 pozycje.. min lub max... nie ma nic posredniego.... czy ktoś ma jakąś koncepcje?? Aha... spalanie wyszło mi 20L/100km...:(( Już nawet podpiałem 3 kabel masowy i nic. Co to moze być. Stawiam flaszke temu kto poda mi precyzyjna przyczyne...

DavMc - 2011-01-20, 00:03

Lewy066 napisał/a:
ale PIN 15 czarno zielony jest od położenia dźwigni zmiany biegów to co to ma wspólnego z nadmuchem??

chyba nie do końca

u mnie to pomogło i wszystko wróciło do normy

Lewy066 - 2011-01-20, 09:28

A czy ktos jest mi w stanei powiedziec pod co podpiety (skad bierze sygnał) ekonomizer??

[ Dodano: 2011-01-20, 22:38 ]
A dokad idzie ten PIN 15 w wiązce silnikowej?? Sprawdziłem w swojej drugiej e30 i faktycznie on jest na masie. Czy ktos z Wrocławiamożemi polecić dobreo elektryka od beemek??

[ Dodano: 2011-01-21, 22:19 ]
DavMc miałeś racje. Pin 15 był źle umasowany ;) ) Trzeba go było faktycznei przykręcić do silnika. Od razu pojawił sie prąd na bezpiecznikach. Ale było cos jeszcze...zatarł sie wentylator od nadmuchu i dlatego go nie miałem. Rozebralismy z bratemi okazało sie że bierznie sie pozacierały. Mały lifting i chodzi... Do tego jakoś silnik równiej pracuje.. ;) ))
Jeszcze raz dzięki za rade. Daj adres to wysle obiecana flaszke ;) ))

DavMc - 2011-01-21, 22:40

Lewy066 napisał/a:
DavMc miałeś racje. Pin 15 był źle umasowany

tak więc słuchaj następnym razem dobrych rad zamiast odrazu je kwestionować

Lewy066 - 2011-01-23, 20:48

strasznie marudna jest ta moja ślicznotka... dzisiaj jak już naprawiłem elektryke , pojawił sie problem z przegrzewaniem... wskasówka temperatury przeszła połowe i stanęla na kolejnej kresce...w czasie jazdy jest minimalnie powyzej połowy. Węze gorace oprócz tych 2 od chłodnicy. Stawiam na termostat... czy ktoś ma jakięs inne sugestie? WISCO działa bo próbowałem je zatrzymac ...nie ma szans!!
KszyszekN - 2011-01-27, 06:51

pompa wody albo czujnik albo to i to ;)
Lewy066 - 2011-01-27, 09:21

Pompa wody jest nówka...

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group