|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - ssanie w e30
cid85 - 2011-01-29, 20:44 Temat postu: ssanie w e30 wytlumaczy mi ktos gdzie co i jak dziala ssanie w e30?chcialbym muc zdiagnozowac czy mam cos zepsute jakies czujniki itp bo bunia mi cholernie duzo pije a to mi sie niebardzo podoba
beryl - 2011-01-30, 01:10
Sprawdziłeś w końcu tę lambdę?
cid85 - 2011-01-30, 09:29
nie nieumiem jej znalesc albo poprostu niemam zimno jak cholera az sie niechce grzebac
szwangru2 - 2011-01-30, 10:02
cid85 napisał/a: | nieumiem jej znalesc | jeśli mowa o aucie z Twojego opisu to nie szukaj bo jej nie ma.Skup się na wtryskiwaczu rozruchowym ,zaworze powietrza dodatkowego i czujniku temperatury silnika .Instrukcję jak zdiagnozowac usterkę wtryskiwacza znajdziesz na forum .
cid85 - 2011-01-30, 11:45
no wiec wlasnie nie ma jej tak tez myslalem ale czy jestes pewny? dzieki za info sprubuje poszukac
[ Dodano: 2011-01-30, 11:57 ]
"wtrysk wtryskuje dodatkowe paliwo do kolektora dolotowego gdy silnik jest zimny a jego uszkodzenie może powodować trudności w rozruchu, zakłócenia w pracy silnika i duże zużycie paliwa" czy o takie cos chodzi? z tego co mi wiadoma do takiej malej puszeczki dochodzi przewod z paliwem mam nadzieje ze to jest to a z niej wychodzi cieniutki wezyk ktory wlasnie wtryskuje chyba paliwo do kolektora tego chyba nie da sie sprawdzic co?trzaby wymienic
szwangru2 - 2011-01-30, 12:05
Mówię o elemencie nr.16 http://www.realoem.com/bm...253&hg=13&fg=15 Ty z kolei o regulatorze ciśnienia na listwie czyli o numerze 6 z powyższego linku - też powinieneś go sprawdzic ponieważ uszkodzona membrana w regulatorze przepuszcza paliwo i tym cienkim wężykiem podciśnieniowym paliwo dostaje się do kolektora a tak nie może byc .
cid85 - 2011-01-30, 16:42
no tak dokladnie myslalem ze to o to chodzilo ale sprawdzilem nie cieknie z tego paliwo choc myslalem ze powinno.a to o czym mowa jest zasilane elektrycznie?bo chyba wiem o co ci chodzi to ciulstewko ze srubka i do tego idzie czujnik? kurde jest jeszcze 2 cos ala czujnik i tez wchodzi do obudowy kolektora ale chyba go niema na tym rysunku
[ Dodano: 2011-01-30, 16:44 ]
wogole to se zdupcylem chyba pompe paliwa bo ciekawilo mnie jak to dokladnie dziala i odlaczylem ten przewodzik ktory idzie z tej membrany i obroty mi zmienialo potem zaczalem przyciskac przewod paliwowy ktory wraca z listwy i tez mi obroty sie zmienialy a potem patrze pod auto a tu kaluza jak cholera a z pompy leje sie jak z kranu zamiast se cos naprawic to jeszcze zdupcylem
[ Dodano: 2011-01-30, 16:46 ]
a te laczniki nr 9 na rysunku do czego sa potrzebne ?
szwangru2 - 2011-01-30, 17:09
A może tam był wyciek i stąd takie spalanie ?
Te łącznik mają zapobiegac tętnieniu paliwa ,chodzi o to żeby paliwo cały czas takim samym strumieniem . Napraw pompę i wtedy szukaj dalej.
cid85 - 2011-01-30, 17:13
postaram sie niej dobrac jutro i dam znac a swoja droga to jak zacisnalem waz powrotny to chyba niepowinna pompa szczelic w sesie rozszczelnic sie co ?ciekaw jestem czy wogole da sie to naprawic...ale dobra ten wtrysk rozruchowy to te badziewie z ta srubka niby do regulacji ?
szwangru2 - 2011-01-30, 17:16
Pompa nie ale krócce mają kilka lat i pękają to samo przewody .Zaciskając wąż powrotny obciążyłeś pompę maksymalnie - znaczy to że pompa jest zdrowa ciśnienie daje dobre tylko przewody dały ciała.
Wtryskiwacz rozruchowy to ten na górze kolektora dochodzi do niego przewód paliwowy i przewód zasilający z chyba niebieską wtyczką.
cid85 - 2011-01-30, 17:19
ale przewody wymienialem 2 dni temu no chyba ze poszly te od pompy do baku a tam przy pompie a wsumie przed papa jest taki jakby lacznik tyle ze wiekszy do niego wchodzi werzyk od gory a wychodzi z boku do pompy co to jest wiesz moze ?
[ Dodano: 2011-01-30, 17:21 ]
no tak to juz wiem ktory to ten wtryskiwacz tyle ze sprawa taka jak odlacze wtyczke nic sie niezmienia myslisz ze jest uszkodzony ?
[ Dodano: 2011-01-30, 17:22 ]
jak to powinno dzialac na zimnym powinien dolewac paliwa tak?a jak sie zagrzeje to sie zamyka tak?to jest ssanie czy zle cos mowie?
szwangru2 - 2011-01-30, 17:24
Nie wiem ale podejrzewam że masz na myśli akumulator ciśnienia paliwa nr.20 http://www.realoem.com/bm...171&hg=16&fg=15
Tak powinien podawac paliwo przez 8 sekund podczas rozruchu gdy silnik jest zimny .
Gdy jest uszkodzony/zacięty albo żle sterowany podaje cały czas stąd problemy z dużym spalaniem. To dotyczy wtryskiwacza zrób porządek z pompą potem dowiesz się jak sprawdzic wtryskiwacz chyba że zechcesz łaskawie poszukac sam .
cid85 - 2011-01-30, 17:25
tak to jest to dokladnie o to mi chodzilo wydaje sie byc potrzebne swoja droga to musze sie tez dostac do baku i wymienic wszystko od poczatku do koncaale co z tym wtryskiwaczem?musze to jakos wyciagnac prawda?
[ Dodano: 2011-01-30, 17:30 ]
bede mial to na oku jak tylko odpale bunie bede z tym kombinowal i dam znac jak by ktos kiedys mial podobny problem narazie dzieki wielkie jak cos to bede jeszcze pisal wydajesz sie obeznany w temacie duzo pomogles dzieki pozdro
[ Dodano: 2011-01-30, 17:37 ]
wiesz szukalem juz troche ale cos nieumiem tego znalesc wiec jak by co to zglosze sie do ciebie jesli nie masz nic przeciwko
[ Dodano: 2011-01-30, 17:40 ]
nowy na forum jestem to wiesz nie idzie mi to
beryl - 2011-01-30, 17:43
szwangru2 napisał/a: | jeśli mowa o aucie z Twojego opisu to nie szukaj bo jej nie ma |
Jeśli ma katalizator to ma lambdę.
http://bmwfans.info/parts..._with_catalyst/
cid85 - 2011-01-30, 17:46
chyba niemam nic takiego nie widac ani z gory ani z dolu to jest 84'r niemam pojecia czy jest czy niema nieinteresowalo mnie to do tej pory a mechanikiem niejestem
szwangru2 - 2011-01-30, 17:49
zgadza się nawet wtedy gdy poprzednik wyciął kata to i tak sonda jest ale .. te wątpliwości może rozwiac końcówka vin-u auta kolegi , zakładam że w tym aucie sondy nie ma .
Pytaj od tego jest forum żartowałem z tym szukaniem , w Twoim przypadku bardzo pomocna może byc książka Etzolda ''sam naprawiam bmw e30''
cid85 - 2011-01-30, 17:54
gdzies widzialem stronke co z vin-u info o aucie podaje : 09469314 to 8 ostatnich cyfr
szwangru2 - 2011-01-30, 18:00
Potrzebne jest 7 ostatnich znaków z vin-u sonda to numer 32 http://www.realoem.com/bm...012&hg=18&fg=05 szukaj u siebie w miejscu oznaczonym na rysunku czyli w pierwszej części wydechu .Mimo wszystko najpierw porządek z pompą potem wtryskiwacz i reszta.
cid85 - 2011-01-30, 18:17
i sonda wchodzi do tej rurki nr 33 ?
[ Dodano: 2011-01-30, 18:20 ]
ty ale ja niemam kata lacznik nr7 do niego przychodzi srodkowy tlumik dobrze mowie? a od kolektora do tego miejsca niemam nic i jest to wydaje mi sie oryginalny element bez zadnych wycinek no chyba ze cos mi umknelo zle dopatrzylem ale bede sprawdzal wszystko jak tylko znajde czas dzieki
[ Dodano: 2011-01-30, 21:18 ]
cholera jasna teraz mi sie przypomnialo tak wazna sprawa mialem pytac a zapomnialem wrocmy do regulatora cisnienia na listwie wtryskow z tego idzie przewodzik ktory puszcza do kolektora cholera wie co kolektor ssie se costam...a potem z kolektora idzie przewodzik do aparatu zaplonowego i tu moje pytanie co ta kopulka (jak by podobna do lacznikow na ukl.paliwowym) ma za zadanie robic bo z kolektora wlasnie przewodzik idzie do niej a ja mialem taki przypadek ze bolec z tej kopulki mi wyrwalo jakims cudem no i wzialem palnik i polutowalem to niemyslac o tym czy czasem czegos tam nie uszkodzilem...co robi to cos przy aparacie zaplonowym wogole co robi tenregulator cisnienia bo jak odlacze se te przewody to silnik dziala jakos normalnie...
beryl - 2011-01-30, 23:06
Jakby dostawał jakieś lewe paliwo to by działy się cyrki z wolnymi obrotami i w ogóle. Dzieje się coś takiego? Chodzi równo? przyśpiesza normalnie?
szwangru2 - 2011-01-30, 23:41
cid85 napisał/a: | co robi to cos przy aparacie zaplonowym | to coś robi wyprzedzenie zapłonu jest potrzebne i działac powinno. cid85 napisał/a: | co robi tenregulator cisnienia bo jak odlacze se te przewody to silnik dziala jakos normalnie... | regulator ciśnienia ma za zadanie utrzymac stałe ciśnienie paliwa na listwie niezależnie od obrotów i obciążenia silnika .W Twoim przypadku ciśnienie powinno utrzymywac się w okolicach 2,5 bar .
cid85 - 2011-01-31, 19:19
grzebalem dzisiaj i sie okazalo ze ten lacznik o ktory pytalem zaraz kolo pompy sie zdupcyl i cale szczesci no i pominalem go i dziala bunia jezdzi dobrze obroty, przyspieszenie dobre, wszystko ok no tylko ze na wolnych ma za duzo bo ok 1300 i pali jak smok 2x wiecej niz jak ja kupilem.zagladalem tez na kata no i niemam ani kata ani sondy troche mi sworuje zaplon zauwazylem dzis od tak zgaslo mi auto co sie okazalo przestawil sie zaplon eee...juz raz mi sie takie cos stalo czego to przyczyna wczesniej myslalem ze zle dokrecony byl ale skrecilem dzis na maxa i dup.. co mam teraz zrobic niewiem czy dupcy mi sie jeszcze zaplon spalanie no porazka jestem zdolowany max (
beryl - 2011-02-01, 00:16
Czy w tym motorze nie ma przypadkiem kąta wyprzedzenia zapłonu na podciśnienie?
cid85 - 2011-02-01, 10:01
no przeciez pisze caly czas ze jest taka kopulka przy zaplonie do ktorej idzie przewodzik z silnika ale niewazne czy on tam jest czy nie silnik jakos dziala normalnie...wrzycilbym fotki ale nie umiem;p
beryl - 2011-02-01, 14:19
Może i piszesz, ale trudno cię zrozumieć.
szwangru2 - 2011-02-01, 16:22
Piszesz o elemencie nr .7 http://www.realoem.com/bm...109&hg=12&fg=05 napisałem Ci że odpowiada za wyprzedzenie zapłonu .Dobrze by było gdybyś miał to urządzenie sprawne ,co do problemu przestawiającego się zapłonu podjedż do kogoś kto ma wiedzę jak go ustawic. Aparat trzeba wyjąc sprawdzic czy oś na której osadzony jest palec obraca się bez zacięc ale i bez nadmiernego luzu ,a następnie złożyc i ustawic zapłon. Coś dziwnego się z aparatem dzieje skoro potrafi się sam przestawic.
cid85 - 2011-02-01, 19:10
tak wiem masz racje i dokladnie o ten element mi chodzi musze poszukac kogos kto sie na tym zna no ale jest z tym problem bo u mnie w miescie to mechanikow specow to niema a chcialem sie dowiedziec czy nie uszkodzilem tego jak grzalem to palnikiem bo ten bolczyk z podcisnienia to mi normalnie wyrwalo niewiedziec czemu.co z tym wtryskiwaczem mozesz pokierowac co dalej?
|
|