|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - Problem z Bemką e34
Mareczek - 2011-02-02, 20:14 Temat postu: Problem z Bemką e34 Witam
Posiadam BMW E34 M20B20 i mam problem z odpalaniem na zimnym jaki na ciepły silniku,trzeba długo kręcić nawet z 30 sekund. Czym to może być spowodowane
Rano jak odpalę to muszę przez chwile trzymać na 2tys obr i śmierdzi z wydechu benzyną tak jak by zalewało ale nie wiem
PROSZĘ O POMOC
POZDRAWIAM
Gacus - 2011-02-02, 20:25
A sprawdzales swiece i kable ?
Mareczek - 2011-02-02, 21:03
TAK ŚWIECE MAM NOWE I KABLE TEZ
Piotrek325 - 2011-02-02, 21:31
na twoim miejscu sprawdzil bym czujnik polozenia walu
a drugie co mi przychodzi do głowy to zasilanie silnika w benzynę
Mareczek - 2011-02-02, 21:39
czujnik jest dobry bo chodził w poprzednim silniku bez problemów
co masz na myśli zasilanie silnika w benzynę
Piotrek325 - 2011-02-02, 22:01
pompa filtr listwa regulator wtryski
Mareczek - 2011-02-03, 07:12
cały osprzęt chodził w poprzednim silniku bez problemów to co kolega piotrek325 napisał
to się zaczęło dziać od zmiany bloku z głowicą
Piotrek325 - 2011-02-03, 13:11
to że chodził, nie oznacza ze chodzi nadal dobrze.
jeszcze jedno co mi przychodzi do głowy to czujnik temperatury silnika.
być może jest tak że jest sypnięty ten czujnik i podaje np. do kompa informacje ze temp silnika jest - 40 stopni, wiec sterownik baaaaardzo mocno wzbogaca mieszankę stąd problem z odpaleniem i zapach nie przepalonej benzyny z wydechu.
Sprawdź czujnik z niebieskim kołnierzem, dwu pinowy.
Według sam naprawiam e30 (m20 silnik ten sam co w e34)
to czujnik powinien mieć następującą rezystancje
- 10 C - od 8,2 do 10,5 kilo ohma
+20 C - od 2,2 do 2,7 kilo ohma
+80 C - od 300 do 360 ohmow
wykreśliłem Ci nawet wykres żebyś mógł z przybliżeniem sprawdzić charakterystykę własnego czujnika. (ta charakterystyka sporządzona jest tylko z 3 punktów, wiec traktuj ją jako punkt odniesienia a nie jako wyrocznie)
Mareczek - 2011-02-06, 12:25
wymieniłem czujnik temperatury i dalej to samo
Piotrek325 - 2011-02-06, 12:27
a byl zly ? czy po prostu stwierdziles ... "a co mi tam zaufam mu na slowo i wymienei" ?
Mareczek - 2011-02-06, 12:30
porostu kupiłem nowy w sklepie i wymieniłem i jest to samo
może gdzieś lewe powietrze łapie??
Piotrek325 - 2011-02-06, 12:54
lewe powietrze nie mialo by takiego wplywu na odpalanie.
Jezeli pachnie wacha z wydechu to:
znaczy ze w komorze spalania nie całkiem spala się mieszanka- to z kolei mowi nam o tym że
jest za duzo benzyny w komorze spalania, co z kolei moze byc spowodowane:
a) lejacymi wtryskami
b) niedzialającym regulatorem paliwa
c) zlym sterowaniem wtryskow
punkt a i b (uklad paliwowy)
punkt c - czujniki (polozenia korbowodu, temp, lambda, czujnik halla)
Mareczek - 2011-02-06, 13:16
jednego nie rozumiem
cały osprzęt chodził mi bez problemu na starym silniku
nie miałem żadnych problemów z odpaleniem itp
PiotrC - 2011-05-28, 21:51
Proponuję podstaw inny krokowiec od wolnych obrotów. Mi gasła zaraz po odpaleniu rano gdy było chłodno. Nawymieniałem się osprzętu i nie było efektu. Niby szkoda trochę kasy, ale przynajmniej wiem, że mam nowiutkie czujniki, wtryski, pewny komputer no i na końcu krokowiec.
Gr390R - 2011-06-06, 21:31
krokowiec już pare razy miałem taką sytuacje
Cypisek - 2011-06-07, 07:17
PiotrC, Gr390R, jeżeli wasza teoria o krokowcu jest słuszna, auto powinno bez problemu odpalać z lekko dodanym gazem.
Czy silnik kiedy już odpali pracuje ładnie i równo?
Przy przekładce silnika łatwo coś popsuć
318Albert - 2011-06-08, 09:51
Zobacz wężyk podciśnienia od regulatora ciśnienia paliwa czy nie przepuszcza benzyny z listwy wtryskowej do kolektora dolotowego. Powinien być suchy w środku.
|
|