BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

TECHNICZNE - Problem z Bemką e34

Mareczek - 2011-02-02, 20:14
Temat postu: Problem z Bemką e34
Witam :mg:

Posiadam BMW E34 M20B20 :wink: i mam problem z odpalaniem na zimnym jaki na ciepły silniku,trzeba długo kręcić nawet z 30 sekund. Czym to może być spowodowane :?: :?:

Rano jak odpalę to muszę przez chwile trzymać na 2tys obr i śmierdzi z wydechu benzyną tak jak by zalewało ale nie wiem :(


PROSZĘ O POMOC :(


POZDRAWIAM

Gacus - 2011-02-02, 20:25

A sprawdzales swiece i kable ?
Mareczek - 2011-02-02, 21:03

TAK ŚWIECE MAM NOWE I KABLE TEZ
Piotrek325 - 2011-02-02, 21:31

na twoim miejscu sprawdzil bym czujnik polozenia walu

a drugie co mi przychodzi do głowy to zasilanie silnika w benzynę

Mareczek - 2011-02-02, 21:39

czujnik jest dobry bo chodził w poprzednim silniku bez problemów

co masz na myśli zasilanie silnika w benzynę :?:

Piotrek325 - 2011-02-02, 22:01

pompa -> filtr -> listwa -> regulator -> wtryski
Mareczek - 2011-02-03, 07:12

cały osprzęt chodził w poprzednim silniku bez problemów to co kolega piotrek325 napisał

to się zaczęło dziać od zmiany bloku z głowicą

Piotrek325 - 2011-02-03, 13:11

to że chodził, nie oznacza ze chodzi nadal dobrze.

jeszcze jedno co mi przychodzi do głowy to czujnik temperatury silnika.

być może jest tak że jest sypnięty ten czujnik i podaje np. do kompa informacje ze temp silnika jest - 40 stopni, wiec sterownik baaaaardzo mocno wzbogaca mieszankę stąd problem z odpaleniem i zapach nie przepalonej benzyny z wydechu.

Sprawdź czujnik z niebieskim kołnierzem, dwu pinowy.

Według sam naprawiam e30 (m20 silnik ten sam co w e34)

to czujnik powinien mieć następującą rezystancje

- 10 C - od 8,2 do 10,5 kilo ohma
+20 C - od 2,2 do 2,7 kilo ohma
+80 C - od 300 do 360 ohmow


wykreśliłem Ci nawet wykres żebyś mógł z przybliżeniem sprawdzić charakterystykę własnego czujnika. (ta charakterystyka sporządzona jest tylko z 3 punktów, wiec traktuj ją jako punkt odniesienia a nie jako wyrocznie)


Mareczek - 2011-02-06, 12:25

wymieniłem czujnik temperatury i dalej to samo
Piotrek325 - 2011-02-06, 12:27

a byl zly ? czy po prostu stwierdziles ... "a co mi tam zaufam mu na slowo i wymienei" ?
Mareczek - 2011-02-06, 12:30

porostu kupiłem nowy w sklepie i wymieniłem i jest to samo


może gdzieś lewe powietrze łapie??

Piotrek325 - 2011-02-06, 12:54

lewe powietrze nie mialo by takiego wplywu na odpalanie.

Jezeli pachnie wacha z wydechu to:

znaczy ze w komorze spalania nie całkiem spala się mieszanka- to z kolei mowi nam o tym że
jest za duzo benzyny w komorze spalania, co z kolei moze byc spowodowane:

a) lejacymi wtryskami
b) niedzialającym regulatorem paliwa
c) zlym sterowaniem wtryskow


punkt a i b (uklad paliwowy)
punkt c - czujniki (polozenia korbowodu, temp, lambda, czujnik halla)

Mareczek - 2011-02-06, 13:16

jednego nie rozumiem :?

cały osprzęt chodził mi bez problemu na starym silniku

nie miałem żadnych problemów z odpaleniem itp

PiotrC - 2011-05-28, 21:51

Proponuję podstaw inny krokowiec od wolnych obrotów. Mi gasła zaraz po odpaleniu rano gdy było chłodno. Nawymieniałem się osprzętu i nie było efektu. Niby szkoda trochę kasy, ale przynajmniej wiem, że mam nowiutkie czujniki, wtryski, pewny komputer no i na końcu krokowiec.
Gr390R - 2011-06-06, 21:31

krokowiec już pare razy miałem taką sytuacje
Cypisek - 2011-06-07, 07:17

PiotrC, Gr390R, jeżeli wasza teoria o krokowcu jest słuszna, auto powinno bez problemu odpalać z lekko dodanym gazem.

Czy silnik kiedy już odpali pracuje ładnie i równo?

Przy przekładce silnika łatwo coś popsuć :wink:

318Albert - 2011-06-08, 09:51

Zobacz wężyk podciśnienia od regulatora ciśnienia paliwa czy nie przepuszcza benzyny z listwy wtryskowej do kolektora dolotowego. Powinien być suchy w środku.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group