BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

TECHNICZNE - Problem z ładowaniem

lysy174 - 2011-02-23, 19:46
Temat postu: Problem z ładowaniem
Mam problem z ladowaniem w moim IS'ie.

Mianowicie wczoraj odkrylem brak ladowania. Elektryk zaprzyjazniony stwierdzil ze to alternator. Wyjalem wiec go na wierzch i okazalo sie ze jedna ze szczotek sie oberwala (pekl przewodzik laczacy ja ze stykiem ale szczotka nie wpadla do srodka alternatora). Wymienilem szczotki i ladowanie pojawilo sie spowrotem (na wolnych obrotach 14,3V a wiec juz prawidlowe).
Dzisiaj wracajac z pracy zauwazylem ze na wysokich obrotach (pow. 3000 obr/min) zapala mi sie kontrolka ladowania. Wjechalem wiec do garazu, podpialem miernik i ku mojemu zdziwieniu ladowanie okazalo sie dosc prawidlowe bo przy wlaczonych swiatlach, radiu, dmuchawie na max i ogrzewaniu tylnej szyby bylo 13,9V na wolnych obrotach. Postanowilem wiec dodac gazu zeby zobaczyc czy ladowanie prawidlowo troszke wzrosnie i tutaj ogromny ZONK!!!
Im obroty byly wyzsze tym mniejsza wartosc ladowania do tego stopnia ze mniej wiecej przy 4000obr/min ladowanie wynosilo juz zaledwie 11,5V

Co moze byc tego przyczyna???
Pasek nie jest luzny chociaz przyznam szczerze ze troche sobie popiskuje odkad sie zimno zrobilo ale sadzilem ze to od tych mrozow.

Pomozcie bo przez to wszystko mam problem z dojazdem do pracy :cry: :cry: :cry:

szwangru2 - 2011-02-23, 19:57

Przyczyną są wytarte pierścienie ślizgowe wirnika , jest na nich przerwa i wraz ze wzrostem obrotów wirnik traci wzbudzenie.
lysy174 - 2011-02-23, 20:16

Czyli mam rozumiec ze pomoze mi jedynie wymiana calego alternatora :?: :?: :?:
szwangru2 - 2011-02-23, 20:24

Niekoniecznie wystarczy wymienic same pierścienie. http://img242.imageshack.us/i/img01694oc.jpg/ tak wyglądają nowe .Daj alternator do regeneracji ,koszt wymiany nie większy niż 50 zł.
Grzesiek - 2011-02-23, 20:28

lysy174 napisał/a:
Czyli mam rozumiec ze pomoze mi jedynie wymiana calego alternatora
z tego co pamietam masz 92 rok wiec alternator nawet ze zwyklego m40
lysy174 - 2011-02-23, 20:38

Grzesiek napisał/a:
lysy174 napisał/a:
Czyli mam rozumiec ze pomoze mi jedynie wymiana calego alternatora
z tego co pamietam masz 92 rok wiec alternator nawet ze zwyklego m40


Tak wiem. Zdarzylem sie juz tyle zorientowac.

szwangru2 napisał/a:
Niekoniecznie wystarczy wymienic same pierścienie. http://img242.imageshack.us/i/img01694oc.jpg/ tak wyglądają nowe .Daj alternator do regeneracji ,koszt wymiany nie większy niż 50 zł.


Dziekuje za rade ale u mnie taka usluga bedzie kosztowac troche wiecej bo to jest 2-3 dni bez samochodu wiec bede musial sobie zalatwic jakis zastepczy a to juz duzo wyzsze koszty.
Ale tak czy inaczej dziekuje za wyjasnienie sprawy.

szwangru2 - 2011-02-23, 20:41

lysy174 napisał/a:
2-3 dni bez samochodu
rozumiem ale naprawa to 2-3 godziny a nie dni :)
lysy174 - 2011-02-23, 20:55

napisalem dobrze. 2-3 dni. Sam tego nie zrobie bo nie mam czasu, narzedzi ani umiejetnosci wiec musze to zawiezc do fachmajstra a ten wiem ze mniej wiecej tyle trzyma w tej chwili alternator bo ma mnostwo roboty
E30 ROST - 2011-02-23, 20:59

to kup na allegro za maks 100zl bo tyle bys zaplacil za regenerowany !! a do tej pory ladoj aku i lataj do roboty bez ladowania:P
szwangru2 - 2011-02-23, 21:22

lysy174 napisał/a:
tyle trzyma w tej chwili alternator bo ma mnostwo roboty
wiem zima to żniwa dla elektryków chyba wrócę do zawodu :wink:
lysy174 - 2011-02-23, 22:04

E30 ROST napisał/a:
a do tej pory ladoj aku i lataj do roboty bez ladowania:P


Tak wlasnie robie ale boje sie o stan aku bo jest nowy.
Alternator juz zalatwilem jutro zmienie i bedzie z glowy.
Dziekuje jeszcze raz za pomoc :prosze: :prosze: :prosze:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group