|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
TECHNICZNE - problem z e30 320i
szplin2011 - 2011-03-18, 19:51 Temat postu: problem z e30 320i Witam,jestem tu'nowy' i mam taki problem.Zmieniłem silnik gdyż poprzedni 2l był bardzo słaby(zajechany przez poprzednika).Włożyłem również 2l lecz nie równo chodzi,nie wchodzi na obroty zarówno na gazie jak i na paliwie, a co najważniejsze nie reaguje na odłączenie przepływki,silniczka krokowego oraz czujnika położenia przepustnicy-nie wiem czy to normalne?
BassQ - 2011-03-18, 22:25
No nie normalne, przepływka i silniczek po odpieciu powinny zareagowac np zgaśnieciem silnika
Czujnik p.p. nie pamiętam ale chyba nie ma różnicy
Co to za 2L na aluminiowym baranie czy na plastiku
Może podczas przekładki urwałeś jakiś kabel, razem z wiązką miałeś silnik czy zostawiałeś swoją??
Jeśli umiesz posługiwać się multimetrem możesz "przedzwonić" piny wtyczek z kostką ecu.
Może jakiejś masy nie dokręciłeś?
A może być też lewe powietrze, posłuchaj czy nie słychać gdzieś syczenia, jakiś przewód nie założony i ciągnie powietrze albo uszczelką
szplin2011 - 2011-03-19, 20:46
Aluminium,dzisiaj sprawdziłem rozrząd,luzy na zaworach,iskre,wszystkie kable(wtyczki)podpięte.Na pinach za bardzo się nie znam ale po niedzieli załatwi kogoś do sprawdzenia komputera.Sprężanie też jest.
lukas323 - 2011-03-21, 10:23
to ze masz iskre to nie znaczy ze dobra Sprawdz stan swiec powinny nie miec zadnego nalotu i rowne elektrody.Sprawdz raz jeszcze wszystkie przewody pod dolotem mi to najbardziej wyglada na ''lewe powietrze'' lub zaplon.. probuj i sprawdzaj jak nie pomoze to bedziemy szukac dalej
szplin2011 - 2011-03-21, 20:39
Świece mam nowe,dolot sprawdzony.Najbardziej mnie niepokoi brak reakcji na odłączenie przepływki,krokowego oraz czujnika p.p tak jak pisałe na początku-łatwie szpeca od kompa więc mam nadzieje że troche się sytułacja 'rozjaśni' Ciekawostką jest też to że na 5i6 cylinder wogóle nie pali.Jak się i czy wogóle idzie manipólować zapłonem?
lukas323 - 2011-03-23, 11:39
kable zmierz na opornosc. wez multimiter i nastraw na omhy 20k lub 200k... Zdaejmi przewody i do jednego konca przyloz + do drugiego koca - od multimetra. I mierzymy krotsze kable powinny miec okolo 17k (17,000omhs) dluzsze kable okolo 25k (25,000ohms)
Jezeli masz wykaze Ci wysza opornosc musisz wymienic kable..
Z tym odlaczaniem przeplywki to za raz zejde do swojej ja mam m20 tez i zobacze co sie stanie.nie martw sie nic za raz znajdzie sie przyczyne
[ Dodano: 2011-03-23, 20:49 ]
[img] Uploaded with ImageShack.us[/img]
[ Dodano: 2011-03-23, 20:50 ]
[img] Uploaded with ImageShack.us[/img]
wolpen - 2011-03-23, 13:47
po odpieciu przepływki powinna byc zmiana w pracy silnika tj,by przygasł
ja tez szperam przy m20 bo mi cos obroty swiruja ale u mnie to krokowy nie reaguje na odpięcie ,nie otwiera sie cały:D
wytrwałosci trzeba szukac przyczyny
szplin2011 - 2011-03-24, 01:28
Dzisiaj znowu coś znalazłem a mianowicie że po odpaleniu i krutkiej pracy silnika tj.5-10sekund w kolektorze sącym pojawia się będzyna no i oczywiście dalej nie pali na 5i6.Elektryka jeszcze nie skołowałem ale będe musiał jeszcze raz sprawdzić ciśnienie na cylindrach czy poprzedni pomiar to nie był jakiś przekręt.A i mocny strzela w sący dodam też iż zapłon mam na wałku.Na silniku który wyciągłem ciśnienie wachało się przy 9 atmosferach,zajechany wałek,mocno pęknięta micha ale na gazie chodził a na paliwie szczerze nie sprawdzałem bo poprzedni właściciel mówił że na paliwie nie chodzi już od dawna(moja wina bo mogłem sprawdźić) Jeśli na tym silniku teraz z ciśnieniem coś będzie nie tak to troche się sytułacja wyjaśni.Sądząc po tym paliwie w sącym wnioskuje że coś jest nie tak z zaworami tzn wyregulowane są więc mają jakąś niestrzelność.
lukas323 - 2011-03-24, 08:23
uuu to wypalone zawory mogas byc w takim razie jak koles ja trul gazem przez 10 lat...:/
wolpen - 2011-03-24, 14:31
masz paliwo w kolektorze ssącym?jak to stwierdziłes? moze regulator cisnienia paliwa nie trzyma, ten na listwie wtryskowej,sciąg węzyk z podcisnienia i zobacz czy jest tam paliwo lub czy je mocno czuc?
a masz iskre na 5 i 6 baniaku na kablach? kurde bo jak paliwo jest,powietrze i iskra to powinien sie odezwac?
a ja mam pytanie !czy jak krokowy odepne wtyke to ma byc róznica,bo u mnie nie ma i czy krokowy powinien sie otworzyc po włączeniu zapłonu ?,bo mi sie uchyli do połowy ,a stwierdziłem to gdy po zgaszeniu auta wyciągam krokowy z gumy i patrze -jest uchylony chyba ze cos steruje pracą krokowego
lukas323 - 2011-03-25, 15:17
powietrze paliwo i iskra moga byc a ze nie pali tzn ze kompresji brak
wolpen - 2011-03-25, 18:52
a co z tym krokowym?,pytanie wyzej ! panowie czekam na odpowiedz bo mi bryka swiruje na gazie na wolnych obrotach
szplin2011 - 2011-03-27, 15:05
Z tym wężykiem możesz mieć acje-sprawdze to ale podejrzewam że bez zwalenia głowicy się nie obejdzie.Będe na bierząco pisał co i jak.
wolpen - 2011-03-29, 11:59
a co z moim krokowym? panowie dajcie jakies wskazówki
ja mam pytanie !czy jak krokowy odepne wtyke to ma byc róznica,bo u mnie nie ma i czy krokowy powinien sie otworzyc po włączeniu zapłonu ?,bo mi sie uchyli do połowy ,a stwierdziłem to gdy po zgaszeniu auta wyciągam krokowy z gumy i patrze -jest uchylony chyba ze cos steruje pracą krokowego
szplin2011 - 2011-03-29, 20:32
Z komputerkiem daje sobie czas,dzisiaj sprawdziłem sprężanie i szok-od 6 do 7.5 (masakra) to poprzedni silnik miał po 9.Poskładam spowrotem tamtego i tak myśle czy robił ktoś coś takiego jak (szlif głowicy) to znaczy czy ktoś próbował splanować głowice tak aby wzrosło ciśnienie sprężania.Nie zależy mi na tak zwanym AGROTUNINGU lecz chciałbym przez to uzyskać chociaż te nominalne 13atmosfer sprężania.A i jeszcze takie pytanko czy może mi ktoś podać wymiary uszczelniacza na wałku rozrządu do 2l 90r z zapłonem na wałku.
maaaad - 2011-03-29, 23:35
A Ty jesteś pewien, że dobrze mierzyłeś? Na rozgrzanym motorze, przy otwartej przepustnicy? Bo dziwne, że na wszystkich garach masz takie niskie...
lukas323 - 2011-03-31, 05:24
6 do 7 to sprezanie jak pod turbo masz robiles test mokry i suchy?
BassQ - 2011-04-02, 20:51
wolpen, silniczek krokowy jest sterowny impulsowo i jego pozycja jest regulowana, przy zapalaniu silnika jest tylko delikatnie uchylony (żęby mieszanka była bogatsza) i dop kiedy zapali zaczyna sterować. Możesz sprawdzić śrubokręcikiem czy tak klapka sie płynnie porusza, jeśli się przycina to zajżyj czy nie jest zabrudzony w środku i ewentualnie przemyj
Vindevil - 2011-04-07, 18:31
BassQ napisał/a: | wolpen, silniczek krokowy jest sterowny impulsowo i jego pozycja jest regulowana, | Nie jest impulsowy.
W temacie najprawdopodobniej wtryskiwacz rozruchowy cieknie.
wolpen - 2011-04-10, 12:47
a czy po odpięciu kabla od krokowego ma byc zmiana w pracy silnika?bo u mnie tak nie bardzo to ma wpływ na silnik,np. odepne przepływke to jest ,jedynie jak odepne kabel ki zapalam to ma wysokie obroty!
Vindevil - 2011-04-11, 11:43
Dobrze jest, tak ma być.
szplin2011 - 2011-04-19, 20:37
Po dłuższej przerwie w końcu opanowałem (serducho) a mianowicie poskładałem spowrotem ten silnik który był w aucie jak kópiłem i git-chodzi a to oznacza iż ten który kópiłem jest walnięty ale myśle że i tak wyjde na swoje gdyż z tego silnika wziołem miche,wałek rozrządu(nie zajechany,wręcz idealny),wisko,koło zamachowe z kompletnym sprzęgłem i zostało mi jeszcze kolektory,przepustnica,rozrusznik,alternator i blok z głowicą(goły silnik) a dałem za niego 300zł.Tak myśle co zrobić z tym gołym silnikiem,raczej wątpie żeby ktoś chciał kupić głowice bez wałka lub blok.Chyba rozbiore to na alu i na skup a zostawie sobie to co może kiedyś się przydać.
|
|