BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

TECHNICZNE - SWAP M40 na M42 - Wszystko i IS-ie

Baur - 2005-03-11, 10:22
Temat postu: SWAP M40 na M42 - Wszystko i IS-ie
Prośba do uzytkowników is-ów, najlepiej w E30. Napiszcie jak sie Wam sprawuja te silniki, ile palą, jak oceniacie osiągi, kulture pracy, żywotność, jak z serwisem.. ile wytrzymuje rozrząd ? Ile macie przebuiegu w swoich... jego słabe strony itd itd... Będe wdzięczny !! !


P.s. nie piszcie tak jak innym abym skorzystał z funkcji "szukaj" :evil: , bo nic ciekawego nie znalazłem !! !!!

Anonymous - 2005-03-11, 11:26

Cześć
Ja jeżdże już prawie 3 lata, mam nalatane 220 tyś. Jedyny problem jaki miałem na początku to rechoczący łańcuch, gdzie nawet wymiana napinacza nie pomogła. Jak kupować is-a to z niezjechanym rozrządem. Koszt wymiany to około 2tyś, więc sporo więcej aniżeli reanimacja rozrządu w m40. Cena zabójcza bo ciężko o zamienniki. Szczerze powiem, że jak sinik w dobrym stanie to chodzi przyjemnie(zdecydowanie nie tak jak 6 garów), porównując przyspieszenie do takiej 316 czy 318 to jest to rakieta. Dałem się kiedyś przejechać kumplowi co ma 325 i powiedział, że idzie tylko lekko gorzej.
Pozdrawiam

Baur - 2005-03-11, 11:52

A jak sobie wreszcie poradziłeś z rozrządem ?? ? Wydałes 2tys ? Ile Ci pali ? Rzeczywiście jest max muł do 4tys ? Jak z kulturką pracy ?
kamil - 2005-03-11, 12:31

czesc ja mam isa w e36 jestem bardzo zadowolony nie mialem jeszcze zadnej usterki od prawie 2 lat. mam zalozony gaz i pali ok12 litrow gazu przy czym pracuje znakomicie.W tej chwili nie widze lepszej 4 cylindrowki, kiedys porownywalem osiagi z kolegi 320 24v obydwaj stwierdzilismy ze nie ma szans z moim is-em. bardzo polecam!! a z rozrzadem nie ma zadnego problemu musial byc jakis podjechany bo praktycznie sa na 300 tys km. Kolega ma isa w e30 jeszcze wieksza rakieta bardzo chwali POLECAM
Anonymous - 2005-03-11, 12:39

W zime to mi pali 13 litrów, a tak normalnie 10 starcza, oczywiście po mieście. Na trasie bez różnicy czy lato czy zima 8 i nie trzeba wcale jak emeryt jeździć żeby tak mało spalił. Nawet jak 140 się ciśnie to ciężko przekroczyć 9 litrów. Na pewno nie muli się do 4 tysięcy, no ale kopyto to ma w granicach właśnie tych obrotów. Żeby chodził przyjemnie dla ucha to się poświęciłem i wydałem 2 kafle, na początku było mi szkoda tej kasy, ale biorąc pod uwagę że wymiana silnika na taki, który mógłby być w takim samym stanie jak obecny nie była żadną alternatywą. M42 nie klepie tak jak m40, no chyba, że poziom oleju spada poniżej max. U mnie czasami przy odpalaniu pocyka prze sekunde, ale nie jest to związane ani z długim postojem, ani z mroźnymi porankami. Co do kultury pracy, to jeszcze jak miałem osłonę termiczną na kacie to chodził bardzo cicho i przyjemnie, a teraz to chodzi głośniej, ale bez porównania lepiej niż przed wymianą łańcucha.
Baur - 2005-03-11, 12:41

:D dzięki Kamil, podbudowałeś mnie ! Jasne że wolałbym 6 garów, ale... tak się układa że w tej chwili spróbuje jak smakuje m42 Mam zamiar wsadzac do swojej E30 silnik is-a z 94 roku z e36. czy one poza osprzętem, jakoś wewnętrznie różnią sie od m42 wkładanego do e30 we wcześniejszych latach ? Od razu miowie że silnik mam już przystosowany osprzętowo do e30.
Anonymous - 2005-03-11, 12:46

Jeśli to jest jeszcze m42 to niczym poza kolektorem ssącym się nie różnią, natomiast jeśli to już jest m44 to ten ma już pojemność 1.9 i lekko się różni od m42.
Pozdrawiam

Baur - 2005-03-11, 12:51

Dzięki Killer. A nie wiecie od którego roku w e36 wkładali m44 ?? ? Ewentualnie jak rozróżnić m44 od m42, jeśli został juz przełożony do e30, i ma kolektor od e30 is-a. Bo ten namierzony przezemnie siedzie w e30, ale jest z e36 z 94r.
Anonymous - 2005-03-11, 12:53

hm no is dorby motorek tak jak kolega mowil nie wiele wolniejszy od 325
kiedy na prostej jechalem kawalem z isem to ciol prawie rowno no ale tylko prawie hehe
jednak co 6 to nie 4 :)

Anonymous - 2005-03-11, 13:02

Myśle, że m44 wkładali od 95 roku, ale nie jestem pewien. Osobiście nigdy nie widziałem m44 tak więc nie wiem jak wygląda.
Baur - 2005-03-11, 13:52

Hmmm.. porozmawiałem sobie własnie ze sklepem BMW na Narbutta w Wawie, i powiedzieli że klienci nie maja żadnych kłopotów z is-ami, że to bardzo udany i trwały silnik, i że wysilenie jednostki nie wpłyneło na trwalość. Elektryka nie pada, mało pali gut motor.

Jedna wada, brakuje mu 2 cylindrów :) , no ale pali pare litrów mnie, a przy dziennych przebiegach 100-150km ma to jakies znaczenie...

southOFheaven - 2005-03-11, 17:39

witam
ja is-a mam od jakiegos roku;] w budzie e30 naturalnie..przebieg juz cos 250tys..silnik pracuje idealnie..akurat trafil mi sie zadbany model..przez 15 lat w niemczech jeden własciciel..spalanie na trasie zalezy w ile osob:D..osiagnelem minimalnie 6,5 litra na trasie..miasto juz cos kolo 9-10 (dane z sezonu letniego), tylko benzyna a gazu nie mam i nie bede mial :twisted: , jestem w miare zadowolony tylko przepływomierz i silniczek krokowy (do przeczyszczenia) psuje pelnie szczescia..ale to tylko male nic nie znaczace drobiazgi 8)

racja to tylko 4 gary..ale z is-a latwiutko wycisnac wiecej konikow..a wtedy juz 325 moze miec problem :P (zart)
wiecie ja tam od roku pod maske nie zagladalem wiec trzeba cos zaczac zrobic..:D ostatecznie podsumuje swoja wypowiedz ze do beemek trzeba miec szczescie jak do niezlej laski :twisted:
i przy okazji chcialbym sie zapytac jak wam sie widza w is-ach swiece 4-elekrodowe BERU albo NKG..?

kicha - 2005-03-11, 18:16

Witam tez mam iS'a w kascie E30 i mam nakulane cos kolo 183 tys. lancucha jeszcze nie slysze ale nosze sie z zamiarem wymiany jakos w lecie albo troszke po jak uzbieram kaske. Spalanie to zalezy jak bedziesz jezdzic ale w 10 litrach po miescie mozna sie zmiescic gora 12 litrow ci spali ale to przy ostrzejszej jezdzie, na trasie to rzeczywiscie wsio zalezy w ile osob jezdzisz. Powiem tak jak na 1.8 to zbiera sie jak glupi ale trza s[pojzec prawdzie w oczy ze do 2.5 nie ma go co porownywac bo nie dosyc ze wieksza moc to jeszcze te 6 garnkow :D . Ale ogolnie wg mnie udany to jest motor.

A CO DO SWIEC TO TYLKO NGK BKR6EK zadne inne sie nie nadaja do tego silniczka !! !!!!!! :twisted:

LUKAS - 2005-03-11, 19:18

Nie jeżdżę iS`em ale pod podanym linkiem masz troche informacji o nim po niemiecku, ale są też wykresy...

M42 był montowany w E36 do `95 roku włącznie. Od `96 roku zaczęto montować motor M44.
Czy M42 w E36 różnił się czymś w stosunku do E30 tego niewiem.

Anonymous - 2005-03-11, 21:23

http://www.esatclear.ie/~bpurcell/index.html A tu jeszcze anglojęzyczna wersja o 318 is w budzie e-30. Sporo ciekawych rzeczy można przeczytać.
Pozdrawiam

Anonymous - 2005-03-11, 22:25

Witam,
Pozwolę sobie jeszcze dodać kilka słów od siebie. Jeżdżę Touringiem z 93 roku. 1,5 roku temu włożyłem sobie silnik M42 z 91 roku - wcześniej miałem M40. Samochód jest cięższy nieco do oryginalnych IS'ów ..ale nie narzekam. Dynamika tego silnika naprawdę jest niesamowita i jak na taką pojemność jest naprawdę świetnym kompromisem pomiędzy mocą a apetytem na paliwo. Nie startowałem w konkury jeszcze z żadnym 325..ale jak będę miał okazję to spróbuję. 320 nie ma szans – to już wiem.

Też miałem w swoim problem z rozrządem ale wymieniłem łańcuch i napinacz i silniczek pracuje ślicznie !! Świeczki mam jakieś dwuelektrodowe NGK - takie jak zalecała instrukcja. Do tego bawełniany wkład ( daje on lepszy dół - podobno ;-) ) i naprawdę jestem zadowolony.

Pytałeś o różnice pomiędzy silnikami montowanymi w E30 a w e36. Silniki te jak na pewno zauważyłeś różnią się w modelach E30 i E36 po 94 roku kolektorem ssącym i na tym polega główna różnica.. ( cały opis różnic pomiędzy tymi silnikami masz w TIS'ie ) w E36 po 94 roku montowano silniki m42 ze specjalnym kolektorem, w środku którego jest zawór sterowany komputerem (motronic) i uruchamiany podciśnieniem.. ma on za zadanie odpowiednie kierowanie powietrza zależnie od obrotów - daje to wyższy moment obrotowy przy niższych obrotach - w porównaniu z m42 - E30. Dodatkowo jest specjalny malutki filtr - filtrujący 'wyziewy' z odmy - podawane do przepustnicy i kilka innych bajerów. Ogólnie silniczek zyskał dzięki tym zabiegom większą elastyczność, dynamikę i kilka koników więcej.

Gdybyś chciał ten z E36 po 94 to pamiętaj jednak, że ten silnik ma inne mocowanie (łapy), inny kolektor wydechowy, zintegrowane cewki ( 4 razem) i jeden długi 'szeroki' pasek klinowy.

Pozdrawiam

Jak byś potrzebował jakieś dodatkowe info to pisz ecru@6.com.pl

Monika Baura - 2005-03-13, 19:44

Tp witam w klubie, bo ja tez do Touringa to wrzucam. Pytanie co do skrzyni, czy ta od m40 1.6 ma takie same przełożenia jak od m42 ? Jakie sa róznice ? Miałes jakieś niespodzianki podczas montażu ?
Anonymous - 2005-03-13, 20:35

Witam,
Kilka niespodzianek było.
Po pierwsze - zaglądałem do ETK i skrzynie są różne !! ! Nie mam pewności czy ta od M40 będzie pasować do M42
Żeby się ustrzec tego problemu kupiłem od razu ze skrzynią
Ta skrzynia od IS'a jest trochę dłuższa. Dlatego dobrze by było żebyś miał skrzynkę razem z silnikiem i co więcej jak kupisz to razem to niech gość zdejmie Ci tez połówkę wału ( tę pierwszą od skrzyni ) - skoro skrzynia jest dłuższa to wał jest nieco krótszy, po za tym w miejscu łączenia skrzyni z wałem tym gumowym łącznikiem - zakłada się na to takie specjalne koło z ciężarkami to ma niwelować drgania. Silniki M40 tego nie mają.

Silnik kup z poduszkami - to są takie specjalne poduchy 'hydrauliczne' - z olejem w środku - ja chciałem na tym zaoszczędzić ( nowa kosztuje 700PLN) i wsadziłem na te od M40 - porażka - są dwa razy niższe a silnik trochę cięższy i miska olejowa tłukła mi o maglownice - tragedia.

Wydech albo będziesz robił na zamówienie albo kup oryginalny bo tłumiki od M40 też nie pasują.

IS ma montowane cewki na prawym kielichu amortyzatora i oryginalnie kielich ma przyspawane przeznaczone do tego mocowania - u siebie tego nie masz więc będziesz musiał trochę pokombinować jak to przymocować.

Nie pamiętam co jeszcze .. ale silnik jest ciekawy - śmieją się ze to M3 dla ubogich - ale problem jest podobny jak z M3 - bardzo mało zamienników - przeważnie części tylko oryginalne - trzeba się z tym liczyć

Monika Baura - 2005-03-13, 20:47

Dzięki X-ray. A sprawdzałeś czy poduchy od m20 2.5 nie pasują przypadkiem ? Są wyższe.... Ten m42 ma teraz skrzynie od 518stki, nie wiem co to za skrzynia jeszcze. Jest już włożony do e30, ale pierwotnie wyjęty z e36 z 94 roku. Tylko koles rozbił ta e30... Jak z chłodnica ? Podobno pasuje od m40. Jak z wiązką ? Wyrzuciłes ta z m40, i jak podpiołeś w gniazdo tą od m42 z kompem itd. to odrazu zadziałał ? Sprzegło jest to samo ?
Monika Baura - 2005-03-13, 20:56

Hmmm.... sprawdziłem w ETK, zarówno m40 jak i m42 ma getraca 240, pewnie tylko ":cenzura:" skrzyni, ze wzgledu na te koło wyważające jest inna.. a może nie.... A jakbym zostawił skrzynie od 1.6 m40 ?? ? Jeśli zmieniłes skrzynie, to i wał, i mechanizm lewarka.... Dyferek jaki założyłeś ?
Anonymous - 2005-03-13, 21:25

Chłodnica ta sama. Silnik nie jest nawet bliżej chłodnicy. Co do poduszek to nie wiem czy pasują od M20. Gość, od którego kupiłem silnik powiedział że pasują idealnie, ale powiedział mi też, że tylny tłumik pasuje od M40 a to bzdura bo okazało się, że jest za krótki ( tłumik końcowy ma zaraz za KAT'em taki mniejszy środkowy -zobacz: http://www.catalogue.bosa...991&cartype=1.8 ) - tak więc nie sprawdzałem poduch kupiłem od jakiegoś kolesia za 50 PLN obie oryginalne ;-)

Co do skrzyni to lewarek pasuje idealnie - więc pewnie sam tył jest inny. Wał wiec musi być nieco krótszy ( ja miałem ten od IS'a). Nie wiem czy przełożenia skrzyni nie okażą się za krótkie. Poza tym skrzynka od M42 może być nieco 'mocniejsza' tzn. bardziej wytrzymała. Docisk sprzęgła zostaje ten sam i sama tarcza raczej też. W końcu dół tego silnika to, to samo co M40
Dyfer został ten co miałem - przełożenie 4.10. Ostatnio na allegro miałem wziąć 4.10 z 25% szperą - ale odpuściłem bo gość za dużo chciał.

Ale jak gdzieś trafię to wezmę taki
____________________________________________________

Acha, pytałeś jeszcze co z wiązką ... silnik miałem razem z wiązką . Tamtą wyjąłem. Włozyłem nowy komp podpiąłem nowa wiąche. Wpiąłem okrągłą wtyczkę w gniazdo, podpiąlem akumulator i silniczek zagadał od razu.

Normalnie wszystko się składa jak klocki - BMW jest pod tym względem rewelacyjne - możesz dołożyć wszystko - klimę , elektrykę, grzane fotele itd..REWELACJA !!

Łukasz - 2005-03-14, 08:37

Mam jakiś artykuł o is'ie by english, tylko trza go zeskanować...Jak będę miał chwilę - zapodam- a w ogóle , to jakiś czas temu przepisałem na forum artykuł o is'ie po polsku, widziałeś Baur?
Koleś z Otwocka miał is'a i po kilku małych przeróbkach podstawowych latał tym wozem 230 km/h...Podobno fajna fura - II miejsce za 325i jeśli chodzi o e30tki....Ale jest lżejszy, więc przy obniżonym zawieszeniu łatwiej latć nim po zakrętach....Podobno trza kręcić, żeby ostro przyśpieszał, ale to w końcu 16v....
Że tak już zakończę 9.9 sek do 100 km/h wg. danych...A to już jest całkieem całkiem.....No i spalanie ładne :D
Pozdro

Baur - 2005-03-14, 09:08

No prosze jak pięknie... ! Silnik jest kompletrny włożony do e30, więc z przełożeniem do mnie nie będzie problemów, ale lubie wiedzieć co i jak... Łukasz, gdzie jest ten artykuł o is-ach ?? ? Fajny silnik.. gdyby tak dolozyli dwa cylindry.. Ale, przynajmniej nie pali 20l/100km.
Łukasz - 2005-03-14, 16:41

Kurcze, chyba nikt tego tematu nie zamknął.....Powinien się zaczynać "Artykuł z...", chyba mam jeszcze pismo w którym był, to wiesz - jest do dostania :D
Angielskie BMW Car i Performance BMW zawsze piszą dobrze o tym motorku :D
Ale w e30 z tym motorem lata stanowczo lepiej niż e36, stanowczo....
Pozdrawiam

Baur - 2005-03-14, 16:48

Juz znalazłem, dzięki Łukasz ! Ja robie duzo kilometrów, i mam ciężką noge, zawsze mi sie spieszy :) , nierozumiem kupowania 2.5 w benzynie a potem szczypania sie z gazem, jezdzenia 100km/h w trasie. By jezdzic dużo i szybko musze mieć gaz. Mam wielopunktową instalacje Landi renzo, do 4 cyl. Mój plan to mocny, lekki zchipowany is, z wielopunktowym gazem, który nie ogranicza osiągów, nie strzela itd. Myśle że to superkompromis osiągów i ceny ekspluatacji.
MARAS - 2005-03-14, 20:43

x-ray napisał/a:
Witam,
po za tym w miejscu łączenia skrzyni z wałem tym gumowym łącznikiem - zakłada się na to takie specjalne koło z ciężarkami to ma niwelować drgania. Silniki M40 tego nie mają.



Każde fabryczne M40 to ma, ja mam sąsiad też ma, tak samo jak tłumik drgań na listwie wspomagania.

P.S. Baur jak poskładasz wszystko do kupy daj znać chętnie wpadnę na spot, obejrze efekt, widze, szybciej znalazłeś IS'a, może i mnie lepiej będzie kiedyś zrobić przeszczep IS'a niż reanimować M40

Pozdro

Anonymous - 2005-03-14, 23:25

Cytat:
Każde fabryczne M40 to ma, ja mam sąsiad też ma, tak samo jak tłumik drgań na listwie wspomagania.


Przepraszam źle sie wyraziłem. Pisałem o Touringach i w tych wersjach nadwozia nie ma tego 'niwelatora drgań' na wale. Nie wiem dlaczego ? Ale w ETK tez tego nie znalazłem dla kombi.

Łukasz - 2005-03-14, 23:57

A zchipować is'a jest stanowczo łatwo, to silnik podatny na modyfikacje i dobrze je znoszący...To prawie 140 KM to jeszcze nie szczyt jego możliwości, myślę, że spokojnie możliwe jest 160 KM bez wpływu na trwałość, a z plusem w postaci Nm i mocy... Nie wiem jak z gazem ale wszystko przed Tobą....Ja osobiście w ogóle gazu nie lubię, ale oczywiście rozumiem względy praktyczne...
Baur - 2005-03-15, 10:56

Tez mam nadzieje że wszystko będzie ok. I is będzie śmigał zdrowo. W weekend podmienie silniki, i zobaczymy co będzie. Oczywiście znając życuie nie obędzie sie bez problemów typu - czegos barkuje, albo coś jest do.. pupy.

Ja tez nie lubie gazu, wole piwo, tak samo jak nie lubie mojego M3, wolałbym wille, ale 50-70 zł dziennie na benzyne, nie stać mnie ! A musze jeżdzić i do pracy, i do dziewczyny, i do domu tez wypada wrócić :D

Baur - 2005-03-15, 11:43

Aha, co do wyżyłowania m42. E46 320i które jeżdziło w wyścigach samochodow turystycznych w Niemczech, nie miało 6óstki, tylko właśnie silnik na bazie is-a - 300 km. Wzieli starszy, sprawdzony silnik, zamiast najnowszych konstrukcji. To częsta praktyka wśród producentów. boja sie że nówka wybuchnie :D
Łukasz - 2005-03-15, 14:30

Tak, chociażby stary żeliwny blok M10 wytrzymywał nawet 1200 KM!!!!!!!
Łukasz - 2005-03-15, 14:33

rekordowa jednostka turbodoładowana oparta na kadłubie M10, montowana w bolidach Formuły 1 Brabham-BMW.....
Anonymous - 2005-03-15, 17:41

Widzę, że zaczynamy tematy tuningu ;-) Cieszę sie bo jestem już w trakcie przygotowań do dołożenia turbo do mojego M42. Miło więc słyszeć, że te silniki mają jeszcze jakiś zapas. Pewnie daleko mu do wytrzymałości M10 ( przyznam się, że nie słyszałem o tym M10 z 1200KM ) - ale napewno nie bez powodu BMW zrobiło legendarny silniczek S14 na bloku właśnie M10.

Nie wiem tylko jak to będzie z hydrauliką od zaworów. Jak miałem M40 chciałem zmienić wałek na sportowy. Dzwoniłem do Goduli, Grabowskiego i tam mi powiedzieli, że do tych silników nie robią sportowych szlifów wałków - właśnie przez hydrauliczne kasowanie luzów zaworowych.

Czekam teraz na kolektor z turbiną od 318tds - podobno pasuje idealnie.. jak mi przywiozą to sie okaże ;-)

Jak sądzicie czy jakieś małe turbo np. 0,6bara będzie wymagało odprężania silnika i dołożenia większych wtrysków ?
Wolałbym tego uniknąć.

drencrom - 2005-03-15, 18:22

skrzynie m42 i m40 sa identyczne.

zastanawiam sie tez nad taka akcja. chociaz mam juz dosc 4 garowek... zobaczymy co najpierw znajde 325 czy 318is do rozebrania...

Anonymous - 2005-03-15, 20:04

Myślę, że u Ciebie Drencrom trochę łatwiej o części... pozazdrościć.

Ja się naoglądałem jak chłopaki dokładali turbine do M42 - tak więc nie jest to niemożliwe - http://www.ticco.com/318tic_2002_e.html - próbowałem złapać z nimi jakiś kontakt, ale bez efektu. Ciekawi mnie jak wiele zmienili w tym silniku.

Monika Baura - 2005-03-15, 20:28

X-RAY, Skąd jesteś ? Chętnie podejżałbym Twoje zmagania z uturbianiem. Jak masz zamiar przeprogramować potem komp. silnika ? Gdzie ? Za ile ? Ja mysle że nawet przy 0,6 bara warto troszke odprężyć silnik, bo is w serii ma 1:10 stopień sprężania, a to sporo. Jest opcja założenia grubej miedzianej uszczelki pod głowice. To proste i tanie rozwiązanie, choć może jednak półśrodek.. jak zwykle rozbija sie o koszta.
Monika Baura - 2005-03-15, 20:29

Mam jeszcze jedno pytanko do Was... task mi chodzi po głowie, czu m42 nie ma przypadkiem kutych tłoków i korbowodów ?? ?
Anonymous - 2005-03-15, 20:52

Trochę mnie zaskoczyłeś z tym przeprogramowaniem chipa'a hmm uważasz że to będzei konieczne ?? Trzeba zmienić mapę wtrysków tzn zadać podawanie większej ilości benzyny. Kurcze nie myślałem jeszcze o tym. Mam dostęp do programatora EPROM'ów i sporo plików z gotowymi mapami - Mam taki program Batronix - służy do tworzenia map i programowania chip'ów. W tych gotowych plikach znalazłem mapę dla IS'a zwiększa moc do 150KM. Ale boję sie z tym kombinować, bo jeszcze za mało o tym wiem. Jestem z Warszawy... czekam do lata z tym projektem.. jak masz chęć to zapraszam.. może zrobię jakieś photostory z tego i instrukcję. Jak będziesz miał jakieś problemy z tą przekładką to pisz może coś podpowiem ...mam to za sobą.. - pełny sukces

A co do kutych tłoków to nie sądzę ..sorry..

Łukasz - 2005-03-16, 10:58

Kute tłoki i korbowody w M42?Nie.....
Baur - 2005-03-16, 11:05

W sumie silnik budowany jako typowo sportowy, wysilony, barany itd... Szkoda, diesel ma, to i m42 mogło by mieć...
Baur - 2005-03-17, 15:50

A więc wczoraj wspaniały motor m40 został w 40 minut wyszarpany i zawisł na haku. Po weekendzie dołącze zdjęcia jak wykonać najprostszego SWAPa. Przy okazji zobaczycie jak wyglądaja stopione wtryski benzyny po tym jak LPG zapala sie w kolektorze dolotowy, Szok !! ! :shock: Wcale nie pompa paliwa dawała ciała, tylko stopione wtryski. Jeśli juz musi być gaz, to tylko wielopunkt. Założe seryjne m42 na dyfrze 4,27, zmierzymy czas G-techiem, a potem chip, i ponownty pomiar. Podobno dzięki temu chipowi od Dracka Łycha w swoim wybebeszonym IS-ie ma 7,3 do setki :D
Łukasz - 2005-03-17, 16:26

7,3 w is-e to już taki ładny spotrowy czasik, bardzo ładny...Trzymam kciuki Baur
Baur - 2005-03-17, 16:31

Nie no.. ja sie do tego nie zbliże.. chyba.. :D Mam touringa z wmiare bogatym wyposażeniem, a Łycha ma zero tapicerki i dwa kubły w coupecie. Właśnie myśle czy nie odciążyć jutro koła zamachowego o jakieś 3 kg. Powinien sie wtedy wkręcać jak motocykl do 7 tys na chipie... Fuck, co ja robie, zamiast porządnego beemkowego R6 robie silnik motocyklowy :D Oryginalne waży bodajże 9,5 kg. Cholernie dużo.
Łukasz - 2005-03-18, 08:40

To, ze Ci sie będzie wkręcać do 7 tysi to jeszcze nie profanacja, do motocyklowych jeszcze daleko.... :D Fajnie będzie brzmieć :twisted:
Pozdrawiam

HyenoX M42B18 - 2005-03-19, 19:30

witam
mam takie pytanko dotyczace rozrzadu w iesie.
mam u siebie przebieg 217 tys i od jakiegos czasu zauwazylem ze po calonocnym postoju auta kiedy odpalam je rano, silniczek chodzi jak dieselek .
pytanie juz znacie - dlaczego i co trzeba wymienic ? czy tylko napinacz czy łancóch z kolami

co o tym myślicie ?

aha i jakie koszta

dzieki

Anonymous - 2005-03-20, 10:58

Jak przeczytałem o tych stopionych wtryskach to byłem w szoku !. Dlatego jestem przeciwnikiem gazu !! ! Mam nadzieję, że nikt sie nie obrazi - ale wyznaje teorię ze jak mnie stać na TAKI samochód to stać mnie też na paliwo do niego ;-)

Nie mogę sie doczekać Baur zdjęć i wrażeń. A powiedz jak chcesz odchudzić koło zamachowe - chcesz je stoczyć ? Jak sie zmienia moment obrotowy po założeniu lżejszego koła ?? Czy wogóle sie zmienia ?? Chyba powinien.
A ten czip o którym wspominałeś jak zmienia charakterystykę silnika ?

HyenoX. Nie napisałeś czy słychać jakiś klekot później jak sie samochód nagrzeje. Po tym co piszesz można wywnioskować, że trzeba już wymienić napinacz - ja to zrobiłem od razu jak tylko zmieniłem silnik - koszt ok 180PLN w sklepie na Narbutta (sklep BMW - Warszawa), ale może gdzieś taniej znajdziesz.
Zmień go sobie jak naszybciej bo przy słabo działającym napinaczu najbardziej w kość dotają koła zębate - a to jest spory wydatek.. wiem bo ostatnio zmieniłem kompletny rozrząd.
A jak napinacz w pewnym momencie nie utrzyma ci łańcucha to łańcuch sie uniesie i wytnie zęby na kole od wałka - zazwyczaj wydechowego - a co za tym idzie - tłoki pogną ci zawory i w środku masakra. To rzadki przypadek i trzeba dość długo jeździć na zużytym napinaczu - ale znam takich kilka.

Monika Baura - 2005-03-20, 18:28

Wrzuce tutaj zdjęcia tych wtrysków.. na 4 2 były całkowicie stopione. Co do koło to chciałem je stoczyć, jest na to metoda. Ale narazie odpuściłem. Poprostu nie miałem czasu, a pozatym rózne sa zdania na temat tego czy przy stosunkowo niewielkim silniku użytkowanym na co dzień nie zmniejszy to momentu.. każdy "specjalista" mówi co innego. Mam drugie koóo więc jak coś to pokombinuje. Silnik juz zamontowałem, czekam na przepływomierz i odpalamy.... Na szczęście trafiłem silnik z 94 roku w którym ktos świerzo wymienił rozrząd razem z kołami, ucieszyłem sie na maxa :D . Porównywaliśmy zużyte koła rozrządu kolegi z tymi moimi. Poza tym u Fusa powiedzieli że teraz zmienili dostawce (wiedzieli że stare nie były zbyt trwałe) i nowe koła są już z innegotrwalszego materiału (są szare, nie czarne, i takie sa juz u mnie..) Co do chipa to więcej napisze jak zamontuje. Podobno zwiększa moment o 20nm ui moc o około 12-15 koni. Przesuwa odcięcie na 7tys.
Pawel-e30 - 2005-03-21, 02:52

http://img76.exs.cx/img76...ndsilnik4cz.jpg
http://img76.exs.cx/img76/2258/wtryski9ut.jpg
http://img76.exs.cx/img76/2520/wtryski24lv.jpg
http://img76.exs.cx/img76/4497/wtryski10oq.jpg
Baur wam opowie co i jak z wtryskami hehhe
A pod spodem nowa jednostka napędowa :lol:
http://img76.exs.cx/img76/8193/domelwsrodku5pv.jpg

Ok wystarczy na dzisiaj 8) 8) 8)

Baur - 2005-03-21, 09:48

:D :D :D Dzięki Pawel za wrzucenie części zdjęć !! ! Niestety tylko na ostatnim zdjęciu widać conieco jak sa stopione wtryski. Pierwszy jest dobry, a dwa pozostałe sami oceńcie... Jak odpale silnik i będe wolniejszy to na spokojnie wrzucimy zdjęcia lepszej jakości.

A co do nowej jednostki napędowej.. brak jej przepływomierza :D

Baur - 2005-03-24, 14:20

A więc od kilku dni mam wszystkie potrzebne graty w bardzo dobrym stanie. Okazało sie ze wrzucenie m42 jest banalnie proste. Wszystko zostało z m40. pasuje skrzynia biegów, chłodnica, rozrusznik, alternator, pompa wspomagania, miski olejowe. Łapy oczywiście od m42, poduszki natomiast jeśli nie ma od is-a, podchodza spokojnie od m20. Takie własnie założyłem. Chwila spawania przy wydechu i gotowe. Trzeba tylko jakoś zamocować cewki, ale to mały kłopot. Wrzucenie nowej wiazki tez nie jest kłopotliwe. Ktoś tam pisał ze trzeba rozebrać calą deske rozdzielczą, he he.. Oczywiście że nie, nowy komp do schowka, :przewlec" kość i po temacie.
Sam is-ik jest bardzo fajnie zbudowany, w sumie m50 bez 2 cylindrów. Został dyferek 4,27 z 1.6 m40, i zobaczymy ile wytrzyma. jeśli ktoś ma wszystkie niezbędne graty, to przerzucenie motorków zajmie mu spokojnie jeden dzień, razem z pospawaniem nowych portek do od biedy starego wydechu m40. (oczywiście lepiej założyć od razy wydech od is-a, no ale jak nie ma pod ręką...)
niestetry jeszcze nie odpaliłem, bo.. e36 się rozkraczyło w garażu i musze poczekac na miejsce by podpiąc elektyrykę.

I odrazu pytanie. Mój silnik to m42 z e36 z 94 roku. Spotkałem sie na jednym z forów z opinią że m42 tez wychodziło juz w pojemności 1.9 a nie 1.8 litra ?? ? Że nie tylko m44 miało pojemność 1.9......

kicha - 2005-03-25, 14:56

Witam podepne moje pytanko pod ten temat mam nadzieje ze sie nie obrazicie :D . Mianowicie chodzi mi o to ze posiadam iS'a i mam boczki cale szare wszystkie i szara czesc kokpitu tzn ta gdzie jest skrzynia biegow i zapalniczki ( przeswituje w niektorych miejscach czarny kolor) podsufitke i gore deski mam czarne i stad moje pytanko do innych posiadaczy iS'a abyscie mi napisali czy tez macie taki kolor kokpitu i tapicerki czy poprostu poprzedni wlasciciel zrobil to samemu pod kolor siedzen ktore to jak wiadomo sa w szara krate ( tylko i wylacznie w iS'ie :D ) ??
Anonymous - 2005-03-25, 15:22

Ja w swoim is mam czarną tapicerkę z elementami zgniło-zielonej kraty na siedzeniach i boczki w tym samym kolorze ale bez kraty. Nawet wykładzina i tylna półka jest u mnie w odcieniu zgniłej zieleni. Podsufitka czarna oczywiście. Ale w necie np. widziałem tak jak u Ciebie, czyli szara tapicerka w krate, myśle że w fabryce się nie ograniczali tylko i wyłącznie do jednego wzoru specjalnie dla is-a, choć mogę się mylić.
Pozdrawiam

Anonymous - 2005-03-27, 12:00

Co do pojemności to też mi się to obiło o uszy, ale raczej chyba dopiero M44 miało 1,9 - tutaj masz link do stronki, gdzie są wymienione silniki od E36 z opisanymi pojemnościami : http://motoren.e36-talk.com
IS z E36 ma chyba trochę niżej osadzony moment - dzięki temu kosmiczemu kolektorowi ssącemu i sepecjalnemu regulatorowi podciśnieniowemu w środku, który reguluje podział powietrza zaleznie od obrotów.

Ale chciałem zapytać bo dospawałeś wydech z M40 - nie było z tym problemów - przecież IS ma większy przekrój rury wydechowej !! Zrobiłeś zwężkę ??

Baur - 2005-03-29, 12:55

X-ray, apropo uturbiania, słuszałem z pewnego żródła że kolektor od 1.8 tds nie pasuje do m42 :( Choć może po przeróbkach....... Musze odnależć stary numer Moto Magazynu, w którym przedstawili bmw Z 3 1.9 (czyli m44) uturbione przez MK Motorsport. Chdziło genialnie, objeżdzało seryjne Z3 2.8. A najlepsze ze nie ingerowali w silnik. Zrobili coś 210 KM. Pogrzebie w swoich zbiorach i opisze co i jak, bo na stronie MK Motorsport nie moge sie doczytać szczegółów.
Anonymous - 2005-03-29, 16:39

Dzięki. To dobra wiadomość. Może my też coś podobnego zrobimy ;-) Poszukaj u siebie w gazetach a ja spojrzę w necie może gdzieś to opisali.
Najbardziej obiecujące jest to, że nie ingerowali w silnik !

Ale pochwal sie lepiej co tam u Ciebie ? Wszystko działa ?

Baur - 2005-03-30, 09:15

Pomyślimy, to moje ciche marzenie :) A z moim ? Poświęciliśmy na to 4 wieczory i.. mechanicznie wszystko jest ok, ale było duże zamieszanie z podciśnieniami i magistralą wodna. Poprzedni mechanicy tak pokręcili, ze Nam włosy na głowie staneły. Powiem tylko że ktos podłączył silniczek krokowy pod serwo hamulcy :shock: Także wszystkop robiliśmy od nowa na nowych cześciach. najwazniejsze że tłokowo, panewkowo, głowicowo i rozrządowo silnik jest idealny. Niestety prawdopodobnie uszkodzony jest przepływomierz, i po odpaleniu zaczął chodzić jak stara prostytutka. Mam jeszcze mały kłopot z deklem zaworów, bo silnik jest z e36, a tam odma wychodzi w innym miejscu. Musze poszukac dekla od e30, bo patenty nie wychodzą. Odłączyłem przepływkę, i oprócz wolnych obrotów duzo lepiej. tak wiec zadanie na dziś to znależć nowa przepływkę.. W sumie kłopoty wynikaja tylko z "rozbabrania" przez poprzedników osprzętu. Ehh.... jak sie Pan Miecio z Panem Edkiem dorwą do czegoś, i przyjdzie potem po nich poprawiac to ręce opadają.....
Anonymous - 2005-03-30, 13:21

No to trochę szkoda, że tak wyszło. Myślałem, że juz śmigasz ;-)
Napisałeś, że chcesz wsadzić pokrywe klawiatury od E30 - nie jestem przekonany czy to taki dobry pomysł. Pokrywa od E30 ma w sobie taki specjlany separator, taką przegrodę która to ma zatrzymywać olej i różne zanieczyszczenia a przepuszczać tylko powietrze ( średnio to działa ) Dlatego w E36 wymyślili coś takiego :



Tak wygląda Twój przepołowiony kolektor Numer 2 - to jest specjlany filtr który ma za zadanie filtrować właśnie 'oddech' z odmy. Sądze, że pokrywa E36 nie ma więc takiej przegrody w środku.

A z drugiej strony dlaczego chcesz przenieść odmę ? Nie mieści sie silnik ( zaczepia o tunel z kablami ). W e30 po tamtej stronie jest w kolektorze ssącym podpięty silniczek krokowy - ale jakos sie to u mnie zmieściło. Może to kwestia poduszek ?

Jeżeli chodzi o przepływkę to pasuje od M40

Powodzenia

Baur - 2005-03-30, 13:48

Hmm.. wszystko zmienia to, ze kolektor ssący mam już od e30, a wtedy wyjście na odme z dekla od e36 wychodzi centralnie wprost na kolektor, i nie ma mozliwości podpiąc odmy. To wszystko zmienia. ktos kiedys powiedział że do e30 nie pasuje ten kolektor od e36. Co do przepływki, to wtyczka pasuje od m40, ale średnica jest dużo mniejsza !! ! No i to motronic 1.7, a w m40 1.3, choć czy to ma znaczenie to nie wiem. No ale dużo mniejsza średnica ma napewno. A więc tylko przepływka od m42.
Anonymous - 2005-03-30, 14:23

No to ładnie zakombinowałeś .. ja sądziłem że masz cały silnik z kolektorem razem od E36.. a to niezła rzeźba wyszła. Jakbyś miał komputer od E36 to nie było by problemu z kolektorem od E36 .. spokojnie wejdzie do E30. Szkoda, że nie masz .. fajniej by silnik chodził.

A co do przepływki to przyznam sie szczerze, że nie wiem skąd i od czego ją masz. Ale ja mam w IS'ie od M40 i wszystko pasuej jak ulał .. Zerknij do ETK tam przepływka od M40 była w silnikach M42 w E30 i w E36 też .. Nawet M43 ma ten przepływomierz.. w ciemno kupuj od M40. Po '95 był już "gorący drut" w M42 i M44

Baur - 2005-03-30, 14:41

No nie jest tak do końca. Ja nic nie kombinowałem. Silnik jest z e36 z 94 roku. Był wsadzony do e30, ale koles po 2 tyg. sie rozbił. Jak go kupiłem, miał kolektor, przepustnice i przepływomierz od e30. I w tym układzie nie ma żadnej możliwości założyć mojego starego przepływomierza od 1.6 m40 !! ! Zupełnie inna średnica dolotu, z centymetr większa w IS-ie Komputer, wiązke itd. mam od e36. gdybym miał kolektor z przepustnica DISA od e36, to bym założył. Ale nie mam. Cos musi byc w tym, że nie zakładają w e30 kolektorów od e36, może zawadza o servo hamulcy :?: :idea: Myśle że gdyby było tak kolorowo, to chociażby bogate chłopaki w reichu wrzucaliby te kolektory od e36. tak więc wszystko jest ok, ale dekiel, kolektor a więc i przepływka musi być od e30.
Anonymous - 2005-03-30, 18:58

Już wiem, obydwaj mamy rację. U ciebie nie pasuje przepływka bo jest od M40 ale 1,6 a u mnie była od 1,8 i taka sama jest w IS'ach - od M40 B18 - pasuje idealnie bo to jest to samo ;-)
Baur - 2005-04-18, 10:19

PO WIELODNOWYCH ROZKMINKACHH DLACZEGO "KRZYWO PRACUJE" SILNICZEK, USZCZELNIŁEM DOLOT, PODMIENIŁEM ZAPOBIEGAWCZO WTRYSKI (NA TE OD 3.5 LITRA OCZYWIŚCIE), WYMIENIŁEM JEDNA CEWKE BO TO ONA ROBIŁA POŁOWE ZŁEJ ROBOTY, I SILNICZEK CHODZI ELEGANCKO. TRZYMA CISNIENIE 15-16 ATM NA KAZDYM Z AŻ 4 CYLINDRÓW :) I WARCZY ZDROWO. PIERWSZE JAZDY POKAZALY ŻE JEST CHYBA JAKIŚ POTENCJAŁ W TEJ ZABAWCE.. TRUDNO MI JESZCZE MÓWIC O OSIĄGACH (NO NIESTETY ZA DUŻO JEZDZIŁEM AUTKAMI TYPU 535, 325 :D ) NO ALE NA WYSOKICH OBROTACH CHODZI WŚCIEKLE.
I TERAZ...
Po wymianie silnika z m40 1.6 na ISa stoje przed problemem wydechu.. Ten z m40 nie wyrabia ciśnienia, ryczy i chce uciec spod auta choć jest zdrowiuśieńki i bez kata. Oryginału nie amm, i raczej nowego nie kupię. Zależy mi żeby było za rozsądna kase, i nie ryczało jak zarzynana honda. Dodam że chciałbym wycioągnąć z tego silnika jak najwięcej, bo jest zdrowiutki. W dolocie stożek, w kompie chip + 12 km odcięcie ponad 7 tys, A CO Z WYDECHEM ? Wbrew pozorom nie jest to proste pytanie jeśli ma to zachowac kulturę głośności, dzwięku, pomagać silnikowi a nie szkodzić, i kosztować rozsądną kase.

Baur - 2005-04-20, 12:35

Fajna stronka o rajdowym pucharze IS-ów w Niemczech http://www.ig318is.de/
Baur - 2005-05-05, 15:05

Na prośbę kilku osób, i dla podsumowania obszernego tematu, przedstawiam prostą operacje jak zamienic jedno na drugie, czyli M40 na M42 Łopatologicznie.... !! !




- Wyjmujemy chłodnice, odkręcamy wisko.

- odkręcamy silnik z poduszkami, odkrecamy silnik od skrzyni.

- Odpinamy w kabinie komputer, przewlekamu wtyczke do komory, całą wiązke "kładziemy" na silnik, odpinając z okrągłego gniazda w pobliżu skrzynki z bezpiecznikami i oczywiście kleme plusowa z akumulatora

- Odkrecamy wszystko co "wiąże" silniczek z autem, łańcuch i do góry.

- Demontujemy stara cewke, nie będzie juz potrzebna.

- Jeśli mamy wspomaganie, odkręcamy od silnika pompe, i kładziemy "z boku", wiszącą na przewodach.

- Zakładam że mamy obok kompletny, uzbrojony silnik M42, z podpiętą oryginalną wiązką. Na bok odstawiamy tylko kolektor wydechowy, cewki, to przykręcimy na końcu.

- Nowy silnik analogicznie wrzucamy w mijsce starego. Skrzynia od m40 pasuje idealnie i ma odpowiednie przełożenia, sprzęgło jest oczywiście to samo.

- Jeśli mam oryginalne olejowe poduszki pod silnik od ISa, przykręcamy do łap silnika i tak wrzucamy.

- Jeśli ich nie mamy (są drogie !) zakładamy od e30 m20. Jednak aby były prawidłowo ułożone, w sankach, po lewej (od strony kierowcy) w miejscu otworu do którego przykręcamy poduche, wiercimy wiertłem 12mm nowy otwór, ok 1 cm niżej niz pierwotny. Wtedy wszystko jest idealnie.


- Przykręcamy silnik do skrzyni.


- Przykręcamy kolektor wydechowy, i łączymy z portkami. Jeśli mamy oryginalny wydech ISa, nie ma problemu. Jeśli go brak, spawamy portki ISa z resztą m40, i kombinujemy "wolniejszy" wydech.

- Podpinamy wisco i chłodnice. Zarówno węże jak i chłodnica pasują od m40. (1.6 ma odrobine węższą, ale pasuje i działa ok.)

- Zespół 4 cewek ISa mocujemy w miarę solidnie na prawym kielichu, wykorzystując z jednej strony stare mocowanie cewki. Z drugiej albo spawamy małe ucho jak w oryginale, albo jakiś patent.


- Nowy komp od ISa do schowka, a raczej nad :) , przewlekamy wtyczke do kabiny i podpinamy.

- Układamy nową wiązke w plastik pod podszybiem, wkręcamy okrągłą wtyczke w gniazdo od nassej starej instalacji, klema na plus w aku, masa na silnik, i wszystko działa.


Choć oczywiście prawem Murphyiego, jeśli jest coś co się może spier..., to sie napewno spierd...., ale to juz jest inny problem. Jeśli mamy nowy silnik kompletny, z pewnym, sprawnym osprzętem, wszystko jest do zrobienia w jeden dzień.


Wiele elementów z m40 pasuje do m42 np. rozrusznik, alternator, pompa wspomagania, chłodnica i przewody, silnik krokowy, przepływomierz od m40b18 (od 1.6 jest mniejszy), sonda lambda oczywiście, dyfer, jeśli macie m40b18, jest taki sam jak w ISie. Jeśli mamy 1.6, warto zostawić i pośmigać na nim. Z chipem do 7tys i tak mamy 100km/h na dwójce.


[b]Sorki że łopatologicznie opisuje proste nawet operacje, ale warto, by było to w miare czytelne nawet dla poczatkujących. SWAPowców :) Niestety brak fotek, ale nie mam teraz takiej możliwości.
[/b]

Bruner - 2005-05-05, 15:11

Swietna robota, moze by zrobic z tego artykul do "zrob to sam" na str glowna? Jak bedziesz mial to dorzucisz pare fotek i bedzie git. A co do lopatologii, to chyba zaleta a nie wada, ktos kto robi to pierwszy raz moze miec watpliwosci jak wykonac jakas prosta czynnosc, a majac taki opis napeno nic nie zepsuje.
Baur - 2005-05-10, 15:03

No o zdjęcia będzie juz trudno, ale Pweł E30 robiłe troszke fotwek. Ja nie miałem czasu, bo zajęty byłem pracą :D

Ale naprawdę każdemu umęczonemy bocianowym klekotem posiadaczowi m40 polecam swapa na is-a. Znależć zdrowy motor, sprzedac stary, i w sumie najtańszym i najprostszym kosztem w cieżkim Touringu z wyposażeniem, wspomaganiem, mam jak na razie 8-8,5sek do 100 (licznikowej :? )można zejść niżej w lekim aucie i jechałem 215 km/h w cztery osoby plus bagaż, a nie był to jeszcze koniec. I to na dyfrze 4,27 !

Anonymous - 2005-05-11, 18:52
Temat postu: Blok silnika do 318is
Witam wszystkich forumowiczów.

W ciekawością sledzę to forum.

Jestem nowy i dopiero zamierzam kupić BMW. Mam już upatrzonego 318is i w związku z tym pytanie: czy do silnika z 318is czyli m42 można użyć bloku od m40 (oryginalny jest pęknięty, "łyżwa" go uszkodziła i pękł).

Pozdrawiam wszystkich właścicieli i sympatyków tej marki.

Baur - 2005-05-12, 08:56

Jeśli jest z m40 1.8 to raczej tak, ale trzeba to jeszcze posprawdzać w danych, w etk lub TISie. m40b16 napewno nie, mniejsza średnica cylindra.

Łyżwa czy Łycha ?? ? Co zrobił że aż blok pekł ? Nie można go pospawać ?

Baur - 2005-05-12, 15:48

SPECYFIKACJA RAJDOWEGO IS-a

Facts
Bauart R4
Einbaulage vorn längs
Ventile pro Zylinder 4
Hubraum (cm³) 1796
Leistung (PS/kW) 145/106
Bei 6000 U/min
Drehmoment (Nm) 172
Bei 4600 U/min
Besonderheiten: Sport-Nockenwellen der Firma Schrick sind vorgeschrieben, Modifikation Kettenspanner erlaubt, E-Lüfter, Motronic wird von Cup gestellt
Antrieb Heckantrieb
Getriebe 5-Gang-BMW Motorsport Schaltgetriebe mit Sperrdifferential
Fahrwerk VA/HA Einzelradaufhängung, Stabilisator, Bilstein-Sportfahrwerk
Bremsen Vorn Scheiben/innenbel.
Bremsen hinten Scheiben
Räder vorn 7x15 Zoll
Räder hinten 7x15 Zoll
Bereifung Vorn/Hinten Vredestein Quatrac 2 195/65 R 15 95T Reinforced
Meßwerte
0–100 km/h* ca. 8 s
Höchstgeschwindigkeit* 200 km/h
Testverbrauch 20,5 l Super Plus
Ausstattung BMW 318is ca. 1000 Euro, Cup-Umbau ca. 5000 Euro
Preis ca. 6500 Euro


Fajnie mają. Ścigają sie w kilkanaście samochodów za rozsądną kase. Cywilizowany kraj. U nas można tylko Fiatem :D :D :D

Anonymous - 2005-05-12, 20:08

Co to jest i gdzie znaleść "etk" oraz TIS?

Z tego co mi pokazywał obecny właściciel/mechanik to jest element nr 6 na niżej zamieszczonym schemacie: http://www.realoem.com/bm...91&hg=11&fg=25.
Co do przyczyn pęknięcia bloku to ani ja , ani obecny właściciel ich nie zna, w takim stanie sprowadził auto z niemiec. Podejrzewam lużny łańcuch.

Baur - 2005-05-13, 12:36

Aha, kumam. Ale to napewno pękł blok, a nie aluminiowa obudowa rozrządu ?? ? Mimo wszystko zdecydowanie polecam pospawać. jeśli to jest tego typu uszkodzenie, napewno peknięcie nie jest duże. A dopasowywać wszystko do nowego bloku to duże koszta.
Anonymous - 2005-05-17, 17:33

Niestety to blok:-(, a mechanik już go wymienił, wiec zapewne nie nadawał się do naprawy, nie ładował by sie w koszta jeżeli by nie musiał.
Bruner - 2005-05-17, 21:36

Ziomek napisał/a:
nie ładował by sie w koszta jeżeli by nie musiał.

Z tym to bym polemizowal. Twoj koszt = jego zarobek. Jesli to nie Twoj znajomy to patrz mu na rece. Niestety mam zle doswiadczenia z mechanikami.

Baur - 2005-10-28, 11:47

M42 w częściach - moze sie komuś przyda.








bolej1 - 2007-04-08, 18:02

witam. mam pytanie czy poduszka od E36 M42 będzie pasowała do E30 318si?? a może wiecie gdzie można dostać za rozsądne pieniądze.pozdrawiam

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=181822737

leon - 2008-02-27, 11:44

Odswiezam temat ze wzgledu na próbe dokonania wszystkiego wg powyzszej instrukcji.
I prawem murphiego :-(

Z opisu wynika iz okrągla wtyczka ma tak samo piny u mnie ma inaczej usytuowane piny.
a co za tym idzie. nie gra pompa paliwa,kontrolka oliwy.

Mam podejrzenie o innej wiazce (nie pochodzacej od ISa)
O ile z pompa jakos dałem rade o tyle z wskaznikiem oleju nie mam juz pomysłu.
Nastepna sprawa. silnik pracuje rowno na wolnych ale nie chce pracowac po dodaniu 15% gazu, a dopiero po podpompowaniu i kreceniu sie na ok 4 tys da sie ruszyc i jest tak powinno byc.
Gdzie szukac problemu??

pozdr
leon

Cypisek - 2008-02-27, 12:02

Ja nie miałem żadnego problemu z wiązką, wywaliłem starą podłączyłem nową i wszystko gra. A co do pedału gazu. Od czego masz linkę? od m40 czy m42? bo linki się różnią, w m42 jest krótsza i pewnie dlatego jest taki efekt.
leon - 2008-02-27, 12:20

linka niunia sztunia kompletna do m42 z aso.

[ Dodano: 2008-03-03, 08:44 ]
wiec sie rozwiazało.
Przerywajaca praca na wolnych to wina przewodów. Szukam niezadrogich ale dobrych. moze ktos pomoze??

a co do złej pracy na srednich - masa zle przewodziła. teraz jest ok.

dało sie przejechac i lepiej chodzi od mojego starego M40 :-) (jest na sprzedaz stary silniczek)

pozdr
leon

grzesiek120 - 2008-04-09, 22:22

Witam. Poszukuje wlasnie kompletnego solnika m42b18 do swapa. obecnie mam m40b16 w e36. Jezeli jest ktos kto ma taki silnik do sprzedania to prosze o kontakt. Interesuje mnie takze montaz . Najlepiej jak by mial ktos taki silnik i oferowal montaz oraz udzielil gwarancji na niego . WOle zaplacic wiecej za silnik ale zeby byl dobry niz jakiegos pasciaa. W moim m40 rozrzad do wmiany.. nie wkreca sie powyzej 4000 i wogole zaluje ze kupilem... moj nr gg 6144609 (zawsze niewidoczny) grzesiek120@o2.pl
Lex - 2008-08-28, 21:39

Mam jeszcze pytanie do tematu a mianowicie czy muszę mieć kolektor od is e30 jak is będzie pochodził z e36? Czy wszystko się wtedy zmieści? Będzie się wtedy dało to połączyć z wydechem od 1.6 m40? Wiązka będzie wtedy mi pasowała od is e36 do e30 .1.6 m40?
slawo - 2008-08-28, 21:56

Lex napisał/a:
Mam jeszcze pytanie do tematu a mianowicie czy muszę mieć kolektor od is e30 jak is będzie pochodził z e36? Czy wszystko się wtedy zmieści? Będzie się wtedy dało to połączyć z wydechem od 1.6 m40? Wiązka będzie wtedy mi pasowała od is e36 do e30 .1.6 m40?


jesli chcesz krzesac pelna moc z isa musisz go wlozyc z wydechem,wydech w is-ie to jedna z wazniejszych rzeczy!!

wrona - 2008-08-28, 22:35

kolki wydechowe w e36 is i w e30 is sa takie same, co do wiazki potrzebne bedzie przerobienie bo wiazki w e36 i e30 maja zupelnie inne gniazda ( i tu podstawowe pytanie : czy silnik z e36 nie jest przypadkiem z kompem z ewsem jesli tak to juz ingerencja takze w wiazke samochodu i niezbedne czesci : pestka z kluczyka, moduł ews, i komp silnika wszystko z tego samego auta co do podlaczenia tego sa od tego specjalisci na forum :wink: :wink: )

wydech tak jak napisal slawo najlepiej ori od isa ale od biedy da sie cos wyrzezbic zeby jezdzilo i nie wylo jak zarzynane prosię :mg: :mg: ale niestey nie z wydechu od 1,6 :mg: :mg: :mg: :mg: :mg: :mg:

Lex - 2008-08-29, 08:21

Czyli muszę szukać is od e30? Czy wystarczy tylko wiązka z kompem od e30 a silnik od e 36?
slawo - 2008-08-29, 09:00

Lex napisał/a:
Czyli muszę szukać is od e30? Czy wystarczy tylko wiązka z kompem od e30 a silnik od e 36?


w e36 byl juz z tego co pamietam silnik na dwoch czujnikach spalania stukowego wiec wiazka z e30 nie bedzie pasowac

Lex - 2008-08-29, 09:07

Czyli nie ma inneg wyjścia muszę mieć is od e 30?
slawo - 2008-08-29, 09:08

Lex napisał/a:
Czyli nie ma inneg wyjścia muszę mieć is od e 30?


mozesz miec z e36 tylko wiazke przerobic i albo ominac albo podpiac ews

Lex - 2008-08-29, 11:45

Tylko że to już trzeba się dobrze znać na elektryce a moje umiejętności do tego stopnia nie są rozwinięte. A silnikowo są jakieś różnice?
bono20002 - 2008-08-29, 12:12

e30 - 136KM
e36 - 140KM

Rafał - 2008-08-31, 09:26

na szybciora wyguglowałem ze m42 byl w e30 i e36 do 92 czyli bez ews
m44 w nowszych e36 i ma jedna zasadnicza zalete


z iesem trzeba iuwazac bo te z e30 przy przelocie 200 tysi zaczynaja sie zwyczajnie sypać

bono20002 - 2008-09-01, 11:36

Możesz coś dokładniej o tym sypanku :)
RoboCop - 2008-09-02, 08:13

slawo napisał/a:
Lex napisał/a:
Czyli nie ma inneg wyjścia muszę mieć is od e 30?


mozesz miec z e36 tylko wiazke przerobic i albo ominac albo podpiac ews


mam iS z grudnia 1993 i nie mam ews.

rafał18 - 2009-02-07, 19:01

witam to jak jest z tym spodem od m40?? jest taki jak w m42 czy nie
globi - 2009-02-07, 19:35

m42 ma 136 KM a m44 ma 140 KM i ogólnie sie różnią, mają nawet inne napinacze łańcucha co do wydechu to e30 i e36 jest całkiem inny do e36 bez problemu można dostać do e30 gorzej. Jak przedmówca pisał w e30 ten m42 zaczyn dzwonić przy około 200tys Km
rafał18 - 2009-02-08, 14:46

a jak mozna zapobiec temu dzwonieniu??

a znalazl moze ktos cos o tym turbo z 318tds??

temacik jest bardzo ciekawy :] :spoko:

Cypisek - 2009-02-08, 14:50

Nie da się zapobiec. Jak zacznie dzwonić trzeba reanimować, nie ma innej możliwości.

Równie dobrze możesz zapytać jak zapobiec zużywaniu się klocków i tarcz hamulcowych :wink:

globi - 2009-02-08, 16:43

ja u siebie zapobiegłem i włożyłem w m42 3000tys PLN ale teraz chodzi jak złoto na kolejne 200tys km spokój :)

Sam łańcuch,ślizgi zębatka od wału to już jest 1000zł plus dwa koła zębate od wałków i sie robi suma to już zrobiłem kapitalkę :)

Foinix - 2010-08-22, 01:58

rafał18 napisał/a:

a znalazl moze ktos cos o tym turbo z 318tds??


pozwolę sobie odkopać nieco temat :)

no właśnie... ma ktoś jakieś info na temat takiego zestawu do turbo ?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group