BEEMKA - KLUB
BEEMKA KLUB

TECHNICZNE - wisco pad³o po 2 minutach

Lewy066 - 2011-04-28, 11:03
Temat postu: wisco pad³o po 2 minutach
Witam. Czy to mozliwe zeby WISCO (nowe behr) pad³o po 2 minutach pracy??
Karol E30 - 2011-04-28, 11:06

Mog³o z dwóch powodów :
- wada fabryczna
- a drugi powód mo¿e byæ taki ¿e nie odle¿a³o w pozycji stoj±cej przez ile¶ tam godzin , gdzie¶ kiedys o tym czyta³em i sam te¿ siê stosujê do tego

adrian e30 - 2011-04-28, 13:34

visco dzia³a w tez sposób ze jak sie odpali silnik to przez chwile chodzi na wyzszych obrotach wentylator. apozniej zwalnia.
zeby sprawdzic czy dzia³a musa³bys przytrzymac wentylator zeby sie nie kreci³ az doporzadnego zagrzania chlodnicy. pozniej puszczasz wentylator idodajesz gazu tak do2 tysi/obr jak zacznie mocnowiac toznaczy ze dziala.
pozdro

Lewy066 - 2011-04-29, 13:56

cos mnuie sie zdaje ze nie pad³o mi wisco tylko problem tkwi w czyms innym... dzisiaj po zmianie wisca na nowe i zmianie termostatu zauwazy³em ze nie ma przep³ywu wody przez chlodnice. Z pó³ roku temu jak wrzuc±³em m20 pod maske wymienia³em pompe wody na SKFa, termostat na nowy, kpl rozrzad... czy to jest mozliwe zeby pompe wody szlag trafi³ czy raczej mam spodziewac sie najgorszego czyli uszczelki pod g³owica?? Silnik zagrzewa sie do 3/4 skali a ch³odnica zimna jak kamieñ....mimo ze nowiutki termostat jest wsadzony.
Jakies sugestie??

Kruczek - 2011-04-29, 17:02

nowy nie znaczy sprawny. Wyjmij termostat ca³kiem i wtedy sprawd¼ co siê dzieje.
Lewy066 - 2011-04-29, 20:31

wiec tak... wymieni³em dziaij nowy termostat i za³adowa³em kolejne nowe WISCO (tej samej firmy BEHR). Efekt taki, ¿e uk³ad obiegu wody sie otwiera ale wisco nie blokuje wentylatora. Spokojnie da sie zatrzymac wentylator palcem. Czy to mozliwe zeby 2 wiska by³y padniete??
Czy kto¶ ma mo¿e schemat jak pod³aczyæ wentyator elektryczny ¿eby za³acza³ sie poprzez w³acznik termiczny wkrecany w ch³odnice??

bogib184 - 2011-04-29, 20:38

Kiedy¶ wypowiada³em siê na temat padaj±cego termostatu i pompy wody. Termostat zaciêty na zamkniêciu to rzadki przypadek, aczkolwiek mo¿liwy, pompa jak nie leci i mia³a alu wirnik te¿ ma³o prawdopodobne, visco ja te¿ wymienia³em Behra 2 razy i by³o sprawne, a ch³odnica jak umar³ego du...a zimna. W jednym przypadku pêkniêta g³owa, a w drugim pêkniêty blok. Rozumie, ¿e jak by¶ odkrêci³ korek od ch³odnicy to p³yn wywali (o ile jest jeszcze), wê¿e nabija ?? Ja bym raczej podchodzi³ sceptycznie do tego tematu niestety.
Lewy066 - 2011-04-29, 20:41

no w³asnie w tym problem ze z wêzami wszystko ok. Nie wywala wody, nie nabija nadmiernie cisenia i ch³odnica jest goraca jak cholera...Problem polega tylko na tym ¿e wisko sie nie blokuje. Jak sie jedzie to temperatura jest delikatnie podniesiona ale nie rosnie...dopiero jak sie zatrzymam to wzrasta. Pompa pracuje bez zarzutów.
bogib184 - 2011-04-29, 20:48

Ale ca³a jest gor±ca, bo jak nie to visco siê nie zepnie. Na górze powinna byæ gor±ca, a na dole te¿ ciep³a. W±¿ dolny gor±cy ?? Je¿eli tak jak piszesz, mo¿e byæ termostat.
Lewy066 - 2011-04-29, 21:02

na dole jest nieco ch³odniejsza... tak czy siak jest przep³yw wody wiec na 100% nie jest to wina termostatu. Poza tym dzisiaj wymieni³em go na nowy. Dzia³a na 100%
LUKAS - 2011-04-30, 00:32

Sprawdza³e¶ ch³odnice czy nie jest nabita jakims syfem czy py³em z drogi lub robalami?
Moze poprostu powietrze przez ni± s³abo przechodzi i trzeba j± wytrzyscic...

Lewy066 - 2011-05-01, 17:39

szczerze mówiac nie sprawdza³em ale zerkne.
adrian e30 - 2011-05-10, 13:16

visco za³±czy siedopiero jak chlodnica bedzie dobrze ciepla wrecz goraca. rozgrzej dobrze silnik musi zadzialac
makkus - 2011-05-10, 14:02

Jak dalej bêdziesz podejrzewa³, ¿e wisko nie dzia³a, we¼ i pogrzej trochê opalark± w ¶rodek...to siê dowiesz, czy dzia³a, czy nie dzia³a... :wink:
wo-jak - 2011-05-10, 14:49

Kolego , u mnie takie same objawy jak u ciebie , z tym , ze temp nie dochodzi nawet przy ostrej je¼dzie czy na postoju wy¿ej ni¿ do po³owy skali wska¼nika , a przy normalnej je¿dzie ustala siê lekko przed po³ow± skali. Wisko wymienia³em , termostat te¿ wszystko przy swapie silnika. Teraz na 2700 ccm (wcze¶niej 2.0) ciê¿ko jest spowodowaæ ¿eby wisko zaczê³o ch³odziæ . Z do¶wiadczenia wiem , ze nie ka¿de wisko w³±cza siê na chwilê zaraz po uruchomieniu silnika. Dodam , ¿e te¿ jest wszystko BEHR-a.
vafel1990 - 2011-05-11, 16:14

Ja w swojej by³em e30 montowa³em elektryczny wentylator powietrza, i powiem, ¿e visco kilka koników zabiera. Ale przejd¼my do rzeczy: wkrêcasz czujnik do ch³odnicy i prowadzisz od niego 2 kable jeden do sta³ego + najlepiej z akumulatora musisz na tym kablu mieæ bezpiecznik i drugi kabel doci±gasz do wentylatora a - (od wentylatora)do karoserii i musi dzia³aæ. Tylko pamiêtaj , ¿e te kable musz± byæ w miarê grube. Mo¿na te¿ zastosowaæ jakie¶ przeka¼niki ,ale ja nie wiem co i jak. W ka¿dym b±d¼ razie u mnie to dzia³a³o , a i auto troszkê od¿y³o. Tyle ode mnie
Lewy066 - 2011-05-13, 21:39

no wiec problem polega na tym ze zamontowa³em wentylator z ASTRY G....
Elektryk zrobi³ mi 2 obwody.. jeden zalaczany wlacznikiem termicznym z ch³odnicy a drugi obwód (awaryjny) w³aczany przyciskiem z auta. Najgorsze jest to ze w³acznik w ch³odnicy nie za³acza wentylatora. Czy ma kto¶ moze rozpiske pinów tego czujnika?? To jest czujnik z e36.
Czy jest szansa ze sam czujnik jest walniety?? (w³acznik awaryjny w³acza sie bez problemu i sch³adza ch³odnice momentalnie. Ale wola³bym zeby chodzi³ na pierwszym biegu ni¿ na drugim

[ Dodano: 2011-05-14, 11:00 ]
walniety jest czujnik termiczny. Zimny jak trup. Chociaz to dziwne ¿eby pad³y oba biegi na raz...

[ Dodano: 2011-05-16, 15:25 ]
Problem....
- Termostat wymieniony na nowy
- uk³ad odpowietrzony
a franca sie grzeje... Czy ktos ma jak±¶ propozycje??
Czy jak wyciagne termostat nadal bedzie sie grza³ to znaczy ze albo walnieta uszczelka pod g³owica albo nie daj bo¿e sama g³owica??
Czy jest szansa ze pompa pad³a?? (by³a wymieniana pó³ roku temu na nowa)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group