|
BEEMKA - KLUB BEEMKA KLUB |
|
OFFTOPIC MOTORYZACYJNY - Historia BMW na masce E30
BIZON - 2011-05-31, 16:14 Temat postu: Historia BMW na masce E30 Houk!
Dawno mnie nie było ale na powrót mam pytanie, a właściwie prośbę o pomoc.
Noszę się ostatnio z pomysłem namalowania historii BMW w formie przedstawienia najsławniejszych modeli, może największych wydarzeń firmy, na masce E30. Maska ma być "nośnikiem", blejtramem i będzie przeznaczona do zawieszenia na ścianie choć nadawać się też będzie do zamontowania na aucie.
Moja prośba jest taka. Jakie modele, wydarzenia Waszym zdaniem są największymi osiągnięciami firmy i wartymi upamiętnienia? Najlepiej by było gdyby do propozycji dodawać fotki w dużej rozdzielczości. Jeden z moich pomysłów, to umieszczenie centralnie największego, bo najważniejszego modelu (może wydarzenia) i na około tego "całej reszty". A może Wy macie jakieś propozycje wykonania takiej pracy, samego wyglądu uczczenia marki.
Zastanawiam się jeszcze czy praca będzie wykonana w czerni i bieli, czy może zastosować kolory. Oczywiście wykonanie w najwyższej jakości i dokładnym odzwierciedleniu szczegółów. Powiedziałbym, że w stylu hiperrealizmu.
Z góry wielkie dzięki wszystkim, którzy choć w małym stopniu pomogą mi zrealizować projekt
golum22 - 2011-05-31, 22:32
moim skromnym zdaniem nie powinno zabraknąc
BMW M1
BMW E30 M3
BMW 2002 ti
metaldaw - 2011-06-01, 14:04
zdecydowany nr1 to M1
BMW M1 zadebiutowało w 1978r. i było pierwszym samochodem stworzonym przed dział BMW Motorsport. Wyprodukowano zaledwie 400 egzemplarzy drogowych tego 2-osobowego coupe oraz 57 uczestniczących wyścigach. Właśnie ze względu na uczestnictwo w sporcie motorowym konieczne było wypuszczenie na rynek pewnej ilości seryjnych modeli, dopuszczonych do poruszania się po drogach publicznych. Niestety mimo sporych wysiłków nie udało się sprzedać wystarczająco dużo aut, aby M1 dostało homologację uprawniającą do występów w wyścigach Grupy 5. Kierownictwo firmy postanowiło więc stworzyć własną serię, w której startował tylko i wyłącznie ten model.
Nadwozie tego super samochodu przypominało nieco swoim wyglądem auta opuszczające fabryki słynnych włoskich producentów. Nic w tym dziwnego, skoro karoserię M1 zaprojektował mistrz designu – Giorgio Giugiaro. Dynamiczna, klinowata sylwetka do dziś robi wrażenie ponadczasową urodą. Uroku dodają modne wówczas, podnoszone przednie reflektory oraz unikatowe, zarezerwowane tylko i wyłącznie dla tego modelu felgi. Zamiłowanie do detali jest widoczne poprzez ładnie wkomponowane w nadwozie wloty powietrza oraz dwa firmowe emblematy zdobiące tył samochodu.
M1 z technicznego punktu widzenia jest dla BMW wyjątkowe. To jak dotąd jedyny model tej marki, w którym, tradycyjny, rzędowy, 6-cylindrowy motor umieszczono centralnie. Silnik o pojemności 3,5 litra i mocy 277 KM napędzał za pośrednictwem 5-biegowej, manualnej skrzyni biegów tylne koła. Przyspieszenie do 100 km/h trwało mniej niż 6 sekund, a prędkość maksymalna wynosiła 262 km/h. Przez pewien czas M1 było najszybszym, niemieckim samochodem. Ciekawostką jest, że turbodoładowane wersje wyścigowe osiągały moc aż 862 KM !
a następne w kolejności to M3 e30
kamilja - 2011-06-02, 17:36
ja dodałbym e9 CSL i e24 CSI
Cypisek - 2011-06-02, 20:48
Zapomnieliście o motocyklach
BMW R32
metaldaw - 2011-06-03, 15:41
Cypisek napisał/a: | Zapomnieliście o motocyklach
BMW R32
Obrazek |
motocykle to oddzielna bajka...
Gregorto - 2011-06-04, 01:26
http://en.wikipedia.org/wiki/Isetta
Na pewno postawiła firme na nogi
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_326
Klasyka
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_507
łącznik miedzy starym a "nowym"
http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_New_Class
metaldaw - 2011-06-05, 12:01
Gregorto napisał/a: | http://en.wikipedia.org/wiki/Isetta
Na pewno postawiła firme na nogi
|
no ale Isetta z BMW miała tyle wspólnego co obecnie mini
Cypisek - 2011-06-05, 19:59
metaldaw napisał/a: | Gregorto napisał/a: | http://en.wikipedia.org/wiki/Isetta
Na pewno postawiła firme na nogi
|
no ale Isetta z BMW miała tyle wspólnego co obecnie mini |
Ale była autem dla niemieckiego ludu i postawiło BMW na nogi po przegranej wojnie. Jak dla mnie jest to historycznym znaczeniem dla firmy.
Metal, ty byś chyba tylko M1 M2 M3 M4 M5 umieszczał
Grzesiek - 2011-06-05, 20:49
Cypisek napisał/a: | Zapomnieliście o motocyklach
BMW R32
Obrazek | dla mnie jest to klasyka !!i najbardziej podobajacy mi sie motocykl z tego okresu
metaldaw - 2011-06-07, 17:59
Cypisek napisał/a: | metaldaw napisał/a: | Gregorto napisał/a: | http://en.wikipedia.org/wiki/Isetta
Na pewno postawiła firme na nogi
|
no ale Isetta z BMW miała tyle wspólnego co obecnie mini |
Ale była autem dla niemieckiego ludu i postawiło BMW na nogi po przegranej wojnie. Jak dla mnie jest to historycznym znaczeniem dla firmy.
Metal, ty byś chyba tylko M1 M2 M3 M4 M5 umieszczał |
Nie no bez przesady Isetta jest owszem ciekawym wybrykiem (miałem okazję pomacać na żywo) ale chlubą koncernu to nigdy nie była...
BIZON - 2011-06-08, 08:40
metaldaw ale szczerze mówiąc isetta jest "wytworem" BMW i nie ukrywam, że brałem ją bardzo poważnie pod uwagę... Nawet jako model "centralnie" umieszczony, chociażby dlatego, że postawiła firmę na nogi jak to pisał Cypisek .
Pomyślmy bez emocji. Isetta to produkt wyprzedzający swoje czasy. Jak dla mnie jest idealna, może dlatego, że wyobrażam sobie ją jak by była produkowana właśnie teraz kiedy mamy coraz "ciaśniejsze" drogi.
Twoje propozycje też mi się podobają i na pewno uwzględnię je w projekcie.
I jeszcze motocykl... R32... Super propozycja! przyznam szczerze, że umknął mi z głowy.
Dodam jeszcze, że może warto by było pomyśleć o... samym "ŚMIGLE"...(?)
Uważam też, że nie powinno pomijać się takie wydarzenia jak F1, Le Mans, czy Dakar.
metaldaw - 2011-06-08, 15:04
ja nie chce umniejszać zasług Isetty ale:
Cytat: | Zarząd BMW postanowił odkupić licencję od firmy Iso i wyposażyć pojazd we własną jednostkę napędową pochodzącą z motocykla. Produkcję Isetty zakończono w 1962 r. Wyprodukowano 161.728 egzemplarzy. Obecnie brytyjska spółka Harrington działająca w Sajgonie w Wietnamie produkuje elektryczną wersję Isetty. |
więc można śmiało powiedzieć że Isetta jest tak samo produktem BMW jak polskimi są 125p 126p
i następca wykrakany przez kolegę Bizona
jak dla mnie takie wynalazki to żenada już bym wolał riksze z logo BMW
Dantte26 - 2011-06-09, 18:18
wracając do motocykli nie zapomniałbym o modelu R75 Sahara...
|
|